Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lastebilmamma skrev (19 timer siden):

Venter barn i juni 2021, har kjøpt vogn og bilstol pakke fra Rudo.no, Britax smile 3. rett under 11.000kr for hele pakken, sittedel, bagdel, bilstol med base. Bagdelen er litt smal men jeg tenker for sommerbabyer vil den være helt perfekt, i løpet av vinteren må vi uansett bytte over til sittedelen men igjen så kan sittedelen legges helt ned så det skal nok gå fint. Liten og nett vogn. 
 

Mens vi venter på lille som kommer bruker storesøster på litt over 2år (13kg ca) den som sovevogn hjemme med stor vinterpose og det er godt med plass i den :)  Lett å trille og manøvrere, anbefales :) 

 

til storesøster hadde jeg Stokke trailz, god vogn men ulempen er at vognbagen er liten den også, rund bunn så bagdelen står ikke stødig på gulvet. Likte ikke sittedelen da bena blir tvingt i å ligge i en oppreist stilling når man la ned i liggestilling. Byttet vogn til Babyjogger city elite (sportsvogn) den blir brukt som sovevogn i bhg nå, veldig fornøyd med den vogna også. 

Har dere for øvrig testet bilstolen i bilen om dere får korrekt helning? 

Anonymkode: 07e0d...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fant denne: https://www.emmasdiary.co.uk/blog/Mum-s-View-KinderKraft-Prime-3-in-1-travel-system-review

Men vet ikke hvor mye man kan stole på sånne anmeldelser som sikkert er sponsa.. Må si at den så bra ut på bildet da, designet minnet veldig om britax smile 3 (som jeg har selv og elsker), men til en brøkdel av prisen. Kan du ikke bestille den og prøve hjemme i stua? Hvis du synes den virker skranglete og angrer så har du jo, angrerett på ubrukte ting kjøpt på nettet. (OBS: Usikker på om angrerett gjelder åpnede varer? Send en mail til jollyroom og spør. Jeg har bare gode erfaringer med kundeservicen der.) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, MarenogAron said:

Fant denne: https://www.emmasdiary.co.uk/blog/Mum-s-View-KinderKraft-Prime-3-in-1-travel-system-review

Men vet ikke hvor mye man kan stole på sånne anmeldelser som sikkert er sponsa.. Må si at den så bra ut på bildet da, designet minnet veldig om britax smile 3 (som jeg har selv og elsker), men til en brøkdel av prisen. Kan du ikke bestille den og prøve hjemme i stua? Hvis du synes den virker skranglete og angrer så har du jo, angrerett på ubrukte ting kjøpt på nettet. (OBS: Usikker på om angrerett gjelder åpnede varer? Send en mail til jollyroom og spør. Jeg har bare gode erfaringer med kundeservicen der.) 

Fra barnas hus stod det at angrerett ikke gjalt åpnet/monterte vogner pga sikkerhet

Anonymkode: 819f7...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har bugaboo donkey duo og e golf? Har hørt rykter om at bugaboo skal passe i e golfen, men pga covid så får vi ikke lov å teste vognen i bilen, og jeg er litt bekymret for å kjøpe en vogn som ikke passer i bilen min. 
 

Er jeg for krevende hvis jeg spør om noen som har disse to kunne vært så vennlig å tatt bilde for meg? Bare så jeg ser hvordan dette blir seende ut mtp plass i bagasjerommet. Vi venter nr 2 om ikke lenge og har veldig lyst å få ordnet søsken vogn før den tiden

Anonymkode: c9c57...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har e-golf og Buffalo og jeg kan aldri forestille meg at du får inn Donkey Duo. Når vi ha satt inn vogna ha vi ikke plass til noe annet i bagasjerommet, annet enn kanskje en sekk eller en liten bag. Understellet til Duo kan jo gjøres smalt, men du kommer ikke til å få plass til både sittedel og bagdel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillyy skrev (På 28.2.2021 den 15.37):

Har ikke den selv, men kjenner ei som kjøpte den, så jeg har vært å sett på den og testet den. Likte ikke at bag og sporsdel er samme. Syns den virket litt skranglete/ustabil, selve vogna. Men har ikke kjørt med den ute, kun testet inne. Bilstolen er ikke anbefalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.2.2021 den 17.35):

Er det noen her som har bugaboo donkey duo og e golf? Har hørt rykter om at bugaboo skal passe i e golfen, men pga covid så får vi ikke lov å teste vognen i bilen, og jeg er litt bekymret for å kjøpe en vogn som ikke passer i bilen min. 
 

Er jeg for krevende hvis jeg spør om noen som har disse to kunne vært så vennlig å tatt bilde for meg? Bare så jeg ser hvordan dette blir seende ut mtp plass i bagasjerommet. Vi venter nr 2 om ikke lenge og har veldig lyst å få ordnet søsken vogn før den tiden

Anonymkode: c9c57...99a

Har Donkey og e-golf. Ingen problem med å få plass i bagasjerommet om en tar av hattehyllen. Får til og med plass til et par handleposer ved siden av.

Den kan legges sammen mer kompakt ved å ta av hjul og lage bagen flatere, men det har vi ikke testet. Mulig man slipper å ta av hattehyllen da.

Kan ta bilde neste gang vi skal ut å kjøre med vognen, men det blir nok ikke før i neste uke.

Anonymkode: 77661...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei flinke vogndamer! Trenger en vogn nr 2 i tillegg til min fantastiske men dog tunge og store emmaljunga.. Kriteriene mine er 

1: må være enkel å legge sammen og ta relativt liten plass i bil

2: må ha hjul som tåler grus / litt terreng

3: ønsker å holde meg under 5000

4: må være vendbar.. Ikke klar for å ikke se mini.. 

Har du tips? Kanskje til og med en vogn til salgs 😁

Endret av Snekkerfruen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med stokke beat her? Ser etter en lett og ikke for stor hovedvogn. Kommer for det meste å gå på fortau/asfalt og en og annen gang i lysløype/terreng. Jeg hadde med første barn en emmaljunga mondial med svingbart understell (lufthjul). Bortsett fra at den var stor og tung inn og ut av bilen og tok stor plass i gangen i en liten leilighet likte jeg godt denne helt frem til baby vokste ut av bagen. Sportsdelen var elendig og vi endte egentlig opp med å ikke bruke den mer enn et par ganger før vi gikk over til en nettere trille som kunne klappes sammen uten å ta av sportdelen. 

Anonymkode: f27de...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som har erfaring med stokke beat her? Ser etter en lett og ikke for stor hovedvogn. Kommer for det meste å gå på fortau/asfalt og en og annen gang i lysløype/terreng. Jeg hadde med første barn en emmaljunga mondial med svingbart understell (lufthjul). Bortsett fra at den var stor og tung inn og ut av bilen og tok stor plass i gangen i en liten leilighet likte jeg godt denne helt frem til baby vokste ut av bagen. Sportsdelen var elendig og vi endte egentlig opp med å ikke bruke den mer enn et par ganger før vi gikk over til en nettere trille som kunne klappes sammen uten å ta av sportdelen. 

Anonymkode: f27de...e60

Jeg har hatt Beat selv, men endte opp med å selge den da vi ikke brukte den noe særlig. Som trille er den god, men den er en trille, og ikke en hovedvogn i mine øyne. Skal du reise og trenger noe som tar liten plass er den grei, og den er fantastisk å trille inne på kjøpesentre og sånn, men den er forderdelig skranglete og «lett». Føler hele vogna rister bare man triller på litt ru asfalt, liksom. Så det ble ikke til at jeg orka å gå lengre turer med den nede i byen en gang.

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg har hatt Beat selv, men endte opp med å selge den da vi ikke brukte den noe særlig. Som trille er den god, men den er en trille, og ikke en hovedvogn i mine øyne. Skal du reise og trenger noe som tar liten plass er den grei, og den er fantastisk å trille inne på kjøpesentre og sånn, men den er forderdelig skranglete og «lett». Føler hele vogna rister bare man triller på litt ru asfalt, liksom. Så det ble ikke til at jeg orka å gå lengre turer med den nede i byen en gang.

Anonymkode: 8f526...0d4

Takk! Vil jo ikke ha en skranglete vogn heller så da hørtes ikke den helt innenfor ut😅 finnes det noen gode vogner til maks 6000 egentlig 🤔jeg har sett på easywalker også, men er så usikker... 

Anonymkode: f27de...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.3.2021 den 23.17):

Takk! Vil jo ikke ha en skranglete vogn heller så da hørtes ikke den helt innenfor ut😅 finnes det noen gode vogner til maks 6000 egentlig 🤔jeg har sett på easywalker også, men er så usikker... 

Anonymkode: f27de...e60

Har du noen «krav»? Som at sittedelen må kunne vendes begge veier, om det må være 3 eller 4 hjul osv?

Anonymkode: 057e0...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om den nyeste modellen til Stokke Xplory? Modell X?

Anonymkode: 01010...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva synes dere om den nyeste modellen til Stokke Xplory? Modell X?

Anonymkode: 01010...a0e

Syntes den er stygg. Liker ikke det runde styret eller den «posen» til å oppbevare ting under vogna. Galskap at de tok vekk Trailz for å satse på den der. Det er ikke en vogn for norske forhold, heller en typ California / LA. Og det er nok også det markedet de ønsker å prioritere...

Anonymkode: 636cd...276

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

53 minutter siden, AnonymBruker said:

Syntes den er stygg. Liker ikke det runde styret eller den «posen» til å oppbevare ting under vogna. Galskap at de tok vekk Trailz for å satse på den der. Det er ikke en vogn for norske forhold, heller en typ California / LA. Og det er nok også det markedet de ønsker å prioritere...

Anonymkode: 636cd...276

Bor i London og synes den virker som ei skikkelig byvogn. Men ellers enig med deg, synes ikke det runde styret er saa veldig fint

Anonymkode: 01010...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva synes dere om den nyeste modellen til Stokke Xplory? Modell X?

Anonymkode: 01010...a0e

Det eneste jeg likte var fargene. 

Anonymkode: a3961...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisetrille! Trenger tips! Must at den går inn på flyet. Vil heeelst ha en litt stødig som tåler litt grus/ujevn asfalt... Fordel at den kan snues og har litt oppbevaring. Pris er mindre viktig, men er jo fint hvis den ikke koster 10 000+.

Har sett på yoyo og bugaboo ant. Andre erfaringer? Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhmjadda skrev (1 time siden):

Reisetrille! Trenger tips! Must at den går inn på flyet. Vil heeelst ha en litt stødig som tåler litt grus/ujevn asfalt... Fordel at den kan snues og har litt oppbevaring. Pris er mindre viktig, men er jo fint hvis den ikke koster 10 000+.

Har sett på yoyo og bugaboo ant. Andre erfaringer? Tips?

Vi har BJ city Tour lux til denne funksjonen. Den går som håndbagasje med hjulene tatt av. 

Anonymkode: 10441...523

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...