Gå til innhold

Mann (27) om sjekking: Kresne kvinner tar motet fra oss


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, AnonymBruker said:

For unge menn er det ikke 1-1 menn og kvinner, ikke i nærheten. Fordi kvinner går langt oppover i aldersgruppene. Så for unge menn som gruppe er det temmelig vanskelig.

For middelalderende kvinner er det det samme problemet, mismatch mellom "tilbud og etterspørsel". 

Anonymkode: d5c8c...242

Noen kvinner gjør det. De fleste par er noenlunde jevngamle.

Anonymkode: aec29...46c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Minesveiper skrev:

Så, hva har skiftet i seksuell seleksjon å si for menn? Mine observasjoner gjennom livet er at menn med gode sosiale ferdigheter klarer seg meget bra på markedet. Menn med dårligere sosiale ferdigheter, og som er mindre sosiale har det vanskeligere generelt. Det straffer seg mer å være asosial som mann sammenlignet med kvinner, mye pga av at menn får mindre oppmerksomhet på datingapper, og nettdating. Det gjør at menn i større grad må ut på sosiale arenaer for å sjekke (byn). Det straffer seg også mer å være introvert, innadvendt, sjenert og reservert som mann fordi initiativbyrden generelt ligger hos mannen. Skal man oppleve "konstant" suksess, og være populær hos det motsatte kjønn som normal mann, er man helt avhengig av gode sosiale ferdigheter. Disse karene som tok 100 initiativ uten suksess gjør åpenbart noe feil. Med gode sosiale ferdigheter hadde de kanskje opplevd en suksessrate på mellom 10-30%. Skal man ha høyere suksessrate enn det må man være veldig kjekk. Suksessraten vil også variere avhengig av hvilke damer man prøver seg på. Går man for de mest attraktive kan man ikke forvente å ligge i øvre del. 

 

Et konkret eksempel på ikke helt gode sosiale antenner, for noen uker siden var det en som hadde holdt øye med meg (la merke til det fordi han hang rundt meg og glodde) og etter hvert kom bort og pratet. Hva gjorde han? Jo, han startet med å fortelle meg hvor mye han kunne om temaet for arrangementet vi var på. I og med at dette var noe jeg hadde vært en aktiv del av i over 30 år og han satte sine ben der for første gang falt det hele nokså dødt til jorden. Dessverre er det mange som velger taktikken med å nærmest skryte av seg selv i starten. Det gir bare et negativt inntrykk. Da lar man dem gå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Wagner skrev:

Mann (27) om sjekking: kresne kvinner tar motet fra oss

Det stemmer nok at menn har utfordringer på sjekkemarkedet om man er helt gjennomsnittlig, det stemmer nok også at kvinner også har utfordringer på samme sjekkemarked - utfordringene er dog av forskjellig karakter.

Jeg mener at man ikke skal bagatellisere kvinner eller menns utfordringer. Det er ikke "buhu dakar menn" eller "buhu dakar kvinner", men dette holder faktisk på å bli et samfunnsproblem.

Når det kommer til menn så er det stadig flere som ikke får noe napp og må leve i en ensom tilværelse, dette går utover den generelle folkehelsa da man vet at ensomhet medfører en rekke uheldige helserelaterte bieffekter. 

Det har blitt en dramatisk økning av barnløse menn de siste 20 årene. Rett og slett fordi de ikke finner seg noen (eventuelt er uønsket). Hele 1 av 4 menn får ikke barn, og tallene stiger.

Dette er bekymringsverdig og det er naturlig at det forskes på hvorfor og hvordan det har blitt slik at så mange menn faller utenfor. 

Selv er jeg ikke av den oppfatningen av at det handler om at kvinner er for kresne, det er heller ikke noe galt i å væren kresen eller ha krav - dette er utelukkende positivt. Det handler nok mer om at konkurransen er stor og bare de som "har det lille ekstra" får napp. Hva det "lille ekstra" innebærer varierer.

Men jeg ser tanken bak den artikkelen, det går jo på motet løs om man som en helt normal gjennomsnittlig kar prøver ta kontakt med 100 forskjellige kvinner men blir avvist i 100% av tilfellene. Det er ikke bare motet som tar skadet men også selvtilliten kan jeg tenke meg.

Men hvilke kvinner er det han kontakter da? Gjennomsnittlige, eller damer over snittet pene? Min erfaring tilsier at menn jakter for høyt og vil ha bare de pene, og mener de har krav på dem, ellers så får de seg ikke damer. Har de forsøkt seg på de mindre pene da? Eh.. nei det har de ikke! De konkluderer med null fangst, men de har bare siktet for høyt. Da kan de skylde seg selv, tenker jeg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så jævla mye syting. 

Hvis man har problemer med å få napp, må man fokusere inn over, ikke ut over og på andre. Hva hjelper det å omtale noen som kresne, overflatiske - menn har det vanskeligere enn kvinner eller omvendt. Løsningen er ikke der ute, det er ingenting man kan gjøre med andre. Folk er som dem er.

Ro ned, skaff deg en hobby, engasjer deg i ting, lær deg å snekre, begynn å tren, vær opptatt av å skaffe en god relasjon med de du ønsker, vask deg, fiks opp garderoben din, ha fokus på noe annet enn å komme deg i et forhold. Slutt å klag. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
2 hours ago, AnonymBruker said:

Har opplevd det motsatte. Som mindre pen kvinne har jeg så å si null sjanse på noen som helst. Mange menn har helt sinnssyke krav til kvinner. 

Anonymkode: 8d19d...8e4

Hva betyr mindre pen egentlig? Det finnes noen der ute for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gent82 skrev:

Hadde vi fått tall på hvor mange kvinner som har commitment-issues, angst og lignende, så hadde vi nok fått bakoversveis alle sammen. Tror en del gjemmer seg bak 'ah, ingen menn møter kravene mine'-unnskyldningen. :unsure:

Du kan være inne på noe der (wooot! jeg er enig med deg!) bortsett fra at de kanskje heller gjemmer seg bak "jeg trives best alene". 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vanlig fyr
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er stygg I midten av 30 åra. Ingen menn ser eller har noen gang sett to ganger på meg. Pene jenter og gutter har det enkelt. Stygge folk uten utdanning sliter uavhengig av kjønn. 

Anonymkode: e7c88...e3f

Hva betyr stygg egentlig? Det finnes noen der ute for alle.

Endret av Vanlig fyr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
5 minutter siden, Jegerikkeminskyld said:

Et konkret eksempel på ikke helt gode sosiale antenner, for noen uker siden var det en som hadde holdt øye med meg (la merke til det fordi han hang rundt meg og glodde) og etter hvert kom bort og pratet. Hva gjorde han? Jo, han startet med å fortelle meg hvor mye han kunne om temaet for arrangementet vi var på. I og med at dette var noe jeg hadde vært en aktiv del av i over 30 år og han satte sine ben der for første gang falt det hele nokså dødt til jorden. Dessverre er det mange som velger taktikken med å nærmest skryte av seg selv i starten. Det gir bare et negativt inntrykk. Da lar man dem gå.

Hvordan synes du han burde ha gått fram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Menn med stor penis = Dametekke
Modellpen men = dametekke
Rik = dametekke
selvtillit = dametekke
Kjendis = ekstremt dametekke

Liten penis = Heng deg
Normal eller under snittet = heng deg
Normal økonomi\fattig = heng deg
Liten selvtillit = heng deg
Har du ikke tekst på tinder profilen din = heng deg

Konklusjon: Ikke lett å være mann 

Anonymkode: efb79...187

Men med stor penis = Kan han bruke den beholdes han, er han egoist og har lite skills i senga: Heng deg
Modellpene men = høy på seg selv: heng deg. Snill/grei/omtenksom: beholdes gjerne
Rik = dametekke
Selvitillit = Hva slags selvtillit da? om han tror han er best, høy på pæra og trekker kvinnfolket ned?: Heng deg
Kjendis= Nei takk, mange kvalme kjendiser, sikkert bare ONS på vedkommende

Liten penis = prøv å få til andre skills i senga da henges du ikke
Normal eller under snittet = om personligheten er fantastisk beholdes han
Normal økonomi/fattig = god personlighet og bra menneske og kjekk så beholdes han 
Liten selvtillit = for det meste heng deg
Har du ikke tekst på tinderprofilen din = heng deg

Anonymkode: 67819...8e6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo kjempebra!!

1/4 partner uten forhold betyr 1/4 Kvinner uten partner.

Populasjonen går ned. Seier for miljø, natur og Norge kan gå foran som et godt eksempel.

Håper trenden bare øker. Hilsen lykkelig singel mann!

Anonymkode: 46921...720

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo kjempebra!!

1/4 menn uten forhold betyr 1/4 kvinner uten forhold. Og økende!

Populasjonen går ned. Seier for miljø, natur og Norge kan gå foran som et godt eksempel.

Kjære kvinner. Bli enda mer kresne så vi slipper mer barn. Håper trenden bare øker. Hilsen lykkelig singel mann!

Anonymkode: 46921...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo kjempebra!!

1/4 partner uten forhold betyr 1/4 Kvinner uten partner.

Populasjonen går ned. Seier for miljø, natur og Norge kan gå foran som et godt eksempel.

Håper trenden bare øker. Hilsen lykkelig singel mann!

Anonymkode: 46921...720

Det er bra du er lykkelig og singel da. Man må jo ikke ha en kjæreste for å være lykkelig så det er jeg enig i. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Minesveiper skrev:

Hvordan synes du han burde ha gått fram?

I dette særlige tilfellet ville det vært ok om han hadde snakket om arrangementet i seg selv og ikke inkludert sin (manglende) kunnskap. Det er ingen problem å bruke stedet eller aktiviteten som er årsaken til at man treffer på hverandre som samtaleemne hvis man ønsker å "bryte isen". Jeg synes i alle fall det er bedre, så kan man inkludere den andre og seg selv i det hele etter hvert.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Vanlig fyr skrev:

Hva betyr stygg egentlig? Det finnes noen der ute for alle.

Gjør det? Hvem hadde du valgt om begge hadde samme personlighet , var like snille og gode og rå i sengen? 

 

 

Ugly_Models_agency_beauty_crazy_hat_crazy_headgear_extreme_appea.jpg

prettygirls.jpg

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mysticgirl skrev:

Gjør det? Hvem hadde du valgt om begge hadde samme personlighet , var like snille og gode og rå i sengen? 

 

Godt symbolisert. Det finnes noen som har en forkjærlighet for mennesker med overvekt, da kalles det gjerne for en fetisj. Det er ganske betegnende for samfunnets syn på utseende. Det er mulig at det kalles fetisj dersom man foretrekker høye personer, tynne personer, blondiner, brunetter eller annet men så langt har jeg bare hørt det brukt om overvekt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan alltids drømme...

Anonymkode: 6f26e...b1d

Han har jo rett. Mannen for feitere lommebok med årene, og dama blir styggere med årene. Det er fakta 😎

Anonymkode: c6a5c...be6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Gent82 skrev:

Bare damen har god hygiene, er fornuftig, blid, hyggelig og ikke ser ut som en sumo-bryter, så har hun håp :)

Ikke der jeg har opplevd, dessverre. 

Anonymkode: 8d19d...8e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han har jo rett. Mannen for feitere lommebok med årene, og dama blir styggere med årene. Det er fakta 😎

Anonymkode: c6a5c...be6

Møkka mobil. Autokorrekt retter feil.

Mannen får feitere lommebok med årene skulle det stå.

Anonymkode: c6a5c...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han har jo rett. Mannen for feitere lommebok med årene, og dama blir styggere med årene. Det er fakta 😎

Anonymkode: c6a5c...be6

Har sett mange menn som jeg ikke kjenner igjen fra da jeg var ungdom så du tar totalt feil. Så stygge har de blitt. Det er så vidt jeg kjenner de igjen. Og når man snakker om lommeboka deres når de åpner den kommer det støv ut av den. Den er ikke mye feit. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo kjempebra!!

1/4 partner uten forhold betyr 1/4 Kvinner uten partner.

Populasjonen går ned. Seier for miljø, natur og Norge kan gå foran som et godt eksempel.

Håper trenden bare øker. Hilsen lykkelig singel mann!

Anonymkode: 46921...720

Drit nå i miljøet da. Finnes større problemer

Anonymkode: c6a5c...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...