Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 3.1.2021 den 13.02):

Synes ikke baggen er så liten jeg. Fikk baby i oktober, helt gjennomsnittlig både i lengde og tyngde. Kommer ikke til å ha noe problem med å bruke baggen resten av vinteren. 

Anonymkode: 69bc3...2ff

Den er sikkert relativt liten. Min ettåring som alltid har ligget på øverste kurve på både vekt- og høyde får fortsatt sånn noenlunde plass i bagdelen på Emmaljunga edge feks 😂 Bruker den jo ikke lenger, men testet på gøy.

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Noen som vet om en god og lun sovevogn som kan brukes over 15kg?

Anonymkode: 64e3e...1f1

Hvis du kan kjøpe brukt anbefaler jeg Simo eller Emmaljunga mondial/duo edge. Stødige, lune, gode vogner begge deler :) Ønsker du ny må jeg dessverre melde pass - med mindre du ønsker å bruke 10.000kr på sovevogn 😅

Endret av boblevann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lamamama skrev (9 timer siden):

Hva er forskjellen på Emmaljunga nxt90 og nxt60?🤔 Noen erfaringer? Klarer ikke bestemme for hvilken. 

Etter hva jeg forstår er det bare at nxt90 er større 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 026af...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamamama skrev (17 timer siden):

Hva er forskjellen på Emmaljunga nxt90 og nxt60?🤔 Noen erfaringer? Klarer ikke bestemme for hvilken. 

Ulikt understell. 90 er større og tyngre, 60 blir mindre sammenlagt, men de samme sittedelene kan brukes på begge understell. :) 

Vi kjøpte 60, med ergo sittedel og nxt90-hjul. Veldig fornøyd 😊

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ulikt understell. 90 er større og tyngre, 60 blir mindre sammenlagt, men de samme sittedelene kan brukes på begge understell. :) 

Vi kjøpte 60, med ergo sittedel og nxt90-hjul. Veldig fornøyd 😊

Anonymkode: 8f526...0d4

Så godt å høre. Er nxt60 like robust og lite skranglete som nxt90? Det er det jeg har likt med nxt90, den virker så solid og robust. Ulempen er at den er litt tung.

Trenger vogn til ulikt terreng, samtidig som den skal være grei å bruke i sentrum. Vurderer nxt60 nå med outdoor hjul😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvilken søskenvogn er den minste sammenlagt? 
 

Nr 2 kommer når nr 1 er 18 mnd så trenger en søskenvogn som passer i den super store e-golfen min 😅 (om det finnes da) 

Anonymkode: c9c57...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvilken søskenvogn er den minste sammenlagt? 
 

Nr 2 kommer når nr 1 er 18 mnd så trenger en søskenvogn som passer i den super store e-golfen min 😅 (om det finnes da) 

Anonymkode: c9c57...99a

Spørs jo litt hvor robust vogn du ser etter. Babyjogger city tour 2 double blir veldig liten! Men er jo mer som en trille når det kommer til hjul og har heller ikke vendbare sittedeler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassiopeia8 skrev (2 timer siden):

Spørs jo litt hvor robust vogn du ser etter. Babyjogger city tour 2 double blir veldig liten! Men er jo mer som en trille når det kommer til hjul og har heller ikke vendbare sittedeler. 

Nå har jeg en Stokke trailz, og veldig mange vogner føles ut som en dukkevogn i forhold, så litt robust hadde jeg satt pris på, men har jo full forståelse for at jeg har en knøtt liten bil 😅 

Den skal både trilles på senteret, ute og på gress, men jeg skjønner jo at det kanskje kan bli litt vanskelig 

Anonymkode: c9c57...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Nå har jeg en Stokke trailz, og veldig mange vogner føles ut som en dukkevogn i forhold, så litt robust hadde jeg satt pris på, men har jo full forståelse for at jeg har en knøtt liten bil 😅 

Den skal både trilles på senteret, ute og på gress, men jeg skjønner jo at det kanskje kan bli litt vanskelig 

Anonymkode: c9c57...99a

Ja - altså robust vogn og liten sammenlagt er liksom to motsetninger 😅 Vet mange er fornøyd med Bugaboo Donkey Duo, for den kan du jo slå sammen ramma til å bli smalere hvis du tar av sittedelene. Men selv ser jeg for meg det ville vært styrete for en tur på senteret å måtte ta av begge sittedelene, komprimere dem og legge dem flate, slå sammen understellet, ta av hjulene og så inn i bilen - for så å remontere den når man er fremme. Da er en trille som Babyjogger City Tour 2 Double mye mer lettvint, siden det bare er å slå den sammen, inn i bilen og slå den ut igjen når man er framme. 

Tror for øvrig Babyjogger City Mini GT2 Double har litt større hjul enn Tour2. Så du kan jo sjekke ut den! Men ingen av dem er nok fantastiske snøvogner. 

Du kan jo vurdere litt hvor mye du har behov for dobbelvogn. Er det til en storesøsken som også av og til er ute og går? Kan det være et alternativ med søskenbrett på en vanlig vogn? Eller bæresele til den store/lille? Eller er det tvillinger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassiopeia8 skrev (1 time siden):

Ja - altså robust vogn og liten sammenlagt er liksom to motsetninger 😅 Vet mange er fornøyd med Bugaboo Donkey Duo, for den kan du jo slå sammen ramma til å bli smalere hvis du tar av sittedelene. Men selv ser jeg for meg det ville vært styrete for en tur på senteret å måtte ta av begge sittedelene, komprimere dem og legge dem flate, slå sammen understellet, ta av hjulene og så inn i bilen - for så å remontere den når man er fremme. Da er en trille som Babyjogger City Tour 2 Double mye mer lettvint, siden det bare er å slå den sammen, inn i bilen og slå den ut igjen når man er framme. 

Tror for øvrig Babyjogger City Mini GT2 Double har litt større hjul enn Tour2. Så du kan jo sjekke ut den! Men ingen av dem er nok fantastiske snøvogner. 

Du kan jo vurdere litt hvor mye du har behov for dobbelvogn. Er det til en storesøsken som også av og til er ute og går? Kan det være et alternativ med søskenbrett på en vanlig vogn? Eller bæresele til den store/lille? Eller er det tvillinger? 

Tusen takk for et så flott og utfyllende svar. Er litt i tvil ang søskenbrett, eldste blir 18 mnd når nestemann blir født, så tenker at søskenvogn er en ide, men det enkleste er kanskje bæresele. 
 

Skal sjekke de du har nevn og se om det er mulig å få plass i bilen uten for mye styr, blir liksom for dumt å kjøpe ny bil pga ny vogn 😅 

Anonymkode: c9c57...99a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Tusen takk for et så flott og utfyllende svar. Er litt i tvil ang søskenbrett, eldste blir 18 mnd når nestemann blir født, så tenker at søskenvogn er en ide, men det enkleste er kanskje bæresele. 
 

Skal sjekke de du har nevn og se om det er mulig å få plass i bilen uten for mye styr, blir liksom for dumt å kjøpe ny bil pga ny vogn 😅 

Anonymkode: c9c57...99a

Uppababy vista v2 blir ganske liten sammenlagt. Det er ingen terrengvogn, men funker helt greit på grussti. 

Anonymkode: 69bc3...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Uppababy vista v2 blir ganske liten sammenlagt. Det er ingen terrengvogn, men funker helt greit på grussti. 

Anonymkode: 69bc3...2ff

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=180725209

 

Legger ved en annonse, bare for å vise hvordan den ser ut sammenlagt og i forskjellige posisjoner. Det er ikke min annonse altså! Bare første og beste som dukket opp da jeg googlet. 

Anonymkode: 69bc3...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.1.2021 den 22.10):

Hvilken søskenvogn er den minste sammenlagt? 

Nr 2 kommer når nr 1 er 18 mnd så trenger en søskenvogn som passer i den super store e-golfen min 😅 (om det finnes da) 

Anonymkode: c9c57...99a

Vi har Bugaboo Donkey og e-golf. 

Går helt fint i bagasjerommet med en bag og en sittedel om en tar av hattehyllen.

Veldig raskt å slå den opp og ned. Bag og sittedel tas av med et klikk. Også raskt å endre den fra dobbel til enkel.

Det ligger noen demonstrasjonsvideoer på youtube du kan sjekke ut.

Grei å trille, men synes dempingen er dårlig i forhold til min gamle vogn med «gammeldags» understell med fire faste lufthjul og mye fjæring.

Anonymkode: 77661...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Vi har Bugaboo Donkey og e-golf. 

Går helt fint i bagasjerommet med en bag og en sittedel om en tar av hattehyllen.

Veldig raskt å slå den opp og ned. Bag og sittedel tas av med et klikk. Også raskt å endre den fra dobbel til enkel.

Det ligger noen demonstrasjonsvideoer på youtube du kan sjekke ut.

Grei å trille, men synes dempingen er dårlig i forhold til min gamle vogn med «gammeldags» understell med fire faste lufthjul og mye fjæring.

Anonymkode: 77661...a9f

Tusen takk for svar, har sett litt på denne og må si jeg liker den veldig godt. 
 

Må man ta av hjulene på vognen for at den skal passe? Og vil man kunne ha på hattehyllen når man går over til to sittedeler? 

Anonymkode: c9c57...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig bestemt meg for en Emmaljunga NXT90 outdoor, men ser at flere her anbefaler TFK mono. Den skal brukes mye i skogen og på hundetreninger i skog og mark. Har lite peiling på hvor stabil TFKen er, siden den bare har 3 hjul.. og av de vi kikket på i butikken var det NXT90 som jeg syns så mest robust ut. Er TFK på samme nivå? bedre? verre? Det kommer nok til å bli lite kafeturer og mye skogturer med den, så greit at ting ikke knekker etter 4 uker😅 Synes veldig mange vogner ser veldig "plastic fantastic" ut med knøttsmå hjul.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leitz skrev (2 timer siden):

Hadde egentlig bestemt meg for en Emmaljunga NXT90 outdoor, men ser at flere her anbefaler TFK mono. Den skal brukes mye i skogen og på hundetreninger i skog og mark. Har lite peiling på hvor stabil TFKen er, siden den bare har 3 hjul.. og av de vi kikket på i butikken var det NXT90 som jeg syns så mest robust ut. Er TFK på samme nivå? bedre? verre? Det kommer nok til å bli lite kafeturer og mye skogturer med den, så greit at ting ikke knekker etter 4 uker😅 Synes veldig mange vogner ser veldig "plastic fantastic" ut med knøttsmå hjul.. 

Jeg hadde lyst på TFK Mono. Samboer nektet 3 hjul. Fikk aldri prøvd den, men prøvde flere  3hjulinger og var ikke imponert over dem. Vet mange er generelt veldig fornøyd med trille komforten til TFK. Særlig til den bruken du beskriver.

Vi har mye av samme bruk som deg, pluss veldig vinter på vinteren. Endte opp med emmaljunga  edge duo s outdoor. Emmaljunga NXT90 ble for plastikk for vår smak. Likte ikke å trille den, stiv i ramma og passet ikke oss. 

Ser flere anbefaler thule sin vogn, husker ikke modellen men det er en 3 hjuling. Minuset er at sittedelen er kun en vei. 

Anonymkode: 5a988...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Leitz skrev (6 timer siden):

Hadde egentlig bestemt meg for en Emmaljunga NXT90 outdoor, men ser at flere her anbefaler TFK mono. Den skal brukes mye i skogen og på hundetreninger i skog og mark. Har lite peiling på hvor stabil TFKen er, siden den bare har 3 hjul.. og av de vi kikket på i butikken var det NXT90 som jeg syns så mest robust ut. Er TFK på samme nivå? bedre? verre? Det kommer nok til å bli lite kafeturer og mye skogturer med den, så greit at ting ikke knekker etter 4 uker😅 Synes veldig mange vogner ser veldig "plastic fantastic" ut med knøttsmå hjul.. 

Jeg har nxt90F, og elsker den! Den er stødig og robust, har brukt den mye på grus og skogsstier. Den er ikke kjempebra i veldig ulendt terreng, typ store steiner, men det er ingen av dagens vogner, kanskje bortsett fra Emmaljunga med fire faste, kjempestore hjul. 
 

Støtter ikke helt den plastikktanken når det gjelder NXT90 hvertfall, den er solid og god å trille, og ikke like tung og diger som mange vogner.
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Leitz said:

Hadde egentlig bestemt meg for en Emmaljunga NXT90 outdoor, men ser at flere her anbefaler TFK mono. Den skal brukes mye i skogen og på hundetreninger i skog og mark. Har lite peiling på hvor stabil TFKen er, siden den bare har 3 hjul.. og av de vi kikket på i butikken var det NXT90 som jeg syns så mest robust ut. Er TFK på samme nivå? bedre? verre? Det kommer nok til å bli lite kafeturer og mye skogturer med den, så greit at ting ikke knekker etter 4 uker😅 Synes veldig mange vogner ser veldig "plastic fantastic" ut med knøttsmå hjul.. 

Vi har forrige versjon av TFK, som heter Adventure 2, og har prøvd TFK Mono siden ei venninne har den. Jeg er superfornøyd med trillekomfort og "robusthet". Den er også veldig stabil, slik jeg opplever den. Ville ikke satt den fra meg midt på en slette under skikkelige vindkast/storm, og om du parkerer den på tvers i en bakke er den ikke til å stole på.  Kan også være litt ustabil når man triller på tvers i en bakke. Det er ikke noe jeg har gjort annet enn ved en sykkelbom på toppen av en bakke – eller på veeeeldig skeive fortau. Hendt typ tre ganger på 3 år.  Og hånbremsen er det aller beste med den! Litt lite plass under vogna til sekk/varer osv.

 

Emmaljunga NXT90 har jeg brukt som barnevakt for ei venninne, synes den er helt grusom og stiv å trille. Ville isåffall sett etter en annen.

Anonymkode: da5ed...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tusen takk for svar, har sett litt på denne og må si jeg liker den veldig godt. 
 

Må man ta av hjulene på vognen for at den skal passe? Og vil man kunne ha på hattehyllen når man går over til to sittedeler? 

Anonymkode: c9c57...99a

Trenger ikke ta av hjulene.

Tror nok en fint kan ha på hattehyllen med to sittedeler. Det går an å gjøre bagen flat også så mulig det blir plass med hattehyllen på med både bag og sittedel. Vi har ikke giddet å gjøre dette (selv om det egentlig er fort gjort) 

Denne videoen viser hvordan:

 

Anonymkode: 77661...a9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg hadde lyst på TFK Mono. Samboer nektet 3 hjul. Fikk aldri prøvd den, men prøvde flere  3hjulinger og var ikke imponert over dem. Vet mange er generelt veldig fornøyd med trille komforten til TFK. Særlig til den bruken du beskriver.

Vi har mye av samme bruk som deg, pluss veldig vinter på vinteren. Endte opp med emmaljunga  edge duo s outdoor. Emmaljunga NXT90 ble for plastikk for vår smak. Likte ikke å trille den, stiv i ramma og passet ikke oss. 

Ser flere anbefaler thule sin vogn, husker ikke modellen men det er en 3 hjuling. Minuset er at sittedelen er kun en vei. 

Anonymkode: 5a988...0da

Ingen av oss er noe særlig skeptiske til 3 hjul enn så lenge, skal se på en TFK mono i morgen. Fikk ikke veldig plastikk følelse når vi kikket på NXT90, følte mer av det på de fleste andre vi kikket på. 

Ginny skrev (11 timer siden):

Jeg har nxt90F, og elsker den! Den er stødig og robust, har brukt den mye på grus og skogsstier. Den er ikke kjempebra i veldig ulendt terreng, typ store steiner, men det er ingen av dagens vogner, kanskje bortsett fra Emmaljunga med fire faste, kjempestore hjul. 
 

Støtter ikke helt den plastikktanken når det gjelder NXT90 hvertfall, den er solid og god å trille, og ikke like tung og diger som mange vogner.
 

 

Så bra at du er fornøyd :) Store steiner er det vel strengt tatt bæremeis/sjal som vil være best på uansett 😅 

Godt å høre at du ikke føler på plastikkfølelsen på NXT90, det var den av de de hadde der vi kikket som virket minst plastikk/skranglete. 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vi har forrige versjon av TFK, som heter Adventure 2, og har prøvd TFK Mono siden ei venninne har den. Jeg er superfornøyd med trillekomfort og "robusthet". Den er også veldig stabil, slik jeg opplever den. Ville ikke satt den fra meg midt på en slette under skikkelige vindkast/storm, og om du parkerer den på tvers i en bakke er den ikke til å stole på.  Kan også være litt ustabil når man triller på tvers i en bakke. Det er ikke noe jeg har gjort annet enn ved en sykkelbom på toppen av en bakke – eller på veeeeldig skeive fortau. Hendt typ tre ganger på 3 år.  Og hånbremsen er det aller beste med den! Litt lite plass under vogna til sekk/varer osv.

 

Emmaljunga NXT90 har jeg brukt som barnevakt for ei venninne, synes den er helt grusom og stiv å trille. Ville isåffall sett etter en annen.

Anonymkode: da5ed...777

At du er fornøyd med TFKen er jo supert. Og de verste skråbakkeproblene vil jo være et problem med vanlige 4-hjuls vogner også, om enn i mindre grad. 

Var dempingen skrudd på? eller er den bare så mye stivere enn TFK mono? 

 

Vet ikke om jeg har kommet til noen god fasit enda, skal se på en TFK mono i morgen, og så står det nok mellom de to (TFK og NXT90). Og da ender det nok med den vi får best følelse av. Har fått "motstridende" råd av flere bekjente også, så har vel gjort opp en mening om at den som føles riktig er riktig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...