Gå til innhold

Samboer dømt for voldtekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

La meg gjette - han er kjempekjekk

Anonymkode: b4039...763

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Alterego666

Han er dømt fordi bevisene fjernet sannsynligheten for at han er uskyldig.

Det er slik en rettssak arbeider. Han er skyldig, og det skjedde etter at dere ble sammen. At han nekter gjør saken verre.

Du bør tenke nøye gjennom om du vil bygge et liv sammen med ham. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La meg gjette - han er kjempekjekk

Anonymkode: b4039...763

Er det sånn at kjekke menn voldtar? Er ikke det stygt å mene dette om ca 60% av alle menn(anser de fleste som kjekke jeg da).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, SunnivaOslo said:

Er det sånn at kjekke menn voldtar? Er ikke det stygt å mene dette om ca 60% av alle menn(anser de fleste som kjekke jeg da).

Hun vil fortsatt være sammen med han, det som var poenget

Anonymkode: b4039...763

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha litt respekt for deg selv og dump voldtektsmannen. Kan ikke begripe at du tviler på om det er riktig.

Anonymkode: 450d9...630

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lese dommen på lovdata. Der ser du oppsummering av begge siders påstand om hendelsesforløp, og rettens vurdering av dem. Så kan du selv gjøre deg opp en mening om hans handlinger.

Ofte så står man i en slik situasjon fordi mannen ikke var bevisst nok på samtykke. Jenta var full/sov og han peiset på, for eksempel.

Anonymkode: 45c73...d76

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker du TS bør tenke deg godt om nå. Er vel ikke et rykte man vil ha på seg, og attpåtil gjorde han det mens dere var sammen. Vil du klare å leve med det uvitende som har skjedd? Selvsagt sier han at han er uskyldig, men bevis er bevis, og med voldtekt er det vel klare spor også🤨

Anonymkode: 5ddaa...0c3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal helt ekstremt mye til for å bli dømt for voldtekt i Norge, jeg tror ingenting på at kvinnen har diktet opp bevisene. Det skal håndfaste og konkrete bevis til for at saken i det hele tatt skal se innsiden av en rettssal. Han er dømt - atpåtil to ganger, da er det absolutt ingen tvil om at han er skyldig. Det betyr at politifolk, politijurister, dommere og lagmannsretten med både lekdommere og dommere alle sammen er helt sikre på at han er skyldig. Lagmannsretten dømmer nesten aldri voldtektsmenn, de frikjenner omtrent alle - så bevisene i denne saken må være svært gode. SÅ gode beviser klarer ikke offeret å «dikte opp». Han er skyldig, TS.

Anonymkode: dc694...764

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skjedde etter at vi ble sammen

Anonymkode: 51401...a9c

Wtf 😳

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære T.S; GÅ! Ikke vært "flink" kjæreste og stå i dette. Det blir tøft i starten men det venter bedre ting for deg. Tro meg.

Anonymkode: 59297...40b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun vil fortsatt være sammen med han, det som var poenget

Anonymkode: b4039...763

Ja for du tror utseende har noe med det å gjøre? Eller fordi hun kanskje er litt enkel?

Anonymkode: 0f652...7cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skjedde etter at vi ble sammen

Anonymkode: 51401...a9c

Så han har uansett vært utro 

Anonymkode: 7a3ee...a4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har hvert utro etter etter at dere blei sammen,  så blitt dømt for voldtekt to ganger.

Å du stoler på han fordi?  

For å bli dømt for voldtekt så trengs det beviser ellers er det sjeldent mannen blir dømt. Min voldtektsmann blei ikke dømt fordi skadene ikke var store nok.  At din kjæreste er blitt dømt to ganger sier sitt TS.  

Du leser så klart om dommen hans på lovdata.no. Skjønner ikke at klarer å stole på en mann som har hvert utro og attpåtil gjort noe grusomt. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble voldtatt for fire år siden. Politiet hadde beviser på det jeg kunne gi bevis av, dvs at jeg ble kjørt direkte til voldtektsmottak med ganske stygge merker og skader på kroppen. Det var også en overvåkningsvideo hvor man ser at jeg er redd og avviser mannen, men at han tar tak i meg og drar meg videre. Jeg hadde merker på hals, armer, mage og bein, og skader i underlivet. Jeg var psykisk på viddene og fikk behandling ved akuttpsykiatrisk avdeling. 

Politiet hadde ikke sterke nok bevis på å føre sak en gang. Så at denne mannen er dømt tror jeg sier sitt, og at han er skyldig. Jeg fikk tilbud om å møte min voldtektsmann i konfliktråd. 
Pakk tingene og stikk av. Her må du tenke på deg selv!

Anonymkode: 7e356...534

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Be om å få lese dommen. Denne har han, ellers får han av advokaten sin. Advokaten har plikt til å oppbevare den og plikt til å sende den hvis han spør (så ikke tro ham hvis han sier han ikke har den). Dommen vil inneholde alle opplysninger retten har vektlagt. Får du ikke lese denne så skjuler han bevis og opplysninger for deg. 

Anke til høyesterett kan man i 99% av tilfeller bare glemme. 

Endret av SansaS
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært lagmannsdommer/jurymedlem i flere voldtektssaker. Vi dømmer ikke om det er tvil. Selvsagt kan det skje (at man blir uskyldig dømt), men det er veldig lite sannsynlig. 

Uansett så har han ligget med en annen, og dermed vært utro.

Jeg ville tenkt grundig igjennom om denne personen er en jeg vil dele livet med. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min er dømt for voldtekt av en kvinne. Ifølge ham hadde de frivillig sex, men hun hevder det er voldtekt. Han har allerede anket en gang, men ble dømt igjen. Jeg er selvfølgelig kjempelei meg og forvirret. Hvordan kunne han bli dømt? Kan han anke til høyesterett? Kan han få permisjon fra jobben mens han soner? 

Anonymkode: 51401...a9c

Jeg kjenner at jeg ville hatt et helt annet fokus enn deg hvis jeg sto i denne situasjonen, men vi er så forskjellig, vi mennesker 😏

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Jeg har vært lagmannsdommer/jurymedlem i flere voldtektssaker. Vi dømmer ikke om det er tvil. Selvsagt kan det skje, men det er veldig lite sannsynlig. 

Uansett så har han ligget med en annen, og dermed vært utro.

Jeg ville tenkt grundig igjennom om denne personen er en jeg vil dele livet med. 

Samme erfaring som deg. Juryen dømmer ikke med mindre de er helt sikre. 

Anonymkode: c400d...a78

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er ikke muslim. Jeg kan bare ikke se for meg at han har gjort det. Ifølge ham er han helt uskyldig og kan ikke forstå at han ble dømt. Han sier hun har diktet opp hele historien og at det ikke er noe bevis.

Anonymkode: 51401...a9c

Jeg har selv vært i en slik rettsak. Mine overgripere ble faktisk frikjent i tingretten på tross av masse bevis, vitner, politiet dukket opp og arrestere dem på stedet, at han ene overgriperen tilsto alt til politiet. (han trakk tilståelsen i rettsaken) Politiet sa til meg og advokaten min at dette var en sak med sjeldent mye bevis. De manglet visst bare video av selve overgrepet. Og alt dette var ikke nok for tingretten. Heldigvis ble de dømt i tingretten da. Men poenget mitt er at det skal enormt mye til for at noen faktisk blir dømt for voldtekt i Norge. 

Venninnen min som opplevde at en kompis voldtok henne da han skulle følge henne hjem fra fest fikk henlagt saken. Det var visst frivillig å ha sex på isen mens du blir så kvelet at du er blå rundt halsen og har rødsprengte øyne en uke etterpå. Men det var ikke nok bevis for politiet. 

Ikke tro på samboeren din om han sier at det ikke er bevis. Han lyver noe jævlig. Om han har blitt dømt så ER det mye bevis. I Norge må det være bevist utover enhver tvil at man har gjort det for å bli dømt. Om det er den minste tvil hos dommer eller jury, kan han ikke dømmes. Krev å få innsikt i saken eller gjør det slutt, ikke la han manipulere deg. 

Anonymkode: aca16...978

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Frøken888 skrev:

Han har hvert utro etter etter at dere blei sammen,  så blitt dømt for voldtekt to ganger.

Å du stoler på han fordi?  

For å bli dømt for voldtekt så trengs det beviser ellers er det sjeldent mannen blir dømt. Min voldtektsmann blei ikke dømt fordi skadene ikke var store nok.  At din kjæreste er blitt dømt to ganger sier sitt TS.  

Du leser så klart om dommen hans på lovdata.no. Skjønner ikke at klarer å stole på en mann som har hvert utro og attpåtil gjort noe grusomt. 

 

Hvor står det at han er dømt 2 ganger? 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...