Gå til innhold

Kunne du ha datet en mann som tidligere var dømt for voldtekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Jegerikkeminskyld said:

Hele tiden faller noen for noen som har gjort noe kriminelt. Det er som regel ikke hederlighet og rulleblad som gjør at det oppstår kjemi.

Det er forskjell på fartsbot og drap, men forstår ikke at noen kan bli sammen med noen som har begått alvorlige kriminelle handlinger. Selv om man har "kjemi" går det a å tenke med hoder litt og, og ikke bare underlivet

Anonymkode: 11668...b0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Gent82 skrev:

Det er fullt lovlig det. 

https://www.nrk.no/trondelag/forelsker-seg-i-drapsmenn-_-psykolog-tror-folk-trekkes-mot-spenning-og-frykt-1.14409191

Men vi beveger oss inn i mørke steder nå. Tenker vi snur mot lyset igjen, hva :)

Kan ikke alle bare la AB gå i glemmeboka? Please? *Ber om at alle later som han ikke eksisterer, og velger å ikke gi hans navn noe oppmerksomhet ever! *

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, LittleMermaid skrev:

Kan ikke alle bare la AB gå i glemmeboka? Please? *Ber om at alle later som han ikke eksisterer, og velger å ikke gi hans navn noe oppmerksomhet ever! *

Det var jo det jeg skrev i kommentaren du siterte nå 😂😂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du syns voldtekt er verre enn drap? 

Anonymkode: 9dbe5...603

Jeg er enig i at en voldtektsmann er mindre aktuell som partner enn en drapsmann, sånn generelt. Drap kan potensielt ha mange forståelige grunner som sier lite om gjerningsmannen, men jeg kan ikke komme på en eneste forståelig grunn til å voldta noen. Bortsett fra dersom man tvinges av andre til det, men det tror jeg de fleste ser at blir en helt annen situasjon. 

Anonymkode: 97157...982

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om dere allerede hadde fått sterke føkelser for han før dere fikk vite det. Ville det ha vært dumpegrunn? 

TS

Anonymkode: 159a8...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva om dere allerede hadde fått sterke føkelser for han før dere fikk vite det. Ville det ha vært dumpegrunn? 

TS

Anonymkode: 159a8...55c

Ja, det er en deal breaker, det ville forandret alt. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om dere allerede hadde fått sterke føkelser for han før dere fikk vite det. Ville det ha vært dumpegrunn? 

TS

Anonymkode: 159a8...55c

Ja!

Anonymkode: b3264...5c9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du syns voldtekt er verre enn drap? 

Anonymkode: 9dbe5...603

Drap er selvsagt verre enn voldtekt. Men jeg ville nok også heller blitt sammen med en drapsmann (avhengig av motivet for handlingen) enn en voldtektsmann. 

Anonymkode: 159a8...55c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i at en voldtektsmann er mindre aktuell som partner enn en drapsmann, sånn generelt. Drap kan potensielt ha mange forståelige grunner som sier lite om gjerningsmannen, men jeg kan ikke komme på en eneste forståelig grunn til å voldta noen. Bortsett fra dersom man tvinges av andre til det, men det tror jeg de fleste ser at blir en helt annen situasjon. 

Anonymkode: 97157...982

Jeg tror faktisk det er vanskeligere å drepe enn å voldta.

Anonymkode: 22c79...4f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men himmel og hav !!  Er det ikke mere aktuelt med en som hverken har voldtatt eller tatt livet av folk ??? Legg lista litt høyere og begynn å tenk på ens eget beste ! Og hvis ikke det nytter, så tenk på ofrene ! 

Anonymkode: 2c5ff...c9e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Krakilsk skrev:

Ja, det er en deal breaker, det ville forandret alt. 

Ville følelsene du hadde for han blitt borte? 

Anonymkode: 159a8...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva om dere allerede hadde fått sterke føkelser for han før dere fikk vite det. Ville det ha vært dumpegrunn? 

TS

Anonymkode: 159a8...55c

SELVFØLGELIG

Anonymkode: 94bb7...387

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men himmel og hav !!  Er det ikke mere aktuelt med en som hverken har voldtatt eller tatt livet av folk ??? Legg lista litt høyere og begynn å tenk på ens eget beste ! Og hvis ikke det nytter, så tenk på ofrene ! 

Anonymkode: 2c5ff...c9e

Hva om du ble stormforelsket i noe som framsto som en "perfekt mann" og så fikk du vite at han hadde voldtatt eller drept? 

Hva med dem som er dømt for uaktsomt drap? 

Anonymkode: 159a8...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kjærlighetsbarn98
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om dere allerede hadde fått sterke føkelser for han før dere fikk vite det. Ville det ha vært dumpegrunn? 

TS

Anonymkode: 159a8...55c

Ja. Jeg har alvorlige problemer knyttet til egen kropp og nakenhet grunnet traumer fra barndommen. Hadde aldri følt meg trygg i et forhold med en som hadde voldtatt noen tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tamsi skrev:

 

Å voldta noen må nødvendigvis være både 1- noe man bestemmer seg for å gjøre og 2 - en handling man er i stand til å gjennomføre. Det tror jeg ikke hvem som helst kunne klart. 

Hvorfor voldtekt være dette? Akkurat som drap kan skje ved idioti/fyll/uomtenksomhet kan såklart voldtekt også skje slik.

Jeg kjenner såvidt en som er dømt for voldtekt. (Og jeg har lest dokumenter, ikke bare hørt hans forklaring). Dette var  en jente som hadde lagt seg i senga med han, og som han (med endel alkoholrus) visstnok trodde var våken og med på ting, og han stoppet straks han innså at det ikke var tilfelle, før det gikk så langt som samleie. Men ettersom hun tidligere hadde sagt tydelig at hun ikke ville, så var han også enig i at han ikke bare burde antatt at hun var med senere, og angrer seg og godtok all straff. 

Såklart er dette voldtekt og potensielt traumatisk og riktig å bli straffet for. Han burde forsikret seg om at hun var med på ting og ikke minst våken. Men at det var planlagt og at han skjønte at han forgrep seg på henne tror jeg ikke i dette tilfellet.

All voldtekt er ikke overlagt, og det at så mange tror det gjør at slike tilfeller som jeg beskriver her fortsetter. Fordi mennene faktisk ikke skjønner at det er mulig for dem å voldta når de  (tror de) vet at dama vil.

Anonymkode: fffee...68d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gent82 skrev:

Du prøvde å antyde at jeg sa ab'en ikke var i vater pga voltekten = feil, det har jeg ikke sagt. Skjønner du ikke det eller leser du noe helt annet?

ok, sånn. Nei, jeg skjønte hva du mente, min kommentar til deg var ment sarkastisk så her var det du som ikke forsto. Å ha vært utsatt for et overgrep som nevnte ab har vært er tøft og jeg får meg ikke til å tro du er dummere enn at du skjønner det. Når man står midt oppi noe selv verken vil eller kan man (vanligvis i alle fall) sitte og sammenligne alvorlighetsgraden med andre forbrytelser. Å få utsagn som hun fikk fra deg gjør det ikke lettere å takle, du risikerer tvert om å gjøre det verre. Jeg syntes kort og godt du var unødvendig krass. Så, nå fikk du det så utbrodert som jeg gidder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror faktisk det er vanskeligere å drepe enn å voldta.

Anonymkode: 22c79...4f3

Jeg tror begge deler er ekstremt vanskelig for de aller, aller fleste mer eller mindre alltid. Men at det finnes situasjoner hvor drap blir så nødvendig at det føles overkommelig å gjennomføre, og at vi alle kan havne i en slik situasjon hvis vi er riktig uheldige.  Voldtekt, derimot, kan jeg ikke komme på en eneste situasjon hvor det ville føles gjennomførbart for noen med et normalt utviklet følelsesliv. 

Anonymkode: 97157...982

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror faktisk det er vanskeligere å drepe enn å voldta.

Anonymkode: 22c79...4f3

Det er ihvertfall langt flere som voldtar enn som dreper.... 

Anonymkode: 159a8...55c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Gent82 said:

Et klart nei fra alle her. Men breivik får jo kjærlighets/frierbrev hele tiden. Han er jo populær som f, langt laangt over snittet.

Breivik er farlig for bestemte personer som han ser på som fiender, ikke for en kjæreste. Og han er ikke dømt for voldtekt.

Anonymkode: 4faf3...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gent82 skrev:

Drap er skikkelig digg? Det er det sexye rullebladet det da sikkert

Du vet hva uaktsomt drap er?

Anonymkode: e1de5...ad3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...