Gå til innhold

Samboer dømt for voldtekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Vera skrev:

Hvor står det at han er dømt 2 ganger? 🤔

Han anket saken sin. Ergo to rettssaker og to dommer. Det står i hovedinnlegget. 

Anonymkode: e1112...44c

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min er dømt for voldtekt av en kvinne. Ifølge ham hadde de frivillig sex, men hun hevder det er voldtekt. Han har allerede anket en gang, men ble dømt igjen. Jeg er selvfølgelig kjempelei meg og forvirret. Hvordan kunne han bli dømt? Kan han anke til høyesterett? Kan han få permisjon fra jobben mens han soner? 

Anonymkode: 51401...a9c

Retten dømmer ikke noen for voldtekt med mindre de er bombesikker. Spørsmålene du bør stille deg selv er: Hvorfor driver jeg fremdeles og skræver for en fyr som har voldtatt en annen kvinne? 

+

Når kommer denne mannen til å voldta meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han anket saken sin. Ergo to rettssaker og to dommer. Det står i hovedinnlegget. 

Anonymkode: e1112...44c

Ah, ja da skjønner jeg. Jeg misforsto og trodde hun/han mente 2 forskjellige saker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti!! 

Han der hadde jeg dratt fra fortere en svint! Utro OG voldtektsmann! Skikkelig drittsekk du har funnet deg. 

 

Har du i det hele tatt sett tallene for anmeldelser, tiltaler og dommer i slike saker? Da ser du at det skal ekstremt mye til for at en blir DØMT SKYLDIG for en voldtekt. 

Hva fyren selv sier, er i mine øyne, helt irrelevant! 

Anonymkode: f9dec...06f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skal ekstremt mye til for at en mann faktisk blir dømt for voldtekt. Det kreves utrolig mye bevis bare for at saken skal havne i retten, og enda mer for at gjerningspersonen blir dømt. Voldtekter henlegges i hytt å pine, så her velger jeg å tro at mannen din er skyldig, og du bør nok begynne å tenke på den tanken selv. 

Anonymkode: dda80...2d6

Dette er veldig sant. Det er sjeldent menn blir dømt for voldtekt. Når de først blir det, kan du være sikker på at det er sant. Jeg tror også mannen din er skyldig, TS. Trenger ikke høre hva som skjedde, når saken til og med har blitt anket og han ble dømt, så sier det sitt. Nå må du åpne øynene dine. 

Anonymkode: c99bd...cf9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det teiteste vi gjør nå er å være sta og si til Ts at hun skal dra fra denne fyren. Da blir hun en av disse trassige kvinnene som forblir i noe hun allerede vet er et destruktivt forhold bare for å prøve å bevise at folk tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble voldtatt for fire år siden. Politiet hadde beviser på det jeg kunne gi bevis av, dvs at jeg ble kjørt direkte til voldtektsmottak med ganske stygge merker og skader på kroppen. Det var også en overvåkningsvideo hvor man ser at jeg er redd og avviser mannen, men at han tar tak i meg og drar meg videre. Jeg hadde merker på hals, armer, mage og bein, og skader i underlivet. Jeg var psykisk på viddene og fikk behandling ved akuttpsykiatrisk avdeling. 

Politiet hadde ikke sterke nok bevis på å føre sak en gang. Så at denne mannen er dømt tror jeg sier sitt, og at han er skyldig. Jeg fikk tilbud om å møte min voldtektsmann i konfliktråd. 
Pakk tingene og stikk av. Her må du tenke på deg selv!

Anonymkode: 7e356...534

I alle dager, hvorfor var ikke dette gode nok bevis?? Hvilke bevis er da gode nok?? Faen altså. 

:hjerte: 

Anonymkode: 1577d...0d8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, O.G. skrev:

Det teiteste vi gjør nå er å være sta og si til Ts at hun skal dra fra denne fyren. Da blir hun en av disse trassige kvinnene som forblir i noe hun allerede vet er et destruktivt forhold bare for å prøve å bevise at folk tar feil.

Enig i den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skjedde etter at vi ble sammen

Anonymkode: 51401...a9c

Om det så var voldtekt eller ikke, jeg hadde gått. Utroskap tolererer jeg ikke.

Anonymkode: 40253...b59

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I alle dager, hvorfor var ikke dette gode nok bevis?? Hvilke bevis er da gode nok?? Faen altså. 

:hjerte: 

Anonymkode: 1577d...0d8

Har man en god og sleip forsvarsadvokat kan man slippe unna med det meste med mindre der er 100% bevis, altså en video av selve voldtekten der det er tydelig hva som foregår. Ellers kan vell advokatene vri om på det meste... 

Anonymkode: c99bd...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har man en god og sleip forsvarsadvokat kan man slippe unna med det meste med mindre der er 100% bevis, altså en video av selve voldtekten der det er tydelig hva som foregår. Ellers kan vell advokatene vri om på det meste... 

Anonymkode: c99bd...cf9

Det er helt sykt. Video? 

Jeg ble muligens utsatt for overgrep som barn, men nå vet jeg at jeg ikke skal anmelde det. Saken er sikkert foreldet i tillegg til at jeg ikke har noen fysiske bevis, ingen videoer, ingen vitner. Hvis det skal så mye til å bli dømt at man trenger vitner, video, underlivsundersøkelse osv, så er det helt sykt😳

Anonymkode: e8cf1...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I alle dager, hvorfor var ikke dette gode nok bevis?? Hvilke bevis er da gode nok?? Faen altså. 

:hjerte: 

Anonymkode: 1577d...0d8

Det ble ord mot ord til syvende og sist. Han mente jeg var frivillig med på "røff sex" og at jeg angret etterpå fordi jeg hadde så mange merker. Realiteten var at han voldtok meg og lot meg tro at jeg skulle dø, løp fra stedet, og jeg ropte på hjelp, og politi og ambulanse kom til. Jeg måtte opereres nedentil 1,5 år senere pga skadene. Ikke godt nok. Det skal så mye til for å komme gjennom med slike saker. :(

Anonymkode: 7e356...534

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt sykt. Video? 

Jeg ble muligens utsatt for overgrep som barn, men nå vet jeg at jeg ikke skal anmelde det. Saken er sikkert foreldet i tillegg til at jeg ikke har noen fysiske bevis, ingen videoer, ingen vitner. Hvis det skal så mye til å bli dømt at man trenger vitner, video, underlivsundersøkelse osv, så er det helt sykt😳

Anonymkode: e8cf1...c4b

Jeg hadde aldri anmeldt om jeg ble utsatt for et overgrep. Enkelt og greit fordi overgriperen blir jo ikke dømt. Det blir bare en stor psykisk påkjenning for meg, og mange folk som ikke tror på meg og kaller meg løgner osv. Så håper aldri jeg blir voldtatt nei, hadde faen ikke takla det.. 

Anonymkode: c99bd...cf9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde aldri anmeldt om jeg ble utsatt for et overgrep. Enkelt og greit fordi overgriperen blir jo ikke dømt. Det blir bare en stor psykisk påkjenning for meg, og mange folk som ikke tror på meg og kaller meg løgner osv. Så håper aldri jeg blir voldtatt nei, hadde faen ikke takla det.. 

Anonymkode: c99bd...cf9

Ja, hadde jeg opplevd en voldtekt nå så tviler jeg på at jeg ville anmeldt. Håper aldri det skjer ❤️

Anonymkode: e8cf1...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ble ord mot ord til syvende og sist. Han mente jeg var frivillig med på "røff sex" og at jeg angret etterpå fordi jeg hadde så mange merker. Realiteten var at han voldtok meg og lot meg tro at jeg skulle dø, løp fra stedet, og jeg ropte på hjelp, og politi og ambulanse kom til. Jeg måtte opereres nedentil 1,5 år senere pga skadene. Ikke godt nok. Det skal så mye til for å komme gjennom med slike saker. :(

Anonymkode: 7e356...534

Føler med deg. Det må ha vært helt grusomt det du gjennomgikk❤️❤️

Anonymkode: e8cf1...c4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ble ord mot ord til syvende og sist. Han mente jeg var frivillig med på "røff sex" og at jeg angret etterpå fordi jeg hadde så mange merker. Realiteten var at han voldtok meg og lot meg tro at jeg skulle dø, løp fra stedet, og jeg ropte på hjelp, og politi og ambulanse kom til. Jeg måtte opereres nedentil 1,5 år senere pga skadene. Ikke godt nok. Det skal så mye til for å komme gjennom med slike saker. :(

Anonymkode: 7e356...534

Fy faen, det er så sykt. Kvinner har ikke mye å forsvare seg med i utgangspunktet, og så har vi ikke myndighetene med oss heller. 

Håper det går bra med deg tross alt :hjerte: 

Anonymkode: 1577d...0d8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette minner meg om min tidligere venninne som insisterte på at hennes forlovede var uskyldig dømt for to voldtekter. Da han etter dette ble utvist av landet så valgte hun å bli med ham til hjemlandet og giftet seg der.

Vi mistet kontakten, men jeg håper virkelig at hun fikk opp øynene og kom seg vekk fra ham før de fikk barn eller han ble ordentlig slem med henne.

Lykke til, TS. Jeg forstår at dette er vondt og vanskelig for deg. ❤️

Anonymkode: 83da7...020

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, ærlig talt folkens: SÅ mye skal det faktisk ikke til forå  bli dømt. Ja; han er nok skyldig, og det er lite grunn tilå  tro på hans versjon. JA, mange overgripere går fri.

Men slutt å skremme folk fra å anmelde. Man blir dømt uten "video fra overgrepet". Det er snakk om troverdighet i mange av disse sakene, og det er ofte man har motstående påstander og fortsatt får noen dømt, uten fysiske bevis. I hvert fall i forhold til hvordan dere fremstiller ting her.

Anmeld for all del ALLE tilfeller av voldtekt og overgrep.

 

Anonymkode: 0a47e...dda

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jammen meg mye avsporing fra det TS spør om... 

Ja, han kan anke til høyesterett. Sjansen for at ankeutvalget velger ta saken til høyesterett derimot er liten. For at høyesterett skal ta saken må det vanligvis være slik at saken kan få prinsipiell betydning i andre lignende saker. 

Ja, han kan søke om permisjon fra jobben for å sone, men jobben er ikke pliktig til å innvilge permisjonen. 
Det kan avtales permisjon eller ferie for å sone, men arbeidsgiver kan si nei til det. Om han ikke får permisjon/ferie, så vil lengden av straffen være av betydning for om han kan bli oppsagt grunnet ugyldig fravær. 

Ellers kan det være greit sette seg inn i det økonomiske, han får ikke dekket sin del av husleien under soning, så dere bør ha en god plan for hvordan du skal dekke den alene under soningen. Dere bør også snakke tydelig sammen om hvordan tiden etter soning blir, da det er sjanse for at han blir arbeidsledig, og hvordan ett eventuelt erstatningsbeløp skal betales. 

Anonymkode: 4e49f...862

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker TS må få lest dommene. Både dommen fra tingretten og lagmannsretten. Hvis hun bare går å blir matet med info fra kjæresten, er det ikke så rart at hun tror på det han sier. Du kan kontakte domstolene for å få dem. Det er offentlig informasjon! 

Les dommene nøye, og så kan du gjøre deg opp en mening om du velger å tro på ham eller ei! Ingen her kan si hva som skjedde, men «alle» voldtektsdømte sier jo at det var frivillig! 

Anonymkode: c4885...cb4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...