Gå til innhold

Mannen lar meg ikke kjøre bilen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Amistad skrev:

Jeg ville blitt litt lei meg om jeg plutselig fikk lappen og min kone sa jeg ikke fikk bruke bilen før jeg var blitt tryggere bak rattet. 

Jeg forstår faktisk ikke hva han mener ... for det hele er veldig ulogisk. 

Enten så vil han ikke du skal bulke eller ripe opp bilen, eller så føler han ikke for å gi deg den friheten du nå plutselig har med ferskt sertifikat ...

Sant. Det er slikt en kvinne aldri hadde sagt til sin mann

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner at jeg blir mer og mer usikker. Han sa istad at jeg får bare kjøre men skjer det noe så kan jeg ikke ringe, for han kan ikke hjelpe når han er langt unna. Kjenner jeg får helt noia, jeg vil ikke miste lappen heller!

Anonymkode: 4714b...199

Det skjer ingenting galt. Det er bare å kjøre forsiktig så går det bra

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner at jeg blir mer og mer usikker. Han sa istad at jeg får bare kjøre men skjer det noe så kan jeg ikke ringe, for han kan ikke hjelpe når han er langt unna. Kjenner jeg får helt noia, jeg vil ikke miste lappen heller!

Anonymkode: 4714b...199

hmm TS! Her oppnådde jo mannen din det han ville. At du ikke skulle bruke friheten din førerkortet ga deg. Uten å være for streng nå TS, men dette er manipulasjon og det er ikke greit. D skrev tidligere at dere har en gammel Mercedes og ikke redd for bulker eller slikt, og da gjenstår det to ting:

1. Han har et sterkt kontrollbehov på deg litt i det skjulte.

2. Han har et velig usunt syn på kvinner. 

eller en kombo av begge, 

Ingen av disse eksemplene er noe bra ... og jeg får en dårlig magefølelse her ...

 

Jeg ser for meg at min kone kommer småjoggende opp veien mot huset. Jeg ser hun har et lurt smil, og jeg skjønner at hun har stått på oppkjøringen da jeg skimter et midlertidig kjørebevis i hånden hennes. Jeg løper ut for å ta henne i mot, og mens jeg klemmer henne, løfter henne og gratulerer henne lirker jeg ekstranøkkelen til bilen vår ut av skapet, og sier, vel ... den er din nå kjære :) Så får jeg ta del i gleden og spenningen når hun tar nøkkelen med seg og sier at hun må kjøre en tur. Jeg følger henne ut i tilfelle noen spørsmål om bilen, før jeg ønsker henne god tur, og ring hvis det er noe. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Paramount skrev:

Takk.

Hjelp meg du allvitende; "Mye tyder på at menn er mer risikovillige en kvinner" Hvor mye? 

Jeg ville aller helst vært opptatt av hennes(ts) sikkerhet, men så var det altså snakk om rygging her da, noe du ikke klarer å holde deg til. I tillegg sa hennes mann at hun mestret alt det andre bra.

Værsågod, du kunnskapsløse. TS har bestått førerprøven. Hva mannen hennes sier om hennes kjøreferdigheter er komplett irrelevante all den tid det ikke er han som sitter med definisjonsmakten. Bare google du, så finner du svaret på alt du ikke kan. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2019 den 6.51, Nerine_ skrev:

Han er urimelig. Du har lappen, og er godkjent av sensor, som mest sannsynlig har bedre "kjøreskills" enn mannen din. 

Han er da vitterlig ikke urimelig dersom det er hans bil og han dekker kostnadene. Dersom det er en felles bil med felles kostnader, noe jeg betviler da TS nettopp fikk førerkort, da kan han omtales som urimelig.

Tenk deg om i minst et par sekunder før du begynner å skrive er du snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, NBA skrev:

Han er da vitterlig ikke urimelig dersom det er hans bil og han dekker kostnadene. Dersom det er en felles bil med felles kostnader, noe jeg betviler da TS nettopp fikk førerkort, da kan han omtales som urimelig.

Tenk deg om i minst et par sekunder før du begynner å skrive er du snill.

Har du vurdert at de kanskje har felles økonomi, og eier alt felles? Slik som endel andre samboere/gifte par. 

Kanskje det faktisk er du som ikke har tenk så langt her? 

 

 

Endret av Nerine_
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kjenner at jeg blir mer og mer usikker. Han sa istad at jeg får bare kjøre men skjer det noe så kan jeg ikke ringe, for han kan ikke hjelpe når han er langt unna. Kjenner jeg får helt noia, jeg vil ikke miste lappen heller!

Anonymkode: 4714b...199

Men hva er det som skal skje som du skal trenge hans hjelp til da? Og du mister såklart ikke lappen med mindre du feks kjører alt for fort, noe jeg ikke tror du kommer til å gjøre. En sertifisert kjøresensor har vurdert at du er flink nok til å kjøre alene, da er du det. Hva mannen din mener er irrelevant så fremt det er snakk om deres felles bil. Det er viktig å få øvd på å kjøre alene spesielt nå som du er ny sjåfør så opplæring er friskt i minnet :) Og som andre sier så er det noe annet å kjøre alene. Jeg personlig synes det er mye bedre og er mye mer avslappet da. Det går fint an å unngå trange parkeringshus i starten når man har en stor bil og vet man ikke er så dreven på parkering ennå, det kan man øve mer på først på en tom parkeringsplass. Man kan også unngå de aller vanskeligste stedene å kjøre i starten, trenger ikke ta første tur i sentrum av Oslo på store trafikkmaskiner.

Anonymkode: 258aa...eda

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, NBA skrev:

Han er da vitterlig ikke urimelig dersom det er hans bil og han dekker kostnadene. Dersom det er en felles bil med felles kostnader, noe jeg betviler da TS nettopp fikk førerkort, da kan han omtales som urimelig.

Tenk deg om i minst et par sekunder før du begynner å skrive er du snill.

Vi har felkeskonto. Pengene mine og hans er ett og han bruker pengene våres til å fylle bensin, reparere bilen, kjøpe nødvendig utstyr osv. Dermed er bilen også min, vi kjøpte den sammen også. Selv om jeg ikke hadde lappen da så betalte vi begge like mye for den, dermed er den min også.

Jeg tok nøklene i dag og kjørte. Ingenting gærnt skjedde. Måtte bare finne ut av ting selv.

Ts

Anonymkode: 4714b...199

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg tok nøklene i dag og kjørte. Ingenting gærnt skjedde. Måtte bare finne ut av ting selv.

Ts

Anonymkode: 4714b...199

Sånn skal det gjøres! 👍🏻

Kjør så mye du bare kan, du vil bli mer og mer trygg i trafikken. Nydelig følelse å sitte alene i bilen og kjøre selv, husker det så godt!

Lykke til og husk at noen småtabber i trafikken gjør vi alle, ingen er perfekte. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2019 den 16.31, AnonymBruker skrev:

 

Jeg tok nøklene i dag og kjørte. Ingenting gærnt skjedde. Måtte bare finne ut av ting selv.

Ts

Anonymkode: 4714b...199

Veldig bra !!!!!! Supert :) 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2019 den 16.04, Nerine_ skrev:

Har du vurdert at de kanskje har felles økonomi, og eier alt felles? Slik som endel andre samboere/gifte par. 

Kanskje det faktisk er du som ikke har tenk så langt her? 

 

 

Jeg tok da vitterlig høyde for det i innlegget mitt. Jeg kritiserte heller ikke TS, jeg kritiserte en som hadde kommet med et lite gjennomtenkt innlegg.

Kanskje du skal lese gjennom innlegget tilstrekkelig før du besvarer det?

Endret av NBA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, NBA skrev:

Jeg tok da vitterlig høyde for det i innlegget mitt.

Kanskje du skal lese gjennom innlegget tilstrekkelig før du besvarer det?

Nei, du betvilte at de begge betalte på bil og kostnader. Jeg forholder meg til hva TS oppgir av informasjon, ingen grunn til å synse utenfor dette. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2019 den 10.39, AnonymBruker skrev:

Jeg var bedre på rygging og lukeparkering da lappen var rykende fersk enn jeg er nå, 30 år senere. Det er fordi da hadde jeg trent, mens det gjør jeg aldri nå. Men så rygger jeg heller aldri inn i en luke på et parkeringshus, men rygger ut. Dermed har det heller aldri blitt noen ryggeskader.

Anonymkode: 6279e...a54

Da foreslår jeg at du øver såpass på rygging at du blir komfortabel med å rygge inn på parkeringsplassen. Det er tross alt litt mer krise å rygge ned en unge enn å bulke en bil eller to, og risikoen for å overse en liten, lav person er mye større når man rygger ut

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.5.2019 den 14.41, Nerine_ skrev:

Nei, du betvilte at de begge betalte på bil og kostnader. Jeg forholder meg til hva TS oppgir av informasjon, ingen grunn til å synse utenfor dette. 

Det var da vitterlig ingen informasjon om økonomi i HI. Derfor ga jeg svar på begge tilfeller, nettopp for ikke å synse. Hvorfor er du så krenket på andres vegne, når det ikke foreligger noe å krenkes for? Skjerpings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, NBA skrev:

Det var da vitterlig ingen informasjon om økonomi i HI. Derfor ga jeg svar på begge tilfeller, nettopp for ikke å synse. Hvorfor er du så krenket på andres vegne, når det ikke foreligger noe å krenkes for? Skjerpings.

I alle dager, hvordan har du fått for deg at jeg er så krenket...? Vet du i det hele tatt hva krenket betyr? Hadde du lest litt lenger ned i tråden kommer det tydelig frem at det er felles bil. Bare et lite tips til neste gang du skal svare i en tråd👍

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2019 den 14.48, Hactar skrev:

Da foreslår jeg at du øver såpass på rygging at du blir komfortabel med å rygge inn på parkeringsplassen. Det er tross alt litt mer krise å rygge ned en unge enn å bulke en bil eller to, og risikoen for å overse en liten, lav person er mye større når man rygger ut

I tillegg til at det er enklere å rygge inn fordi man har speil på begge sider å SE med. Da ser man hvor nært andre biler og stolper man er. Front inn så må man bare vite hvor hjørnene foran er ift andre biler.

Anonymkode: dd303...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Nerine_ skrev:

I alle dager, hvordan har du fått for deg at jeg er så krenket...? Vet du i det hele tatt hva krenket betyr? Hadde du lest litt lenger ned i tråden kommer det tydelig frem at det er felles bil. Bare et lite tips til neste gang du skal svare i en tråd👍

Jeg forholdt meg til det jeg svarte på. Det er ikke min skyld at TS ikke kommer med vesentlig informasjon i HI. Jeg tok uansett høyde for begge tilfeller i mitt svar, så jeg kan ikke se annet enn at du følte deg krenket på vegne av en annen kvinne. Hvorfor ellers skulle du reagere slik du gjorde mot meg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NBA skrev:

Jeg forholdt meg til det jeg svarte på. Det er ikke min skyld at TS ikke kommer med vesentlig informasjon i HI. Jeg tok uansett høyde for begge tilfeller i mitt svar, så jeg kan ikke se annet enn at du følte deg krenket på vegne av en annen kvinne. Hvorfor ellers skulle du reagere slik du gjorde mot meg...?

Kan ikke se at jeg har reagert på noen som helst måte. Begynner å lure på om det er noe feil med leseforståelsen din, når du drar inn "krenket" og "reagere slik du gjorde mot meg". Jeg anser diskusjonen vår som ferdig, vi snakker overhode ikke samme språk. Du må åpenbart overtolke svarene mine, eller noe i den duren. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nerine_ skrev:

Kan ikke se at jeg har reagert på noen som helst måte. Begynner å lure på om det er noe feil med leseforståelsen din, når du drar inn "krenket" og "reagere slik du gjorde mot meg". Jeg anser diskusjonen vår som ferdig, vi snakker overhode ikke samme språk. Du må åpenbart overtolke svarene mine, eller noe i den duren. 

Bruk ikke energi på han 🙄 han kverulere til de grader. 

Anonymkode: 4714b...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2019 den 13.18, Nerine_ skrev:

Kan ikke se at jeg har reagert på noen som helst måte. Begynner å lure på om det er noe feil med leseforståelsen din, når du drar inn "krenket" og "reagere slik du gjorde mot meg". Jeg anser diskusjonen vår som ferdig, vi snakker overhode ikke samme språk. Du må åpenbart overtolke svarene mine, eller noe i den duren. 

«Kanskje det faktisk er du som ikke har tenk så langt her?»

Dette skrev du til meg. Du kommer med en forsvarsmekanisme når jeg ikke engang har angrepet deg. Det kan ikke tyde på stort annet enn at du følte deg krenket av det jeg skrev. Smått utrolig mtp at jeg tok høyde for nettopp det du kritiserte meg for. Snakk om stein i glasshus...

På 19.5.2019 den 14.50, AnonymBruker skrev:

Bruk ikke energi på han 🙄 han kverulere til de grader. 

Anonymkode: 4714b...199

Ikke bland deg om du ikke har noe å bidra til selve debatten. Alt er ikke kverulering fordi du er uenig, det må du lære deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...