Gå til innhold

Når er damer i sin beste sexuelle alder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva skjønte du ikke

Anonymkode: fa726...d79

Ikke meg men lurer også,  se på aldrene du har oppgitt og TENK litt ........

Anonymkode: b3b78...501

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meg men lurer også,  se på aldrene du har oppgitt og TENK litt ........

Ja vi var ca halvveis på veien til 60 år når vi fikk vårt siste barn og sluttet å ha sex. 30 + 30 = 60. Eller ble det vanskelig at vi var 3 år over? Kunne skrevet halveis til 66 om det var så nøye da

Anonymkode: fa726...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Damer slutter å ha sex når dem har fått alle ungene sine før 40 år. Bullshit at det øker haha, har ikke hatt sex med kjerringa siden vi fikk siste barn når vi begge var 33, og er snart halvveis til 60 begge to

Anonymkode: fa726...d79

Det vil si at det ikke er så mange månedene siden sist og at dere er i småbarnsfasen :). Da ordner det seg etter hvert skal du se. 

 

En ting jeg opplever er at sex er mer intens nå etter fylte 50. Jeg har sterkere lyst og oftere lyst enn i 30-40 årsalderen. Orgasme er også sterkere og varer lengre enn før. Og jeg nærmer meg slutten av overgangsalderen. 

Må si at jeg synes oppriktig synd på de som er i parforhold der den ene har mistet interessen. Ironisk nok har man jo da større muligheter som singel. 

Anonymkode: 88938...2eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel litt forskjellig men 40-åra for meg hvertfall. Da har man voksne unger som snart flytter ut, man er trygg på seg sjøl, man gir litt F... i fasade og hva andre syns om en og da slipper man seg løs. I 20-åra var jeg usikker og hadde på ingen måte glede av se slik som i 40-åra og har man ikke glede av det så yter man ikke bra for partner heller. 

Anonymkode: b7b80...ef5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å konkludere tråden:

Den beste seksuelle alderen har man når man har vært sammen med samme mann og hatt barn i huset så lenge at sexlivet har dabbet helt av, man har skilt seg og opplever å "bli sett" av en ny mann, som man attpåtil kan pule så høylytt man vil med fordi barna er ute på tenåringsfylla eller, enda bedre, har flyttet ut for godt. 

Anonymkode: c4672...cfd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man det fra mannens synsvinkel er damer i sin beste seksuelle alder fra 18 til 26. For kvinnen er det kanskje fra 45 til 72. Det kommer altså an på perspektivet.

Anonymkode: 0dabc...03d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser man det fra mannens synsvinkel er damer i sin beste seksuelle alder fra 18 til 26. For kvinnen er det kanskje fra 45 til 72. Det kommer altså an på perspektivet.

Anonymkode: 0dabc...03d

Nemlig !   Er det rart at noen av oss foretrekker yngre menn, når vi blir single ca. "midt i livet"  ?      :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2019 den 17.19, Rotemor skrev:

Fra 40-årsalderen omtrent for min del.

Hvor gammel er du?

Anonymkode: a3598...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2019 den 23.14, AnonymBruker skrev:

Er det noen damer her som har gått gjennom overgangsalderen? Og som fortsatt har sex? Skulle vært interessant å hørt om

Anonymkode: 8daa1...028

Jeg ble 50 i vinter - kom i overgangsalderen da jeg var rundt 44. med rask nedgang i lyst. Da jeg var 46 , synes jeg det var mer interessant å se maling tørke og ta oppvasken, enn å ha sex med mannen min. Faktisk var det så ile at jeg syntes det var KJIPT at han tok på meg! Da tok jeg grep...

Etter et besøk hos hormonspesialist på Medicus, ble jeg satt på østrogenplaster og testosteron. Om man fremdeles har livmor og eggstokker inntakt, må man også ha progesteron. Og som hormonspesialisten sa; det er testosteronen som hjelper på "susen i serken".

Anyways...Det gikk en 3-4 uker etter oppstart, og så fikk mannen virkelig mye å gjøre! Og kan ikke si annet enn at jeg er kåtere enn noensinne, vi har mer og deiligere sex nå enn da vi ble sammen for 12 år siden. Dette veit jeg også henger sammen med både trygghet på seg sjøl, partner og ikke minst egen "sexuell frigjøring"(som en nevnte tidligere i tråden). Alltid vært kåt av meg og tenkt mye på sex, men nå...helløøøøøøuu! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Skogshuldra skrev:

Jeg ble 50 i vinter - kom i overgangsalderen da jeg var rundt 44. med rask nedgang i lyst. Da jeg var 46 , synes jeg det var mer interessant å se maling tørke og ta oppvasken, enn å ha sex med mannen min. Faktisk var det så ile at jeg syntes det var KJIPT at han tok på meg! Da tok jeg grep...

Etter et besøk hos hormonspesialist på Medicus, ble jeg satt på østrogenplaster og testosteron. Om man fremdeles har livmor og eggstokker inntakt, må man også ha progesteron. Og som hormonspesialisten sa; det er testosteronen som hjelper på "susen i serken".

Anyways...Det gikk en 3-4 uker etter oppstart, og så fikk mannen virkelig mye å gjøre! Og kan ikke si annet enn at jeg er kåtere enn noensinne, vi har mer og deiligere sex nå enn da vi ble sammen for 12 år siden. Dette veit jeg også henger sammen med både trygghet på seg sjøl, partner og ikke minst egen "sexuell frigjøring"(som en nevnte tidligere i tråden). Alltid vært kåt av meg og tenkt mye på sex, men nå...helløøøøøøuu! 

Godt å vite at det er hjelp å få hvis man skulle slite!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Skogshuldra said:

Etter et besøk hos hormonspesialist på Medicus, ble jeg satt på østrogenplaster og testosteron. Om man fremdeles har livmor og eggstokker inntakt, må man også ha progesteron. Og som hormonspesialisten sa; det er testosteronen som hjelper på "susen i serken".

Anyways...Det gikk en 3-4 uker etter oppstart, og så fikk mannen virkelig mye å gjøre! Og kan ikke si annet enn at jeg er kåtere enn noensinne, vi har mer og deiligere sex nå enn da vi ble sammen for 12 år siden. 

Fantastisk at det finnes hjelp 😄 Sikkert mange som burde gjort det samme som deg.

De aller fleste kvinner vil nok bli fullstendig uinteresserte i sex etter overgangsalderen uten hormoner. Det er jo hele poenget med overgangsalderen egentlig. 

Nå ble jeg glad, har begynt å bli bekymra for at "alderdommen" skulle bli sexløs

Anonymkode: 8daa1...028

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Ella Ellefantella skrev:

Godt å vite at det er hjelp å få hvis man skulle slite!

Å ja! Herlig. En kompis sa noe smart: Det er forskjell på å ikke ha lyst, og på å ikke ha lyst til å ha lyst. Så lenge man har lyst til å ha lyst, og det finnes behandling, så er det håp! Dessverre er det nok mange som mister lysten til å ha lyst minst like fort som selve lysten 🤔

Anonymkode: c4672...cfd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ja! Herlig. En kompis sa noe smart: Det er forskjell på å ikke ha lyst, og på å ikke ha lyst til å ha lyst. Så lenge man har lyst til å ha lyst, og det finnes behandling, så er det håp! Dessverre er det nok mange som mister lysten til å ha lyst minst like fort som selve lysten 🤔

Anonymkode: c4672...cfd

Ja, men det tror jeg ofte er pga haltende ekteskap? At det ligger mer under?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del har jeg hatt et utrolig rikt sexliv hele tiden. Men jeg har vert åpen for eksperimentere med kjærestene mine, jeg har turt å slippe meg løs hele tiden. Så føler jeg alltid har vert i min beste seksuelle alder😂 er forresten 29 nå. Kanskje jeg har mye se frem til😎

Anonymkode: b1a95...23e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fantastisk at det finnes hjelp 😄 Sikkert mange som burde gjort det samme som deg.

De aller fleste kvinner vil nok bli fullstendig uinteresserte i sex etter overgangsalderen uten hormoner. Det er jo hele poenget med overgangsalderen egentlig. 

Nå ble jeg glad, har begynt å bli bekymra for at "alderdommen" skulle bli sexløs

Anonymkode: 8daa1...028

Ja, jeg var seriøst uinteressert - men det var for meg IKKE et alternativ. At sexlivet liksom skulle være over bare fordi jeg nærma meg 50. Og bivirkningene og evt farer ved bruk av hormoner er forsvinnende liten, så det gidder jeg virkelig ikke tenke på. Men det er nå fremdeles slik at jeg trenger den typiske "kvinneoppvarminga"; den med litt oppmerksomhet og småflirt gjennom dagen for å fyre opp  - selv om jeg ofte opplever å våkne kåt...og da ulmer det jo av seg sjøl hele dagen, og mannen må ofte da ta desserten før middagen, for å si det sånn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ella Ellefantella skrev:
3 timer siden, Skogshuldra skrev:

Jeg ble 50 i vinter - kom i overgangsalderen da jeg var rundt 44. med rask nedgang i lyst. Da jeg var 46 , synes jeg det var mer interessant å se maling tørke og ta oppvasken, enn å ha sex med mannen min. Faktisk var det så ile at jeg syntes det var KJIPT at han tok på meg! Da tok jeg grep...

Godt å vite at det er hjelp å få hvis man skulle slite!

Er du ikke litt for gammel for sex når du er 50?

Anonymkode: fa726...d79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du ikke litt for gammel for sex når du er 50?

Anonymkode: fa726...d79

Å jo, det glemte jeg! Egentlig var jeg vel det for 5 år siden, da jeg ble 40? Og jeg som har hatt SÅ masse deilig sex etter det! Beklager, jeg burde visst bedre!

🤫

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du ikke litt for gammel for sex når du er 50?

Anonymkode: fa726...d79

Oh, grow up...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Skogshuldra skrev:

Oh, grow up...

Tja Sven Nordin slutta i 40 årene, sa at da var kroppene så forfalt at dem koset seg på andre måter

Anonymkode: fa726...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja Sven Nordin slutta i 40 årene, sa at da var kroppene så forfalt at dem koset seg på andre måter

Anonymkode: fa726...d79

Det er ikke normalen ihvertfall... 

Anonymkode: 77a50...c14

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...