Gå til innhold

Kunne du ha datet en mann som tidligere var dømt for voldtekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man kan dømmes for uaktsom voldtekt, jo. 

Anonymkode: 159a8...55c

Å? Eksempel? (Dette er nytt for meg)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, waco skrev:

Hvorfor kunne du ikke bare ha knullet da? Sagt her nå voldtar jeg, mens du egentlig bare pulte? Du sier høyt at se her nå er det voldtekt, mens i handling så er det seksuelle myke bevegelser?

Dere virker så korttenkte når dere heller ville ha drept personen. Uff av meg.

Du er virkelig ikke frisk. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, waco skrev:

Hvorfor kunne du ikke bare ha knullet da? Sagt her nå voldtar jeg, mens du egentlig bare pulte? Du sier høyt at se her nå er det voldtekt, mens i handling så er det seksuelle myke bevegelser?

Dere virker så korttenkte når dere heller ville ha drept personen. Uff av meg.

En voldtekt er fortsatt voldtekt selv om det er "myke seksuelke bevegelser". Definisjonen på voldtekt er sex uten samtykke. 

Endret av Thyra
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8wwO11/doemt-for-uaktsom-voldtekt

Første dommen for uaktsom voldtekt kom i 2002.

Anonymkode: 159a8...55c

"Uaktsom voldtekt betyr i dette tilfellet at den dømte ignorerte den fornærmedes reaksjoner, og at han burde forstått hennes motstand"

Vel...litt uklart hvorfor den ble 'uaktsom'. Mulig fordi de ble uvenner eller noe

Tiltalte og fornærmede kjente hverandre fra før, og hadde vært en del sammen før handlingen.

Vi lar den ligge, fair enough, tydeligvis kan man dømmes som uaktsom voldtektsmann. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Gent82 skrev:

"Uaktsom voldtekt betyr i dette tilfellet at den dømte ignorerte den fornærmedes reaksjoner, og at han burde forstått hennes motstand"

Vel...litt uklart hvorfor den ble 'uaktsom'. Mulig fordi de ble uvenner eller noe

Tiltalte og fornærmede kjente hverandre fra før, og hadde vært en del sammen før handlingen.

Vi lar den ligge, fair enough, tydeligvis kan man dømmes som uaktsom voldtektsmann. 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/51BnO/voldtektsmann-fikk-redusert-straff-fordi-han-er-doev-oppfattet-ikke-at-hun-sa-nei

Her er et eksempel på en mann som ble frikjent for voldtekt men dømt for uaktsom voldtekt fordi han var døv, "og ikke hørte at hun sa nei".... 

Anonymkode: 159a8...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/51BnO/voldtektsmann-fikk-redusert-straff-fordi-han-er-doev-oppfattet-ikke-at-hun-sa-nei

Her er et eksempel på en mann som ble frikjent for voldtekt men dømt for uaktsom voldtekt fordi han var døv, "og ikke hørte at hun sa nei".... 

Anonymkode: 159a8...55c

"Det var vinter i 2008 da hun var på vei hjem fra byen. Mannen kom gående mot jenta med smekken åpen. Han dro henne inn i et smug. Hun prøvde å holde seg fast, men våget etter hvert ikke annet enn å adlyde av frykt for å bli drept."

Dette er jo bare latterlig! Det er en åpenbar voldtekt. Ikke noe å diskutere en gang.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gent82 skrev:

"Det var vinter i 2008 da hun var på vei hjem fra byen. Mannen kom gående mot jenta med smekken åpen. Han dro henne inn i et smug. Hun prøvde å holde seg fast, men våget etter hvert ikke annet enn å adlyde av frykt for å bli drept."

Dette er jo bare latterlig! Det er en åpenbar voldtekt. Ikke noe å diskutere en gang.

Enig. Men hadde vi ikke hatt bestemmelsen om uaktsom voldtekt, hadde han i dette tilfellet gått helt fri. 

Anonymkode: 159a8...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Men hadde vi ikke hatt bestemmelsen om uaktsom voldtekt, hadde han i dette tilfellet gått helt fri. 

Anonymkode: 159a8...55c

Må ha vært dritings de som avgjorde det der. Grov voldtekt vil oppegående kalle det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Gent82 skrev:

Må ha vært dritings de som avgjorde det der. Grov voldtekt vil oppegående kalle det.

I så fall er det mange juryer og dommere i voldtektssaker som er dritings. Det ender sjelden med fellende dom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Thyra skrev:

I så fall er det mange juryer og dommere i voldtektssaker som er dritings. Det ender sjelden med fellende dom. 

Du er inne på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg er ikke den du siterer, men jeg ville heller blitt skutt enn voldtatt. Faktisk.

Det vet du ikke noe om, har du blitt skutt noengang? Det kan gi deg livsvarige skader og traumer som vil merke deg minst like hardt som en voldtekt. Det kommer an på hvor kulen treffer og hvor vitale organene er. Voldtekt og drap er noe forbannet djevelskap. Så gradere dette opp mot hverandre er helt idiotisk! De fleste som gjør akkurat dette her er fødte psykopater og man bør skygge unna begge deler med hele seg. Innføre  dødsstraff for begge deler, så slipper dere tenke på om dere skal ha noe forhold med de eller ikke :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Thyra skrev:

I så fall er det mange juryer og dommere i voldtektssaker som er dritings. Det ender sjelden med fellende dom. 

Det er jo fordi det er ekstremt vanskelig å bevise! Veldig sjelden vitner til stede, og det blir ord mot ord og bare det. Mener du at man bare skal tro på den ene parten fordi ? Da skal du virkelig se justismordene i dette landet gå i taket. Så nei de er ikke drita, det er ekstremt vanskelige saker. Og i retten kreves beviser eller indisier bygget rundt noe mer en ord mot ord. Det heter rettstat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er ikke jeg kvinne, men jeg er sikker på at alle med litt omløp i hodet vil svare nei på det spørsmålet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldtekt kommer i mange varianter. En mann som hadde begått grov voldtekt hadde jeg nok ikke kunnet bli sammen med. Men om han i sin ungdom hadde begått sovevoldtekt så kunne jeg nok blittt sammen med fyren. Mange sovevoldtekter bygger på musforståelser og ikke ondskap. Finnes selvsagt også sovevoldtekter som er for grove til jeg kunne vært sammen med fyren.

Anonymkode: c32f5...547

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ekstremt vanskelig, nesten umulig, å bli dømt for voldtekt i Norge. Når man først er dømt, er det bevist utover enhver rimelig tvil at han er skyldig. Hadde aldri dater en voldtektsmann

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
3 timer siden, Duftavsommerregn skrev:

Det vet du ikke noe om, har du blitt skutt noengang? Det kan gi deg livsvarige skader og traumer som vil merke deg minst like hardt som en voldtekt. Det kommer an på hvor kulen treffer og hvor vitale organene er. Voldtekt og drap er noe forbannet djevelskap. Så gradere dette opp mot hverandre er helt idiotisk! De fleste som gjør akkurat dette her er fødte psykopater og man bør skygge unna begge deler med hele seg. Innføre  dødsstraff for begge deler, så slipper dere tenke på om dere skal ha noe forhold med de eller ikke :) 

Jeg har ikke blitt skutt, men har opplevd andre traumer som har preget meg hele livet. Jeg har et smalt toleransevindu, og hadde jeg opplevd en voldtekt nå så tror jeg det hadde vært helt katastrofalt, spesielt med tanke på hvor mye angst jeg har knyttet til å vise egen kropp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Parkeringsvakt

Fremstår som hyggelig og omtenksom? Han er det ikke, altså?

Men nei, hadde heller datet en som var dømt for mord enn voldtekt. Mord har ofte en "logisk" grunn inne i bildet, som hevn, penger, kriminelle handlinger osv. Altså, det er logisk for personen som drepte å gjøre det fordi den ville oppnå noe spesifikt ved å drepe.

Voldtekt handler ene og alene om å tilfredsstille egen nytelse og man har 0 problem med å se andre lide for det. 

Hadde tatt sjansene på en potensielt kald og kalkulerende person, heller enn en som torturerer fordi han ene og alene vil oppnå seksuell tilfredsstillelse

Syntes også at voldtekt gjerne kunne blit straffet verre enn drap, da man sannsynligvis er minst like ille, om ikke verre, menneske som voldtektsperson, enn som drapsperson. Drap kan man i noen tilfeller rettferdiggjøre og forstå. Man kan aldri rettferdiggjøre voldtekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...