Gå til innhold

Samboer dømt for voldtekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Er det mange som har opplevd det? Jeg tror ikke unge jenter finner opp å ha blitt voldtatt av faren for å så få han dømt altså. Overgrep i nære relasjoner er fryktelig skamfullt!

Du, jeg skjønner at voldtekt må være grusomt , men jo, dessverre så finnes det en del som lyver om det. Har vært vitne til det selv i nære relasjoner, men også i media.Det kommer frem etter en stund, hvor enten jenta angrer , eller det kommer mye bevis i mot. Og en annen ting. Voldtekt er grusomt, men jeg håper du skjønner at det må være minst like jævlig om så ikke verre å få på seg stemplet som voldtektsmann /overgriper når man er uskyldig og aldri ville gjort noe sånt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er sånn ca 0% sant. Menn blir uskyldig dømt for voldtekt HELE TIDEN.

Anonymkode: 184c9...8b5

At noen faktisk tror dette er nesten like skremmende som at én av ti kvinner blir voldtatt, og de aller, aller fleste menn slipper unna med det. Men bare nesten.

Anonymkode: ebee3...5ef

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, wintergirl skrev:

Du, jeg skjønner at voldtekt må være grusomt , men jo, dessverre så finnes det en del som lyver om det. Har vært vitne til det selv i nære relasjoner, men også i media.Det kommer frem etter en stund, hvor enten jenta angrer , eller det kommer mye bevis i mot. Og en annen ting. Voldtekt er grusomt, men jeg håper du skjønner at det må være minst like jævlig om så ikke verre å få på seg stemplet som voldtektsmann /overgriper når man er uskyldig og aldri ville gjort noe sånt. 

Skjønner tankegangen din, men et obs er at flere som har anmeldt nære personer for overgrep og etterpå har trukket anmeldelsen dessverre gjør det fordi stigmaet og skammen er så ekstrem samt relasjoner til nær familie blir nærmest umulig. 

Anonymkode: 1c640...af6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kripos laget en flott og fin rapport om voldtektsituasjonen i Norge i 2017:

https://www.politiet.no/globalassets/04-aktuelt-tall-og-fakta/voldtekt-og-seksuallovbrudd/voldtektssituasjonen-i-norge-2017

Der kommer det fram at antallet voldtektsanmeldelser øker, og dette blir vinklet som noe positivt:

En viktig årsak er trolig økt anmeldelsestilbøyelighet grunnet større åpenhet i samfunnet om seksuelle overgrep og høyere forventninger til politiets prioritering av denne kriminalitetstypen. En annen årsak er trolig politiets etterforskning av store sakskomplekser som blant annet gjelder voldtekter av barn. I slike saker ser man ofte at én anmeldelse utløser en etterforskning som avdekker mange voldtekter som ellers kanskje aldri ville blitt anmeldt. En tredje årsak til økningen kan være at det faktisk begås flere voldtekter. Vi ser ingen spesiell grunn som taler for at dette forklarer hovedvekten av økningen.

Totalt ble det anmeldt 1625 voldtekter eller voldtektsførsøk i 2017. 

Det rapporten beklageligvis "glemmer" å ta med, er antallet som faktisk ble dømt for voldtekt i 2017. Så det måtte jeg finne på SSb sine sider. Tallet er 212. Eller altså 13 prosent av de som blir anmeldt.  

https://www.ssb.no/statbank/table/10633/tableViewLayout1/

 

Anonymkode: bf3d3...fe4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
40 minutter siden, wintergirl skrev:

Du, jeg skjønner at voldtekt må være grusomt , men jo, dessverre så finnes det en del som lyver om det. Har vært vitne til det selv i nære relasjoner, men også i media.Det kommer frem etter en stund, hvor enten jenta angrer , eller det kommer mye bevis i mot. Og en annen ting. Voldtekt er grusomt, men jeg håper du skjønner at det må være minst like jævlig om så ikke verre å få på seg stemplet som voldtektsmann /overgriper når man er uskyldig og aldri ville gjort noe sånt. 

Det er selvsagt synd at slikt skjer, at folk anmelder falskt. 

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner tankegangen din, men et obs er at flere som har anmeldt nære personer for overgrep og etterpå har trukket anmeldelsen dessverre gjør det fordi stigmaet og skammen er så ekstrem samt relasjoner til nær familie blir nærmest umulig. 

Anonymkode: 1c640...af6

Dette er min tanke også. At de selv ikke klarer å forholde seg til overgrepene og dermed trekker anmeldelsen for å skåne familien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Det er selvsagt synd at slikt skjer, at folk anmelder falskt. 

 

Dette er min tanke også. At de selv ikke klarer å forholde seg til overgrepene og dermed trekker anmeldelsen for å skåne familien. 

Eller blir truet til det. 

Anonymkode: e1112...44c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner tankegangen din, men et obs er at flere som har anmeldt nære personer for overgrep og etterpå har trukket anmeldelsen dessverre gjør det fordi stigmaet og skammen er så ekstrem samt relasjoner til nær familie blir nærmest umulig. 

Anonymkode: 1c640...af6

Nei, de tar ikke tilbake fordi det er en skam, men fordi de enten har angret , eller fordi det har kommet nye bevis. Jeg vet at det er mer en nok voldtekter og disse skal selvfølgelig straffes. Tragisk at det er mange voldtektsmenn som går fri. Men det skal ikke uskyldige lide for.  Jeg vet hvor syke mange menn kan være og har opplevd trakassering selv som jeg ikke snakket om, men jeg vet også at det finnes jenter som er forstyrret.  Tragisk, med tanke på de jentene som faktisk blir utsatt for overgrep/voldtekt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, wintergirl skrev:

Nei, de tar ikke tilbake fordi det er en skam, men fordi de enten har angret , eller fordi det har kommet nye bevis. Jeg vet at det er mer en nok voldtekter og disse skal selvfølgelig straffes. Tragisk at det er mange voldtektsmenn som går fri. Men det skal ikke uskyldige lide for.  Jeg vet hvor syke mange menn kan være og har opplevd trakassering selv som jeg ikke snakket om, men jeg vet også at det finnes jenter som er forstyrret.  Tragisk, med tanke på de jentene som faktisk blir utsatt for overgrep/voldtekt .

Du vet ikke hvorfor kvinner trekker anmeldelsene sine. Jeg vet hvorfor noen kvinner gjør det, for jeg gjorde det selv. Ikke fordi jeg ikke var blitt voldtatt, men fordi jeg ikke orket alle truslene og all hetsen. Jeg vet om flere som har gjort det samme. Vi har ikke anmeldt falskt, men vi løy derimot når vi trakk anmeldelsene. 

Anonymkode: e1112...44c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Det er selvsagt synd at slikt skjer, at folk anmelder falskt. 

 

Dette er min tanke også. At de selv ikke klarer å forholde seg til overgrepene og dermed trekker anmeldelsen for å skåne familien. 

Jaja, nå har de som har trekt tilbake ikke opplevd press fra andre, men de selv har vært forstyrret og lyver lett om andre menn også, for å få oppmerksomhet. Men der kan du se. Stemplet sitter der fordi andre rundt tenker at hun har blitt presset til å ta tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du vet ikke hvorfor kvinner trekker anmeldelsene sine. Jeg vet hvorfor noen kvinner gjør det, for jeg gjorde det selv. Ikke fordi jeg ikke var blitt voldtatt, men fordi jeg ikke orket alle truslene og all hetsen. Jeg vet om flere som har gjort det samme. Vi har ikke anmeldt falskt, men vi løy derimot når vi trakk anmeldelsene. 

Anonymkode: e1112...44c

Men du vet det altså? Det finnes ingen kvinner som faktisk lyver selv om bevisene for at de har gjort det kommer frem en dag? Har også opplevd dette i familien. Trist for din del, men det er ille å bli beskyldt for noe man ikke har gjort også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, wintergirl skrev:

Jaja, nå har de som har trekt tilbake ikke opplevd press fra andre, men de selv har vært forstyrret og lyver lett om andre menn også, for å få oppmerksomhet. Men der kan du se. Stemplet sitter der fordi andre rundt tenker at hun har blitt presset til å ta tilbake. 

Du kjenner alle disse kvinnene godt og var der når de ikke ble voldtatt, når de anmeldte og når de trakk anmeldelsen? Og ikke minst i tida før de trakk den? 

Du vet ikke en dritt om hvordan og hvorfor disse anmeldelsene ble trukket og hva disse kvinnene føler. Kanskje har du rett når det gjelder noen av dem, men jeg VET at du ikke har rett om alle. 

Anonymkode: e1112...44c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, wintergirl skrev:

Men du vet det altså? Det finnes ingen kvinner som faktisk lyver selv om bevisene for at de har gjort det kommer frem en dag? Har også opplevd dette i familien. Trist for din del, men det er ille å bli beskyldt for noe man ikke har gjort også. 

Ja, jeg vet faktisk om jeg selv lyver eller ikke. Og jeg løy ikke når jeg anmeldte. 

Anonymkode: e1112...44c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kjenner alle disse kvinnene godt og var der når de ikke ble voldtatt, når de anmeldte og når de trakk anmeldelsen? Og ikke minst i tida før de trakk den? 

Du vet ikke en dritt om hvordan og hvorfor disse anmeldelsene ble trukket og hva disse kvinnene føler. Kanskje har du rett når det gjelder noen av dem, men jeg VET at du ikke har rett om alle. 

Anonymkode: e1112...44c

Jo det gjør jeg, og jeg kjenner også mannen som ble løyet om. 

Men annen ting, har jeg sagt noe om at alle jenter lyver om dette? Du sier selv at noen sikkert gjør det. Det er jo disse jeg mener. Og jeg vet også at de har blitt utsatt for voldtekt tidligere og har blitt tatt på alvor, men så begynner noen av dem å lyve videre om andre menn som ikke har gjort det. Mye av grunnen til at jeg VET det er også fordi den mannen de løy om ikke var med dem på den antatte tiden. Noe som ble bekrefte av flere. 

Dette er ikke et innlegg for å svartmale voldtektsofre! Jeg har nevnt at det er ille for dem som faktisk blir utsatt for det. Men syns også alle her roper voldtektsmann litt vel raskt uten å vite om hele fakta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg vet faktisk om jeg selv lyver eller ikke. Og jeg løy ikke når jeg anmeldte. 

Anonymkode: e1112...44c

Og derfor kan du svare for alle andre ? Jeg har ikke sagt at du har løyet. Jeg har heller IKKE sagt at alle lyver, men det finnes dessverre noen som gjør det. Tragisk er det med tanke på dem som faktisk blir utsatt for voldtekt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker

"Enhver tvil skal komme den tiltalte tilgode" , og bevisbyrden ligger  utvilsamt på din samboer.    I de fleste voldtektsaker så er det ofte påstand mot påstand, og har det skjedd i alkoholpåvirka tilstand eller andre bedøvelege midler  er det meget allvorleg.   

Mange kvinner har "slengt ut påstander om voldtekt i etterkant " i  dyp forvisning   om å kanskje  bli tilkjent erstattning.   (Gå derfor aldri til sengs med en kvinne  utan at det forligger en  skrifteleg avtaler på forhånd )  

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Nok en tråd hvor TS glimrer med sitt fravær når diskusjonen tar seg opp 

Anonymkode: 3fcce...b57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...