Gå til innhold

Barnevern


Henriette.

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Wiskola skrev:

Hvis barnevernet var tungt involvert i hennes barndom, er de mest sannsynlig allerede involvert i hennes barns barndom også. Fascinerende at du sier du ikke vil snoke eller blande deg, men det er jo akkurat det du gjør.

Du har vell rett i det. Det jeg mente var at intensjonen er ikke å snoke for å lage problemer. Jeg lurte på om jeg skulle gjøre noe for barna (og moren) sin del fordi jeg bryr meg om andre mennesker. Hvor går grensen mellom å snoke/blande seg og å bry seg? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Henriette. skrev:

Du har vell rett i det. Det jeg mente var at intensjonen er ikke å snoke for å lage problemer. Jeg lurte på om jeg skulle gjøre noe for barna (og moren) sin del fordi jeg bryr meg om andre mennesker. Hvor går grensen mellom å snoke/blande seg og å bry seg? 

Barnevernet selv mener at den grensa går med en dårlig magefølelse. Dersom man er usikker kan man ringe og drøfte saken helt anonymt med dem for å høre om de anbefaler at man melder. 

Man melder jo ikke ikke fordi man ønsker at mor skal bli fratatt ungene, man melder fordi man ønsker at familien skal få hjelp slik at de klarer seg. 

Anonymkode: 27706...161

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Barnevernet selv mener at den grensa går med en dårlig magefølelse. Dersom man er usikker kan man ringe og drøfte saken helt anonymt med dem for å høre om de anbefaler at man melder. 

Man melder jo ikke ikke fordi man ønsker at mor skal bli fratatt ungene, man melder fordi man ønsker at familien skal få hjelp slik at de klarer seg. 

Anonymkode: 27706...161

Takk  Visste ikke at man kunne ringe og drøfte med bv. Da gjør jeg det og hører hva dem mener om saken. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Henriette. skrev:

Man må jobbe eller studere for å få overgangsstønad, hun klarer ingen av delene. Mottar sosialstønad, men økonomien går ikke rundt med det hun mottar. 

Greit nok at jeg egentlig ikke har noe med økonomien å gjøre, men det er jo synd at barna skal lide av at mor ikke orker å jobbe/studere? Dem blir jo å leve i fattigdom.

Men fattigdom er ikke omsorgssvikt. Det finnes mange fattige barn her i landet, betyr ikke at man må dra BV inn i det. Dessuten så kan det være at hun har støtte, og andre inntekter du ikke vet om! Du kan da ikke melde inn en alenemor kun fordi du innbiller deg at hun ikke har råd til å ha barna!

Anonymkode: c1948...8f3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Henriette. skrev:

Hun har add, adhd, bipolar, ikke fullført grunnskolen engang. Barna er for det meste hos besteforeldrene mens hun er på fest. 

Og hva er så galt med at de er hos besteforeldrene sine? Er det mange foreldre, spesielt i Oslo som parkerer barna sine hos foreldrene sine, når de skal bort, jobbe overtid eller ikke rekker å hente dem. En annen ting er hvordan kan du være så sikker på at hun fester hele tiden, og hva er isåfall galt med å ta en fest en gang i blant? Hun tar da ansvar og har de hos foreldrene sine fremfor å la de være alene hjemme!!!

Det er beintøft å være alenemor, noe du tydeligvis ikke er klar over. Så at foreldrene hennes avlaster henne er bare fint.

Anonymkode: c1948...8f3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Henriette. skrev:

Mine barn går i samme barnehage/skole som hennes. Hun var smart nok til å opprette en blogg der hun la ut opplysningene om seg selv. Den er fjerna nå etter bare det ene innlegget, men fikk jo med meg alt dette likevell. Barna lider ingen nød akkurat nå angående mat/klær, men i det lange løp trenger nok mor hjelp. Ønsker jo at hun skal få hjelp til å ta seg på tak før det er for seint. Ønsker virkelig ikke å snoke/blande meg. Men om hun kan få hjelp slik at hun er en ressurs for barna i det lange løp hadde det vært det beste. Derfor tenkte jeg at bv burde involveres. Dem kan vell hjelpe med slik? I tillegg til å få mor til å fokusere på barna, ikke festing hver helg/enkelte ukedager. 

Det er skremmende å ha slike mennesker som deg rundt seg.. du skriver at barna får mat og klær, og de får sikkert masse omsorg også. Foreldrene hennes hjelper til, men dette er altså ikke nok for deg? Du vil altså rævkjøre henne kun fordi du kan? Om hun har fullført grunnskolen eller ikke har ingen betydning for hennes omsorgsevne, mener du at flyktninger som ikke har fullført grunnskolen og som har flyktet alene til Norge er dårlige foreldre?

Anonymkode: c1948...8f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og hva er så galt med at de er hos besteforeldrene sine? Er det mange foreldre, spesielt i Oslo som parkerer barna sine hos foreldrene sine, når de skal bort, jobbe overtid eller ikke rekker å hente dem. En annen ting er hvordan kan du være så sikker på at hun fester hele tiden, og hva er isåfall galt med å ta en fest en gang i blant? Hun tar da ansvar og har de hos foreldrene sine fremfor å la de være alene hjemme!!!

Det er beintøft å være alenemor, noe du tydeligvis ikke er klar over. Så at foreldrene hennes avlaster henne er bare fint.

Anonymkode: c1948...8f3

Hadde det vært snakk om en uke en gang iblant hadde det vært greit. Her er det snakk om 2-3 uker annenhver måned mens hun reiser bort. Har henne på instagram hvor hun legger ut fra festene. Det er snakk om minst 2 kvelder i uka. 

 

Jeg har vært alenemor så jeg vet godt hvor tungt det kan være.  Men for ei som ikke jobber eller studerer er det ikke innafor å sende barna bort på ukesvis, siden hun bare er hjemme på dagtid uansett. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Henriette. skrev:

Du har vell rett i det. Det jeg mente var at intensjonen er ikke å snoke for å lage problemer. Jeg lurte på om jeg skulle gjøre noe for barna (og moren) sin del fordi jeg bryr meg om andre mennesker. Hvor går grensen mellom å snoke/blande seg og å bry seg? 

Hvis du virkelig bryr deg så henvender du deg til henne og hjelper henne først før du blander inn BV.

Du synser masse, det er å snoke.

Anonymkode: c1948...8f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnevernet selv mener at den grensa går med en dårlig magefølelse. Dersom man er usikker kan man ringe og drøfte saken helt anonymt med dem for å høre om de anbefaler at man melder. 

Man melder jo ikke ikke fordi man ønsker at mor skal bli fratatt ungene, man melder fordi man ønsker at familien skal få hjelp slik at de klarer seg. 

Anonymkode: 27706...161

Ja for det er ingen som melder kun for å ødelegge for andre mennesker - kamuflert som "hjelp"..

Anonymkode: c1948...8f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er skremmende å ha slike mennesker som deg rundt seg.. du skriver at barna får mat og klær, og de får sikkert masse omsorg også. Foreldrene hennes hjelper til, men dette er altså ikke nok for deg? Du vil altså rævkjøre henne kun fordi du kan? Om hun har fullført grunnskolen eller ikke har ingen betydning for hennes omsorgsevne, mener du at flyktninger som ikke har fullført grunnskolen og som har flyktet alene til Norge er dårlige foreldre?

Anonymkode: c1948...8f3

Ønsker ikke å rævkjøre henne, ønsker at hun skal få hjelp slik at hun kan ta vare på barna. Flyktningene får nok hjelp fra all slags instanser slik at dem skal komme seg i arbeid og få en normal hverdag. Ønsker bare det samme for denne dama og barna. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du virkelig bryr deg så henvender du deg til henne og hjelper henne først før du blander inn BV.

Du synser masse, det er å snoke.

Anonymkode: c1948...8f3

Hvordan mener du at jeg skal hjelpe henne? Tror ikke det funker å si til henne at hun må få seg en jobb🤣

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Henriette. skrev:

Hadde det vært snakk om en uke en gang iblant hadde det vært greit. Her er det snakk om 2-3 uker annenhver måned mens hun reiser bort. Har henne på instagram hvor hun legger ut fra festene. Det er snakk om minst 2 kvelder i uka. 

 

Jeg har vært alenemor så jeg vet godt hvor tungt det kan være.  Men for ei som ikke jobber eller studerer er det ikke innafor å sende barna bort på ukesvis, siden hun bare er hjemme på dagtid uansett. 

Så du gjør ikke annet enn å notere opp hva hun gjør til enhver tid? Og du stoler blindt på at alt hun legger ut på IG er sant? Jeez..

Anonymkode: c1948...8f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Henriette. skrev:

Hadde det vært snakk om en uke en gang iblant hadde det vært greit. Her er det snakk om 2-3 uker annenhver måned mens hun reiser bort. Har henne på instagram hvor hun legger ut fra festene. Det er snakk om minst 2 kvelder i uka. 

 

Jeg har vært alenemor så jeg vet godt hvor tungt det kan være.  Men for ei som ikke jobber eller studerer er det ikke innafor å sende barna bort på ukesvis, siden hun bare er hjemme på dagtid uansett. 

Får jeg spørre: Hva har denne kvinnen noensinne gjort mot deg?

Det virker jo som om du har en personlig vendetta mot henne. Du virker jo nærmest helt besatt av å bevise at hun ikke er en god mor. Fordomsfull virker du også.

Du skriver at hun ikke har fullført grunnskolen, og da lurer jeg på: Hva er det ved dette som gjør at hun er uegnet som forelder? Videre skriver du at hun har haugevis av diagnoser (jeg lurer på hvordan du vet alle disse diagnosene), og da lurer jeg på: Er det kun "friske" mennesker som er gode omsorgspersoner?

Du som tidligere alenemor burde jo virkelig vite at for det første, enhver hjelp hun kan få av besteforeldre er gull verdt, og for det andre - litt avkopling må hun da virkelig få lov til å ha.

Til at du sier at du ikke er interessert i å snoke, virker det som at du har veldig mye negativt å si om denne kvinnen. Merkelig.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja for det er ingen som melder kun for å ødelegge for andre mennesker - kamuflert som "hjelp"..

Anonymkode: c1948...8f3

Men ærlig talt, når det er snakk om unger som man har en dårlig følelse for så skal man da vel ikke la være å melde fordi det finnes drittsekker i verden? 

Det er ikke vår jobb å "snoke", det er bvts jobb. 

Anonymkode: 27706...161

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Henriette. skrev:

Hvordan mener du at jeg skal hjelpe henne? Tror ikke det funker å si til henne at hun må få seg en jobb🤣

Nei, men du kan snakke med henne, vinne hennes tillit, du kjenner henne best :) Det er det første man skal gjøre, hvis man virkelig vil hjelpe.

Anonymkode: c1948...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wiskola skrev:

Får jeg spørre: Hva har denne kvinnen noensinne gjort mot deg?

Det virker jo som om du har en personlig vendetta mot henne. Du virker jo nærmest helt besatt av å bevise at hun ikke er en god mor. Fordomsfull virker du også.

Du skriver at hun ikke har fullført grunnskolen, og da lurer jeg på: Hva er det ved dette som gjør at hun er uegnet som forelder? Videre skriver du at hun har haugevis av diagnoser (jeg lurer på hvordan du vet alle disse diagnosene), og da lurer jeg på: Er det kun "friske" mennesker som er gode omsorgspersoner?

Du som tidligere alenemor burde jo virkelig vite at for det første, enhver hjelp hun kan få av besteforeldre er gull verdt, og for det andre - litt avkopling må hun da virkelig få lov til å ha.

Til at du sier at du ikke er interessert i å snoke, virker det som at du har veldig mye negativt å si om denne kvinnen. Merkelig.

DETTE!!!!!👏

Anonymkode: c1948...8f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Wiskola skrev:

Får jeg spørre: Hva har denne kvinnen noensinne gjort mot deg?

Det virker jo som om du har en personlig vendetta mot henne. Du virker jo nærmest helt besatt av å bevise at hun ikke er en god mor. Fordomsfull virker du også.

Du skriver at hun ikke har fullført grunnskolen, og da lurer jeg på: Hva er det ved dette som gjør at hun er uegnet som forelder? Videre skriver du at hun har haugevis av diagnoser (jeg lurer på hvordan du vet alle disse diagnosene), og da lurer jeg på: Er det kun "friske" mennesker som er gode omsorgspersoner?

Du som tidligere alenemor burde jo virkelig vite at for det første, enhver hjelp hun kan få av besteforeldre er gull verdt, og for det andre - litt avkopling må hun da virkelig få lov til å ha.

Til at du sier at du ikke er interessert i å snoke, virker det som at du har veldig mye negativt å si om denne kvinnen. Merkelig.

Hvorfor er det krise å bli meldt til bvt om man har en tøff hverdag som alenemor, når bvt kan gå inn med økonomisk støtte, ressurser, bistand og avlasting?

Anonymkode: 27706...161

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det krise å bli meldt til bvt om man har en tøff hverdag som alenemor, når bvt kan gå inn med økonomisk støtte, ressurser, bistand og avlasting?

Anonymkode: 27706...161

Har denne kvinnen sagt selv at hverdagen er tøff? Det er jo også interessant å vite. En melding til barnevernet basert på synsing og snoking er vel ikke alltids like bra, men for all del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ærlig talt, når det er snakk om unger som man har en dårlig følelse for så skal man da vel ikke la være å melde fordi det finnes drittsekker i verden? 

Det er ikke vår jobb å "snoke", det er bvts jobb. 

Anonymkode: 27706...161

Ts, er misfornøyd til tross for at moren sørger for mat, klær, tak over hodet og ikke viser noe tegn til å forsømme dem. Moren sørger også for å få tilstrekkelig med hjelp fra foreldrene sine, hun tar mao ANSVAR, og dette er ikke nok for ts som hevder at diagnoser, dårlig råd og mangel på skolegang er nok til å melde inn BV. Da er er det åpenlyst fordommer mot moren denne ts har og ønsker å ødelegge for henne. Det er ikke snakk om noe "dårlig magefølelse" her, men ei som ønsker å blande inn BV fordi hun kan.

Anonymkode: c1948...8f3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det krise å bli meldt til bvt om man har en tøff hverdag som alenemor, når bvt kan gå inn med økonomisk støtte, ressurser, bistand og avlasting?

Anonymkode: 27706...161

Fordi ikke alle alenemødre ønsker økonomisk støtte fra BV, dette må hun da kunne velge selv. Vil hun det så tar hun kontakt selv! Dama tar da åpenbart vare på barna sine, hvorfor skal man tvinge inn hjelp?

Anonymkode: c1948...8f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...