Gå til innhold

Samboer ber meg sove borte


.anony.m

Anbefalte innlegg

Hei, jeg og samboeren min har hatt et problem ganske lenge som handler om at han ønsker mer alene tid. Jeg jobber ikke og er derfor mye hjemme. Han ønsker at jeg skal dra ut så han kan få leiligheten alene, han mener også at det er helt greit at han kan kreve at jeg skal sove borte innimellom, han vil helst ha et døgneller fler alene. Jeg har sagt at jeg syntes det er helt greit å spørre om jeg kan dra ut å være borte noen timer, men at jeg ikke syntes det er greit å kreve at jeg skal sove borte, jeg sliter med å sove borte, og vil helst komme hjem på kvelden. Det er jo tross alt like mye mitt hjem og jeg syntes jeg skal kunne sove hjemme når jeg vil. 

 

Vi klarer ikke bli enige om dette, trenger innspill. Er det okai å kreve at jeg skal sove borte hvis han ønsker det? Blir så usikker på om det jeg som er på bærtur her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan forstå hans behov for alenetid, men det er urimelig å be deg sove borte. Kan han ikke ta en natt nå og da på hotell? 

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor jobber du ikke? Det hjelper nok parforholdet å ikke alltid være hjemme da det kan føles kvelende på ene parten at den andre alltid er hjemme. Tenker likevel han eventuelt må sove borte selv når han er lei, kanskje han kan kjøpe seg et telt og få alenetid på skogen :)

Anonymkode: ef323...852

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere bør vurdere å være særboere. og enig med de som skriver at han må sove borte; han eier problemet her og ikke du, ts

Anonymkode: 5c872...be7

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Planleger kanskje å invitere ei dame med hjem dit når du er vekk sikkert....Kanskje han allerede holder på med ei og har lovet at hun skal besøke han en dag, men nå må han bli kvitt deg...

Anonymkode: f20bd...ff1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Jeg skjønner hva han mener med at han trenger alenetid. Jeg jobber hjemmefra så jeg får min dose introverting når samboer er på jobb, mens han har hintet om at han synes det er slitsomt at han kun er alene i et kvarter til og fra jobb (kollegaer hele dagen og så hjem til meg resten av døgnet). Dette tar jeg nå derfor hensyn til og passer på å være ute noen kvelder i uka.  Får alltid meldinger om at han gleder seg til jeg kommer hjem, men jeg vet at vi begge har godt av det også. Kanskje du kan gjøre det samme? Hvis du er litt mer ute, får han ikke like sterkt behov for alenetid? 

Ellers synes jeg det skal skje på dine premisser at du eventuelt sover borte, ikke hans. Hadde nok blitt ganske såret om samboer foreslo det. Da kan heller han sove borte.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Separate soverom innimellom? Vi har det (jeg liker best å sove alene). Så innimellom sover en av oss på.gjesterommet. vi har det veldig bra sammen i forholdet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns han er urimelig. 

Har dere gjesterom? Kunne kanskje han ordnet det til en midlertidig hule som han kan trekke seg tilbake til. Men helt ærlig, har han ett så stort behov for å være alene så skulle dere aldri blitt samboere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje dere bør ha hvert deres soverom,så Han kan trekke seg tilbake av og til er Han høysensetiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også bare hjemme, og jeg passer på å dra ut så ofte at samboeren får nok alenetid. Jeg passer også på å dra til familie ved jevne mellomrom, nettopp for at han skal få ha f.eks en hel helg alene. Dette har vi snakket om, og er enig i at det er sunt for oss. Man kan selvsagt fungere helt supert som samboere selv om man trenger å være alene.

Hva er problemet med at han vil ha en natt for seg selv? Kan du ikke reise bort innimellom? 

Anonymkode: 849f1...daf

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke noe ekstrarom, men selvom vi hadde hatt det hadde det ikke hatt noe å si, han vil være alene hjemme liksom. Glemte å si at han jobber sånn at han er på jobb i 4 døgn også er han hjemme en uke, er situasjonen anledens da? Har han mer krav på at jeg skal dra da? 

Jeg vet at det ikke er fordi han vil ha en annen dame hjem, til deg som sa det. Jeg vet at set bare er fordi han liker å være alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bor på hans hjemsted. Jeg har vært vant til veldig mye alenetid. Jeg merker det er tungt å aldri få en eneste natt alene. Så jeg også kunne tenke meg å være hjemme alene noen kvelder/netter. 

Han kan ikke kreve noe. Men han kan jo si noe om sine behov. Og så velger du deretter. 

For meg handler det om at jeg sliter med å gjøre mine egne ting. Hvis samboeren hadde vært ute av huset innimellom ville jeg fått øvd meg på å gjøre MINE ting. For meg er det også en utfordring å ha flyttet inn i HANS hus på HANS hjemsted. 

Vil det hjelpe forholdet? 

Anonymkode: be3e9...7a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at han ønsker noen timer alene hjemme iblant om det er sånn at du «alltid» er der, det er helt naturlig. Han kan dog ikke kreve at du sover borte - man gir i grunn avkall på å sove alene når man blir samboer med noen (med mindre man har avtale om separate soverom etc). 

Anonymkode: 3a2f2...584

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske urimelig å kreve at du skal sove borte.. da kan du like godt flytte ut. Men at du kan finne noe å gjøre noen ettermiddager i uka eller helga synes jeg er greit. Det er godt for deg som ikke jobber å komme seg ut litt. 

Jeg har også et stort behov for egentid. Mannen min liker å game. Så han har et eget gaming-rom. Så han sitter der mens jeg sitter alene i stua og slapper av. 

Jeg går til ei venninne fast hver fredag kveld. Av og til lørdag eller søndag også. 

Jeg går på tennis hver onsdag ettermiddag og så svømmer jeg fast hver mandag kveld. 

Mannen besøker venner og drar på treningsstudio et par ganger i uken etter jobb: det gir meg litt egentid når jeg kommer hjem fra jobb. 

Anonymkode: e7569...670

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selv om du er hjemme på dagtid er det ikke logisk at du skal dra bort. Hadde du også jobbet hadde begge vært borte på dagtid og kommet hjem ca samtidig. Han hadde ikke gått noe mer alenetid da. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sin bolig er dette?

Anonymkode: 6fb2c...b11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er begge ute og kjører. Han er totalt urimelig når han "kaster deg ut" for at han skal ha alenetid. Samme om det er for noen timer eller dager. Du er helt ute å sykler som vurderer det han sier på en seriøs måte. Hva om dere hadde hatt en unge? "Hei, småen, du må finne deg et annet sted å sove noen dager! Pappa trenger ALENETID skjønner du vel" Typen din er helt idiot rett og slett.

Anonymkode: 97777...3ff

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde han ha tenkt på FØR dere flyttet sammen og funnet en løsning på.

Hvor lenge har dere bodd sammen ts?

Er dette hans første samboerskap?

Flyttet han rett fra gutterommet hjemme hos foreldrene og inn sammen med deg?

Bodde han eventuelt i årevis alene i egen bolig før dere ble samboere?

Anonymkode: c5adf...d9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...