Gå til innhold

Samboer dømt for voldtekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min er dømt for voldtekt av en kvinne. Ifølge ham hadde de frivillig sex, men hun hevder det er voldtekt. Han har allerede anket en gang, men ble dømt igjen. Jeg er selvfølgelig kjempelei meg og forvirret. Hvordan kunne han bli dømt? Kan han anke til høyesterett? Kan han få permisjon fra jobben mens han soner? 

Anonymkode: 51401...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Run, Forest, run. 

Anonymkode: 4aa62...451

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri klart å være i et forhold med mann som har vært dømt for voldtekt, ville i så fall ikke stolt på mannen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om han kan få permisjon fra jobben, men permisjon fra fengselet kan han begynne med opp til 18 ganger i året når han har sonet en tredjedel av tiden. Hvis du lurer på hvordan soningen blir, så undersøker du med kriminalomsorgen. Kjenner du bevisene? Kjenner du mannen din? 

Anonymkode: 2f822...ad8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke muslim. Jeg kan bare ikke se for meg at han har gjort det. Ifølge ham er han helt uskyldig og kan ikke forstå at han ble dømt. Han sier hun har diktet opp hele historien og at det ikke er noe bevis.

Anonymkode: 51401...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er ikke muslim. Jeg kan bare ikke se for meg at han har gjort det. Ifølge ham er han helt uskyldig og kan ikke forstå at han ble dømt. Han sier hun har diktet opp hele historien og at det ikke er noe bevis.

Anonymkode: 51401...a9c

Det spiller ingen rolle hva han sier. Det var bevis. Sterke bevis. 

Hvorfor sjekker du ikke fakta i saken istedenfor å stole på ham som beviselig lyver? 

Anonymkode: e1112...44c

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble spurt om jeg kunne vitne i retten, men sa nei begge gangene. Det var for vanskelig for meg. 

Anonymkode: 51401...a9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du var vel der så du fikk med deg det som skjedde? 

Anonymkode: e1112...44c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde det før dere ble sammen eller når dere var samboere/kjærester? 

Anonymkode: 245dc...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde etter at vi ble sammen

Anonymkode: 51401...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er syk ts. Jeg hadde aldri vært med han etter den dommen og jeg hadde aldri fått roen i meg hvis jeg var med han heller. Løp for livet. Neste gang er det deg eller hvem vet dine fremtidige barn hvis du fortsetter med han nå. Nei løp! 

Anonymkode: d7b5f...e1b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal helt ekstremt mye til for å bli dømt for voldtekt i Norge, og din samboer er også dømt i lagmannsretten, det skal virkelig mye til. 

Det har ingen ting for seg å anke en voldtektssak til Høyesterett, det må i så fall være på bakgrunn av saksbehandlingsfeil. Dette bør jo advokaten gi innspill på. 

Om han får permisjon under soning er helt og holdent opp til arbeidsgiver. De fleste hadde vel sagt et rungende nei til det og gitt ham sparken. 

Jeg hadde dumpet fyren umiddelbart. 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skjedde etter at vi ble sammen

Anonymkode: 51401...a9c

Ja, utroskap er jo et sant tegn på at en mann er til å stole på..kom deg vekk fra han, menneske.

Anonymkode: ca915...3e6

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skjedde etter at vi ble sammen

Anonymkode: 51401...a9c

Er flere som tilgir utroskap. Så det kan jo hende du var så sterk at du klarte å tilgi det, men å stå sammen med han gjennom en voldtektsdom er en annen ting. Det er veldig vanskelig å i det hele tatt bli dømt for voldtekt i Norge med mindre man har sterke beviser som noen skrev lenger opp. Så håper du tenker deg godt om TS, for om du står gjennom han med dette og han faktisk har gjort det så vet du aldri hva du kan forvente deg. Tenk deg godt om hvilket liv du vil ha nå. 

Du(og alle!!) fortjener bedre enn en som voldtar og er utro. 

❤️

Anonymkode: 245dc...4d8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke bare vært utro som absolutt er ille nok fra før, men han voldtok en i samme slengen!!! Wow... og ble DØMT for det ! WOW... hva er det å lure på da Ts? Jeg håper så indrlig du går ifra 😭... fortsetter du å være sammen med han er det nok også enkelte som vil tenke at du "støtter" handlingen hans. 

Men ønsker deg lykke til ua sett, det må være vondt ❤

Anonymkode: a1eb0...cf3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler virkelig med deg. Dette må være vanskelig å forholde seg til. Jeg forstår at du så gjerne vil tro han. Men, han er dømt. For voldtekt. Som skjedde etter at dere ble sammen. Vil du klare å stole på han igjen? 

Endret av -Titania-
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...