Gå til innhold

Barnevern


Henriette.

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Wiskola skrev:

Får jeg spørre: Hva har denne kvinnen noensinne gjort mot deg?

Det virker jo som om du har en personlig vendetta mot henne. Du virker jo nærmest helt besatt av å bevise at hun ikke er en god mor. Fordomsfull virker du også.

Du skriver at hun ikke har fullført grunnskolen, og da lurer jeg på: Hva er det ved dette som gjør at hun er uegnet som forelder? Videre skriver du at hun har haugevis av diagnoser (jeg lurer på hvordan du vet alle disse diagnosene), og da lurer jeg på: Er det kun "friske" mennesker som er gode omsorgspersoner?

Du som tidligere alenemor burde jo virkelig vite at for det første, enhver hjelp hun kan få av besteforeldre er gull verdt, og for det andre - litt avkopling må hun da virkelig få lov til å ha.

Til at du sier at du ikke er interessert i å snoke, virker det som at du har veldig mye negativt å si om denne kvinnen. Merkelig.

Jeg har ikke sagt at hun er en dårlig mor selv om jeg tror hun trenger hjelp. Tror ikke du hun trenger hjelp? Eller mener du det er greit å ikke jobbe for å forsørge barna? Levere barna til besteforeldre over lengre tid for å få alenetid? Selv om barna er i bhg/skole og hun er arbeidsledig. 

Jeg stalker henne ikke. Vi småprater iblant når vi leverer barna i bhg. Vi er ikke nære venner, men bekjente. Har mange felles venner. Er ikke ute etter å ta henne, tror bare hun trenger litt hjelp. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Henriette. skrev:

Jeg har ikke sagt at hun er en dårlig mor selv om jeg tror hun trenger hjelp. Tror ikke du hun trenger hjelp? Eller mener du det er greit å ikke jobbe for å forsørge barna? Levere barna til besteforeldre over lengre tid for å få alenetid? Selv om barna er i bhg/skole og hun er arbeidsledig. 

Jeg stalker henne ikke. Vi småprater iblant når vi leverer barna i bhg. Vi er ikke nære venner, men bekjente. Har mange felles venner. Er ikke ute etter å ta henne, tror bare hun trenger litt hjelp. 

 

Først og fremst: Hva vet du om hennes økonomiske situasjon? Eller vet du om hun får stønader fra Nav eller for den saks skyld er aktivt ute og søker jobber? I og med at du sier dere ikke er nære venner og "småprater iblant" - hva vet du om hennes egentlige situasjon? Om hun ikke fungerer som omsorgsperson har mest sannsynlig barnehage og/eller skole sendt inn bekymringsmelding på det - men at en person som nesten ikke kjenner henne baserer meningene sine på småprat og titting på Instgram, og deretter skal sende inn en bekymringsmelding, nei - det synes jeg ikke noe om.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Henriette. skrev:

Jeg har ikke sagt at hun er en dårlig mor selv om jeg tror hun trenger hjelp. Tror ikke du hun trenger hjelp? Eller mener du det er greit å ikke jobbe for å forsørge barna? Levere barna til besteforeldre over lengre tid for å få alenetid? Selv om barna er i bhg/skole og hun er arbeidsledig. 

Jeg stalker henne ikke. Vi småprater iblant når vi leverer barna i bhg. Vi er ikke nære venner, men bekjente. Har mange felles venner. Er ikke ute etter å ta henne, tror bare hun trenger litt hjelp. 

 

Du vet da vel ingenting om økonomien hennes, selvom hun ikke jobber så får hun nok stønader/sosialhjelp, penger fra et sted! Kan du ikke la dama være i fred? Hun tar vare på barna sine, at de er hos besteforeldrene i lange perioder er ikke krise, det finnes MANGE slike tilfeller. Hun har sine grunner, men hun tar i det minste ansvar for barna sine, hvorfor er du besatt av å blande inn BV?

Anonymkode: c1948...8f3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld. Da får familien hjelp hvis de trenger det, og saken blir henlagt hvis de ikke trenger. Godt du bryr deg!

Anonymkode: 9941a...ae1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Meld. Da får familien hjelp hvis de trenger det, og saken blir henlagt hvis de ikke trenger. Godt du bryr deg!

Anonymkode: 9941a...ae1

Ja, hun "bryr" seg nok til å ønske blande inn BV fremfor å snakke med henne først. 

Anonymkode: c1948...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Meld. Da får familien hjelp hvis de trenger det, og saken blir henlagt hvis de ikke trenger. Godt du bryr deg!

Anonymkode: 

Akkurat det jeg tenkte. Takk for konstruktivt svar!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

11 minutter siden, Wiskola skrev:

Først og fremst: Hva vet du om hennes økonomiske situasjon? Eller vet du om hun får stønader fra Nav eller for den saks skyld er aktivt ute og søker jobber? I og med at du sier dere ikke er nære venner og "småprater iblant" - hva vet du om hennes egentlige situasjon? Om hun ikke fungerer som omsorgsperson har mest sannsynlig barnehage og/eller skole sendt inn bekymringsmelding på det - men at en person som nesten ikke kjenner henne baserer meningene sine på småprat og titting på Instgram, og deretter skal sende inn en bekymringsmelding, nei - det synes jeg ikke noe om.

Hun legger jo ut alt på fb/instagram. Skriver jo at hun ikke får hjelp av nav, kan ikke jobbe, måtte slutte på skolen, osv. 

Selv om man ikke er nære venner kan man få med seg ting som skjer. Om bare nære venner skulle ringt inn til bv så hadde nok bv fått lite å gjøre. Tror nok det er kjempe viktig at folk som observerer at barn ikke får god nok omsorg sier i fra uansett hvor nære dem er situasjonen. 

Som sagt så ønsker jeg ikke å ødelegge for dem, ønsker bare at hun skal få hjelp til å komme seg videre i livet. Barna skjønner nok lite nå, men hva om mora fortsetter å oppføre seg slik? Er neppe moro for barna å måtte være hos besteforeldrene hele tiden fordi mora ikke har fått hjelp til å skaffe seg jobb/utdanning. 

Endret av Henriette.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis besteforeldre er i bildet og de tar ansvar ofte, syntes jeg ikke du skal blande barnevernet inn i det. Det kan besteforeldrene gjøre og ikke du som ikke har noe med dette å gjøre. At hun har så mange diagnoser er trist, men betyr ikke at hun ikke prøver så godt hun kan selv om barna blir sendt ofte til besteforeldrene.

Det er sånne som deg som gjorde det vanskeligere for meg mens jeg var langt nede etter dødsfall i familien. Folk later som de bryr seg og melder fra til barnevernet istedenfor å komme å spørre om vi trenger hjelp. Heldigvis har det ordnet seg alle tre gangene jeg ble «anmeldt».

Hilsen alenemor med en rekke depresjoner bak seg.

Anonymkode: dddde...b13

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Henriette. skrev:

 

Hun legger jo ut alt på fb/instagram. Skriver jo at hun ikke får hjelp av nav, kan ikke jobbe, måtte slutte på skolen, osv. 

Selv om man ikke er nære venner kan man få med seg ting som skjer. Om bare nære venner skulle ringt inn til bv så hadde nok bv fått lite å gjøre. Tror nok det er kjempe viktig at folk som observerer at barn ikke får god nok omsorg sier i fra uansett hvor nære dem er situasjonen. 

Som sagt så ønsker jeg ikke å ødelegge for dem, ønsker bare at hun skal få hjelp til å komme seg videre i livet. Barna skjønner nok lite nå, men hva om mora fortsetter å oppføre seg slik? Er neppe moro for barna å måtte være hos besteforeldrene hele tiden fordi mora ikke har fått hjelp til å skaffe seg jobb/utdanning. 

Du vil åpenbart ikke hjelpe, men ødelegge..

BV vil aldri ha for lite å gjøre, de er allerede overarbeidet takket være slike som deg som melder inn pga fattigdom og fest (wtf!).

Bare så det er sagt, folk legger ut en brøkdel av sitt liv på fb/IG om man klager så ta det med en klype salt.

Anonymkode: c1948...8f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Henriette. skrev:

 

Hun legger jo ut alt på fb/instagram. Skriver jo at hun ikke får hjelp av nav, kan ikke jobbe, måtte slutte på skolen, osv. 

Selv om man ikke er nære venner kan man få med seg ting som skjer. Om bare nære venner skulle ringt inn til bv så hadde nok bv fått lite å gjøre. Tror nok det er kjempe viktig at folk som observerer at barn ikke får god nok omsorg sier i fra uansett hvor nære dem er situasjonen. 

Som sagt så ønsker jeg ikke å ødelegge for dem, ønsker bare at hun skal få hjelp til å komme seg videre i livet. Barna skjønner nok lite nå, men hva om mora fortsetter å oppføre seg slik? Er neppe moro for barna å måtte være hos besteforeldrene hele tiden fordi mora ikke har fått hjelp til å skaffe seg jobb/utdanning. 

Hva baserer du det på at de ikke får god nok omsorg? Selv kjenner jeg flere som er misfornøyde med at de ikke får hjelp av Nav, at de ikke har fullført videregående skole og ikke kan jobbe. Er de dårlige omsorgspersoner? Absolutt ikke. De setter barna sine foran alt annet, men fordi de ikke passer inn i samfunnets A4-definisjon av hva "god omsorg" er så skal de liksom meldes til barnevernet?

Igjen: du baserer veldig mye på synsing her. Som en annen sa - meld i fra til barnevernet, så får de avgjøre hvorvidt det var en sakling bekymringsmelding eller ikke. Selv synes jeg synd på de i din omgangskrets som har barn, nåde den som ikke er helt innenfor dine definisjoner. Sad.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du bare legge denne ballen dø? Hvis noen hadde vært bekymret, ville bv vært involvert for lenge siden.

Anonymkode: 91829...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Wiskola skrev:

Hva baserer du det på at de ikke får god nok omsorg? Selv kjenner jeg flere som er misfornøyde med at de ikke får hjelp av Nav, at de ikke har fullført videregående skole og ikke kan jobbe. Er de dårlige omsorgspersoner? Absolutt ikke. De setter barna sine foran alt annet, men fordi de ikke passer inn i samfunnets A4-definisjon av hva "god omsorg" er så skal de liksom meldes til barnevernet?

Igjen: du baserer veldig mye på synsing her. Som en annen sa - meld i fra til barnevernet, så får de avgjøre hvorvidt det var en sakling bekymringsmelding eller ikke. Selv synes jeg synd på de i din omgangskrets som har barn, nåde den som ikke er helt innenfor dine definisjoner. Sad.

Hadde hun satt barna først så hadde det vært en annen sak. Det er ikke tilfellet her. 

Har du hatt problemer med bv? Siden du er så imot å involvere dem. Dem kan brukes som ressurs for dem som sliter. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Henriette. skrev:

Hadde hun satt barna først så hadde det vært en annen sak. Det er ikke tilfellet her. 

Har du hatt problemer med bv? Siden du er så imot å involvere dem. Dem kan brukes som ressurs for dem som sliter. 

Unnskyld språket, men hva i helvete slags utsagn er det å komme med mot noen du ikke kjenner?

Til din informasjon: Nei, det har jeg ikke. Til tross for at jeg, med en far som satt i fengsel til jeg var ti år og en mor som måtte plassere meg og min bror hos våre besteforeldre rett som det var, antakelig vokste opp med "dårlig omsorg".

Makan til fordomsfull person som deg har jeg sjeldent møtt på på det forumet her, og det sier litt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Henriette. skrev:

Hadde hun satt barna først så hadde det vært en annen sak. Det er ikke tilfellet her. 

Har du hatt problemer med bv? Siden du er så imot å involvere dem. Dem kan brukes som ressurs for dem som sliter. 

Det der er så billig argument å bruke. BV trenger ikke å blandes inn i alt som er, om denne alenemoren vil ha hjelp fra dem så kontakter hun dem nok selv. BV er som sagt overarbeidet og utifra dine svar så virker det mest som om du ønsker å melde henne inn pga fordommer og fordi du tror du gjør noe "bra" når sannheten er at BV i mange tilfeller gir enorme påkjenninger, ja til og med for foreldre med mer enn god omsorgsevne. 

Anonymkode: c1948...8f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Wiskola skrev:

Unnskyld språket, men hva i helvete slags utsagn er det å komme med mot noen du ikke kjenner?

Til din informasjon: Nei, det har jeg ikke. Til tross for at jeg, med en far som satt i fengsel til jeg var ti år og en mor som måtte plassere meg og min bror hos våre besteforeldre rett som det var, antakelig vokste opp med "dårlig omsorg".

Makan til fordomsfull person som deg har jeg sjeldent møtt på på det forumet her, og det sier litt.

Nå skjønner jeg mer hvorfor du er så imot bv...

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Henriette. skrev:

Nå skjønner jeg mer hvorfor du er så imot bv...

 

Forklar den. Du argumenterer jo så flott for deg at dette blir spennende.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Wiskola skrev:

Forklar den. Du argumenterer jo så flott for deg at dette blir spennende.

Dem som har hatt en tøff barndom er som regel imot bv og skjønner ikke at det er mulig å faktisk få hjelp derfra. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Henriette. skrev:

Dem som har hatt en tøff barndom er som regel imot bv og skjønner ikke at det er mulig å faktisk få hjelp derfra. 

Feil. Der tar du så grundig feil. 

Anonymkode: c1948...8f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Henriette. skrev:

Dem som har hatt en tøff barndom er som regel imot bv og skjønner ikke at det er mulig å faktisk få hjelp derfra. 

Du bare antar og antar ting uten rot i virkeligheten. Hva får deg til å tro at jeg hadde en tøff barndom? Igjen: du bruker kun dine egne meninger som referanser, og mener at alt som ikke passer inn innenfor dine snevre definisjoner er galt. Ja, min far satt i fengsel, og jeg var mye hos mine besteforeldre. Likevel; jeg hadde onkler som var "farsfigurer" hvis jeg trengte det, jeg var mye hos mine besteforeldre, men der fikk jeg hjelp til lekser, mat om jeg var sulten (skrekk og gru!) og den tiden mamma var sammen med meg og min bror, så var hun verdens beste omsorgsperson.

Du virker bare enormt fordomsfull og bombesikker på at kun det du sier og mener er rett.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Henriette. skrev:

Har man ikke gjort noe feil så er det jo ikke galt å ta kontakt med bv. Jeg skal være åpen om hvem jeg er. Hvis det ikke er noe å være bekymret for så henlegger jo bare bv saken...

Jo, det er det. Jeg har sett med egne øyne hvordan en falsk bekymringsmelding kan ødelegge en hel familie, der de går rundt som nervevrak og er på randen av sammenbrudd fordi de er redd for å miste barna på falske grunnlag.

Anonymkode: c1948...8f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...