Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Venter baby om en stund, men har begynt å tenke på dette med barnevogn allerede. Er det virkelig stor forskjell på disse sportsvognen/ joggevognene og vanlige vogner? Sånn i realiteten altså. 
Jeg er mye ute i skogen, og aktiv generelt. 
Ønsker/ har plass til bare én vogn som bør kunne brukes til det meste. 
Er disse sportsvognene bredere enn vanlige vogner? Husker jeg passet en unge en gang som satt i sportsvogn, og fikk ikke med vognen inn på butikken da den var for stor😅 Har heller ikke bil, så vognen bør være enkel å ta med på buss osv, og helst ikke ta for stor plass.  
Noen som har noen forslag til hvilken vogn som hadde passet til meg?🙂 

Anonymkode: 57d05...5c6

Hvis du mener forskjeller mellom vanlige barnevogner og joggevogner så er de ganske forskjellige, ja. For at en vogn skal være både god og trygg å jogge med så trenger den veldig store hjul. Vi har en Britax Go Big 2 som vanlig barnevogn, den er kjempefin å bruke i skogen og er ikke noe problem å ta med på butikken. Vi har også en Thule Urban Glide 2 og den er fantastisk å jogge med, men tar stor plass sammenlagt og kan være helt umulig å komme seg fram på butikken med hvis det er litt trangt mellom hyllene. :) 

Dersom du kun skal ha én barnevogn ville jeg personlig ikke vurdert joggevogn. Du kan uansett ikke jogge med babyen før hen er ca. 6-9 mnd., så da må du i så fall bruke joggevognen til å trille turer med i begynnelsen (altså gå mens du triller joggevognen).

Det finnes mange fine vogner som passer en aktiv livsstil, f.eks. Britax Go Big 2, Stokke Trailz, Emmaljunga NXT 90, samt flere gode vogner med tre hjul - men de kjenner jeg ikke så godt, siden jeg foretrekker fire hjul.

Lykke til med graviditeten og barnevognvalget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Venter baby om en stund, men har begynt å tenke på dette med barnevogn allerede. Er det virkelig stor forskjell på disse sportsvognen/ joggevognene og vanlige vogner? Sånn i realiteten altså. 
 

Jeg er mye ute i skogen, og aktiv generelt. 
Ønsker/ har plass til bare én vogn som bør kunne brukes til det meste. 
Er disse sportsvognene bredere enn vanlige vogner? Husker jeg passet en unge en gang som satt i sportsvogn, og fikk ikke med vognen inn på butikken da den var for stor😅 Har heller ikke bil, så vognen bør være enkel å ta med på buss osv, og helst ikke ta for stor plass.  
 

Noen som har noen forslag til hvilken vogn som hadde passet til meg?🙂 

Anonymkode: 57d05...5c6

Spør du meg så er verken sportsvogn eller joggevogn et godt valg for en baby som ikke er født ennå. De aller fleste modeller har kun utovervendt sittedel og det er ikke anbefalt for babyer som nettopp har begynt å sitte (bortsett fra til kun soving), og mange babyer liker å kunne se den som triller. Dessuten er de fleste vognene romslige, så små barn sitter ofte dårlig i dem. Jeg kjenner mange som har sportsvogn med bag som en ekstra vogn, men synes de egner seg dårlig som eneste vogn. 

Vil anbefale deg å lete etter en duovogn med god trillekomfort i stedet. :) Skal du ha kun en vogn ville jeg startet med en som passer for de minste babyene og heller solgt og kjøpt en ny når behovet endrer seg.

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordsmed skrev (2 timer siden):

Hvis du mener forskjeller mellom vanlige barnevogner og joggevogner så er de ganske forskjellige, ja. For at en vogn skal være både god og trygg å jogge med så trenger den veldig store hjul. Vi har en Britax Go Big 2 som vanlig barnevogn, den er kjempefin å bruke i skogen og er ikke noe problem å ta med på butikken. Vi har også en Thule Urban Glide 2 og den er fantastisk å jogge med, men tar stor plass sammenlagt og kan være helt umulig å komme seg fram på butikken med hvis det er litt trangt mellom hyllene. :) 

Dersom du kun skal ha én barnevogn ville jeg personlig ikke vurdert joggevogn. Du kan uansett ikke jogge med babyen før hen er ca. 6-9 mnd., så da må du i så fall bruke joggevognen til å trille turer med i begynnelsen (altså gå mens du triller joggevognen).

Det finnes mange fine vogner som passer en aktiv livsstil, f.eks. Britax Go Big 2, Stokke Trailz, Emmaljunga NXT 90, samt flere gode vogner med tre hjul - men de kjenner jeg ikke så godt, siden jeg foretrekker fire hjul.

Lykke til med graviditeten og barnevognvalget!

Tusen takk, og takk for utfyllende svar☺️ Må innrømme at jeg har lite peiling på temaet hehe😅 Men jeg skal sjekke ut de vognene du nevnte!☺️

Anonymkode: 57d05...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Spør du meg så er verken sportsvogn eller joggevogn et godt valg for en baby som ikke er født ennå. De aller fleste modeller har kun utovervendt sittedel og det er ikke anbefalt for babyer som nettopp har begynt å sitte (bortsett fra til kun soving), og mange babyer liker å kunne se den som triller. Dessuten er de fleste vognene romslige, så små barn sitter ofte dårlig i dem. Jeg kjenner mange som har sportsvogn med bag som en ekstra vogn, men synes de egner seg dårlig som eneste vogn. 

Vil anbefale deg å lete etter en duovogn med god trillekomfort i stedet. :) Skal du ha kun en vogn ville jeg startet med en som passer for de minste babyene og heller solgt og kjøpt en ny når behovet endrer seg.

Anonymkode: 8f526...0d4

Åja det ante jeg ikke. Men takk for at du tok deg tid til å svare😊 Skal sjekke ut dette og😊

Anonymkode: 57d05...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jakt etter en vogn som får plass i Volkswagen e-up. Eventuelt en babyvogn nå, så selge å kjøpe ny når baby blir større. Ikke født ennå. 

 

Noen gode råd? 

Anonymkode: 10e40...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

På jakt etter en vogn som får plass i Volkswagen e-up. Eventuelt en babyvogn nå, så selge å kjøpe ny når baby blir større. Ikke født ennå. 

 

Noen gode råd? 

Anonymkode: 10e40...b47

Vet ikke hvordan det er med plass i e-up, men vi hadde en liten Yaris før som hadde fint plass til Britax smile2. Veldig fornøyd med vogna, har brukt den til første frem til nå som nr 2 straks kommer og overtar den (første er 2,5 år).

 

Anonymkode: 85a2f...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vet ikke hvordan det er med plass i e-up, men vi hadde en liten Yaris før som hadde fint plass til Britax smile2. Veldig fornøyd med vogna, har brukt den til første frem til nå som nr 2 straks kommer og overtar den (første er 2,5 år).

 

Anonymkode: 85a2f...5ea

Takk for svar! Hvordan er den mtp demping og snøføre? 

Anonymkode: 10e40...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar! Hvordan er den mtp demping og snøføre? 

Anonymkode: 10e40...b47

Det var sykt mye snø det året jeg var i permisjon med førstemann og vi gikk tur hver dag selv om de ikke brøyta, så jeg syntes den funka helt greit. Bare huske å låse forhjula! Noe særlig demping er det vel ikke, om du tenker på fjær slik som typisk Simo-vogn har? Vi har en Simo som sovevogn i bhg med faste, solide hjul og "gynge", og den er nok bedre på komforten sånn sett. Men den er massiv da, får den ikke inn i bilen og orker ikke ha med inn i butikker eller smale steder. 

Anonymkode: 85a2f...5ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Takk for svar! Hvordan er den mtp demping og snøføre? 

Anonymkode: 10e40...b47

Britax smile 3 er den nye modellen. Denne har god demping og funker bra i snø. Store gode lufthjul bake, og framhjulene kan låses.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke gravid enda, men vi har så utrolig lyst på Stokke Trailz og ser den skal ut av produksjon. Har funnet en eneste nettbutikk som har den på lager, og vi vurderer sterkt å kjøpe den. Tenker at vi uansett bare kan sette den på loftet og ta den frem når tiden er inne. Er det helt høl i hue å gjøre?😂 hadde selvfølgelig aldri verden gjort dette om det ikke var for at vognen skulle ut av produksjon. 
 

Vi har sett på denne siden vi begynte å snakke om baby tidlig i 2020, så det er jo drømmevogna vår. 

Anonymkode: 95134...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er ikke gravid enda, men vi har så utrolig lyst på Stokke Trailz og ser den skal ut av produksjon. Har funnet en eneste nettbutikk som har den på lager, og vi vurderer sterkt å kjøpe den. Tenker at vi uansett bare kan sette den på loftet og ta den frem når tiden er inne. Er det helt høl i hue å gjøre?😂 hadde selvfølgelig aldri verden gjort dette om det ikke var for at vognen skulle ut av produksjon. 
 

Vi har sett på denne siden vi begynte å snakke om baby tidlig i 2020, så det er jo drømmevogna vår. 

Anonymkode: 95134...a6a

Jeg ville nok ikke gjort det,men du kan jo godt gjøre det hvis det er et godt tilbud, også evnt selge den igjen om dere angrer. Kanskje kommer det en enda bedre modell til deres baby kommer? Og det kan jo ta en god tid før det klaffer?

Anonymkode: 85a2f...5ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til gode tvillingvogner? Skal brukes til to tette. Må kunne kjøres i litt ulent terreng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.2.2021 den 13.16):

Jeg er ikke gravid enda, men vi har så utrolig lyst på Stokke Trailz og ser den skal ut av produksjon. Har funnet en eneste nettbutikk som har den på lager, og vi vurderer sterkt å kjøpe den. Tenker at vi uansett bare kan sette den på loftet og ta den frem når tiden er inne. Er det helt høl i hue å gjøre?😂 hadde selvfølgelig aldri verden gjort dette om det ikke var for at vognen skulle ut av produksjon. 
 

Vi har sett på denne siden vi begynte å snakke om baby tidlig i 2020, så det er jo drømmevogna vår. 

Anonymkode: 95134...a6a

Det er ganske høl i hodet, den får du kjøpt brukt lett. Pent brukt, lite brukt, ny bare testet og så visere... Å kjøpe en utgått vogn og la stå i X antall mnd/år bare for å kjøpe den ny er tullete

Anonymkode: 07e0d...184

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er ganske høl i hodet, den får du kjøpt brukt lett. Pent brukt, lite brukt, ny bare testet og så visere... Å kjøpe en utgått vogn og la stå i X antall mnd/år bare for å kjøpe den ny er tullete

Anonymkode: 07e0d...184

Enig. Solgte min etter 1 år. Ikke fornøyd med min!

Anonymkode: b4cc2...c29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Emmaljunga Edge Duo-understellet ute av produksjon? Finner bare Emmaljunga med små hjul foran. Har allerede en slik vogn og den er håpløs på snøføre. 
 

Har vurdert Britax Smile, men den har så liten bag. 
 

Trenger ei vogn som er god på snøføre, grus og litt ulendt terreng

Anonymkode: e4bca...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

vegasus skrev (På 28.7.2020 den 20.39):

Noen som har erfaring med Maxi-Cosi Lila XP? 

Vi lurer på det samme!:))

Anonymkode: 43354...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter barn i juni 2021, har kjøpt vogn og bilstol pakke fra Rudo.no, Britax smile 3. rett under 11.000kr for hele pakken, sittedel, bagdel, bilstol med base. Bagdelen er litt smal men jeg tenker for sommerbabyer vil den være helt perfekt, i løpet av vinteren må vi uansett bytte over til sittedelen men igjen så kan sittedelen legges helt ned så det skal nok gå fint. Liten og nett vogn. 
 

Mens vi venter på lille som kommer bruker storesøster på litt over 2år (13kg ca) den som sovevogn hjemme med stor vinterpose og det er godt med plass i den :)  Lett å trille og manøvrere, anbefales :) 

 

til storesøster hadde jeg Stokke trailz, god vogn men ulempen er at vognbagen er liten den også, rund bunn så bagdelen står ikke stødig på gulvet. Likte ikke sittedelen da bena blir tvingt i å ligge i en oppreist stilling når man la ned i liggestilling. Byttet vogn til Babyjogger city elite (sportsvogn) den blir brukt som sovevogn i bhg nå, veldig fornøyd med den vogna også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lastebilmamma skrev (19 timer siden):

Venter barn i juni 2021, har kjøpt vogn og bilstol pakke fra Rudo.no, Britax smile 3. rett under 11.000kr for hele pakken, sittedel, bagdel, bilstol med base. Bagdelen er litt smal men jeg tenker for sommerbabyer vil den være helt perfekt, i løpet av vinteren må vi uansett bytte over til sittedelen men igjen så kan sittedelen legges helt ned så det skal nok gå fint. Liten og nett vogn. 
 

Mens vi venter på lille som kommer bruker storesøster på litt over 2år (13kg ca) den som sovevogn hjemme med stor vinterpose og det er godt med plass i den :)  Lett å trille og manøvrere, anbefales :) 

 

til storesøster hadde jeg Stokke trailz, god vogn men ulempen er at vognbagen er liten den også, rund bunn så bagdelen står ikke stødig på gulvet. Likte ikke sittedelen da bena blir tvingt i å ligge i en oppreist stilling når man la ned i liggestilling. Byttet vogn til Babyjogger city elite (sportsvogn) den blir brukt som sovevogn i bhg nå, veldig fornøyd med den vogna også. 

Bagen til Trailz er jo svær? Det er en av de største bagene man får tak i! 

Anonymkode: 07e0d...184

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...