Gå til innhold

Samboer ber meg sove borte


.anony.m

Anbefalte innlegg

2 timer siden, .anony.m skrev:

Hei, jeg og samboeren min har hatt et problem ganske lenge som handler om at han ønsker mer alene tid. Jeg jobber ikke og er derfor mye hjemme. Han ønsker at jeg skal dra ut så han kan få leiligheten alene, han mener også at det er helt greit at han kan kreve at jeg skal sove borte innimellom, han vil helst ha et døgneller fler alene. Jeg har sagt at jeg syntes det er helt greit å spørre om jeg kan dra ut å være borte noen timer, men at jeg ikke syntes det er greit å kreve at jeg skal sove borte, jeg sliter med å sove borte, og vil helst komme hjem på kvelden. Det er jo tross alt like mye mitt hjem og jeg syntes jeg skal kunne sove hjemme når jeg vil. 

 

Vi klarer ikke bli enige om dette, trenger innspill. Er det okai å kreve at jeg skal sove borte hvis han ønsker det? Blir så usikker på om det jeg som er på bærtur her..

Hvor lenge ca har dere bodd sammen?
Har dere planer om å få barn etter hvert? I så fall blir hans krav uforenelige med et normalt familieliv.

Hans krav er uansett svært urimelige også når dere ikke har barn.

Kanskje en løsning er å ha en større bolig, eller at han drar bort for å få alenetid? Eller eventuelt  bo i hver deres bolig.

Anonymkode: c5adf...d9c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Planleger kanskje å invitere ei dame med hjem dit når du er vekk sikkert....Kanskje han allerede holder på med ei og har lovet at hun skal besøke han en dag, men nå må han bli kvitt deg...

Anonymkode: f20bd...ff1

Tenkte på det samme!..lukter ugler i mosen

Anonymkode: c9868...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke et samboerskap når han ikke vil at du skal bo der.

Anonymkode: b6046...7dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, .anony.m skrev:

Vi har ikke noe ekstrarom, men selvom vi hadde hatt det hadde det ikke hatt noe å si, han vil være alene hjemme liksom. Glemte å si at han jobber sånn at han er på jobb i 4 døgn også er han hjemme en uke, er situasjonen anledens da? Har han mer krav på at jeg skal dra da? 

Jeg vet at det ikke er fordi han vil ha en annen dame hjem, til deg som sa det. Jeg vet at set bare er fordi han liker å være alene.

Er det vanligvis første dag når han kommer hjem etter 4 daers jobbing at han ønsker seg alenetid? Da kunne han kanskje sove og være på hotell 1-2 døgn for å ta seg inn etter jobben, dersom han er sliten etter å ha vært mye sosial på jobb?

Anonymkode: c5adf...d9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor jobber du ikke? Det hjelper nok parforholdet å ikke alltid være hjemme da det kan føles kvelende på ene parten at den andre alltid er hjemme. Tenker likevel han eventuelt må sove borte selv når han er lei, kanskje han kan kjøpe seg et telt og få alenetid på skogen :)

Anonymkode: ef323...852

De fleste jobber jo ikke natt. Så de aller fleste samboerpar sover sammen så å si hele året. 

Anonymkode: c0927...7dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, .anony.m skrev:

Vi har ikke noe ekstrarom, men selvom vi hadde hatt det hadde det ikke hatt noe å si, han vil være alene hjemme liksom. Glemte å si at han jobber sånn at han er på jobb i 4 døgn også er han hjemme en uke, er situasjonen anledens da? Har han mer krav på at jeg skal dra da? 

Jeg vet at det ikke er fordi han vil ha en annen dame hjem, til deg som sa det. Jeg vet at set bare er fordi han liker å være alene.

Hvorfor bor han sammen med deg hvis han liker å være alene? Helt ulogisk for meg. 

Anonymkode: c0927...7dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvorfor sier alle at han kan dra? Han har vel like mye "rett" til å være alene i sitt eget hjem som TS. Jeg synes faktisk TS bør ta inn på hotell i stedet, så samboeren får være hjemme alene. 

Anonymkode: 87053...069

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bor han sammen med deg hvis han liker å være alene? Helt ulogisk for meg. 

Anonymkode: c0927...7dd

Er du hans første samboer? Kanskje han ikke helt hadde skjønt hvor viktig alenetid er for han før de flyttet sammen? 

Eg flyttet sammen men en mann i høst. Sa at jeg var introvert og trengte en del alenetid. Det kom til å gå helt fint sa han. 

Det viste seg at han var alltid hjemme, lå på sofaen. Ringte meg på jobb hver dag og spurte når jeg kom hjem. Vi måtte alltid finne på noe sammen (se på serie), så jeg fikk ALDRI gjort "mine ting".. 

Fikk fullstendig klaustrofobi når jeg var hjemme med han. Hadde også lyst at han skulle reise bort av og til. En kveld i uka, eller en helg innimellom.. 

Fikk et intenst behov for å være alene hjemme, rett og slett. Det er ikke nødvendigvis det samme som å være alene på hotell. 

Jeg har nå gjort det slutt pga dette og litt andre ting. 

Slike ulikheter i et parforhold kan definitivt ødelegge forholdet. 

Snakk om det og prøv å finne en løsning som er god for begge..

Anonymkode: 88412...0ca

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor sier alle at han kan dra? Han har vel like mye "rett" til å være alene i sitt eget hjem som TS. Jeg synes faktisk TS bør ta inn på hotell i stedet, så samboeren får være hjemme alene. 

Anonymkode: 87053...069

Det er han som har et behov, da er det lite omtenksomt å kreve en løsning som går ut over den andre. Det å føle seg jaget eller presset ut av eget hjem høres veldig ødeleggende ut.

Det er stor forskjell på å forvente at samboer finner på noe utenfor husets vegger en kveld/dag her og der og å si til den samme at du ikke er velkommen til å sove hjemme om natta.

Å sette seg ned sammen og se på om man kan finne en løsning som passer begge er noe annet igjen. Kanskje kan man overnatte på hotell hver sin gang? Kanskje er det aktuelt å dra på en hytte innimellom? Kanskje telttur som noen foreslo? Kanskje er det bedre å være særboere?

Anonymkode: 7476d...b40

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke han kan kreve det. Samtidig tenker jeg at du kanskje hadde hatt godt av en hobby, sånn at du kom deg ut en kveld eller to i uka.

Det er ikke lett å flytte til et annet sted, og spesielt når man ikke jobber er det vanskelig å finne seg et nytt nettverk. Mulig han føler at han må være litt mye for deg, og at han hadde slappet bedre av om han kjente at du hadde mer å gjøre uten han.

Anonymkode: 82435...d0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår han godt! Eller, det er urimelig å be deg sove borte flere dager, men de aller fleste har et behov for å puste litt en gang i blant og det kan være godt å bare være alene hjemme.

Når jeg trenger litt «fri» tar jeg ungene med på helgetur til hjembyen min, og det er godt av og til, men det er enda bedre å ha en kveld eller to alene hjemme. Ikke fordi jeg ikke elsker mannen min, men fordi jeg har eg behov for å kunne være alene litt og gjøre som jeg vil. 

Anonymkode: b879d...da3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, .anony.m skrev:

Hei, jeg og samboeren min har hatt et problem ganske lenge som handler om at han ønsker mer alene tid. Jeg jobber ikke og er derfor mye hjemme. Han ønsker at jeg skal dra ut så han kan få leiligheten alene, han mener også at det er helt greit at han kan kreve at jeg skal sove borte innimellom, han vil helst ha et døgneller fler alene. Jeg har sagt at jeg syntes det er helt greit å spørre om jeg kan dra ut å være borte noen timer, men at jeg ikke syntes det er greit å kreve at jeg skal sove borte, jeg sliter med å sove borte, og vil helst komme hjem på kvelden. Det er jo tross alt like mye mitt hjem og jeg syntes jeg skal kunne sove hjemme når jeg vil. 

 

Vi klarer ikke bli enige om dette, trenger innspill. Er det okai å kreve at jeg skal sove borte hvis han ønsker det? Blir så usikker på om det jeg som er på bærtur her..

det er kinky situasjon du er, tviler på om at jeg hadde orket det sånn, det å ikke være velkommen hjem. Får litt frysninger. Men nå har jeg sett mange sprøe ting i livet, og det skulle jeg aldri sett eller berørt. Jeg skulle FLYTTET FRA HELE SAMFUNNET FOR LENGE SIDEN. 

Anonymkode: 07dc8...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår forsåvidt ønsket om alenetid, selv om jeg ikke setter det i forbindelse med at du er hjemmeværende hele dagen. Da er jo han på jobb uansett. 

For din egen del kunne det kanskje også vært fint om du skaffet deg en hobby eller noe å gjøre utenfor huset en kveld eller to i uka. Dels kunne det vært bra for deg og det ville gitt  ham noe alenetid i det minste. 

Men når han rett og slett krever at du skal sove borte så er han i overkant storforlangende. Det er deres hjem og like selvsagt at du skal være der som at han skal være der. Sånn en sjelden gang kunne du kanskje reist på besøk til familien din eller en utenbys venninne, men det må i så fall være fordi du også ønsker det. Ikke utelukkende pga. han vil "ha deg ut". 

Det høres rett og slett ut som han har så stort behov for alenetid at han burde vært særboer. Men det er kanskje ikke noe du ville ønsket? Dere bør sette dere ned og prøve å finne en ny løsning som innebærer at du ikke kastes ut, men som likevel medfører noe alenetid for ham. 

Endret av Cata
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ønske at du er litt mer ute av huset er nok ganske normalt, men å si det rett ut er helt bak mål. Da føler du deg jo ikke hjemme i eget hus 😢

Anonymkode: a4d26...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke han har rett til å kreve.  Men det er digg med et fint hotell, da?  Og rimelig at han betaler.  Win-win.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig må du få være hjemme så mye du vil i ditt eget hjem. Manmå da alltid kunne få ha følelsen av å kunne sove hjemme i sitt eget hjem.

Det er greit å synes det er godt å ha litt alenetid, men ikke sånn at den ene parten skal jage ut den andre. Men sunt å komme seg litt ut å gjøre andre ting. Kanskje melde seg på et kurs, trening, foredrag...?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også bare hjemme, og jeg passer på å dra ut så ofte at samboeren får nok alenetid. Jeg passer også på å dra til familie ved jevne mellomrom, nettopp for at han skal få ha f.eks en hel helg alene. Dette har vi snakket om, og er enig i at det er sunt for oss. Man kan selvsagt fungere helt supert som samboere selv om man trenger å være alene.

Hva er problemet med at han vil ha en natt for seg selv? Kan du ikke reise bort innimellom? 

Anonymkode: 849f1...daf

Ber du samboeren din om å reise bort innimellom på overnatting, så du kan være for deg selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

be han betale for hotell en natt per uke; kanskje du kan svømme, ta spa der, eller noe, og kose deg. men tipper at det ikke varer så lenge-det kommer til å svi i lommeboken hans😝

Anonymkode: 5c872...be7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er han som har et behov for å være alene, og derfor er det han som må ta på seg å reise bort for å få det til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde faktisk droppet hele samboerskapet. Dessuten hadde jeg ikke tatt det for god fisk at han ikke vil ha /dra på damebesøk når han sier du skal sove borte. Alle samboere sover gjerne i samme hus. Hvordan tenker han å løse det om dere får barn? 

Anonymkode: 2d623...dd2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...