Gå til innhold

Gjør deres menn husarbeid på lik linje som dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi deler det så likt vi kan, men begge har favorittsysler og ting vi hater å gjøre i hjemmet, så da deler vi opp arbeidet etter det. Jeg er vokst opp i et hjem med full likestilling. Vi måtte delta i alt av hus- og hagearbeid uavhengig av kjønn, så det er det jeg er vant til. Jeg hadde ikke orket å leve med en mann med gammeldags syn på kvinnfolk- og mannfolkarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg gjør nok mest inne. men han kan  rett som det  er finne på å støvsuge, vaske  klær  og skifte  sengetøy feks  helt av  seg selv 😉.  men han  gjør  mye ute!  maler  huset,  har bygd  terasse,  støper  og murer  platning/ blomsterbed  osv.  skifter  dekk, olje ,bremseklosser  på bilene, sørger  for  at de  kommer  på verksted  m.m , ansvar  for søppelet,  klipper  plen, måker osv!  mye av dette  er ting  jeg  ikke hadde  klart  selv og jeg er super  glad  for at  han  er så handy! 

Anonymkode: 89d53...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Da må jeg nesten spørre deg, hvordan tørr du i dagens samfunn å si dette høyt?

Anonymkode: 48cfe...e9c

Fordi jeg gir blanke faen i hva andre mener om min instilling og har mye bein i nesa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Så hvis du er syk eller bortreist, renner huset over?

Anonymkode: 795a1...ec0

Og så? Verden tar ikke slutt om huset renner over. Viktigere ting i livet enn husarbeid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Husholdning1 skrev:

At menn, som kvinner ikke orker 30-40 munutters husarbeid i uken er uforståelig.

Hadde det bare tatt 30-40 minutter i uken å gjøre husarbeid hadde vel ingen klaget.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonGangerTo said:

Og så? Verden tar ikke slutt om huset renner over. Viktigere ting i livet enn husarbeid. 

Liker du å gjøre husarbeid eller ofrer du deg for at han skal slippe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, l86 skrev:

Hadde det bare tatt 30-40 minutter i uken å gjøre husarbeid hadde vel ingen klaget.. 

Hvis man bruker mer tid så bør man vurdere å gjøre noen effektivitetsmessige grep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Og så? Verden tar ikke slutt om huset renner over. Viktigere ting i livet enn husarbeid. 

Så hvis du havner på sykehus i fire uker, må mannen din kjøpe nye klær, bestikk osv fordi det er ingenting rent igjen?

Anonymkode: 795a1...ec0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Hvis man bruker mer tid så bør man vurdere å gjøre noen effektivitetsmessige grep.

Du bor i ettroms og har ingen barn. Du kan ikke sammenligne deg med gjennomsnittlig familie. 

Anonymkode: 795a1...ec0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2019 den 14.27, AnonymBruker skrev:

Jeg blir helt sjokkert (eller egentlig ikke lenger) av alle menn som ikke tar det i husarbeid. Det dukker stadig opp tråder her, venninnes samboere, til og med faren min lar mamma gjøre omtrent alt hjemme. 

Jeg skjønner ikke hvordan dere holder ut! Ingen LIKER å gjøre husarbeid, men det må gjøres. Man bor sammen i huset, og da er det begges ansvar. 

Jeg vet egentlig kun om 2 menn som faktisk gjør husarbeid på lik linje (eller mer). Er dette representativt? Er dere mange her som har menn som gjør like mye som dere hjemme? Må dere fortelle han hva som skal gjøres og når, eller gjør han det automatisk når han ser at det må gjøres? 

Anonymkode: 8ce0f...80a

Hvorfor er målet at han skal gjøre husabeid på linje med deg. Hvorfor spør du ikke om hvorfor gjør ikke du husarbeid på linje med han? Hvor mye husarbeid må faktisk gjøres og hvordan skal det utføres? Slik og så mye du mener er riktig, slik og så mye han mener er riktig eller er det noe dere i fellesskap blir enige om.

Vi kan også bli enige i fellesskap om hva som regnes som husarbeid. Hvor mange av deres kvinner bytter dekk på bilen eller klipper plenen? Hvem byttet parketten i stua?

 

Anonymkode: 80e27...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bor i ettroms og har ingen barn. Du kan ikke sammenligne deg med gjennomsnittlig familie. 

Anonymkode: 795a1...ec0

Feil.

Har for øvrig ikke sammenlignet meg med noen.

Endret av Husholdning1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Hvis man bruker mer tid så bør man vurdere å gjøre noen effektivitetsmessige grep.

Hva gjør du av husarbeid hver uke da? Og bor du i hus med flere i husstanden? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er målet at han skal gjøre husabeid på linje med deg. Hvorfor spør du ikke om hvorfor gjør ikke du husarbeid på linje med han? Hvor mye husarbeid må faktisk gjøres og hvordan skal det utføres? Slik og så mye du mener er riktig, slik og så mye han mener er riktig eller er det noe dere i fellesskap blir enige om.

Vi kan også bli enige i fellesskap om hva som regnes som husarbeid. Hvor mange av deres kvinner bytter dekk på bilen eller klipper plenen? Hvem byttet parketten i stua?

 

Anonymkode: 80e27...bdc

Jeg gjør de tingene. Jeg er like handy som ham, og de tingene der er bare en liten fislejobb sammenlignet med dødskjedelige the never ending story inne i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, l86 skrev:

Hva gjør du av husarbeid hver uke da? Og bor du i hus med flere i husstanden? 

Det som trengs gjøres. Vi er flere i husstanden ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er målet at han skal gjøre husabeid på linje med deg. Hvorfor spør du ikke om hvorfor gjør ikke du husarbeid på linje med han? Hvor mye husarbeid må faktisk gjøres og hvordan skal det utføres? Slik og så mye du mener er riktig, slik og så mye han mener er riktig eller er det noe dere i fellesskap blir enige om.

Vi kan også bli enige i fellesskap om hva som regnes som husarbeid. Hvor mange av deres kvinner bytter dekk på bilen eller klipper plenen? Hvem byttet parketten i stua?

 

Anonymkode: 80e27...bdc

Og igjen kommer dette jævla dekkskiftet. Det tar en halvtime x to i året. Med mindre man har dekkene på dekkhotell, da tar det null minutter. 

Anonymkode: 795a1...ec0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater når han vasker klær, sorterer ikke, og vasker alt på tretti, så det får han ikke, han gjør lite

Anonymkode: ebcaa...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke så mange menn som klipper plenen lenger. De fleste har vel robotklipper ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Trulteskogen skrev:

Det er ikke så mange menn som klipper plenen lenger. De fleste har vel robotklipper ;) 

Og mange bor i byer, der man ikke har egen plen.

Anonymkode: 795a1...ec0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Husholdning1 skrev:

Det som trengs gjøres. Vi er flere i husstanden ja.

Fortell meg gjerne hemmeligheten din. Med matlaging, rydding etter måltider, klesvask osv gjør jeg nok 30-40 minutter husarbeid hver dag, så hvordan du klarer å kun bruke en halvtimes tid i uka når du i tillegg da må støvsuge, vaske badet, skifte på senger, tørke støv, vaske gulv osv fatter jeg ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, l86 skrev:

Fortell meg gjerne hemmeligheten din. Med matlaging, rydding etter måltider, klesvask osv gjør jeg nok 30-40 minutter husarbeid hver dag, så hvordan du klarer å kun bruke en halvtimes tid i uka når du i tillegg da må støvsuge, vaske badet, skifte på senger, tørke støv, vaske gulv osv fatter jeg ikke. 

Jeg tror at vi her ser et eksempel på en mann som aldri har gjort noe i huset, men har en forestilling om at husarbeid ikke tar tid i det hele tatt. 

Anonymkode: 795a1...ec0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...