Gå til innhold

Kunne du ha datet en mann som tidligere var dømt for voldtekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Nimbus2000
2 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Selvsagt skal man tro de som sier de blir voldtatt. Det er forbundet med mye skam for svært mange, og de trenger ofte omsorg, trygghet og nettopp det å bli trodd for å klare å åpne seg. 

En dommer kan selvsagt ikke tro på enhver som kommer med en anklage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kjærlighetsbarn98
9 timer siden, Nimbus2000 skrev:

En dommer kan selvsagt ikke tro på enhver som kommer med en anklage.

Det forstår jeg. Jeg tenker likevel at det er ganske synlig at det har skjedd i mange tilfeller. Har man utviklet ptsd f.eks så vil jeg tro at retten ser de psykiske reaksjonene, angst for å snakke om det f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg hadde gått rundt og vært redd for å bli drept hvis jeg var sammen en tidligere drapsmann. En som har voldtatt derimot kan lettere gjøre det igjen. Tror jeg. 

Anonymkode: fd0aa...ad3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke jeg hadde gått rundt og vært redd for å bli drept hvis jeg var sammen en tidligere drapsmann. En som har voldtatt derimot kan lettere gjøre det igjen. Tror jeg. 

Anonymkode: fd0aa...ad3

Mordere er uten unntak sindige og medgjørlige? Jeg lærer og lærer :helen:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er faktisk ikke psykopat bare fordi man begår en voldtekt. Det er utrolig mange forskjellige scenarioer med forskjellige grunner, akkurat som drap. Noen begår drap/voldtekt fordi det er gøy i deres øyne, og de er da alvorlig psykisk syke. Noen begår drap/voldtekt i en sinnstilstand, f.eks. i sinne eller for å ta hevn. De trenger også hjelp, og er neppe gode å være sammen med. Noen begår drap/voldtekt ved rene uhell. De kjører bil og ser ikke mannen som raver rundt i veien foran dem i mørket. De deler seng med en god venninne på fest, tror hun sier ja og har lyst, for så å innse at det var en skikkelig stor tabbe. Det gjør det ikke mer greit for offerne; de er døde/voldtatte, og man skal selvsagt straffes. Likevel gjør det ikke gjerningsmannen til en utelukkende slem person man ikke kan dele livet med etterpå. 

Jeg hadde krevd å få lese alle saksdokumentene, særlig dommen. 

Anonymkode: f7577...513

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Det forstår jeg. Jeg tenker likevel at det er ganske synlig at det har skjedd i mange tilfeller. Har man utviklet ptsd f.eks så vil jeg tro at retten ser de psykiske reaksjonene, angst for å snakke om det f.eks.

Selv om man ser at det har skjedd noe traumatisk med en person, beviser jo ikke det at det er tiltalte som har påført traumene. Skjønner at voldtekt er vanskelig å bevise, men det burde vært mulig å få litt flere skyldige dømt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man er faktisk ikke psykopat bare fordi man begår en voldtekt. Det er utrolig mange forskjellige scenarioer med forskjellige grunner, akkurat som drap. Noen begår drap/voldtekt fordi det er gøy i deres øyne, og de er da alvorlig psykisk syke. Noen begår drap/voldtekt i en sinnstilstand, f.eks. i sinne eller for å ta hevn. De trenger også hjelp, og er neppe gode å være sammen med. Noen begår drap/voldtekt ved rene uhell. De kjører bil og ser ikke mannen som raver rundt i veien foran dem i mørket. De deler seng med en god venninne på fest, tror hun sier ja og har lyst, for så å innse at det var en skikkelig stor tabbe. Det gjør det ikke mer greit for offerne; de er døde/voldtatte, og man skal selvsagt straffes. Likevel gjør det ikke gjerningsmannen til en utelukkende slem person man ikke kan dele livet med etterpå. 

Jeg hadde krevd å få lese alle saksdokumentene, særlig dommen. 

Anonymkode: f7577...513

Nei, mange gjør fæle ting uten å være psykopater. 

Men skjønner ikke at så mange kan voldta fordi de trodde vedkommende ville. Om de ikke på noen måte oppførte seg truende, og jenta ga uttrykk for at hun ville når hun egentlig ikke hadde lyst, kan han jo ikke vite det, og det er heller ikke voldtekt. Men hvorfor ha sex med noen som ikke har gitt uttrykk for at de har lyst? Å dele seng med noen er ikke automatisk et uttrykk for at man har lyst på sex. Og om vedkommende ikke er våken, hvordan kan han tro hun har lyst på sex? Og om mannen har oppført seg svært pågående eller truende, må han da skjønne at samtykket sannsynligvis ikke er oppriktig? Jeg tror helt ærlig at de i mange tilfeller driter i om motparten har lyst, bare de får tømt seg. 

Endret av Thyra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gent82 skrev:

Mordere er uten unntak sindige og medgjørlige? Jeg lærer og lærer :helen:

Hvem har sagt noe om "uten unntak"? Men statistisk sett er vel gjentakelsesfaren større ved voldtekt enn ved drap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettan Weztin sitt bilete.

Anonymkode: 4faf3...2ce

Ja kan ikke du fortelle meg om en straff som er så hard at den forhindrer voldtekter?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/16/2019 at 11:08 PM, Jegerikkeminskyld said:

Definer voldtekt. Sovevoldtekt? Pedofilt voldtekt? Overfallsvoldtekt? Skjønte-ikke-at-hun-ikke-villevoldtekt? I fylla? Edru? 

Meget godt poeng.

Voldtekt som begrep er vasket ut nå, en voldtekt er ikke en voldtekt lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
25 minutter siden, Mann1979 skrev:

Meget godt poeng.

Voldtekt som begrep er vasket ut nå, en voldtekt er ikke en voldtekt lenger.

Hva er din definisjon på voldtekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Thyra skrev:

Hvem har sagt noe om "uten unntak"? Men statistisk sett er vel gjentakelsesfaren større ved voldtekt enn ved drap. 

Skjønner ikke at mordere er så aktuelle partnere. Med meg er det omvendt, en morder-kvinne ville vært 100% uaktuell. Hadde sett på en voldtekt-kvinne som en engel sammenlignet med en morder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gent82 skrev:

Mordere er uten unntak sindige og medgjørlige? Jeg lærer og lærer :helen:

Godt gjort at du greide å tolke dette ut av innlegget mitt. 👍 (Ironi)

Jeg TROR ikke jeg hadde vært like redd siden sjansen for å hooke opp med en drapsmann ettersom det må noe mer til for å trigge dem enn at de er kåte. Sjansen for at en mann dreper flere etter en lang straff er nok ikke så stor. 

Anonymkode: fd0aa...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt gjort at du greide å tolke dette ut av innlegget mitt. 👍 (Ironi)

Jeg TROR ikke jeg hadde vært like redd siden sjansen for å hooke opp med en drapsmann ettersom det må noe mer til for å trigge dem enn at de er kåte. Sjansen for at en mann dreper flere etter en lang straff er nok ikke så stor

Anonymkode: fd0aa...ad3

'Er nok' ikke så stor fare. Det er bra. Se positivt på det :biggrin:👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Parkeringsvakt
17 minutter siden, Gent82 said:

Skjønner ikke at mordere er så aktuelle partnere. Med meg er det omvendt, en morder-kvinne ville vært 100% uaktuell. Hadde sett på en voldtekt-kvinne som en engel sammenlignet med en morder.

De er da mest nevnt i tråden som en "om man må velge", så vidt jeg har sett

Og grunnen til at de blir valgt over de som voldtar er grunnet hvilke intensjoner og hvordan en personlighet som utfører disse er. En personlighet som liker å voldta er som regel ganske annerledes enn en som dreper. Du ser kun på handlingen uten å forsøke se for deg hvordan en kvinne som voldtar er som person. Hva motiverer en slik kvinne? Hvordan behandler hun andre? Osv. Det er ikke som om å drepe eller voldta er en isolert handling som ikke har noe med personlighet å gjøre. Man har en personlighet som gir rom for at man liker voldtekt, det betyr at man har visse måter å tenke og være på som fører til dette. Disse måtene å være på gir en generell kjip person som er kjip i mange andre områder i livet, ikke bare fordi den voldtok en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Det burde være langt lettere å bli dømt. Det er mange mørketall med voldtekt nettopp fordi mange ofre ikke orker å ta opp kampen med anmeldelse fordi de fleste saker blir henlagt. Det gjør jo at de føler seg mistrodd og sitter igjen og føler at de selv hadde skyld i det som skjedde. 

Men firer du på kravene til beviser i en rettssak kan du da kalle det en rettssak? Beviser trenger vi ikke, bare velge hvem man skal tro på, og helst bør det være kvinnen? Greit at man får masse justismord! For det vil garantert bli utfallet.

Selv om man endrer lovene til noe så absurd, ville ikke jurister og dommere med integritet medvirket i et slikt system. For  da  får de "blod" på hendene sine.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 said:

Hva er din definisjon på voldtekt?

Tvungen sex som involverer vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Parkeringsvakt skrev:

De er da mest nevnt i tråden som en "om man må velge", så vidt jeg har sett

Og grunnen til at de blir valgt over de som voldtar er grunnet hvilke intensjoner og hvordan en personlighet som utfører disse er. En personlighet som liker å voldta er som regel ganske annerledes enn en som dreper. Du ser kun på handlingen uten å forsøke se for deg hvordan en kvinne som voldtar er som person. Hva motiverer en slik kvinne? Hvordan behandler hun andre? Osv. Det er ikke som om å drepe eller voldta er en isolert handling som ikke har noe med personlighet å gjøre. Man har en personlighet som gir rom for at man liker voldtekt, det betyr at man har visse måter å tenke og være på som fører til dette. Disse måtene å være på gir en generell kjip person som er kjip i mange andre områder i livet, ikke bare fordi den voldtok en gang

Kan ikke tenke meg mordere har en måte å tenke på som er særlig trivelig å dele seng med heller, jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...