Gå til innhold

Samboer dømt for voldtekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okay, ærlig talt folkens: SÅ mye skal det faktisk ikke til forå  bli dømt. Ja; han er nok skyldig, og det er lite grunn tilå  tro på hans versjon. JA, mange overgripere går fri.

Men slutt å skremme folk fra å anmelde. Man blir dømt uten "video fra overgrepet". Det er snakk om troverdighet i mange av disse sakene, og det er ofte man har motstående påstander og fortsatt får noen dømt, uten fysiske bevis. I hvert fall i forhold til hvordan dere fremstiller ting her.

Anmeld for all del ALLE tilfeller av voldtekt og overgrep.

 

Anonymkode: 0a47e...dda

Les amnestyrapporten du. Der er det slått fast at det er nesten straffrihet for voldtekt i Norge. 

Anonymkode: c400d...a78

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okay, ærlig talt folkens: SÅ mye skal det faktisk ikke til forå  bli dømt. Ja; han er nok skyldig, og det er lite grunn tilå  tro på hans versjon. JA, mange overgripere går fri.

Men slutt å skremme folk fra å anmelde. Man blir dømt uten "video fra overgrepet". Det er snakk om troverdighet i mange av disse sakene, og det er ofte man har motstående påstander og fortsatt får noen dømt, uten fysiske bevis. 

Anonymkode: 0a47e...dda

All statistikk, Politiet, Kripos, bistandsadvokater, sakkyndige og Amnesty er uenige med deg. 

Anonymkode: e1112...44c

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus

Hadde dumpet fort og hardt. Jeg fortjener bedre enn en voldtektsmann, og en voldtektsmann fortjener ikke meg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette.

Kragebein, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble voldtatt for fire år siden. Politiet hadde beviser på det jeg kunne gi bevis av, dvs at jeg ble kjørt direkte til voldtektsmottak med ganske stygge merker og skader på kroppen. Det var også en overvåkningsvideo hvor man ser at jeg er redd og avviser mannen, men at han tar tak i meg og drar meg videre. Jeg hadde merker på hals, armer, mage og bein, og skader i underlivet. Jeg var psykisk på viddene og fikk behandling ved akuttpsykiatrisk avdeling. 

Politiet hadde ikke sterke nok bevis på å føre sak en gang. Så at denne mannen er dømt tror jeg sier sitt, og at han er skyldig. Jeg fikk tilbud om å møte min voldtektsmann i konfliktråd. 
Pakk tingene og stikk av. Her må du tenke på deg selv!

Anonymkode: 7e356...534

Dette tror jeg ikke noe på. Det er ikke mulig I Norge at det ikke tas ut tiltale med disse bevisene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2019 den 1.27, AnonymBruker skrev:

Det skal ekstremt mye til for at en mann faktisk blir dømt for voldtekt. Det kreves utrolig mye bevis bare for at saken skal havne i retten, og enda mer for at gjerningspersonen blir dømt. Voldtekter henlegges i hytt å pine, så her velger jeg å tro at mannen din er skyldig, og du bør nok begynne å tenke på den tanken selv. 

Anonymkode: dda80...2d6

Haha. Du er ikke oppegående. Skal faktisk kun vitnemål fra dama som du som mann la igjen spermen din i, det er nok til og få deg dømt for voldtekt. Har du fulgt med i det ekte liv! Så ville du husket og lest om hvor mange som er dømt for voldtekt, for så ha blitt frifunnet pga dama angrer eller politiet har fått tips om at det har vært falsk anklage. 

 

Så svaret er desverre, så er det så mange som ødelegger for de virkelige voldtektsofrene. 

Anonymkode: a4426...e21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha. Du er ikke oppegående. Skal faktisk kun vitnemål fra dama som du som mann la igjen spermen din i, det er nok til og få deg dømt for voldtekt. Har du fulgt med i det ekte liv! Så ville du husket og lest om hvor mange som er dømt for voldtekt, for så ha blitt frifunnet pga dama angrer eller politiet har fått tips om at det har vært falsk anklage. 

 

Så svaret er desverre, så er det så mange som ødelegger for de virkelige voldtektsofrene. 

Anonymkode: a4426...e21

Dette. Mange fedre har også opplevd at deres egen datter har beskyldt dem for overgrep og sittet inne i mange år før de ble frifunnet fordi datteren innrømmet at alt var løgn. Så jo, falske anklager skjer. Det finnes nok av gale jenter/kvinner også som lyver om voldtekt. Men hvor godt kjenner du din samboer Ts? Hvordan møttes han og denne kvinnen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha. Du er ikke oppegående. Skal faktisk kun vitnemål fra dama som du som mann la igjen spermen din i, det er nok til og få deg dømt for voldtekt. Har du fulgt med i det ekte liv! Så ville du husket og lest om hvor mange som er dømt for voldtekt, for så ha blitt frifunnet pga dama angrer eller politiet har fått tips om at det har vært falsk anklage. 

 

Så svaret er desverre, så er det så mange som ødelegger for de virkelige voldtektsofrene. 

Anonymkode: a4426...e21

Link til statistikk takk

Anonymkode: c400d...a78

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2019 den 1.27, AnonymBruker skrev:

Det skal ekstremt mye til for at en mann faktisk blir dømt for voldtekt. Det kreves utrolig mye bevis bare for at saken skal havne i retten, og enda mer for at gjerningspersonen blir dømt. Voldtekter henlegges i hytt å pine, så her velger jeg å tro at mannen din er skyldig, og du bør nok begynne å tenke på den tanken selv. 

Anonymkode: dda80...2d6

Nei, det skal det ikke. Jeg kjenner en som faktisk er uskyldig dømt for voldtekt, det fantes ikke beviser på at han hadde voldtatt, det eneste de klarte å bevise var at de hadde sex, noe han også var klar på at de hadde. Allikevel ble han dømt, i to rettsinstanser. Jeg vet at han var uskyldig fordi denne jenta i ettertid har gått rundt og skrytt av det til sine venner; hun trengte penger og hadde hørt at det var lett å få noen dømt for voldtekt. Derfor fryder det meg stort at hun i andre rettsinstans fikk redusert erstatningen sin med 100.000,- og at han heldigvis ikke fikk fengselsstraff. 

Så nei; det skal ikke ekstremt mye til for at en mann blir dømt for voldtekt... 

Anonymkode: 533ba...f02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/23/2019 at 7:27 AM, AnonymBruker said:

Det skal ekstremt mye til for at en mann faktisk blir dømt for voldtekt. Det kreves utrolig mye bevis bare for at saken skal havne i retten, og enda mer for at gjerningspersonen blir dømt. Voldtekter henlegges i hytt å pine, så her velger jeg å tro at mannen din er skyldig, og du bør nok begynne å tenke på den tanken selv. 

Anonymkode: dda80...2d6

Dette er sånn ca 0% sant. Menn blir uskyldig dømt for voldtekt HELE TIDEN.

Anonymkode: 184c9...8b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt det er lett eller vanskelig å bli dømt for voldtekt i Norge eller ei er jo en interessant diskusjon i seg selv, men ganske irrelevant for TS sin situasjon all en tid hun ikke har lest dommene - som ligger tilgjengelig for henne (hun trenger ikke be kjæresten om å få dem, det kan domstolen gi). 

I dommen vil det stå noe om hvilket grunnlag mannen ble dømt på, og hvilke beviser som er ført for det. Det kan jo hende det er soleklare bevis for at dette var voldtekt, eller det kan hende at retten har dømt på et tynnere grunnlag. Det skjer jo  at folk blir frikjent i «åpenbare» saker (eller at de blir henlagt), og det skjer justismord. Domstolene er dessverre ikke perfekte, men dommen sier jo mye om forklaringene og bevisene.

Det er umulig å mene noe om denne saken uten å faktisk lese dommen. Det finnes vel knappest en mann som vil tilstå at han faktisk voldtok, så den anklagedes versjon kan man selvsagt aldri stole blindt på! 

Anonymkode: c4885...cb4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er sånn ca 0% sant. Menn blir uskyldig dømt for voldtekt HELE TIDEN.

Anonymkode: 184c9...8b5

Statistikk takk

Anonymkode: c400d...a78

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er sånn ca 0% sant. Menn blir uskyldig dømt for voldtekt HELE TIDEN.

Anonymkode: 184c9...8b5

Veldig usannsynlig siden det er ikke mange menn som blir dømt for voldtekt overhodet her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ble ord mot ord til syvende og sist. Han mente jeg var frivillig med på "røff sex" og at jeg angret etterpå fordi jeg hadde så mange merker. Realiteten var at han voldtok meg og lot meg tro at jeg skulle dø, løp fra stedet, og jeg ropte på hjelp, og politi og ambulanse kom til. Jeg måtte opereres nedentil 1,5 år senere pga skadene. Ikke godt nok. Det skal så mye til for å komme gjennom med slike saker. :(

Anonymkode: 7e356...534

Men her må du iallefall søke erstatning! 💕

Anonymkode: bc993...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er sånn ca 0% sant. Menn blir uskyldig dømt for voldtekt HELE TIDEN.

Anonymkode: 184c9...8b5

Den "statistikken" passer dårlig sammen med at 9 av 10 anmeldelser henlegges. 

Jeg er veldig glad på denne jentas vegne, for jeg tviler virkelig på at han er uskyldig slik det er fremstilt til nå. Det er så utrolig mange som må se overgriperen slippe unna. Mange orker ikke engang anmelde, godt å se at noen faktisk har tatt seg bryet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
10 timer siden, wintergirl skrev:

Dette. Mange fedre har også opplevd at deres egen datter har beskyldt dem for overgrep og sittet inne i mange år før de ble frifunnet fordi datteren innrømmet at alt var løgn. Så jo, falske anklager skjer. Det finnes nok av gale jenter/kvinner også som lyver om voldtekt. Men hvor godt kjenner du din samboer Ts? Hvordan møttes han og denne kvinnen? 

Er det mange som har opplevd det? Jeg tror ikke unge jenter finner opp å ha blitt voldtatt av faren for å så få han dømt altså. Overgrep i nære relasjoner er fryktelig skamfullt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 23.5.2019 den 2.16, AnonymBruker skrev:

Det skjedde etter at vi ble sammen

Anonymkode: 51401...a9c

Hva?! Og du er fortsatt sammen med fyren? 😳 

Gjør deg selv en tjeneste og gå fra han. 

Anonymkode: d6f9e...1eb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva?! Og du er fortsatt sammen med fyren? 😳 

Gjør deg selv en tjeneste og gå fra han. 

Anonymkode: d6f9e...1eb

Det ser ut som om det ikke er hovedfokuset til ts, hun er mer opptatt av om han kan anke til høyesterett (etter å ha blitt dømt i 2 rettsinstanser) samt hvorvidt han kan få permisjon fra jobb under soning. 

Altså verken fokus på hva han faktisk har gjort eller på offeret der.

Skjønn det den som kan. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan anke til høyesterett. Men det er ikke gitt at man får saken sin behandlet i høyesterett. Da må saken være av spesielt prinsipiell betydning. Mener å huske det bare er 15 prosent eller noe av alle sakene som blir anket til høyesterett som faktisk blir tatt inn. Dommene i høyesterett setter i presedens for hvordan domstolene skal dømme i liknende saker. 

Voldtektssaker er det jo mange av dessverre, og da spørs det jo om det er noe «spesielt» med denne saken som gjør at den bør bli testet i en tredje rettsinnstans. Man har bare krav på to. 

Anonymkode: c4885...cb4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, vintage skrev:

Det ser ut som om det ikke er hovedfokuset til ts, hun er mer opptatt av om han kan anke til høyesterett (etter å ha blitt dømt i 2 rettsinstanser) samt hvorvidt han kan få permisjon fra jobb under soning. 

Altså verken fokus på hva han faktisk har gjort eller på offeret der.

Skjønn det den som kan. 

Jeg skjønner det iallfall ikke... 🤔

Anonymkode: d6f9e...1eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...