Gå til innhold

Mann (27) om sjekking: Kresne kvinner tar motet fra oss


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Minesveiper
21 minutter siden, Daria said:

Jeg sliter litt med premissene for denne debatten (temaet generelt, ikke denne tråden spesielt). Det framstilles jo nærmest som om sex og forhold er noe menn har rett og krav på og som kvinner skylder dem. Selvfølgelig er jeg kresen når det gjelder hvem jeg velge å være intim med, både på kort og lang sikt. Mitt liv og mitt valg - jeg trenger ikke en mann og jeg skylder ingen noe.

Hvis du prøver deg på 100 kvinner og alle avviser deg, kan det være lurt på se på deg selv og din oppførsel og framtreden, helle en å klage over at kvinner er så kresne.

Jeg forstår ikke helt hvorfor dere gang på gang kommer med dette om at menn ikke har krav på forhold og sex. Skal vi skrive det hver gang kvinner her inne klager om at menn bare er ute etter sex? "Synd for dere, forhold er ikke en menneskerett". Jeg skjønner ikke hvorfor dere har dette behovet for å polarisere. Det handler ikke om at menn eller kvinner har krav på noe. Som en annen bruker nevnte tidligere, er det godt dokumentert at både kvinner, og menn er mer ulykkelige, og ensomme når de ikke finner seg en livspartner. Det vil åpenbart påvirke samfunnet negativt når en gruppe mennesker går rundt og er ulykkelige samtidig som de finner lite mening med livet. Ganske sikker på at det vil føre til mindre produktivitet, mindre verdiskapning osv i samfunnet. Det gjelder like mye for kvinner som det gjør for menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Minesveiper skrev:

En teori sosiologer har fremmet er at når kvinner får muligheten til å jobbe selv slik som de gjør i det moderne samfunn, så skjer det i skift i deres seksuelle seleksjon. Flere kvinner går fra å bytte erotisk kapital mot økonomisk kapital, til å bytte erotisk kapital mot erotisk kapital når det kommer til valg av partner. Det dette betyr er at faktorer som utseende vektlegges mer, mens faktorer som utdanning og yrke får mindre å si når det kommer til attraktivitet hos menn. Dette viser seg å stemme noe i land hvor forskjellene i lønninger er liten, som for eksempel i land som Norge. Det å være advokat, lege o.l øker ikke menn sin attraktivitet like mye her som det gjør i Usa hvor lønnsforskjellene er større.

Så, hva har skiftet i seksuell seleksjon å si for menn? Mine observasjoner gjennom livet er at menn med gode sosiale ferdigheter klarer seg meget bra på markedet. Menn med dårligere sosiale ferdigheter, og som er mindre sosiale har det vanskeligere generelt. Det straffer seg mer å være asosial som mann sammenlignet med kvinner, mye pga av at menn får mindre oppmerksomhet på datingapper, og nettdating. Det gjør at menn i større grad må ut på sosiale arenaer for å sjekke (byn). Det straffer seg også mer å være introvert, innadvendt, sjenert og reservert som mann fordi initiativbyrden generelt ligger hos mannen. Skal man oppleve "konstant" suksess, og være populær hos det motsatte kjønn som normal mann, er man helt avhengig av gode sosiale ferdigheter. Disse karene som tok 100 initiativ uten suksess gjør åpenbart noe feil. Med gode sosiale ferdigheter hadde de kanskje opplevd en suksessrate på mellom 10-30%. Skal man ha høyere suksessrate enn det må man være veldig kjekk. 

Det som er noe dumt med at suksessraten, selv med gode sosiale ferdigheter er noe lav, er at den beste strategien menn kan benytte seg av, er å ta initiativ til mange damer. Det løser problemet med at en lav "suksessrate" fordi tar man initiativ til 10 kvinner, så sitter man igjen med 2 stykk man kan date. Dette bidrar dessverre til multidatingkulturen man ser i dag fordi den mest optimale fremgangsmåte er å sikre seg selv ved å date flere, noe jeg i utgangspunktet er veldig lite fan av.

Bra innlegg!  Jeg minner om at trening gjør mester. Da jeg var på Match gikk det ikke så bra til å begynne med, men etterhvert havnet jeg mer på hjemmebane i datingsituasjonen, og det som før var som jobbintervjuer ble i stedet interessante møter med nye mennesker. Suksessraten steg betydelig, fra ca 5 til ca 50%.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye svada i tråden her nå. 

Som blant annet "forskning" fra tinder viser, 10%  av mennene har 80% av kvinnene der. Dette gjenspeiles også i samfunnet. 

Jeg har normalt ingen problemer å få ei dame med hjem fra byen, hvis jeg prøver. Du trenger et normalt kjekt utseende, selvtillit og utstråling. 

Problemet er hvis jeg prøver å gå får noe mer. Det er kvinnene som sitter på makta I nesten hele datingmarkedet og det viser dem tydelig med alle kravene. Her kreves det egen leil, høyere utdannelse, stort nettverk, at du kan lage mat, tar konstant iniativ, er romantisk osv osv. 

Er litt som å søke på en jobb mot 100 andre kandidater. Alltid en som er bittelitt bedre kvalifisert. 

Ting begynner å snu rundt 35-40. Den biologiske klokka tikker ifra og realiteten treffer kvinnene. 

At de må finne seg en helt gjennomsnittlig mann da de selv også er helt gjennomsnittlige. 

Endret av herremann
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Wagner skrev:

Men jeg ser tanken bak den artikkelen, det går jo på motet løs om man som en helt normal gjennomsnittlig kar prøver ta kontakt med 100 forskjellige kvinner men blir avvist i 100% av tilfellene. Det er ikke bare motet som tar skadet men og selvtilliten kan jeg tenke meg.

Hadde vi fått tall på hvor mange kvinner som har commitment-issues, angst og lignende, så hadde vi nok fått bakoversveis alle sammen. Tror en del gjemmer seg bak 'ah, ingen menn møter kravene mine'-unnskyldningen. :unsure:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
15 minutter siden, I Grosny said:

Bra innlegg!  Jeg minner om at trening gjør mester. Da jeg var på Match gikk det ikke så bra til å begynne med, men etterhvert havnet jeg mer på hjemmebane i datingsituasjonen, og det som før var som jobbintervjuer ble i stedet interessante møter med nye mennesker. Suksessraten steg betydelig, fra ca 5 til ca 50%.

Jeg fikk ikke lest artikkelen ts viste til siden den trengte abonnement. Var det nettdating disse karene benyttet seg av, eller prøvde de å sjekke damer på sosiale arenaer? Jeg har ingen erfaring med å treffe damer fra nettdatingsider, så jeg tør ikke helt å uttale meg der. 

Hvis du har en suksessrate på 50% per initiativ når det kommer til sjekking på sosiale arenaer hvor damene møter opp på date senere, får du kjapt legendestatus  :ler:

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, herremann skrev:

Mye svada i tråden her nå. 

Som blant annet "forskning" fra tinder viser, 10%  av mennene har 80% av kvinnene der. Dette gjenspeiles også i samfunnet. 

Jeg har normalt ingen problemer å få ei dame med hjem fra byen, hvis jeg prøver. Du trenger et normalt kjekt utseende, selvtillit og utstråling. 

Problemet er hvis jeg prøver å gå får noe mer. Det er kvinnene som sitter på makta I nesten hele datingmarkedet og det viser dem tydelig med alle kravene. Her kreves det egen leil, høyere utdannelse, stort nettverk, at du kan lage mat, tar konstant iniativ, er romantisk osv osv. 

Er litt som å søke på en jobb mot 100 andre kandidater. Alltid en som er bittelitt bedre kvalifisert. 

Ting begynner å snu rundt 35-40. Den biologiske klokka tikker ifra og realiteten treffer kvinnene. 

At de må finne seg en helt gjennomsnittlig mann da de selv også er helt gjennomsnittlige. 

Vel, som sagt, som mindre pen kvinne er det så å si umulig å finne noen for sex eller forhold. 

Anonymkode: 8d19d...8e4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, som sagt, som mindre pen kvinne er det så å si umulig å finne noen for sex eller forhold. 

Anonymkode: 8d19d...8e4

Du skulle sett rimelig jævli ut for at jeg hadde takket nei. Altså alvorlig jævli.

Anonymkode: b1c0b...63f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man hører om alle disse mannfolka som er single og at kvinnfolka ikke har problemer, så høres det ut som at kvinnfolka har blitt lesbiske og gått i forhold med eget kjønn. Det vet vi ikke er tilfellet. 

So what om mange mannfolk blir resirkulert. Det samme blir de gode damene. De fleste heterofile par i dette øyeblikket har bare den ene partneren. At en mann tar opp flere damer er i praksis bare gjeldende når det kommer til tilfeldig sex. Tilfeldig sex er ofte det menn ønsker når de driver med sjekking, så da er det også naturlig at de blir avvist når mange kvinner er på sitt mest kresne når de bare ser etter en engangsgreie. 

Nei. Mannfolka trenger nok et kurs i hvordan man dater i en verden der sjekking har gått fra å være starten på et forhold til noe man gjør for å få dekt det seksuelle behovet. Det er mange damer som ønsker seg forhold og som er ufrivillig singel. Så de mannfolka som ønsker seg forhold (og ikke bare noen som skal dekke behovet deres for sex) så må de ut fra de arenaene der man sjekker for sex, og inn på de arenaene der man, på en naturlig måte, kan bli kjent med mange mennesker av det motsatte kjønn slik at kjemi får tid og mulighet til å oppstå (uten at det må evalueres og tas en beslutning første gang man møter hverandre).

Anonymkode: ddc68...063

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minesveiper skrev:

Jeg fikk ikke lest artikkelen ts viste til siden den trengte abonnement. Var det nettdating disse karene benyttet seg av, eller prøvde de å sjekke damer på sosiale arenaer? Jeg har ingen erfaring med å treffe damer fra nettdatingsider, så jeg tør ikke helt å uttale meg der. 

Hvis du har en suksessrate på 50% per initiativ når det kommer til sjekking på sosiale arenaer hvor damene møter opp på date senere, får du kjapt legendestatus  :ler:

Det var jo bare på slutten det da, og den siste suksessen har livsløpskvalitet, så sjekking er jeg  nok ferdig med. Jeg husker forresten at jeg var kliss ærlig i korrespondansen og fikk på den måten filtrert bort de som jeg var ukurant for, slik at det ikke ble for mange bomturer.  Jeg begrenset meg forøvrig til maks en date pr uke (med ett unntak), og unngikk å ha flere prosjekter gående samtidig. Syntes det var ryddig å holde ting enkelt og fokusert.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men er ikke dere menn litt kresne og a? Kvinner må ha den og den kroppen, den og den utstrålingen, og den og den utdannelsen. Det er vel å kreve litt mye. 

Anonymkode: d3d81...671

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Miklo Velka said:

 

Hva skjedde med medmenneskelighet, nestekjærlighet og empati? 

Kan du stikke et visst sted, man blir ikke sammen med noen av medlidenhet. 

Anonymkode: b5c90...494

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er ikke dere menn litt kresne og a? Kvinner må ha den og den kroppen, den og den utstrålingen, og den og den utdannelsen. Det er vel å kreve litt mye. 

Anonymkode: d3d81...671

Bare damen har god hygiene, er fornuftig, blid, hyggelig og ikke ser ut som en sumo-bryter, så har hun håp :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gent82 skrev:

Bare damen har god hygiene, er fornuftig, blid, hyggelig og ikke ser ut som en sumo-bryter, så har hun håp :)

Ja men da er du en av de få tror jeg. Kan det ikke være så enkelt at man rett og slett faller for hverandre og ta det ut fra det?  

Endret av te_groupies
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, te_groupies skrev:

Ja men da er du en av de få tror jeg. Kan det ikke være så enkelt at man rett og slett faller for hverandre og ta det ut fra det?  

Det er jo sånn det fungerer - hva mener du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gent82 skrev:

Det er jo sånn det fungerer - hva mener du?

Mener du at det fungerer slik at dama du skal date skal ha den utdannelsen du mener er bra, og utseendet etc, etc? Hva med at du da gjør en kjempetabbe med å se deg blind på det og ikke se andre alternativer for deretter bli forelsket i noen du hadde trodd du aldri ville blitt forelsket i? 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Når man hører om alle disse mannfolka som er single og at kvinnfolka ikke har problemer, så høres det ut som at kvinnfolka har blitt lesbiske og gått i forhold med eget kjønn. Det vet vi ikke er tilfellet. 

Anonymkode: ddc68...063

For unge menn er det ikke 1-1 menn og kvinner, ikke i nærheten. Fordi kvinner går langt oppover i aldersgruppene. Så for unge menn som gruppe er det temmelig vanskelig.

For middelalderende kvinner er det det samme problemet, mismatch mellom "tilbud og etterspørsel". 

Anonymkode: d5c8c...242

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi er alle individer, man kan ikke generalisere mennesker utfra kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Viktig poeng. Menn kan ikke oppføre seg som egoistiske drittsekker i 20.årene og forvente at kvinnene skal vente til modenheten når dem, da har de naturlig nok forlengst valgt de mennene som hadde det fra før. 

Anonymkode: 17770...40e

Amen

Anonymkode: 67819...8e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Gent82 said:

Bare damen har god hygiene, er fornuftig, blid, hyggelig og ikke ser ut som en sumo-bryter, så har hun håp :)

akkurat hva han nevner her!

90% av menn har ikke så enorme krav til kvinner.
jeg vil ha en kvinne som:
-er i fast jobb, Irrelevant hva, bare at ho ikke sitte hjemme på sofa'n hele dagen.
-normalt pen
-snill
-ingen drama queen
-trofast
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Hehe vent til dere blir 40 gutter og jenter, da snus markedet på hodet med tanke på kjønn 

Anonymkode: d5c8c...242

Det kan jeg skrive under på. Jeg ville i mange år ikke etablere meg, forhold kom og gikk. Det var vel rundt 37 for min del. Jeg er godt etablert nå da, men da det var det interesse fra alt fra 17 åringer, sikkert med daddy issues til tror det var 51 fra en gift kvinne som mer enn gjerne ville løfte på skjørtet. De fleste var selvsagt single. De aller fleste var også i «vil etablere meg og få barn» fasen. 

Jeg tror det kommer an på utgangspunktet da. Noen menn er kronisk ufrivillig single. Litt sjarm, mye humor, høyere utdannelse, godt betalt jobb, en BMI som tåler å se dagslys, så er det kvinner med 30 års aldersforskjell som gjerne vil ha deg for noe useriøst og noe permanent. Jeg ville aldri byttet ut dagens situasjon, men du verden så godt det var å få pleiet egoet ved å være så begjæret. Nå skal det sies at jeg er et kupp da, i likhet med min samboer og mor til mine barn 😊

Anonymkode: c6c75...204

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...