Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg syns ikke Britax Smile er mer ustabil enn andre typiske "byvogner" som f.eks bugaboo fox. Super å trille på asfalt og grus, liten og lett, kommer inn i trange heiser, rundt på butikker, inn på busser osv enkelt. Nå vet jeg ikke hvor venninnene dine var på trilletur eller hvordan de triller, men kan se for meg den ville kjennes ustabil på en skogsvei med trerøtter og slikt, eller i mye snø. Jeg har aldri hatt problemer med min, men så bor jeg i by og triller stort sett på gangveier og fortau. 

Anonymkode: ab13e...d56

Takk for svar! Svigerinna bor landlig, og hun andre i by - men blir jo en del turer utenfor byen, så kanskje der problemene oppsto. Får kanskje gå for noe annet da siden jeg ikke "trenger" at det skal være en superegnet byvogn :) 

Anonymkode: f83d8...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg syns ikke Britax Smile er mer ustabil enn andre typiske "byvogner" som f.eks bugaboo fox. Super å trille på asfalt og grus, liten og lett, kommer inn i trange heiser, rundt på butikker, inn på busser osv enkelt. Nå vet jeg ikke hvor venninnene dine var på trilletur eller hvordan de triller, men kan se for meg den ville kjennes ustabil på en skogsvei med trerøtter og slikt, eller i mye snø. Jeg har aldri hatt problemer med min, men så bor jeg i by og triller stort sett på gangveier og fortau. 

Anonymkode: ab13e...d56

Enig, tror heller ikke smile er noe mer ustabil enn andre vogner av typen :) Selv de mest stabile vogner bil vente om man pakker de ujevnt.  Jeg gikk mye tur i snø med min smile, også en del i skog, men mest skogsvei. 

Anonymkode: 85a2f...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar! Svigerinna bor landlig, og hun andre i by - men blir jo en del turer utenfor byen, så kanskje der problemene oppsto. Får kanskje gå for noe annet da siden jeg ikke "trenger" at det skal være en superegnet byvogn :) 

Anonymkode: f83d8...082

Jeg har hørt mye bra om Britax Go Big, om du ikke trenger den minste og netteste vogna 😊 kanskje det kan være noe?

Anonymkode: ab13e...d56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg ser så mange anbefaler Britax smile, men svigerinne og ei venninne opplevde den som ekstremt ustabil (vogna tippa faktisk med ungen i under trilling på sommerføre en gang) - og synes det stemmer så dårlig med alle de positive anmeldelsene. Noen andre som opplever den sånn?

(Og ellers noen tips til konkrete modeller?

Førstegangsgravid, termin i november i nordland. Bor i enebolig med bare et par trappetrinn inn i huset (dog dårlig plass i gangen så tror vogna blir stående ute så bærer vi bare bagen inn?). Bor på flatmark med asfalt, men vil selvsagt ha mulighet til å trille en del turer rundt om i oppoverbakker og på grusveier uten problemer, og har stort bagasjerom så den mååå ikke være liten. Må dog være lett nok å slå sammen og løfte så jeg greier det alene (jeg er litt pinglete og lav sammenlignet med min høye mann).

Anonymkode: f83d8...082

Jeg anbefaler ikke å la vognen stå ute. Fet oppstår fort rust på understell,  misfarging og potensielt mugg på "handlenettet". 

Ellers har jeg ingen erfaring med Smile, men er veldig nysgjerrig på hvordan de klarte å tippe vognen mens de trillet, den faller jo ikke av seg selv liksom. Jeg hadde Stokke Trailz som også har høyt tyngdepunkt og som noen mener oppleves som ustabil av den grunn, og jeg kan skjønne hvorfor - men det skal fortsatt nok til for at ei vogn skal tippe mens man triller den 🤷🏼‍♀️ 

Jeg tenker selv å gå for Britax Go Big 2 denne gangen. Den ser romslig og stødig ut, god plass og godt handtak. Vi har også stort bagasjerom, men som deg håper jeg den er lett å løfte inn og ut.. Vi har også liten gang, men vi oppbevarer vogn på vaskerom som er vegg i vegg med gang. Blir trangt der og, men det er bare for en periode. Bytter vogn til en 3hjuling når behovet for øyekontakt etc faller bort 🙂

Anonymkode: 07e0d...184

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har hørt mye bra om Britax Go Big, om du ikke trenger den minste og netteste vogna 😊 kanskje det kan være noe?

Anonymkode: ab13e...d56

Takk for tips, skal sjekke den ut :) 
 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg anbefaler ikke å la vognen stå ute. Fet oppstår fort rust på understell,  misfarging og potensielt mugg på "handlenettet". 

Ellers har jeg ingen erfaring med Smile, men er veldig nysgjerrig på hvordan de klarte å tippe vognen mens de trillet, den faller jo ikke av seg selv liksom. Jeg hadde Stokke Trailz som også har høyt tyngdepunkt og som noen mener oppleves som ustabil av den grunn, og jeg kan skjønne hvorfor - men det skal fortsatt nok til for at ei vogn skal tippe mens man triller den 🤷🏼‍♀️ 

Jeg tenker selv å gå for Britax Go Big 2 denne gangen. Den ser romslig og stødig ut, god plass og godt handtak. Vi har også stort bagasjerom, men som deg håper jeg den er lett å løfte inn og ut.. Vi har også liten gang, men vi oppbevarer vogn på vaskerom som er vegg i vegg med gang. Blir trangt der og, men det er bare for en periode. Bytter vogn til en 3hjuling når behovet for øyekontakt etc faller bort 🙂

Anonymkode: 07e0d...184

Nei ser den, får evt. sette den i garasjen om det ikke går i gangen :) Nei jeg vet ikke hva som skjedde, men de følte i alle fall at den var veldig ustabil, så de "frarådet" meg den - men får se hva vi ender opp med. Go Big høres jo lovende ut, skal sjekke ut :) 

Anonymkode: f83d8...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for tips, skal sjekke den ut :) 

Vi har kjøpt oss Britax Go Big (2), og vi er sååå fornøyd! Føler det er massevis av vogn for pengene 😀

Anonymkode: ac109...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg ser så mange anbefaler Britax smile, men svigerinne og ei venninne opplevde den som ekstremt ustabil (vogna tippa faktisk med ungen i under trilling på sommerføre en gang) - og synes det stemmer så dårlig med alle de positive anmeldelsene. Noen andre som opplever den sånn?
 

Anonymkode: f83d8...082

Veldig fornøyd med Smile 2, som vi har brukt i straks 2 år nå. :) Har aldri opplevd at vogna har vært nær ved å velte på tur. 

Men, med sittedelen på har den et relativt høyt tyngdepunkt sammenlignet med vogner med tyngre understell og lavere sete. Dette gjør jo at den er mindre stabil enn de største doningene, men så er det jo også en helt annen type vogn.

Anonymkode: 8f526...0d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om spørsmålet passer inn i tråden men gjelder tilbehør til barnevogn..

Noen som har Thule Urban Glide? Hvilket regntrekk bruker dere på liggedelen? Det som «hører til» dekker ikke over hele delen og er på jakt etter et som dekker hele! 
 

Vil et universal fra Elodie fungere? feks dette: https://www.lilleprinsen.no/produkt/elodie-details-regntrekk-black-edition/

Anonymkode: 65831...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2021 den 22.47):

Noen som har erfaring med Thule Urban Glide 2?

Anonymkode: 6fc04...809

Verdens beste vogn for meg i hvert fall, og jeg har prøvd mange. Jeg går lange turer hver dag, løper og trives både på grusvei, asfalt PG snø. Denne vogna er genial på alt. Den er bred og stor, så ikke den beste til å komme fram i trange butikker osv, så kommer helt an på hva den skal brukes til. For mitt bruk fins det ikke bedre vogn!

Anonymkode: b4cc2...c29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker også Thule Urban Glide, den er fantastisk! Jeg synes ikke den er for stor til butikker heller, men jeg er jo absolutt ikke noen kjøpesenter-person. Det eneste jeg ikke er superbegeistret for er at liggedelen er innmari liten. 

 

Til liggedelen brukte vi universal-regntrekket fra Tinkafu. Det er svært og dekker alt. https://www.tinkafu.no/produkt/regntrekk-med-myggnett/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.6.2021 den 11.40):

Jeg ser så mange anbefaler Britax smile, men svigerinne og ei venninne opplevde den som ekstremt ustabil (vogna tippa faktisk med ungen i under trilling på sommerføre en gang) - og synes det stemmer så dårlig med alle de positive anmeldelsene. Noen andre som opplever den sånn?

(Og ellers noen tips til konkrete modeller?

Førstegangsgravid, termin i november i nordland. Bor i enebolig med bare et par trappetrinn inn i huset (dog dårlig plass i gangen så tror vogna blir stående ute så bærer vi bare bagen inn?). Bor på flatmark med asfalt, men vil selvsagt ha mulighet til å trille en del turer rundt om i oppoverbakker og på grusveier uten problemer, og har stort bagasjerom så den mååå ikke være liten. Må dog være lett nok å slå sammen og løfte så jeg greier det alene (jeg er litt pinglete og lav sammenlignet med min høye mann).

Anonymkode: f83d8...082

Jeg vil bare fraråde å la vogna stå ute, hvis du må det, bør den dekkes til. Men vær obs på at den med stor sannsynlighet vil ruste tidligere enn normalt. Større fare for mugg på handlenettet  også. 

Men til spørsmålet ditt, jeg og samboer prøvetrilla B smile 3 i butikken, jeg hadde hørt mye positivt om den, men så skuffa jeg ble. Den var vinglete, knirka, løen rett og slett. 

Vi endte opp med emmaljunga edge duo med outdoor dekk. Men den er veldig stor, stor å trille, stor å legge sammen, tar stor plass i bilen, stor alle veier. 

Hvis 3 hjul kan være noe, så ville jeg ha sett på den nyeste vogna til TFK. TFK mono eller noe heter den, der kan sittedelen snus begge begge veier blant annet. 

Hørt mye bra om Britax go big, den har jeg ikke prøvd selv. Men den sto på lista mi over vogner som hadde vært aktuell. 

Emmaljunga nxt 90 kan fås med forskjellige dekk og forskjellige sitte og liggedeler.  

Anbefaler å prøvetrille vognene i butikken, gjerne med noe tungt i vogna. En tom vogn oppfører seg gjerne litt annerledes. 

Anonymkode: 9ae3f...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Sariou said:

Jeg elsker også Thule Urban Glide, den er fantastisk! Jeg synes ikke den er for stor til butikker heller, men jeg er jo absolutt ikke noen kjøpesenter-person. Det eneste jeg ikke er superbegeistret for er at liggedelen er innmari liten. 

 

Til liggedelen brukte vi universal-regntrekket fra Tinkafu. Det er svært og dekker alt. https://www.tinkafu.no/produkt/regntrekk-med-myggnett/

Takk for svar ! Bestilte det fra Elodie før jeg så at du hadde svart men får tak i Tinkafu sitt hvis det jeg bestilte blir helt feil. Tror jeg kommer til å elske den vognen, er heller ikke kjøpesenter(- eller kafé person)🙈😄 

Anonymkode: 65831...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/6/2021 at 9:09 PM, AnonymBruker said:

Vi har kjøpt oss Britax Go Big (2), og vi er sååå fornøyd! Føler det er massevis av vogn for pengene 😀

Anonymkode: ac109...082

 

On 6/6/2021 at 9:04 PM, AnonymBruker said:

 

Takk for tips, skal sjekke den ut :) 
 

Nei ser den, får evt. sette den i garasjen om det ikke går i gangen :) Nei jeg vet ikke hva som skjedde, men de følte i alle fall at den var veldig ustabil, så de "frarådet" meg den - men får se hva vi ender opp med. Go Big høres jo lovende ut, skal sjekke ut :) 

Anonymkode: f83d8...082

Jeg har britax Go big 2. er skikkelig fornøyd. Den er en drøm å trille. Eneste jeg savnet med bagdelen var håndtak i kalesja og ikke slike «snorer».  Sportsdelen synes jeg er for lav, så den tar mye av plassen i handlekurven. Men ellers er den virkelig veldig god. Jeg har kjøpt en Stokke beat i tillegg (kun sportsdel) som jeg har til ferie/inn og ut av bil. Den blir mye nettere og enklere å ta inn og ut/løfte og har god plass under (sportsdelen er høyere opp), men den er ikke i nærheten på trillekomfort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger vogn til ferie på to som nesten ikke bruker vogn lenger (3 og 2 år). Bør jeg kjøpe inn en søskentrille, eller sykkelvogn? Hva ville dere valgt? Har sett på Hamax outback hvis det blir sykkelvogn, men den er dyr til å være "ferievogn", så da må den dekke andre behov også. 

Anonymkode: d01a1...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 96erjente
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Trenger vogn til ferie på to som nesten ikke bruker vogn lenger (3 og 2 år). Bør jeg kjøpe inn en søskentrille, eller sykkelvogn? Hva ville dere valgt? Har sett på Hamax outback hvis det blir sykkelvogn, men den er dyr til å være "ferievogn", så da må den dekke andre behov også. 

Anonymkode: d01a1...ad6

Kommer an på hva slags ferie det er snakk om? Ville ikke brukt sykkelvogn. De ser kanskje ikke så store ut, men hjulene stikker greit ut og vil ikke komme inn noen steder og føles svær å ha med seg på tur. Har hatt doble hamax outback som var favoritten av sykkelvogner vi hadde, men da til sykling😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Trenger vogn til ferie på to som nesten ikke bruker vogn lenger (3 og 2 år). Bør jeg kjøpe inn en søskentrille, eller sykkelvogn? Hva ville dere valgt? Har sett på Hamax outback hvis det blir sykkelvogn, men den er dyr til å være "ferievogn", så da må den dekke andre behov også. 

Anonymkode: d01a1...ad6

Hvor stort bagasjerom har dere da? 

Vi har Nordic Cab 3i1 og har ikke plass til annen bagasje i bilen når den er med.

Jeg hadde ikkje kjøpt sykkelvogn om dere ikke sykler i hverdagen.

Har du sjekket hva som er tilgjengelig på finn i nærheten av deg?

Hadde nok vurdert en enkel sammenleggbar reisetrille og så fikk de bytte på å sitte i den.

Anonymkode: 77661...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det noen som har erfaring med Easywalker Harvey? Ser det har kommet Harvey 3 nå nylig, men ser for meg at den ikke er så ulik 2.

Anonymkode: 1ec0b...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvor stort bagasjerom har dere da? 

Vi har Nordic Cab 3i1 og har ikke plass til annen bagasje i bilen når den er med.

Jeg hadde ikkje kjøpt sykkelvogn om dere ikke sykler i hverdagen.

Har du sjekket hva som er tilgjengelig på finn i nærheten av deg?

Hadde nok vurdert en enkel sammenleggbar reisetrille og så fikk de bytte på å sitte i den.

Anonymkode: 77661...a9f

Vi har med oss campingvogn, så vi har masse plass så lenge den kan legges sammen :) Plassen er altså ikke et problem. Grunnen til at vi helst vil ha noe eldste kan sitte i også er for å ha et sted vi kan spenne begge fast, om feks. en av oss voksne må på do e.l. så er det mye lettere for den andre å ha to barn fastspent i vogn enn kun èn. 

Anonymkode: d01a1...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om en lett trille som går til barn på 100 cm (17 kg) ? 🤔 Må kunne sitte helt oppreist😬

Anonymkode: 7db1d...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, jeg lurer på om noen har tips til oss. Vi venter barn i desember (og bor på Grefsen i Oslo) og kommer til å trille mye på grusveier som kan bli gjørmete vinterstid, men vil også gå på kafeer og senter i byen. Er avhengig av at vogna ikke tar så altfor stor plass i bilen da vi har hundebur også. Og at liggedelen lett kan smettes av da vi bor i fjerde etasje uten heis. Også fint om den passer høye foreldre 👌

Takk på forhånd ❤️

Anonymkode: bd7a8...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...