Gå til innhold

Mannen lar meg ikke kjøre bilen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Paramount

Rygging er noe mange damer ALDRI lærer skikkelig. Og, dersom det oppstår problemer med bilen er det ALLTID mannen som må fikse de. Derfor skjønner jeg mannen din. Når det er sagt, du må selvsagt kaste deg ut i det likevel, alene. Kjør mye der det er lite trafikk, og øv på tomme parkeringsplasser, det er eneste veien å gå. Forklar mannen din at du kjører bedre alene, er mer avslappet, det skjønner han nok, slik er det for de aller fleste.

Gratulerer med førerkort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da barna mine fikk lappen (siste for ca ett år siden), gå jeg dem nøkkelen, og "beordret" dem ut på tur for at de skulle bli vant med å kjøre alene.

Jeg er nok litt enig i at et trangt parkeringshus ikke er den beste starten,  ikke fordi du ikke er flink nok, men fordi begynnernervene kan rote det til for deg, men kjøre alene bør du gjøre,  og det så raskt som mulig. 

 

Anonymkode: cdb6b...cd8

this! :klappe: 

At mannen hindrer TS i å kjøre alene gjør jo bare det stikk motsatte av det som er intensjonen; hun blir jo MER usikker. Mannen din er en tulling som ikke forstår at tiltaket hans (hindre deg i å kjøre bil) på ingen måte gjør noe som helst med problemet (usikkerheten ifm rygging).

Den eneste måten å bli tryggere til å rygge på er NETTOPP Å RYGGE. Om det sitter noen ved siden av deg eller ikke er fullstendig irrelevant, du må lære deg å rygge alene uansett. Fortell mannen din at du har sertifikat, at du rygget to ganger på oppkjøring og at du er sertifisert av Statens Vegvesen til å kjøre bil.

Vi har alle sterke og svake sider, rygging var en av mine svake sider da jeg hadde fått sertifikatet (jeg rygget to ganger jeg og, på min oppkjøring). Mamma lånte meg bilen i halvannen måned rett etterpå, og på grunn av det ble jeg trygg på ryggingen, istedenfor å fortsette å være uttrygg. Det kan godt være mamma satt hjemme og bet negler mens jeg kjørte rundt, det vet jeg ikke, men hun lot meg øve på mine svake sider. Du VERDEN som jeg vokste på dette!

Fortell mannen din at det nå er HAN som står i veien for din vei fra "usikker" til "sikker", og spør igjen om han virkelig mener at du må vente litt mer før du får kjøre deres felles bil....

Anonymkode: 61449...54a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle du bare ha tatt nøklene når han sier han vil ta det rolig med deg? Er det en felles bil? Snakk sammen! Det ultimate samlivsrådet, alltid. :)

Anonymkode: 69ba2...d25

Han har da vel overhode ingen myndighet til å bestemme over TS, og hun har like stor rett til å bruke bilen når den er felles. "Han sier at han vil ta det rolig med deg", TS er voksen og har lappen. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan legge til at bilen vår er stor, det er en e-klasse sedan, mercedes som er brei og lang. Den er gammel så det gjør ingenting om jeg bulker den, den har kjørt i ørten år og vi tenker å bytte den snart. Men en av grunnene til at han ikke tør å slippe meg ut før rygginga er perfekt, er fordi bilen er stor.

TS

Anonymkode: 4714b...199

Dere kjører en gammel e-klasse men  har så god økonomi at 30-40 000 kroner "ikke gjør noe"? Det er jo greit at dere kan kjøre deres bil selv om den er herpet, men bulker du en annen bil må dere jo betale for skadene. Det blir fort dyrt og hvis dere får bonustap for bulking må skadene opp i 30-40 000 før det lønner seg å bruke forsikringen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Kommer vel litt an på det tenker jeg. Parkeringshuset på kjøpesenteret her er trangt, kronglete og alltid nesten fult. Aldri i verden om jeg hadde latt en med helt ferskt sertifikat kjøre bilen min/vår inn der. Er det helt vanlig trafikk og parkeringsforhold, så er han litt overbeskyttende. 

Anonymkode: 81c42...ca5

Jeg var bedre på rygging og lukeparkering da lappen var rykende fersk enn jeg er nå, 30 år senere. Det er fordi da hadde jeg trent, mens det gjør jeg aldri nå. Men så rygger jeg heller aldri inn i en luke på et parkeringshus, men rygger ut. Dermed har det heller aldri blitt noen ryggeskader.

Anonymkode: 6279e...a54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, abrasiveRefraction skrev:

Dere kjører en gammel e-klasse men  har så god økonomi at 30-40 000 kroner "ikke gjør noe"? Det er jo greit at dere kan kjøre deres bil selv om den er herpet, men bulker du en annen bil må dere jo betale for skadene. Det blir fort dyrt og hvis dere får bonustap for bulking må skadene opp i 30-40 000 før det lønner seg å bruke forsikringen.

 

Jeg mener at hvis jeg kommer bort i noe og bilen blir bulka så går det greit ettersom det ikke er en dyr og ny bil, ikke at jeg bulker en annen bil, selvfølgelig er det ikke greit og ikke minst skummel. jeg er veldig forsiktig og aldri vært borti biler, er forsiktig når jeg parkerer og når jeg åpner døra når jeg parkerer mellom to biler. 

Ts 

Anonymkode: 4714b...199

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Paramount skrev:

Rygging er noe mange damer ALDRI lærer skikkelig.
Og, dersom det oppstår problemer med bilen er det ALLTID mannen som må fikse de. 

Nå må du jammen skjerpe deg litt her. Alvorlig talt. Hva bygger du denne skråsikre livserfaringen din på?
Du har tydeligvis aldri kjent meg, for jeg manøvrerer meg inn i og ut av alle bilsituasjoner uansett hva det er,
inkl. vanlig rygging og ryggelukeparkering selv. Skal en ha bil og føre denne, så må en kunne kjøre bilen også.
Er det vanlige ting som kan fikses hjemme, så gjør jeg også dette. Ellers er det verkstedet som fikser. 
                                                         Fnys!  :opplyser: #lett-indignert-på-en-fredag

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Nå må du jammen skjerpe deg litt her. Alvorlig talt. Hva bygger du denne skråsikre livserfaringen din på?
Du har tydeligvis aldri kjent meg, for jeg manøvrerer meg inn i og ut av alle bilsituasjoner uansett hva det er,
inkl. vanlig rygging og ryggelukeparkering selv. Skal en ha bil og føre denne, så må en kunne kjøre bilen også.
Er det vanlige ting som kan fikses hjemme, så gjør jeg også dette. Ellers er det verkstedet som fikser. 
                                                         Fnys!  :opplyser: #lett-indignert-på-en-fredag

Hissigpropp! Det finnes unntak, og du er ett av dem tydeligvis, sikkert mange flere. Min skråsikkerhet bygges på seriøs forskning.

https://www.dagbladet.no/nyheter/da-er-det-vitenskapelig-bevist/65191498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Det er felles bil men jeg har øvelseskjørt i to år nå og har veldig lyst til å sitte alene uten noen i setet ved siden av. Jeg har jo lappen og kan øvelseskjøre på egenhånd. Jeg vet han vil ta det rolig men jeg vil også føle mestring uten hjelp. Jeg var litt redd for å kjøre alene og nå er jeg enda mer usikker fordi han er redd.

Ts

Anonymkode: 4714b...199

Det er først når du kjører alene de første gangene at du virkelig lærer å kjøre bil. Hvis han er så bekymret så sett opp forsikringen litt de første månedene.

Anonymkode: 3af15...539

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Paramount skrev:

Hissigpropp! Det finnes unntak, og du er ett av dem tydeligvis, sikkert mange flere.
Min skråsikkerhet bygges på seriøs forskning.

https://www.dagbladet.no/nyheter/da-er-det-vitenskapelig-bevist/65191498

1. Du kjenner nok ikke meg nei, for jeg er så visst ikke noen hissigpropp. :fnise:  Ikke her - ikke irl.

2. Det går alltid an å finne en "veldig seriøs forskning" som taler ens sak i alle retninger,
men jeg tror faktisk at kvinnfolk er vel så gode til å kjøre som menn er det. Sånn jeg ser saken
så finnes det dårlige eller gode sjåfører og de er av alle kjønn. 

3. Ingenting er så lettende som å få verbalventilert seg litt på en fredag. :nigo: Ha en god en.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Passaten skrev:

Kjøp deg en billig bil, og kjør i vei 😄

Har tenkt tanken 🤣 men det blir dyrt!

Anonymkode: 4714b...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har tenkt tanken 🤣 men det blir dyrt!

Anonymkode: 4714b...199

Det trenger ikke bli dyrt, finn deg en gammel trofast sliter! 😄  og billig forsikring

De litt eldre Volkswagen modellene kan anbefales, eller Toyota!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta bilen etter kl 10.00 i dag og kjøre til kjøpesenteret 😱 jeg dør litt av skrekk. Klarer jeg det? Jo, jeg vet jeg klarer det men så rart å kjøre alene, med en unge i baksetet i tillegg 😎

Ts 

Anonymkode: 4714b...199

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal ta bilen etter kl 10.00 i dag og kjøre til kjøpesenteret 😱 jeg dør litt av skrekk. Klarer jeg det? Jo, jeg vet jeg klarer det men så rart å kjøre alene, med en unge i baksetet i tillegg 😎

Ts 

Anonymkode: 4714b...199

Tut og kjør! du besto førerprøven og da klarer du deg på egenhånd også👍

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 10.5.2019 den 6.48, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk lappen på onsdag og var så glad og ville prøve å kjøre en liten tur til kjøpesenteret, men fikk klar beskjed av mannen at jeg ikke er klar enda og st jeg må kjøre med han et par ganger før han kan slippe meg ut i trafikken.

Han sier at jeg kjører veldig bra men at ryggingen min er dårlig og at han er redd jeg roter det til på rygginga. Jeg rygga to ganger på oppkjøring og det var bra sa sensor. Men jeg er ellers ikke så veldig god til å rygge og kan bruke tid hvis det er lite plass. Nå ble jeg plutselig usikker 😖 så spørsmålet er, er det jeg som er urimelig eller han? Skal jeg ta nøklene og kjøre avgårde eller vente? Skal sies at han er verdens snilleste mann og at han har øvelseskjørt lenge med meg, har kun hatt noen få timer med trafikkskole da han stod for hovedopplæringa.

Anonymkode: 4714b...199

2489978.jpeg?_encoded=2f6666666666667830

Dersom du har et slikt kan mannen din gå og ta seg en bolle...... mens du er ute med bilen. Mest sannsynlig er du mer oppdatert på bilkjøring og trafikkregler en mannen. 

Hilsen mann 43. 

Anonymkode: 6a015...7c8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger volumtrening nå, så kjør masse alene. Kjør til en litt øde plass og øv på rygging og annet selv, ta ansvaret selv for hva du trenger å øve på. Ikke la han være den som bestemmer over din kjøring lenger. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han eier bilen alene kan han selvfølgelig være kjip og nekte deg det, men det du trenger nå er jo nettopp å kjøre, kjøre og kjøre, og han er vel ikke dummere enn at han skjønner det? Hvis dere eier den sammen er det bare å kjøre i vei. Du trenger ikke hans tillatelse for å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...