Gå til innhold

Gjør deres menn husarbeid på lik linje som dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ha-Ha nei, jeg trodde virkelig ikke at de fantes. Han lager en del mat, men igjen så er det jeg som må rydde og vaske opp etter han. Han kan i nød gjøre det jeg ber han om, men da skal det gjøres når han vil og ikke noe ekstra. Så npr jeg ber han om å vaske badet, så må jeg presisere at det inkluderer do, vask og benken ved vasken. Sier jeg bare badet så betyr det vasken og overflaten på toalettet. Så noen ganger går det raskere å bare gjøre det selv... 

Anonymkode: c4b07...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og der avslørte du deg som et troll. Alle voksne mennesker som faktisk ferdes i butikker vet hva Toro er. 

Anonymkode: 795a1...ec0

Vet såvidt hva det er, men kun på grunn av at jeg jobbet i butikk ved siden av skolegang :) Men har aldri kjøpt det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Vet såvidt hva det er, men kun på grunn av at jeg jobbet i butikk ved siden av skolegang :) Men har aldri kjøpt det selv.

Ok, hvordan har dere null håndoppvask når dere lager all mat fra bunn?

Anonymkode: 795a1...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2019 den 14.39, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann så er ikke i målgruppa for spørsmålet ditt, men svarer likevel. For meg er rollene snudd, jeg er ordensmenneske og gift med ei som aldri gjør en dritt i huset. Det mest irriterende er at hun konstant lager rot. Hvis hun lager seg frokost feks er kjøkkenet bomba. Ingenting settes i oppvaskmaskina. Alt som taes frem blir liggende til jeg putter det på plass. Hun har heller ingen oversikt over noe som helst, hverken økonomi eller om det er turdag i barnehagen.

Jeg tjener og klart mest bare så det er sagt. 

Jeg har blitt forbanna på det her 1000 ganger, er ganske ydmykende å være slave som går etter og rydder opp. Det har vært masse konflikter, men det blir aldri bedre annet enn på veldig kort sikt. Pluss at hun blir kjempesur.

Jeg har gitt opp, det vil aldri endre seg. En person som ikke er ordensmenneske vil aldri bli det. 

Anonymkode: 796e7...ca7

Og der har du hverdagen til kvinner. Likevel klager menn på at vi klager på dem.

Forfriskende å se at man hadde klagd på en gris uansett kjønn!

Anonymkode: 184bd...483

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, hvordan har dere null håndoppvask når dere lager all mat fra bunn?

Anonymkode: 795a1...ec0

Har jeg skrevet at vi lager all mat fra bunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, hind skrev:

Fordi jeg tar for gitt at voksne mennesker er i stand til å kommunisere med hverandre hvis de bare gidder. En mann som lar seg overkjøre av en bestemt kvinne og "gir opp" å gjøre husarbeid fordi hun er så kravstor, han bruker det bare som et påskudd for å slippe. Menn pleier å være veldig flinke til å stå opp for seg selv når det er noe de vil.

Hørte en fin fra en kompis om en mellom sambo til kompis og hennes svigermor ... De hadde flyttet inn i ny leilighet og hun var på besøk. Første hun gjør er å gå inn på kjøkkenet og åpne skapdørene. Hun rister på hodet og flytter alle kakeboksene en hylle ned. 

Sambo til kompis var lettere provosert og oppgitt, MEN hun tok det ikke opp med svigermor ... for å bevare husfreden. 

Man kan ikke ha drama og krig om alt. Dersom noen blir hysterisk dersom knivene ligger til venstre og gaflene til høyre i skuffen så er ikke det verd kampen. Da får hun bare gjøre det selv.

Dersom det ikke er han sin ide å ha de j*la pynteputene, dersom han argumenterer sterkt mot å kjøpe de inn, da er det for F ikke han sitt ansvar at det ligger strødd med pynteputer. Han må flytte de over i en annen sofa når han skal sitte. Det er F ikke han sitt ansvar å fordele de jevnt i alle sofaer når han er ferdig med å sitte. Dersom putene skal ligge jevnt i alle sofaer med den samme farge-rekkefølgen i alle sofaer, da blir det hennes jobb og han sin. Han har gjerne har ikke behov for at hjemmet skal se ut som bildet fra en interiørblogg og det syntes jeg er en mye sunnere tilnærming til livet en å strebe etter å ha samme hjem som en blogger som holder på med å pynte hjemmet på heltid. 

 

Anonymkode: 80e27...bdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Har jeg skrevet at vi lager all mat fra bunn?

Dere bruker ikke ferdigposer og dere lager ikke mat fra bunn. Spiser dere utelukkende brødskiver eller på kafe?

Anonymkode: 795a1...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere bruker ikke ferdigposer og dere lager ikke mat fra bunn. Spiser dere utelukkende brødskiver eller på kafe?

Anonymkode: 795a1...ec0

Nei. Vi kjøper mat på butikken som vanlige og tilbereder den som helt ordinære mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Nei. Vi kjøper mat på butikken som vanlige og tilbereder den som helt ordinære mennesker.

Så hva kjøper dere, halvfabrikata eller råvarer? Hvorfor skjærer dere ikke frukt og grønnsaker? Kjøper dere ferdig oppskåret?

Anonymkode: 795a1...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann gjør mye som å klippe plen, fikse hvis noe blir ødelagt, han rydder (veldig opptatt av å ha det fint rundt seg heldigvis), og vi lager som regel middag sammen, hvis ikke er det jeg som lager.

Det jeg gjør er klesvask og vasking og rydding 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og der har du hverdagen til kvinner. Likevel klager menn på at vi klager på dem.

Forfriskende å se at man hadde klagd på en gris uansett kjønn!

Anonymkode: 184bd...483

Selvfølgelig klager vi over at dere klager. Det er IKKE slik at den i forholdet som er mest hysterisk etter å ha det rent og ryddig er den som har rett! 

Se bildet! 

Du kaller de som er mindre ryddige enn deg for "en gris". Hva slags foraktfullt og nedsettende holdning er det? Skam deg!

Anonymkode: 80e27...bdc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hva kjøper dere, halvfabrikata eller råvarer? Hvorfor skjærer dere ikke frukt og grønnsaker? Kjøper dere ferdig oppskåret?

Anonymkode: 795a1...ec0

Hvordan definerer du halvfabrikata? Vi kjøper kjøttkaker, pølser, fiskaker og lignende innimellom. Vi kjøper ikke Fjordland av den grunn. Det er veldig mye imellom det å fange maten selv og det å basere seg på ferdigmat fra Fjordland.

Det å kutte opp et eple har jeg også vanskelig forå kalle å lage mat fra bunnen. 

 

Endret av Husholdning1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig klager vi over at dere klager. Det er IKKE slik at den i forholdet som er mest hysterisk etter å ha det rent og ryddig er den som har rett! 

Se bildet! 

Du kaller de som er mindre ryddige enn deg for "en gris". Hva slags foraktfullt og nedsettende holdning er det? Skam deg!

Anonymkode: 80e27...bdc

Folk som skifter sengetøy to ganger i året og lar søppelet flyter på gulvene er griser. Har man barn så forutsetter det også en viss renhetsstandard. 

Anonymkode: 795a1...ec0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Hvordan definerer du halvfabrikata? Vi kjøper kjøttkaker, pølser, fiskaker og lignende innimellom. Vi kjøper ikke Fjordland av den grunn. Det er veldig mye imellom det å fange maten selv og det å basere seg på ferdigmat fra Fjordland.

Det å kutte opp et eple har jeg også vanskelig forå kalle å lage mat fra bunnen. 

 

Nettopp. Dere kjøper bare ferdigmat. Vi som har unger ønsker gjerne å spise rene varer som kjøtt, fisk osv. Det forutsetter en del skjæring og tilberedning. For eksempel, lager vi hjemmelaget smoothie istedet for juice og brus. 

Anonymkode: 795a1...ec0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Folk som skifter sengetøy to ganger i året og lar søppelet flyter på gulvene er griser. Har man barn så forutsetter det også en viss renhetsstandard. 

Anonymkode: 795a1...ec0

Nå mente jeg å skjære grønnsaker til middager, salater osv. Spiser dere ikke grønnsaker?

Anonymkode: 795a1...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Dere kjøper bare ferdigmat. Vi som har unger ønsker gjerne å spise rene varer som kjøtt, fisk osv. Det forutsetter en del skjæring og tilberedning. For eksempel, lager vi hjemmelaget smoothie istedet for juice og brus. 

Anonymkode: 795a1...ec0

Nei, vi kjøper ikke bare ferdigmat. Vi kjøper veldig lite ferdigmat, selv om vi innimellom kjøper halvferdig mat.

Tilbake til temaet blir det ikke mer oppvask av å steke fiskefilet eller koteletter enn det blir av å steke fiskekaker eller kjøttkaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk som skifter sengetøy to ganger i året og lar søppelet flyter på gulvene er griser. Har man barn så forutsetter det også en viss renhetsstandard. 

Anonymkode: 795a1...ec0

Og dette er slik din oppfattelse av hvordan den vanlige mannlige samboer er.......... :roll:

 

Anonymkode: 80e27...bdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dette er slik din oppfattelse av hvordan den vanlige mannlige samboer er.......... :roll:

 

Anonymkode: 80e27...bdc

Nei. Jeg snakker om de som er griser. De fleste er heldigvis ikke det. Men jeg har lagt merke til at de som syter over at dama har for høy standard, kommer fra en typisk ungkarsbule med søppel på gulvene og mugg i kjøleskapet

Anonymkode: 795a1...ec0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hørte en fin fra en kompis om en mellom sambo til kompis og hennes svigermor ... De hadde flyttet inn i ny leilighet og hun var på besøk. Første hun gjør er å gå inn på kjøkkenet og åpne skapdørene. Hun rister på hodet og flytter alle kakeboksene en hylle ned. 

Sambo til kompis var lettere provosert og oppgitt, MEN hun tok det ikke opp med svigermor ... for å bevare husfreden. 

Man kan ikke ha drama og krig om alt. Dersom noen blir hysterisk dersom knivene ligger til venstre og gaflene til høyre i skuffen så er ikke det verd kampen. Da får hun bare gjøre det selv.

Dersom det ikke er han sin ide å ha de j*la pynteputene, dersom han argumenterer sterkt mot å kjøpe de inn, da er det for F ikke han sitt ansvar at det ligger strødd med pynteputer. Han må flytte de over i en annen sofa når han skal sitte. Det er F ikke han sitt ansvar å fordele de jevnt i alle sofaer når han er ferdig med å sitte. Dersom putene skal ligge jevnt i alle sofaer med den samme farge-rekkefølgen i alle sofaer, da blir det hennes jobb og han sin. Han har gjerne har ikke behov for at hjemmet skal se ut som bildet fra en interiørblogg og det syntes jeg er en mye sunnere tilnærming til livet en å strebe etter å ha samme hjem som en blogger som holder på med å pynte hjemmet på heltid. 

 

Anonymkode: 80e27...bdc

Ja, du har jo virkelig forstått hva dette handler om.🤣 Det er pynteputer og interiør som tar tid.

Nei du, ikke én gang har den typen "husarbeid" blitt nevnt i denne tråden. Her snakker vi i hovedsak om å vaske og brette tøy, ordne oppvasken, tørke støv, støvsuge, vaske bad, bytte på senga, vaske gulv, rydde, lage middag og vaske kjøkkenet. Ikke noe av dette er unødvendig, det er faktisk helt nødvendig for å ikke gå i et grisehus.

Anonymkode: 4d72c...b22

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, du har jo virkelig forstått hva dette handler om.🤣 Det er pynteputer og interiør som tar tid.

Nei du, ikke én gang har den typen "husarbeid" blitt nevnt i denne tråden. Her snakker vi i hovedsak om å vaske og brette tøy, ordne oppvasken, tørke støv, støvsuge, vaske bad, bytte på senga, vaske gulv, rydde, lage middag og vaske kjøkkenet. Ikke noe av dette er unødvendig, det er faktisk helt nødvendig for å ikke gå i et grisehus.

Anonymkode: 4d72c...b22

Haha! Nice try. Pynteputer og interiør.... 😂 Som sagt før, da handler det om å lete etter påskudd til å slippe husarbeid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...