Gå til innhold

Barnevern


Henriette.

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke kreve å forbli anonym, det er ikke slik at det skal være så enkelt å ødelegge andre mennesker for og så gå videre med ditt eget liv. Blir det rettsak så vil hun få vite hvem du er - UANSETT. 

Anonymkode: c1948...8f3

Hvis det blir rettsak så får hun vite hvem det er ja. Det har jeg ingen problemer med. Men tviler for at det går så langt, er jo ikke snakk om grov omsorgssvikt. Mora trenger bare litt veiledning, noe hun får hvis hun godtar det av bv. Ellers regner jeg med dem henlegger saken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Henriette. skrev:

Hvis det blir rettsak så får hun vite hvem det er ja. Det har jeg ingen problemer med. Men tviler for at det går så langt, er jo ikke snakk om grov omsorgssvikt. Mora trenger bare litt veiledning, noe hun får hvis hun godtar det av bv. Ellers regner jeg med dem henlegger saken. 

Men du velger likevel å melde inn selvom du vet at saken mest sannsynlig blir henlagt 🤦‍♀️

Anonymkode: c1948...8f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du velger likevel å melde inn selvom du vet at saken mest sannsynlig blir henlagt 🤦‍♀️

Anonymkode: c1948...8f3

Hvis mor ikke ønsker hjelp er det ikke mye bv kan gjøre i slike situasjoner. Forverres situasjonen og mor kommer i søkelyset igjen, er det lettere for bv å gjøre noe da mor allerede har vist at hun ikke tar situasjonen alvorlig nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Henriette. skrev:

Hvis mor ikke ønsker hjelp er det ikke mye bv kan gjøre i slike situasjoner. Forverres situasjonen og mor kommer i søkelyset igjen, er det lettere for bv å gjøre noe da mor allerede har vist at hun ikke tar situasjonen alvorlig nok. 

Jeg støtter deg i å melde dette. Det er barna, ikke moren hensynet burde gå til. Og slik du beskriver barnas livssituasjon, tror jeg at de kan ta skade, og få senskader av morens manglende trygghet. Det høres ikke ut som hun klarer å ta vare på seg selv engang. Det er så unødvendig at sånne folk får barn! Hva er poenget, hvis man ikke tar ansvaret?

Anonymkode: 7ada6...b83

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg støtter deg i å melde dette. Det er barna, ikke moren hensynet burde gå til. Og slik du beskriver barnas livssituasjon, tror jeg at de kan ta skade, og få senskader av morens manglende trygghet. Det høres ikke ut som hun klarer å ta vare på seg selv engang. Det er så unødvendig at sånne folk får barn! Hva er poenget, hvis man ikke tar ansvaret?

Anonymkode: 7ada6...b83

Så du mener at hun er uansvarlig fordi hun tar seg en fest titt og ofte samtidig som barna koser seg hos besteforeldrene sine? 

Anonymkode: c1948...8f3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Henriette. skrev:

Du har vell rett i det. Det jeg mente var at intensjonen er ikke å snoke for å lage problemer. Jeg lurte på om jeg skulle gjøre noe for barna (og moren) sin del fordi jeg bryr meg om andre mennesker. Hvor går grensen mellom å snoke/blande seg og å bry seg? 

Hvis du bryr deg så snakk med henne selv. Spør om hun vil ha hjelp.

Anonymkode: 8cd8f...0e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at hun er uansvarlig fordi hun tar seg en fest titt og ofte samtidig som barna koser seg hos besteforeldrene sine? 

Anonymkode: c1948...8f3

Ja.  I tillegg til at hun verken har utdanning, jobb eller annen inntekt. Mener du at hun har alt på stell? At ingen av faktorene går ut over barna? Flott at besteforeldrene kan passe barna iblant, men blir jo trist for barna å se tilbake på oppveksten at mora plasserte barna der slik at hun kunne feste. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Henriette. skrev:

Nå har jeg prata med en saksbehandler i bv. Jeg fortalte om situasjonen, uten å nevne mors navn. Hun forklarte at selv om ikke alle dem tingene hver for seg er direkte omsorgssvikt, så er det heller ikke ideelt at situasjonen er slik. Mange barn i Norge lever i fattigdom, men man ønsker jo selvsagt at dem ikke skal gjøre det. 

Saksbehandleren ønsker at jeg sender en melding hvor jeg forteller ting akkurat slik jeg fortalte til henne. Hun sa at dem aldri går etter melderen når det kommer slike meldinger. Om noen sender en melding som omtaler grov omsorgssvikt, så tar dem gjerne kontakt med melder. Ikke for å sjekke om dem tar vare på sine barn, men for å få mer informasjon. Hvis noen sender en falsk melding som inneholder grove skildringer, kan familien anmelde melderen, men slike saker blir ofte henlagt da melderen kan si at det var slik han oppfattet situasjonen.  

Veldig bra :)

Anonymkode: 78e6f...e6e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke er noen fan av måten TS ordlegger seg her så syns jeg at det er litt naivitet ute og går. Ja, barna har avlastning hos besteforeldre, men hvordan kan en bastant uttale seg om at de har trygg avlastning der? Selv om en er besteforeldre betyr det ikke at en automatisk er en trygg plass å være for barna.

Anonymkode: ad48b...f76

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om jeg ikke er noen fan av måten TS ordlegger seg her så syns jeg at det er litt naivitet ute og går. Ja, barna har avlastning hos besteforeldre, men hvordan kan en bastant uttale seg om at de har trygg avlastning der? Selv om en er besteforeldre betyr det ikke at en automatisk er en trygg plass å være for barna.

Anonymkode: ad48b...f76

Nei?

Men da må jo alle meldes til bv slik at de kan ta en sjekk. Jeg kan ikke vite om naboen eller broren min er en god omsorgsperson for egne barn, og de kan heller ikke vite det samme om meg. Det er mye vi ikke får innblikk i.

Så etter den logikken bør alle meldes til bv. Sånn for sikkerhets skyld.

Anonymkode: 51fca...65a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bv får avgjøre om det er omsorgssvikt eller ikke. Jeg mener barna trenger bedre forutsetninger enn det mora gir dem per nå. Bv kan være med og legge til rette for det. Om bv mener at det er greit slik det er nå, henlegges saken uten videre følger. Det er greit det også, da slipper jeg å tenke mer på det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Henriette. skrev:

Ja.  I tillegg til at hun verken har utdanning, jobb eller annen inntekt. Mener du at hun har alt på stell? At ingen av faktorene går ut over barna? Flott at besteforeldrene kan passe barna iblant, men blir jo trist for barna å se tilbake på oppveksten at mora plasserte barna der slik at hun kunne feste. 

Man kan da ikke melde bekymringsmelding ut i fra at foreldrene ikke har utdannelse og/eller jobb. Det spiller ingen rolle om mor har "alt på stell", så lenge barna blir ivaretatt. 

Dersom barna koser seg hos besteforeldrene, spiller det vel ingen rolle om mor fester eller gjorde andre ting mens de var borte? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Thyra skrev:

Man kan da ikke melde bekymringsmelding ut i fra at foreldrene ikke har utdannelse og/eller jobb. Det spiller ingen rolle om mor har "alt på stell", så lenge barna blir ivaretatt. 

Dersom barna koser seg hos besteforeldrene, spiller det vel ingen rolle om mor fester eller gjorde andre ting mens de var borte? 

Barna begynner å bli så store at dem legger merke til om mor prioriterer å være med barna eller ikke.  Flott om barna koser seg hos besteforeldrene, men det kan fortsatt føles sårt for dem at mor ikke prioriterer å være med dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Henriette. skrev:

Barna begynner å bli så store at dem legger merke til om mor prioriterer å være med barna eller ikke.  Flott om barna koser seg hos besteforeldrene, men det kan fortsatt føles sårt for dem at mor ikke prioriterer å være med dem. 

Men hvordan vet du med sikkerhet hvor mye hun er ute og fester og hvor mye barna er hos besteforeldrene? Det jeg reagerer på er hvor mye opplysninger du klarer å hente inn om en person som bare er bekjent. Og du sitter og forteller her på KG hva som er greit og ikke i forhold til andre familier.

I første innlegg så nevnte du kun at mor ikke hadde utdanning, jobb og økonomi som et problem, så forstår det som at det er det du synes er verst siden det var bare det du skrev først?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tutte skrev:

Men hvordan vet du med sikkerhet hvor mye hun er ute og fester og hvor mye barna er hos besteforeldrene? Det jeg reagerer på er hvor mye opplysninger du klarer å hente inn om en person som bare er bekjent. Og du sitter og forteller her på KG hva som er greit og ikke i forhold til andre familier.

I første innlegg så nevnte du kun at mor ikke hadde utdanning, jobb og økonomi som et problem, så forstår det som at det er det du synes er verst siden det var bare det du skrev først?

Som sagt, hun legger mye info ut på fb og im. Når hun legger ut at hun er bortreist, samtidig som besteforeldre henter/leverer og forteller at hun er bortreist, da er det ikke vanskelig å vite hvor mye dem har barna. 

Jeg skulle kanskje utdypet det første innlegget mere. Situasjonen har flere sider enn bare det som kom fram der. Jeg tenker at alle faktorene tilsammen gjør at mor trenger hjelp av bv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Henriette. skrev:

Hun har add, adhd, bipolar, ikke fullført grunnskolen engang. Barna er for det meste hos besteforeldrene mens hun er på fest. 

Du trenger ikke å være så nedlatende ovenfor at hun ikke har fullført ungdomsskolen. Ja, så har hun ikke fullført ungdomsskolen. Hva så?

16 timer siden, Wiskola skrev:

Ikke fullført grunnskole? Sist jeg sjekka (ikke at jeg sjekker særlig ofte, må sies) var grunnskole obligatorisk for alle i Norge.

Selv om det er noe som er obligatorisk, så er det ikke alle som fullfører. Det kan være av personlige grunner eller fordi at man ikke har den mentale kapasiteten til å klare det. Man kan ikke tvinge noen til å fullføre eksamen. 

15 timer siden, Henriette. skrev:

Hadde det vært snakk om en uke en gang iblant hadde det vært greit. Her er det snakk om 2-3 uker annenhver måned mens hun reiser bort. Har henne på instagram hvor hun legger ut fra festene. Det er snakk om minst 2 kvelder i uka. 

 

Jeg har vært alenemor så jeg vet godt hvor tungt det kan være.  Men for ei som ikke jobber eller studerer er det ikke innafor å sende barna bort på ukesvis, siden hun bare er hjemme på dagtid uansett. 

Har du noen gang vært hjemme på dagtid selv - over en lengre periode? Det er dessverre noe som spiser opp mer energi enn en jobb og skole. Du føler deg litt dø innvendig av å bare være hjemme mens alle andre er på skole eller jobb! Alle mennesker har behov for å komme seg ut, snakke med mennesker, treffe dem, prate med dem, få inn impulser. Hvis man er i en situasjon der man ikke får det, så skjønner jeg godt at hun føler på behovet for å komme seg ut! Det tror jeg du også ville ha gjort, men har du noen ganger vært hjemme selv? F.eks fem år uten aktivitet? En venn av meg var hjemme i seks måneder nylig og han beskrev det som den verste perioden i hans liv. Han er vant med å gjøre mye og gjøre noe hele tiden. 

Det er litt vanskelig å ta deg seriøst - for det er tydelig at du tenker veldig negative og stygge tanker om henne. I dine øyne så er hun en mislykket og grusom person. Dette er nok noe hun har møtt på hele livet, på grunn av skolen, på grunn av at hun er hjemme og det må ha vært vanskelig å forsone seg med å være isolert fra samfunnet på den måneden. 

2 kvelder i uken syns jeg ikke er mye. Jeg jobber turnus, er borte 3 kvelder i uken og annenhver lørdag. Jeg jobber sammen med flere som har små barn og er borte fra barna sine hver eneste kveld på grunn av jobb. Det er kanskje greit det da? Siden det er jobb og ikke sosialt samvær som hun har. Alenemødre må få lov til å bevege seg utenfor husets fire vegger, selv om de er alene med barn. Hun har jo et nettverk, voksne person som kan passe barna. 

Jeg skjønner ikke argumentet over at besteforeldrene ikke skal kunne egne seg som barnevakter? Altså. Er det ingen her i landet som bruker besteforeldrene i frykt for at barnevernet skal ta ungene? Jeg har selv hentet inn våre når mine har ligget spyende over toalettet fordi jeg må på jobb og vet om flere som har gjort akkurat det samme! 

14 timer siden, Henriette. skrev:

Dem som har hatt en tøff barndom er som regel imot bv og skjønner ikke at det er mulig å faktisk få hjelp derfra. 

Igjen, så er det ikke noe behov for å være nedlatende mot andre. Det kan være argumenter for at folk mener at barnevernet er unødvendig å blande inn i alt. En ideell situasjon betyr ikke at barna lider. En ideell situasjon trenger man ikke å gjøre verre, og så blir det litt den holdningen om at kommunen og staten skal blandes inn i alt. Hva har du egentlig gjort for å hjelpe? Skal du bare sitte på sidelinjen og tenke at: nei, jeg gidder da faen ikke gjøre noe. Det er kommunen sitt ansvar? 

Hvis du mener at de trenger hjelp, så hvorfor rekker du ikke ut en hjelpende hånd? Men handler dette om at du har så negative og nedlatende tanker om henne at du ikke gidder?

14 timer siden, Henriette. skrev:

Av og til er greit. Ikke hele tiden. 

Men nå er hun jo ikke borte hele tiden. Du sier jo selv at hun ikke er borte hele tiden. 

13 timer siden, Henriette. skrev:

Hun fikk en jobb som hun beholdt i en uke. Det var i butikken til mora mi. Hun syns det var for tungt arbeid så hun klarte ikke mer. Nå sier hun at hun ikke orker å ta de tilbudene nav har kommet med fordi hun ikke orker den typen arbeid dem har foreslått. 

Du nevner tidligere at hun har flere sykdommer som gjør det umulig for henne å jobbe. Når du sier at hun ikke orker, så fremstår det som om du endrer litt på ting for sanke sympati og støtte til dine meninger. Det hele fremstår som veldig useriøst. 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke kreve å forbli anonym, det er ikke slik at det skal være så enkelt å ødelegge andre mennesker for og så gå videre med ditt eget liv. Blir det rettsak så vil hun få vite hvem du er - UANSETT. 

Anonymkode: c1948...8f3

Det er sant. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Sylveon skrev:

Du trenger ikke å være så nedlatende ovenfor at hun ikke har fullført ungdomsskolen. Ja, så har hun ikke fullført ungdomsskolen. Hva så?

Selv om det er noe som er obligatorisk, så er det ikke alle som fullfører. Det kan være av personlige grunner eller fordi at man ikke har den mentale kapasiteten til å klare det. Man kan ikke tvinge noen til å fullføre eksamen. 

Har du noen gang vært hjemme på dagtid selv - over en lengre periode? Det er dessverre noe som spiser opp mer energi enn en jobb og skole. Du føler deg litt dø innvendig av å bare være hjemme mens alle andre er på skole eller jobb! Alle mennesker har behov for å komme seg ut, snakke med mennesker, treffe dem, prate med dem, få inn impulser. Hvis man er i en situasjon der man ikke får det, så skjønner jeg godt at hun føler på behovet for å komme seg ut! Det tror jeg du også ville ha gjort, men har du noen ganger vært hjemme selv? F.eks fem år uten aktivitet? En venn av meg var hjemme i seks måneder nylig og han beskrev det som den verste perioden i hans liv. Han er vant med å gjøre mye og gjøre noe hele tiden. 

Det er litt vanskelig å ta deg seriøst - for det er tydelig at du tenker veldig negative og stygge tanker om henne. I dine øyne så er hun en mislykket og grusom person. Dette er nok noe hun har møtt på hele livet, på grunn av skolen, på grunn av at hun er hjemme og det må ha vært vanskelig å forsone seg med å være isolert fra samfunnet på den måneden. 

2 kvelder i uken syns jeg ikke er mye. Jeg jobber turnus, er borte 3 kvelder i uken og annenhver lørdag. Jeg jobber sammen med flere som har små barn og er borte fra barna sine hver eneste kveld på grunn av jobb. Det er kanskje greit det da? Siden det er jobb og ikke sosialt samvær som hun har. Alenemødre må få lov til å bevege seg utenfor husets fire vegger, selv om de er alene med barn. Hun har jo et nettverk, voksne person som kan passe barna. 

Jeg skjønner ikke argumentet over at besteforeldrene ikke skal kunne egne seg som barnevakter? Altså. Er det ingen her i landet som bruker besteforeldrene i frykt for at barnevernet skal ta ungene? Jeg har selv hentet inn våre når mine har ligget spyende over toalettet fordi jeg må på jobb og vet om flere som har gjort akkurat det samme! 

Igjen, så er det ikke noe behov for å være nedlatende mot andre. Det kan være argumenter for at folk mener at barnevernet er unødvendig å blande inn i alt. En ideell situasjon betyr ikke at barna lider. En ideell situasjon trenger man ikke å gjøre verre, og så blir det litt den holdningen om at kommunen og staten skal blandes inn i alt. Hva har du egentlig gjort for å hjelpe? Skal du bare sitte på sidelinjen og tenke at: nei, jeg gidder da faen ikke gjøre noe. Det er kommunen sitt ansvar? 

Hvis du mener at de trenger hjelp, så hvorfor rekker du ikke ut en hjelpende hånd? Men handler dette om at du har så negative og nedlatende tanker om henne at du ikke gidder?

Men nå er hun jo ikke borte hele tiden. Du sier jo selv at hun ikke er borte hele tiden. 

Du nevner tidligere at hun har flere sykdommer som gjør det umulig for henne å jobbe. Når du sier at hun ikke orker, så fremstår det som om du endrer litt på ting for sanke sympati og støtte til dine meninger. Det hele fremstår som veldig useriøst. 

Det er sant. 

Jeg synes ikke hun er en grusom person. Jeg tenker bare at hun trenger hjelp og veiledning til å komme seg i arbeid/studier. Slik situasjonen er så kan det jo godt hende at bv allerede er innblandet. Om dem ikke er det så tenker jeg at det er lurt at dem ser på situasjonen for å se om det er noe dem kan hjelpe henne med. Som du sier, det er ikke lett å gå hjemme på dagtid over lengre tid. Hvis hun ikke allerede får hjelp til å komme seg ut av den rutinen, er det ikke flott om hun får veiledning fra bv til hvordan hun kan gjøre det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Sylveon skrev:

Du trenger ikke å være så nedlatende ovenfor at hun ikke har fullført ungdomsskolen. Ja, så har hun ikke fullført ungdomsskolen. Hva så?

Selv om det er noe som er obligatorisk, så er det ikke alle som fullfører. Det kan være av personlige grunner eller fordi at man ikke har den mentale kapasiteten til å klare det. Man kan ikke tvinge noen til å fullføre eksamen. 

Har du noen gang vært hjemme på dagtid selv - over en lengre periode? Det er dessverre noe som spiser opp mer energi enn en jobb og skole. Du føler deg litt dø innvendig av å bare være hjemme mens alle andre er på skole eller jobb! Alle mennesker har behov for å komme seg ut, snakke med mennesker, treffe dem, prate med dem, få inn impulser. Hvis man er i en situasjon der man ikke får det, så skjønner jeg godt at hun føler på behovet for å komme seg ut! Det tror jeg du også ville ha gjort, men har du noen ganger vært hjemme selv? F.eks fem år uten aktivitet? En venn av meg var hjemme i seks måneder nylig og han beskrev det som den verste perioden i hans liv. Han er vant med å gjøre mye og gjøre noe hele tiden. 

Det er litt vanskelig å ta deg seriøst - for det er tydelig at du tenker veldig negative og stygge tanker om henne. I dine øyne så er hun en mislykket og grusom person. Dette er nok noe hun har møtt på hele livet, på grunn av skolen, på grunn av at hun er hjemme og det må ha vært vanskelig å forsone seg med å være isolert fra samfunnet på den måneden. 

2 kvelder i uken syns jeg ikke er mye. Jeg jobber turnus, er borte 3 kvelder i uken og annenhver lørdag. Jeg jobber sammen med flere som har små barn og er borte fra barna sine hver eneste kveld på grunn av jobb. Det er kanskje greit det da? Siden det er jobb og ikke sosialt samvær som hun har. Alenemødre må få lov til å bevege seg utenfor husets fire vegger, selv om de er alene med barn. Hun har jo et nettverk, voksne person som kan passe barna. 

Jeg skjønner ikke argumentet over at besteforeldrene ikke skal kunne egne seg som barnevakter? Altså. Er det ingen her i landet som bruker besteforeldrene i frykt for at barnevernet skal ta ungene? Jeg har selv hentet inn våre når mine har ligget spyende over toalettet fordi jeg må på jobb og vet om flere som har gjort akkurat det samme! 

Igjen, så er det ikke noe behov for å være nedlatende mot andre. Det kan være argumenter for at folk mener at barnevernet er unødvendig å blande inn i alt. En ideell situasjon betyr ikke at barna lider. En ideell situasjon trenger man ikke å gjøre verre, og så blir det litt den holdningen om at kommunen og staten skal blandes inn i alt. Hva har du egentlig gjort for å hjelpe? Skal du bare sitte på sidelinjen og tenke at: nei, jeg gidder da faen ikke gjøre noe. Det er kommunen sitt ansvar? 

Hvis du mener at de trenger hjelp, så hvorfor rekker du ikke ut en hjelpende hånd? Men handler dette om at du har så negative og nedlatende tanker om henne at du ikke gidder?

Men nå er hun jo ikke borte hele tiden. Du sier jo selv at hun ikke er borte hele tiden. 

Du nevner tidligere at hun har flere sykdommer som gjør det umulig for henne å jobbe. Når du sier at hun ikke orker, så fremstår det som om du endrer litt på ting for sanke sympati og støtte til dine meninger. Det hele fremstår som veldig useriøst. 

Det er sant. 

Det er vell ikke umulig å jobbe selv om man har slike sykdommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Henriette. skrev:

Jeg synes ikke hun er en grusom person. Jeg tenker bare at hun trenger hjelp og veiledning til å komme seg i arbeid/studier. Slik situasjonen er så kan det jo godt hende at bv allerede er innblandet. Om dem ikke er det så tenker jeg at det er lurt at dem ser på situasjonen for å se om det er noe dem kan hjelpe henne med. Som du sier, det er ikke lett å gå hjemme på dagtid over lengre tid. Hvis hun ikke allerede får hjelp til å komme seg ut av den rutinen, er det ikke flott om hun får veiledning fra bv til hvordan hun kan gjøre det? 

Måten du fremlegger saken på og uttrykker deg gir inntrykk av noe helt annet. Jeg som leser får inntrykk av at du har veldig negative tanker om henne og du fremstår som om du er veldig nedlatende ovenfor henne. Du sier at det er bra at hun kan få hjelp, men jeg får inntrykk at det ikke er målet ditt. Igjen så handler det om hvordan saken fremlegges og måten du uttrykker deg på.

Videre så handler det om ting at du kjenner henne ikke, du har ikke noe interesse av å bli kjent med henne, du ønsker ikke å snakke med henne. Du prøver ikke en gang å strekke ut en hjelpende hånd til noen som du "tror" har problemer, men skyver alt over på staten. Vi har rett og slett blitt et følelseskaldt samfunn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunnelse er roten til alt ondt...har du ikke en oppvask å ta, skrelle poteter eller rett og slett legge fra deg mobilen, istedenfor å ødelegge et annet menneske?🤨

Anonymkode: c548d...a50

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...