Jump to content
Henriette.

Barnevern

Recommended Posts

Henriette.
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo, det er det. Jeg har sett med egne øyne hvordan en falsk bekymringsmelding kan ødelegge en hel familie, der de går rundt som nervevrak og er på randen av sammenbrudd fordi de er redd for å miste barna på falske grunnlag.

Anonymkode: c1948...8f3

Ja, en falsk melding kan føre til feil, men dette er jo ikke en falsk bekymringsmelding. 

Fortsetter under...

Wiskola
Akkurat nå, Henriette. skrev:

Ja, en falsk melding kan føre til feil, men dette er jo ikke en falsk bekymringsmelding. 

Som du vet om. Selv om du tror det aldri så mye, så sitter ikke du med fasitsvar på noe som helst.

AnonymBruker
1 minutt siden, Henriette. skrev:

Jo det er det hvis du melder inn pga fattigdom, at moren fester og dine egne forskrudde teorier, selvom du ikke har noe bevis på det. Det gjør deg ikke til et bedre menneske ved å melde inn en stakkars mor som gjør så godt hun kan. Skal folk nå være redde for å la andre passe barna deres i frykt for at syke mennesker som deg melder de inn til BV?

Henriette.
2 minutter siden, Wiskola skrev:

Som du vet om. Selv om du tror det aldri så mye, så sitter ikke du med fasitsvar på noe som helst.

Det er sant. Jeg får bare si det som det er fra hvordan mora har lagt det fram i sosiale medier og ved kontakt. Så kan jo mor forklare om ingenting av det hun har sagt stemmer. 

Henriette.
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det er det hvis du melder inn pga fattigdom, at moren fester og dine egne forskrudde teorier, selvom du ikke har noe bevis på det. Det gjør deg ikke til et bedre menneske ved å melde inn en stakkars mor som gjør så godt hun kan. Skal folk nå være redde for å la andre passe barna deres i frykt for at syke mennesker som deg melder de inn til BV?

Synes du det er greit å sette barna bort til besteforeldre på ukesvis for å feste?

AnonymBruker

Synes du det er greit å sette barna bort til besteforeldre på ukesvis for å feste?

Du vet ikke hva årsaken er, eller om de blir hentet og levert tilbake. Du vet ingenting, alt du gjør er å synse.

Annonse

Henriette.
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du vet ikke hva årsaken er, eller om de blir hentet og levert tilbake. Du vet ingenting, alt du gjør er å synse.

Hvordan vet du at jeg ikke vet noe men bare synser? Dem blir ikke henta og levert tilbake, mora reiser bort. 

MadameDeRosa
Posted (edited)
2 minutter siden, Henriette. skrev:

Hvordan vet du at jeg ikke vet noe men bare synser? Dem blir ikke henta og levert tilbake, mora reiser bort. 

Og så? Foreldre reiser vekk av og til. Noen ganger i jobbsammenheng. Noen ganger på kjæresteferie. Så fordi at hun er alenemor, så mener du at det er svikt? Kan du ikke bare holde deg for seg selv, og slutte å blande deg i ting du hverken vet noe om, og ikke har noenting med? Finn deg en annen hobby enn å tråkke på alenemødre. Keramikk, for eksempel. Tror du hadde hatt godt av det. 

Edited by MadameDeRosa

AnonymBruker

Og så om hun reiser bort? Driver du å fører logg over hva hun gjør til enhver tid?

Henriette.

Glemte at så mange har fordommer mot bv. Dumt å spørre et slikt spørsmål her og forvente saklige svar. Heldigvis noen som har kommet med konstruktivt svar. Ringer bv i morgen for å drøfte med dem om det er noe å bekymre seg for 😊

Henriette.
1 minutt siden, MadameDeRosa skrev:

Og så? Foreldre reiser vekk av og til. Noen ganger i jobbsammenheng. Noen ganger på kjæresteferie. Så fordi at hun er alenemor, så mener du at det er svikt? Kan du ikke bare holde deg for seg selv, og slutte å blande deg i ting du hverken vet noe om, og ikke har noenting med? Finn deg en annen hobby enn å tråkke på alenemødre. Keramikk, for eksempel. Tror du hadde hatt godt av det. 

Av og til er greit. Ikke hele tiden. 

AnonymBruker
14 minutter siden, Wiskola skrev:

En bekymringsmelding kan ikke være falsk all den tid man har en BEKYMRING rundt barnas miljø. Det å nøste opp om det var grunn til bekymring er opp til BV

Synes du burde melde ts. 

Anonymkode: 68463...222

AnonymBruker

Av og til er greit. Ikke hele tiden. 

Ifølge hvem?

Annonse

MadameDeRosa

Glemte at så mange har fordommer mot bv. Dumt å spørre et slikt spørsmål her og forvente saklige svar. Heldigvis noen som har kommet med konstruktivt svar. Ringer bv i morgen for å drøfte med dem om det er noe å bekymre seg for 😊

Å sjikanere alenemødre basert på ditt snevre og fordømmende syn, får du nok ikke noe pluss i boka til oss på kg for, som du tydeligvis hadde håpet på nei. 

Henriette.
Posted (edited)

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En bekymringsmelding kan ikke være falsk all den tid man har en BEKYMRING rundt barnas miljø. Det å nøste opp om det var grunn til bekymring er opp til BV

Synes du burde melde ts. 

Enig! Skal høre med dem om det er bekymringsverdig uten å nevne navn. Så melder mora til bv om bv ønsker det. 

Edited by Henriette.

AnonymBruker

Nei nei nei NEI! Dette bør du ikke legge deg borti på dette grunnlaget.

NAV og BV samarbeider tett, så hvis NAV mener at denne moren trenger hjelp av BV (økonomisk bistand som noen tror, men som ikke er riktig) eller de mistenker at ungene ikke har det bra under morens omsorg, så tar de tak. Eller barnehagen.

Nå er du den sladrende "nabokjærringa" som fordømmer de som har et annet verdisyn enn deg. Og du har ingen kontroll på hva BV kan "hjelpe" henne med.

Anonymkode: 30464...fdf

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du burde melde ts. 

Ts sier mor ikke får overgangsstønad, og alenemødre med små barn får det. 

Mor reiser bort hele tiden uten penger?

Mor har avtale angående barnepass, (avlastning?) likevel mener Ts at mors personliv er hennes sak? 

Fra erfaring i jobb med barn og unge i BV så stusser jeg pp enkelte ting i Ts påstander. Mors omsorg er ikke slik det påstås her: omsorgssvikt. 

Men Ts kan godt melde inn. BV henlegger slike saker fort, og klarer å se sammenhenger mellom varslene som kommer inn, samtidig som TS selv kan havne under lupen fordi hun kommer med uriktighet i forhold til mors situasjon. 

BV er ikke ute etter å ta folk, men i jobben kreves det at man kan gjennomlyse hva som er usant og sant. 

Anonymkode: af0c7...fd8

Henriette.
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle kan ha perioder der noe henger på halv tolv. Så lenge barna blir ivaretatt så holder det i massevis, og utifra det man leser her så ta denne moren ansvar. Ts baserer seg på fordommene sine og sine idiotiske teorier, er det rart at folk reagerer her? Man kan da ikke melde inn folk på grunnlag av dårlig råd, og det man tror. Ts sier selv at barna får dekket sine behov, så skjønner ikke hvorfor du drar inn eksempler fra din egen barnehage.

At man etterlater barna til andre er forøvrig ikke ulovlig, det er lov å kunne ha mulighet til å jobbe sent, reise bort, få avlastning uten at folk skal drive å synse om det.

Hun drar inn erfaring fra bhg da hun møter foreldre som dette der. Det er som hun sier, mora har ikke noe på stell, verken jobb eller økonomi, mye barnevakt, bytter ofte kjæreste. Tre forskjellige men har bodd der bare det siste året. 

Skjønner ikke hvorfor det er blitt til at jeg tror ting om mora, det er jo ting jeg vet. Det er jo greit å ha barnevakt iblant, hadde det bare vært det så hadde jeg selvsagt ikke vært bekymra. Det er alle tingene samlet som gjør meg bekymra.

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mor har avtale angående barnepass, (avlastning?) likevel mener Ts at mors personliv er hennes sak? 

Fra erfaring i jobb med barn og unge i BV så stusser jeg pp enkelte ting i Ts påstander. Mors omsorg er ikke slik det påstås her: omsorgssvikt. 

Men Ts kan godt melde inn. BV henlegger slike saker fort, og klarer å se sammenhenger mellom varslene som kommer inn, samtidig som TS selv kan havne under lupen fordi hun kommer med uriktighet i forhold til mors situasjon. 

BV er ikke ute etter å ta folk, men i jobben kreves det at man kan gjennomlyse hva som er usant og sant. 

Da er det enda godt at hun kommer under lupen, og at flere som henne gjør det. Man kan ikke drive å melde inn folk til BV fordi man kan.

Henriette.
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alenemødre med jobb eller studier får overgangsstønad når barna er over alder der dem har rett til bhg plass. 

Hvorfor tror du det jeg skal si ikke stemmer overens med mors situasjon? Uansett om jeg hadde gjort det så har jo ikke det noe med mine barn å gjøre uansett, så tviler for at bv oppretter undersøkelse her pga det.