Gå til innhold

Når er damer i sin beste sexuelle alder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

:) 

De kvinner som hevder at lysten er like stor blant menn og kvinner, hvordan har de seg da at "lystproblematikken" til kvinner debatteres i det uendelige blant psykologer, sexologer, psykiatere og leger.. Men aldri hos menn? 

https://instituttforsexologi.no/lystproblematikk-for-kvinner/

 

"Manglende seksuell lyst er den vanligste seksuelle utfordringen blant kvinner. 

Befolkningsstudier har vist at fra 10% til 46% av alle kvinner kan ha nedsatt seksuell lyst. For kvinner er problemene oftere knyttet til mental helse, selv om angst og depresjoner kan hemme lysten for begge kjønn. "

Google "lystproblematikk sex" - hvor mange artikler får dere opp som omhandler menn, versus kvinner. Fordelingsnøkkelen er vel 1 / 99.. Og det er ikke uten grunn.

 

Anonymkode: 79c69...cec

Alle vi andre med fortsatt lyst er i denne tråden!

Anonymkode: 95207...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Rotemor skrev:

Hehe. Det er bare noe med den assumptionen at positiv oppmerksomhet er lik flørting. Det er for mye av at menn tillegger kvinner tanker og egenskaper. Det er derfor de sender dickpics etc ... Blir litt lei 😉 Tråden handler om kvinner! 

Ser du legger deg borti annen manns  flørt, er det ikke lov å flørte og ha humor heller nå? Husk det alle menn og kvinner, heretter er det ikke lov å gi en oppmuntrende flørt her på KG😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, museslikker69 skrev:

Ser du legger deg borti annen manns  flørt, er det ikke lov å flørte og ha humor heller nå? Husk det alle menn og kvinner, heretter er det ikke lov å gi en oppmuntrende flørt her på KG😂

 

Litt av en tolkning igjen. Du leser noe annet enn jeg skriver.

Endret av Rotemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe rart du får dickpics vettu, du oppfører deg som ei streng lærerinne, men dickpics får du ikke av meg hvis det er det du er ute etter😘

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, museslikker69 skrev:

Ikke noe rart du får dickpics vettu, du oppfører deg som ei streng lærerinne, men dickpics får du ikke av meg hvis det er det du er ute etter😘

Joda, vi gråter våre bitre tårer begge to hvis ikke vi får dickpics av deg 

Herregud menneske ....... Skjerp deg      🙄   😡

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, museslikker69 said:

Ikke noe rart du får dickpics vettu, du oppfører deg som ei streng lærerinne, men dickpics får du ikke av meg hvis det er det du er ute etter😘

:roll:

Anonymkode: 04a45...74b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

:) 

De kvinner som hevder at lysten er like stor blant menn og kvinner, hvordan har de seg da at "lystproblematikken" til kvinner debatteres i det uendelige blant psykologer, sexologer, psykiatere og leger.. Men aldri hos menn? 

https://instituttforsexologi.no/lystproblematikk-for-kvinner/

 

"Manglende seksuell lyst er den vanligste seksuelle utfordringen blant kvinner. 

Befolkningsstudier har vist at fra 10% til 46% av alle kvinner kan ha nedsatt seksuell lyst. For kvinner er problemene oftere knyttet til mental helse, selv om angst og depresjoner kan hemme lysten for begge kjønn. "

Google "lystproblematikk sex" - hvor mange artikler får dere opp som omhandler menn, versus kvinner. Fordelingsnøkkelen er vel 1 / 99.. Og det er ikke uten grunn.

 

Anonymkode: 79c69...cec

Du finner svaret på samme nettside. Menn stikker hodet i sanden og debatterer ikke sine lystproblemer. 

IMG_20190528_183515.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Trolltunge skrev:

Du finner svaret på samme nettside. Menn stikker hodet i sanden og debatterer ikke sine lystproblemer. 

IMG_20190528_183515.jpg

Har sagt det før, og gjentar det gjerne :  Er det rart vi finner oss menn i sin beste (seksuelle) alder  ?   😋

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Trolltunge og @bullehurk 

Det er ingen som har sagt at lystproblematikk ikke gjelder for menn, men ikke i det omfang som det gjør for kvinner. Tror den saken er ferdig debattert nå egentlig. 

https://www.nettavisen.no/livsstil/kvinner-mister-sexlysten-i-lange-parforhold/3423317742.html 

@Ella Ellefantella vil si meg enig med deg, at lystproblematikken gjelder først og fremst i forhold, det viser også lenken ovenfor. 

På en annen side, er man singel så er vel heller ikke lystproblematikk noe å tenke over, og unødvendig å studere nærmere. 

Anonymkode: 79c69...cec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

@Trolltunge og @bullehurk 

Det er ingen som har sagt at lystproblematikk ikke gjelder for menn, men ikke i det omfang som det gjør for kvinner. Tror den saken er ferdig debattert nå egentlig. 

https://www.nettavisen.no/livsstil/kvinner-mister-sexlysten-i-lange-parforhold/3423317742.html 

@Ella Ellefantella vil si meg enig med deg, at lystproblematikken gjelder først og fremst i forhold, det viser også lenken ovenfor. 

På en annen side, er man singel så er vel heller ikke lystproblematikk noe å tenke over, og unødvendig å studere nærmere. 

Anonymkode: 79c69...cec

Jeg er ikke sikker på verken omfanget for de ulike kjønn, eller om dette er ferdig debattert. Det overrasker meg ikke at menn rapporterer mindre problemer med lyst, for jeg tror ikke menn er så ærlig angående dette temaet. Ikke for seg selv engang. Jeg var i flere år sammen med en mann tidligere, der han hadde såpass lav lyst at det var et problem for meg, men ifølge seg selv var han "kåt hele tiden". Jeg tror mange menn forveksler det å tenke på sex noen ganger daglig med hva de faktisk presterer. Orker å prestere. Faktisk ønske å prestere. Jeg tror kvinner er ærligere. Det har sikkert mye med at det på en måte er lov for kvinner å ha mindre lyst, mens menn liksom skal ha lyst. 

Det sagt synes jeg at kvinner i større grad må ta ansvar for sin seksualitet og lyst. Den er viktig i et forhold! Jeg får inntrykk av at mange kvinner nedprioriterer sin lyst, og ikke tar godt nok vare på den. For den må pleies og vedlikeholdes. Man må på en måte ønske å være et seksuelt vesen, som nyter sex. Forstå at å ivareta det er å ivareta seg selv og forholdet, og at det ikke betyr at man nedprioriterer annet. Man er ikke en dårligere mamma fordi man også er et seksuelt vesen som nyter sex. Å være en god mamma, og ha fokus på å være en god mamma, betyr ikke at man skal eller bør velge bort å være en hel person på andre arenaer også. Man bør også ivareta seg selv, på alle måter. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2019 den 13.40, AnonymBruker skrev:

Man må ta med i regnestykket ALLE gjøremål, ikke bare husvasken. Det tror jeg mange damer glemmer. I gjennomsnitt jobber menn mere enn kvinner og er også mindre sykemeldt, så de fleste menn er ikke late, tvert imot. Man må ta med i beregning alt av utvendig arbeid, oppussing, økonomi(betaling av regninger og holde kontroll økonomien generelt), matlaging, husvask, hvem som jobber mest. En enkel regel er hvem har mest tid å sitte på ræva og dra ut å være sosial. I helga holdt jeg på fredags kveld, hele lørdagen og søndsgen med å ta lakkrens, polering å legge på lakkbeskyttelse på bilene. En stor jobb som krevde bortimot 20 effektive arbeidstimer og sparte oss for 15-20 000 hvis et firma skulle gjort det. Da tok madammen husvasken på 1 time og jeg lagde biff til kvelds som tok ca 1 time. Så da "jobbet" jeg 20 timer mere enn henne i husholdningen bare denne helgen.😉 

Anonymkode: 04f58...748

Dette er ikke noe du MÅ gjøre da, kun noe du gjør frivillig for å få ekstra blank bil ;) Vi andre sprayer på noe avfetting, tar en runde med Iron-X, bruker en halvtime på vask og deretter sprayer på litt voks (f.eks gyeon wetcoat). Tar ca. en time pr. bil. Mer gidder jeg ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, -jk- skrev:

Dette er ikke noe du MÅ gjøre da, kun noe du gjør frivillig for å få ekstra blank bil ;) Vi andre sprayer på noe avfetting, tar en runde med Iron-X, bruker en halvtime på vask og deretter sprayer på litt voks (f.eks gyeon wetcoat). Tar ca. en time pr. bil. Mer gidder jeg ikke.

Nemlig. Dette er en tøyseoppgave for de som har bil som hobby. Men det illustrerer poenget godt, siden det er typisk menn å prøve å borforklare hobbyene sine og kalle det husarbeid, mens kona gjør de viktige tingene, som å opprettholde hygiene og mate familien. 

Anonymkode: 5f06a...4d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Trolltunge skrev:

Jeg er ikke sikker på verken omfanget for de ulike kjønn, eller om dette er ferdig debattert. Det overrasker meg ikke at menn rapporterer mindre problemer med lyst, for jeg tror ikke menn er så ærlig angående dette temaet. Ikke for seg selv engang. Jeg var i flere år sammen med en mann tidligere, der han hadde såpass lav lyst at det var et problem for meg, men ifølge seg selv var han "kåt hele tiden". Jeg tror mange menn forveksler det å tenke på sex noen ganger daglig med hva de faktisk presterer. Orker å prestere. Faktisk ønske å prestere. Jeg tror kvinner er ærligere. Det har sikkert mye med at det på en måte er lov for kvinner å ha mindre lyst, mens menn liksom skal ha lyst. 

Det sagt synes jeg at kvinner i større grad må ta ansvar for sin seksualitet og lyst. Den er viktig i et forhold! Jeg får inntrykk av at mange kvinner nedprioriterer sin lyst, og ikke tar godt nok vare på den. For den må pleies og vedlikeholdes. Man må på en måte ønske å være et seksuelt vesen, som nyter sex. Forstå at å ivareta det er å ivareta seg selv og forholdet, og at det ikke betyr at man nedprioriterer annet. Man er ikke en dårligere mamma fordi man også er et seksuelt vesen som nyter sex. Å være en god mamma, og ha fokus på å være en god mamma, betyr ikke at man skal eller bør velge bort å være en hel person på andre arenaer også. Man bør også ivareta seg selv, på alle måter. 

Det er helt i orden for meg at du sier mot alle studier på dette feltet. ☺

 

Anonymkode: 79c69...cec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt i orden for meg at du sier mot alle studier på dette feltet. ☺

 

Anonymkode: 79c69...cec

Det er også helt i orden for meg at du ikke ønsker å diskutere angående dette, men bare vil ha rett. Det er et spennende tema, men jeg kan så definitivt finne meg mer spennende mennesker å diskutere det med. Så da gjør jeg det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt tre lange forhold. Den første var fra 23 til 40, mens de to etterfølgende var eldre. De to siste var best i senga. Ergo er damene best i senga fra 40 til 60 og forhåpentligvis mye lenger.

Jeg må sitere Øystein Sunde:

åtti, nitti, hundreåti, 

detta bynner rikti å bli triveli

hundreåtrædve, hundreåførr

de ække grenser for hva denna gutten tør  :)

 

(forbehold, det statistiske grunnlaget er for lite til å trekke sikre konklusjoner).

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Trolltunge skrev:

Det er også helt i orden for meg at du ikke ønsker å diskutere angående dette, men bare vil ha rett. Det er et spennende tema, men jeg kan så definitivt finne meg mer spennende mennesker å diskutere det med. Så da gjør jeg det. 

Ok. Beklager at jeg ikke var spennende nok for deg.

Anonymkode: 79c69...cec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, I Grosny skrev:

Jeg har hatt tre lange forhold. Den første var fra 23 til 40, mens de to etterfølgende var eldre. De to siste var best i senga. Ergo er damene best i senga fra 40 til 60 og forhåpentligvis mye lenger.

Jeg må sitere Øystein Sunde:

åtti, nitti, hundreåti, 

detta bynner rikti å bli triveli

hundreåtrædve, hundreåførr

de ække grenser for hva denna gutten tør  :)

 

(forbehold, det statistiske grunnlaget er for lite til å trekke sikre konklusjoner).

Tror også at det går mye på egen utvikling, og på at man blir mer selektiv og treffsikker i valg av partner. (Dersom man prioriterer seksuell kompabilitet iallefall... det er jo en del som vurderer det som mindre viktig enn andre.)

Jeg fant meg i dårlig sex i et forhold jeg hadde som ung. Det hadde vært ganske umiddelbar dealbreaker da jeg ble litt eldre. 

Bare så det er påpekt, han var ikke uerfaren, bare uten noen som helst omtanke for at jeg også skulle ha noe ut av sex. En slik hadde utelukket seg selv temmelig fort da jeg ble litt eldre, ikke fått sjansen i flere måneder. 

Når man vet hva man vil ha er det lettere å finne det. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Trolltunge skrev:

Tror også at det går mye på egen utvikling, og på at man blir mer selektiv og treffsikker i valg av partner. (Dersom man prioriterer seksuell kompabilitet iallefall... det er jo en del som vurderer det som mindre viktig enn andre.)

Jeg fant meg i dårlig sex i et forhold jeg hadde som ung. Det hadde vært ganske umiddelbar dealbreaker da jeg ble litt eldre. 

Bare så det er påpekt, han var ikke uerfaren, bare uten noen som helst omtanke for at jeg også skulle ha noe ut av sex. En slik hadde utelukket seg selv temmelig fort da jeg ble litt eldre, ikke fått sjansen i flere måneder. 

Når man vet hva man vil ha er det lettere å finne det. :)

Tja, for min del var utviklingen trolig flaksbasert, hun første var ikke dårlig, men de eldre var jo bedre. 

Mitt krav til partner var enkelt. Vi skulle trives sammen.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...