Gå til innhold

Mann (27) om sjekking: Kresne kvinner tar motet fra oss


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke så dakar som kvinner. Norske kvinner er den mest undertrykte og minst privilegerte mennesketypen i historien. 

Anonymkode: f6963...45e

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt sant da😊 De sliter mer enn oss når de er på sjekker'n🙂

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassisk oppdiktet tema for å få noen til å tegne abonnement. Like forutsigbart som artikkel om kvinners onanivaner en fredag. Tull og fanteri alt som står på nett, og i aviser. Journalister har virkelig tapt seg. Det var mye bedre før når de måtte investere i papir, da var det en kvalitetskontroll, fordi det kostet penger å skrive svada.

Anonymkode: 796f2...1b0

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kresne kvinner gjør også at flere og flere er og forblir single :)

Anonymkode: 1a89d...df5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe vent til dere blir 40 gutter og jenter, da snus markedet på hodet med tanke på kjønn 

Anonymkode: d5c8c...242

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hehe vent til dere blir 40 gutter og jenter, da snus markedet på hodet med tanke på kjønn 

Anonymkode: d5c8c...242

Du kan alltids drømme...

Anonymkode: 6f26e...b1d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann (27) om sjekking: kresne kvinner tar motet fra oss

Det stemmer nok at menn har utfordringer på sjekkemarkedet om man er helt gjennomsnittlig, det stemmer nok også at kvinner også har utfordringer på samme sjekkemarked - utfordringene er dog av forskjellig karakter.

Jeg mener at man ikke skal bagatellisere kvinner eller menns utfordringer. Det er ikke "buhu dakar menn" eller "buhu dakar kvinner", men dette holder faktisk på å bli et samfunnsproblem.

Når det kommer til menn så er det stadig flere som ikke får noe napp og må leve i en ensom tilværelse, dette går utover den generelle folkehelsa da man vet at ensomhet medfører en rekke uheldige helserelaterte bieffekter. 

Det har blitt en dramatisk økning av barnløse menn de siste 20 årene. Rett og slett fordi de ikke finner seg noen (eventuelt er uønsket). Hele 1 av 4 menn får ikke barn, og tallene stiger.

Dette er bekymringsverdig og det er naturlig at det forskes på hvorfor og hvordan det har blitt slik at så mange menn faller utenfor. 

Selv er jeg ikke av den oppfatningen av at det handler om at kvinner er for kresne, det er heller ikke noe galt i å væren kresen eller ha krav - dette er utelukkende positivt. Det handler nok mer om at konkurransen er stor og bare de som "har det lille ekstra" får napp. Hva det "lille ekstra" innebærer varierer.

Men jeg ser tanken bak den artikkelen, det går jo på motet løs om man som en helt normal gjennomsnittlig kar prøver ta kontakt med 100 forskjellige kvinner men blir avvist i 100% av tilfellene. Det er ikke bare motet som tar skadet men også selvtilliten kan jeg tenke meg.

Endret av Wagner
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hehe vent til dere blir 40 gutter og jenter, da snus markedet på hodet med tanke på kjønn 

Anonymkode: d5c8c...242

 

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan alltids drømme...

Anonymkode: 6f26e...b1d

Seriøst. Det snur helt vilt nesten over natta. Da jeg var 20 hadde jeg ingen sjanser på noen damer, etter 40 har jeg plutselig blitt ettertraktet.

Når en stor andel av menn godt opp i voksen alder ikke har sjans til noe som helst, mens damer på samme alder svømmer i menn, sier det seg jo selv at før eller siden så snur det seg. Det er herlig nå, men ville nok heller bytta med damene og hatt det enkelt i ungdommen.

Anonymkode: d5c8c...242

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Wagner said:

Mann (27) om sjekking: kresne kvinner tar motet fra oss

Det stemmer nok at menn har utfordringer på sjekkemarkedet om man er helt gjennomsnittlig, det stemmer nok også at kvinner også har utfordringer på samme sjekkemarked - utfordringene er dog av forskjellig karakter.

Jeg mener at man ikke skal bagatellisere kvinner eller menns utfordringer. Det er ikke "buhu dakar menn" eller "buhu dakar kvinner", men dette holder faktisk på å bli et samfunnsproblem.

Når det kommer til menn så er det stadig flere som ikke får noe napp og må leve i en ensom tilværelse, dette går utover den generelle folkehelsa da man vet at ensomhet medfører en rekke uheldige helserelaterte bieffekter. 

Det har blitt en dramatisk økning av barnløse menn de siste 20 årene. Rett og slett fordi de ikke finner seg noen (eventuelt er uønsket). Hele 1 av 4 menn får ikke barn, og tallene stiger.

Dette er bekymringsverdig og det er naturlig at det forskes på hvorfor og hvordan det har blitt slik at så mange menn faller utenfor. 

Selv er jeg ikke av den oppfatningen av at det handler om at kvinner er for kresne, det er heller ikke noe galt i å væren kresen eller ha krav - dette er utelukkende positivt. Det handler nok mer om at konkurransen er stor og bare de som "har det lille ekstra" får napp. Hva det "lille ekstra" innebærer varierer.

Men jeg ser tanken bak den artikkelen, det går jo på motet løs om man som en helt normal gjennomsnittlig kar prøver ta kontakt med 100 forskjellige kvinner men blir avvist i 100% av tilfellene. Det er ikke bare motet som tar skadet men også selvtilliten kan jeg tenke meg.

Å leve i et parforhold er gunstig for menns helse og ugunstig for kvinners helse. Så summert spiller det ingen rolle for folkehelsa om folk er single eller i parforhold.

Hvis en helt normal, gjennomsnittlig kar får avslag i 100% av tilfellene, skyldes det en eller flere ting av følgende:

1) Han er ikke helt normal og gjennomsnittlig likevel.

2) Han sikter for høyt, og ikke etter de helt normale og gjennomsnittlige kvinnene.

3) Han har feil fremgangsmåte, eller opererer på feil sted (Tinder, for eksempel).

En ting menn bare må være klar over, er at det er en forskjell på kjønnene når det kommer til sex. De må lære seg disse forskjellene, og lære å leve med dem. Alternativt får de ha sex med menn.

Anonymkode: 6f26e...b1d

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å leve i et parforhold er gunstig for menns helse og ugunstig for kvinners helse. Så summert spiller det ingen rolle for folkehelsa om folk er single eller i parforhold.

Hvis en helt normal, gjennomsnittlig kar får avslag i 100% av tilfellene, skyldes det en eller flere ting av følgende:

1) Han er ikke helt normal og gjennomsnittlig likevel.

2) Han sikter for høyt, og ikke etter de helt normale og gjennomsnittlige kvinnene.

3) Han har feil fremgangsmåte, eller opererer på feil sted (Tinder, for eksempel).

En ting menn bare må være klar over, er at det er en forskjell på kjønnene når det kommer til sex. De må lære seg disse forskjellene, og lære å leve med dem. Alternativt får de ha sex med menn.

Anonymkode: 6f26e...b1d

Et ønske om å ha en kjæreste er nok like stort på tvers av kjønnene.

Ellers så er påstandene mine hentet fra en undersøkelse utført av OkCupid som tok for seg svar prosentene til kvinner og menn som er som ansett som helt gjennomsnittlige med helt vanlige profiler. 

Det var store forskjeller i svar prosenter og generell interesse som ble motatt. 

Ellers så er jeg helt enig i at mange har feil fremgangsmåte eller opererer på feil sted. Det er viktig på datingmarkedet å skille seg litt ut å gjøre seg selv interessant. 

En "Hei hvordan går det?" burde være adekvat start på en samtale men i dagens dating klima så holder det ikke. Med mindre man har et utrolig vakkert profilbilde så er det ikke nok og man vil kanskje fremstå som litt kjedelig, "en av mange".

Jeg vil i motsetning til mannen i artikkelen ikke legge skylden på kvinner for at de er "for kresne". Det finnes mange variabler og mange av variablene må menn ta på sin egen kappe.

Når det er snakk om utfordringene til kvinner som er på sjekkemarkedet er at de blir kontaktet av mange useriøse menn, dette ødelegger for de som er seriøse. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det klages over hvor mange barnløse menn det er, men kanskje de også skulle sjekket hvor mange menn på 25 år som faktisk kunne tenke seg barn innen de neste 3 åra for eksempel. Jeg tipper at det ikke er flertallet. Menn i dag vil vente til kvinnene ikke er fruktbare lengre.

Anonymkode: fa1ff...779

Viktig poeng. Menn kan ikke oppføre seg som egoistiske drittsekker i 20.årene og forvente at kvinnene skal vente til modenheten når dem, da har de naturlig nok forlengst valgt de mennene som hadde det fra før. 

Anonymkode: 17770...40e

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wagner skrev:

Mann (27) om sjekking: kresne kvinner tar motet fra oss

Det stemmer nok at menn har utfordringer på sjekkemarkedet om man er helt gjennomsnittlig, det stemmer nok også at kvinner også har utfordringer på samme sjekkemarked - utfordringene er dog av forskjellig karakter.

Hvilke utfordringer mener du kvinner møter i sjekkemarkedet. 

 

2 timer siden, Wagner skrev:

Selv er jeg ikke av den oppfatningen av at det handler om at kvinner er for kresne, det er heller ikke noe galt i å væren kresen eller ha krav - dette er utelukkende positivt. Det handler nok mer om at konkurransen er stor og bare de som "har det lille ekstra" får napp. Hva det "lille ekstra" innebærer varierer.

Konkurransen er vel som tidligere. Dvs at det er ca like mange menn som kvinner. Og hvis det er "det lille ekstra" som skal til så er det jo det som er å være kresen? 

Anonymkode: 0196d...875

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet? Heldigvis fins det mange bedre alternativer enn norske jenter om en tenker på å stifte familie. 

Anonymkode: ce379...57d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Viktig poeng. Menn kan ikke oppføre seg som egoistiske drittsekker i 20.årene og forvente at kvinnene skal vente til modenheten når dem, da har de naturlig nok forlengst valgt de mennene som hadde det fra før. 

Anonymkode: 17770...40e

Nå er det vel ikke de "egoistiske drittsekkene" som ikke får seg dame da 🙂

Det er ikke så mye å gjøre med det her da, en stor andel menn forblir ensomme. De må nesten akseptere det, så er det lov å ha litt sympati da faktisk. 

Anonymkode: d5c8c...242

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Elizabeth89 skrev:

Det er jo litt sant da😊 De sliter mer enn oss når de er på sjekker'n🙂

Har opplevd det motsatte. Som mindre pen kvinne har jeg så å si null sjanse på noen som helst. Mange menn har helt sinnssyke krav til kvinner. 

Anonymkode: 8d19d...8e4

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å leve i et parforhold er gunstig for menns helse og ugunstig for kvinners helse. Så summert spiller det ingen rolle for folkehelsa om folk er single eller i parforhold.

Hvis en helt normal, gjennomsnittlig kar får avslag i 100% av tilfellene, skyldes det en eller flere ting av følgende:

1) Han er ikke helt normal og gjennomsnittlig likevel.

2) Han sikter for høyt, og ikke etter de helt normale og gjennomsnittlige kvinnene.

3) Han har feil fremgangsmåte, eller opererer på feil sted (Tinder, for eksempel).

En ting menn bare må være klar over, er at det er en forskjell på kjønnene når det kommer til sex. De må lære seg disse forskjellene, og lære å leve med dem. Alternativt får de ha sex med menn.

Anonymkode: 6f26e...b1d

Det er vel heller det, at de sikter for høyt. Min erfaring viser at samtlige single menn ønsker seg en 10'er og går etter de peneste og mest ettertraktede damene, uten å ha noe å tilby dem. Så syter de over at de ikke finner noen. Vel,, de har ikke leita, kun prøvd å skumme fløten. 

Anonymkode: 8d19d...8e4

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Dakar menn de har det så vanskelig.

Anonymkode: 8cb3b...6c7

 

3 hours ago, AnonymBruker said:

Ja buhu. 

Anonymkode: c899b...467

Hva skjedde med medmenneskelighet, nestekjærlighet og empati? 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...