Gå til innhold

Mannen lar meg ikke kjøre bilen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 10.5.2019 den 6.48, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk lappen på onsdag og var så glad og ville prøve å kjøre en liten tur til kjøpesenteret, men fikk klar beskjed av mannen at jeg ikke er klar enda og st jeg må kjøre med han et par ganger før han kan slippe meg ut i trafikken.

Han sier at jeg kjører veldig bra men at ryggingen min er dårlig og at han er redd jeg roter det til på rygginga. Jeg rygga to ganger på oppkjøring og det var bra sa sensor. Men jeg er ellers ikke så veldig god til å rygge og kan bruke tid hvis det er lite plass. Nå ble jeg plutselig usikker 😖 så spørsmålet er, er det jeg som er urimelig eller han? Skal jeg ta nøklene og kjøre avgårde eller vente? Skal sies at han er verdens snilleste mann og at han har øvelseskjørt lenge med meg, har kun hatt noen få timer med trafikkskole da han stod for hovedopplæringa.

Anonymkode: 4714b...199

Kjøp deg din egen bil og ikke la mannen din ta på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville blitt litt lei meg om jeg plutselig fikk lappen og min kone sa jeg ikke fikk bruke bilen før jeg var blitt tryggere bak rattet. 

Jeg forstår faktisk ikke hva han mener ... for det hele er veldig ulogisk. 

Enten så vil han ikke du skal bulke eller ripe opp bilen, eller så føler han ikke for å gi deg den friheten du nå plutselig har med ferskt sertifikat ...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎5‎/‎10‎/‎2019 at 8:35 AM, Paramount said:

Rygging er noe mange damer ALDRI lærer skikkelig. Og, dersom det oppstår problemer med bilen er det ALLTID mannen som må fikse de. Derfor skjønner jeg mannen din. Når det er sagt, du må selvsagt kaste deg ut i det likevel, alene. Kjør mye der det er lite trafikk, og øv på tomme parkeringsplasser, det er eneste veien å gå. Forklar mannen din at du kjører bedre alene, er mer avslappet, det skjønner han nok, slik er det for de aller fleste.

Gratulerer med førerkort :)

Å hold klaffen da, gubbe. Spør meg hvem av meg og mannen som har fått skader på bilene våre under rygging og ellers?  Svar: kun mannen. Spør hvem av oss som har kjørt skadefritt helt siden oppkjøringen? Svar: jeg. Spør hvem av oss som ikke kan fikse bilen selv men må levere den på verksted? Svar: begge. Han er i likhet med veldig mange menn ikke i stand til mer enn å bytte pærer, vindusviskere, olje, spylevæske og dekk. Det kan for øvrig jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2019 den 6.48, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk lappen på onsdag og var så glad og ville prøve å kjøre en liten tur til kjøpesenteret, men fikk klar beskjed av mannen at jeg ikke er klar enda og st jeg må kjøre med han et par ganger før han kan slippe meg ut i trafikken.

Han sier at jeg kjører veldig bra men at ryggingen min er dårlig og at han er redd jeg roter det til på rygginga. Jeg rygga to ganger på oppkjøring og det var bra sa sensor. Men jeg er ellers ikke så veldig god til å rygge og kan bruke tid hvis det er lite plass. Nå ble jeg plutselig usikker 😖 så spørsmålet er, er det jeg som er urimelig eller han? Skal jeg ta nøklene og kjøre avgårde eller vente? Skal sies at han er verdens snilleste mann og at han har øvelseskjørt lenge med meg, har kun hatt noen få timer med trafikkskole da han stod for hovedopplæringa.

Anonymkode: 4714b...199

Hvem eier bilen?

Kvinner er jo som kjent dårlig til å kjøre bil, så forstår han godt.

Bor i Oslo selv, å se en kvinne rygge og lukeparkere er jo underholdning i seg selv.

Forstår godt at noen land forbyr kvinnen å kjøre bil, kvinnen er ikke teknisk, praktisk og logisk anlagt.

Anonymkode: 8c25f...dc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2019 den 14.58, Paramount skrev:

Hissigpropp! Det finnes unntak, og du er ett av dem tydeligvis, sikkert mange flere. Min skråsikkerhet bygges på seriøs forskning.

https://www.dagbladet.no/nyheter/da-er-det-vitenskapelig-bevist/65191498

Nåja, Rygging er kun en liten del av hva en bilsjåfør bør beherske og feil rygging representerer sjelden risiko for alvorlige skader. I alle andre tilfeller av ulykker er det menn som står for de fleste feilene. Det er primært menn som gjør alvorlige feil i trafikken. Førerfeil og høy fart som leder til trafikkulykker er det flest menn som står bak. Kanskje TS burde nekte mannen å kjøre fremover, nå når hun, kvinnen i huset, har fått lappen og kan lose bilen trygt på vegene ;) 

 

5119324.jpg

 

 

Tallene kan tyde på at kvinner burde trene mer på å rygge. De har en prosentvis større andel av uhell i revers enn mannlige sjåfører.

Tabellen under viser prosentvis fordeling på type ulykke fordelt på kjønn. Den viser at kvinner har en høyere andel ryggeuhell enn menn, mens menn har en større andel av andre typer uhell.

Det som ikke kommer frem av disse tallene er at det er 37 prosent sjanse for at det er en kvinne bak rattet i en ulykke, mens det er 63 prosent sannsynlighet for at det er en mann. Her kan du se tabellen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Amistad said:

Jeg ville blitt litt lei meg om jeg plutselig fikk lappen og min kone sa jeg ikke fikk bruke bilen før jeg var blitt tryggere bak rattet. 

Jeg forstår faktisk ikke hva han mener ... for det hele er veldig ulogisk. 

Enten så vil han ikke du skal bulke eller ripe opp bilen, eller så føler han ikke for å gi deg den friheten du nå plutselig har med ferskt sertifikat ...

Det samme tenkte jeg. Han misliker at hun blir mindre avhengig av ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ifølge statistikken burde TS nekte mannen sin å bedrive forbikjøring, for eksempel. Det er typisk at menn har problemer på dette området. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2019 den 6.48, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk lappen på onsdag og var så glad og ville prøve å kjøre en liten tur til kjøpesenteret, men fikk klar beskjed av mannen at jeg ikke er klar enda og st jeg må kjøre med han et par ganger før han kan slippe meg ut i trafikken.

Han sier at jeg kjører veldig bra men at ryggingen min er dårlig og at han er redd jeg roter det til på rygginga. Jeg rygga to ganger på oppkjøring og det var bra sa sensor. Men jeg er ellers ikke så veldig god til å rygge og kan bruke tid hvis det er lite plass. Nå ble jeg plutselig usikker 😖 så spørsmålet er, er det jeg som er urimelig eller han? Skal jeg ta nøklene og kjøre avgårde eller vente? Skal sies at han er verdens snilleste mann og at han har øvelseskjørt lenge med meg, har kun hatt noen få timer med trafikkskole da han stod for hovedopplæringa.

Anonymkode: 4714b...199

Enkelte menn altså 😂  skal holde dama under kontroll og ikke la de bli for selvstendige..  Høres ut som han liker å være sjefen han her.. Ta bilen og kjør, han har ingen rett til å fortelle deg hva du kan og ikke 😉

Anonymkode: 65b19...ca6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem eier bilen?

Kvinner er jo som kjent dårlig til å kjøre bil, så forstår han godt.

Bor i Oslo selv, å se en kvinne rygge og lukeparkere er jo underholdning i seg selv.

Forstår godt at noen land forbyr kvinnen å kjøre bil, kvinnen er ikke teknisk, praktisk og logisk anlagt.

Anonymkode: 8c25f...dc1

Ja, ville det vært praktisk for deg om din kone satt på rumpa mens du måtte kjøre til fotballtrening, levere og hente i barnehagen, kjøre henne rundt til forskjellige ærender osv? 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en måte å bli god på rygging og kjøring generelt, det er å kjøre bil. Mengdetrening er kjempeviktig. Så når menn hovedsaklig kjører når familien skal noe sted, så blir det mindre kjøring på kvinnen og hun vil derfor ikke bli like god. Om hun ikke kjører mye på egenhånd da. 

Så kjør så mye du bare kan, det er den beste måten å lære på. 

Anonymkode: b0b48...101

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2019 den 6.48, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk lappen på onsdag og var så glad og ville prøve å kjøre en liten tur til kjøpesenteret, men fikk klar beskjed av mannen at jeg ikke er klar enda og st jeg må kjøre med han et par ganger før han kan slippe meg ut i trafikken.

Han sier at jeg kjører veldig bra men at ryggingen min er dårlig og at han er redd jeg roter det til på rygginga. Jeg rygga to ganger på oppkjøring og det var bra sa sensor. Men jeg er ellers ikke så veldig god til å rygge og kan bruke tid hvis det er lite plass. Nå ble jeg plutselig usikker 😖 så spørsmålet er, er det jeg som er urimelig eller han? Skal jeg ta nøklene og kjøre avgårde eller vente? Skal sies at han er verdens snilleste mann og at han har øvelseskjørt lenge med meg, har kun hatt noen få timer med trafikkskole da han stod for hovedopplæringa.

Anonymkode: 4714b...199

Jeg forstår mannen din godt, ja du har lappen men det du trenger er mengdetrening

Det du bør gjøre er å kjøre endel alene slik at du får mengdetrening og sikkerhet i kjøringen din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
59 minutter siden, Trulteskogen skrev:

Nåja, Rygging er kun en liten del av hva en bilsjåfør bør beherske og feil rygging representerer sjelden risiko for alvorlige skader. I alle andre tilfeller av ulykker er det menn som står for de fleste feilene. Det er primært menn som gjør alvorlige feil i trafikken. Førerfeil og høy fart som leder til trafikkulykker er det flest menn som står bak. Kanskje TS burde nekte mannen å kjøre fremover, nå når hun, kvinnen i huset, har fått lappen og kan lose bilen trygt på vegene ;) 

 

Tallene kan tyde på at kvinner burde trene mer på å rygge. De har en prosentvis større andel av uhell i revers enn mannlige sjåfører.

 

Det var rygging det var snakk om her da ;)  Og en helt fersk sjåfør vil alltid medføre høyere risiko i trafikken enn en erfaren trafikant. At menn overvurderer sine ferdigheter, og oftere kjører med for høy hastighet, er noe annet.

At jeg får pepper for å ha påstått at menn er bedre sjåfører, og kan alt mye bedre, er ganske typisk når hissige kjerringer skumleser innlegg, og kaster seg over tastaturet etterpå. Kvinner er utvilsomt tryggere trafikanter fordi de, generelt sett, ikke overvurderer sine egne ferdigheter, heller tvert i mot. Og statistikken viser at det lønner seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2019 den 8.35, Paramount skrev:

Rygging er noe mange damer ALDRI lærer skikkelig. Og, dersom det oppstår problemer med bilen er det ALLTID mannen som må fikse de. 

Hvorfor blir kvinner så lite selvstendige tror du?  Ofte fordi menn har en tendens til ikke å slippe damene til.. Det er liksom en mannegreie..  Jeg er dame og kan både rygge, lukeparkere, skifte dekk og ellers mekke på bilen hvis det er nødvendig.. Men er det en mann i nærheten så vips har han tatt over jobben og det helt frivelig..  

Helt klart damer som ikke rører sånne ting men det er jaggu nok menn av samme sorten også 😉

Anonymkode: 65b19...ca6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Paramount skrev:

Det var rygging det var snakk om her da ;)  Og en helt fersk sjåfør vil alltid medføre høyere risiko i trafikken enn en erfaren trafikant. At menn overvurderer sine ferdigheter, og oftere kjører med for høy hastighet, er noe annet.

At jeg får pepper for å ha påstått at menn er bedre sjåfører, og kan alt mye bedre, er ganske typisk når hissige kjerringer skumleser innlegg, og kaster seg over tastaturet etterpå. Kvinner er utvilsomt tryggere trafikanter fordi de, generelt sett, ikke overvurderer sine egne ferdigheter, heller tvert i mot. Og statistikken viser at det lønner seg. 

Hvorfor nøye seg med å bekymre seg for rygging? Det er jo ute på veiene at risikoen for alvorlig skade er størst. Dersom mannen til TS er bekymret, burde han først og fremst rette bekymringen mot sine egne kjøreferdigheter. Siden han er mann utgjør han en større risiko ute i trafikken enn hva TS som kvinne gjør. 

Gretne gubber som deg burde lese seg litt bedre opp på fakta før de lirer av seg intetsigende, selvforherligende påstander. Det handler nemlig ikke utelukkende om overvurdering vs undervurdering av egne ferdigheter. Du er kanskje ikke bekjent med begrepet risiikovillighet. Mye tyder på at menn er mer risikovillige en kvinner. En særdeles dårlig egenskap å besitte som bilfører. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
33 minutter siden, Trulteskogen skrev:

Hvorfor nøye seg med å bekymre seg for rygging? Det er jo ute på veiene at risikoen for alvorlig skade er størst. Dersom mannen til TS er bekymret, burde han først og fremst rette bekymringen mot sine egne kjøreferdigheter. Siden han er mann utgjør han en større risiko ute i trafikken enn hva TS som kvinne gjør. 

Gretne gubber som deg burde lese seg litt bedre opp på fakta før de lirer av seg intetsigende, selvforherligende påstander. Det handler nemlig ikke utelukkende om overvurdering vs undervurdering av egne ferdigheter. Du er kanskje ikke bekjent med begrepet risiikovillighet. Mye tyder på at menn er mer risikovillige en kvinner. En særdeles dårlig egenskap å besitte som bilfører. 

Takk.

Hjelp meg du allvitende; "Mye tyder på at menn er mer risikovillige en kvinner" Hvor mye? 

Jeg ville aller helst vært opptatt av hennes(ts) sikkerhet, men så var det altså snakk om rygging her da, noe du ikke klarer å holde deg til. I tillegg sa hennes mann at hun mestret alt det andre bra.

Endret av Paramount
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

Om han ber deg kjøre fordi han vil ha seg en øl eller ti, så husk å minn han på at du ikke er klar for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

42 minutter siden, Nina1975 skrev:

Om han ber deg kjøre fordi han vil ha seg en øl eller ti, så husk å minn han på at du ikke er klar for det. 

Det skal jeg huske på 😂👍 

Anonymkode: 4714b...199

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2019 den 6.48, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk lappen på onsdag og var så glad og ville prøve å kjøre en liten tur til kjøpesenteret, men fikk klar beskjed av mannen at jeg ikke er klar enda og st jeg må kjøre med han et par ganger før han kan slippe meg ut i trafikken.

Han sier at jeg kjører veldig bra men at ryggingen min er dårlig og at han er redd jeg roter det til på rygginga. Jeg rygga to ganger på oppkjøring og det var bra sa sensor. Men jeg er ellers ikke så veldig god til å rygge og kan bruke tid hvis det er lite plass. Nå ble jeg plutselig usikker 😖 så spørsmålet er, er det jeg som er urimelig eller han? Skal jeg ta nøklene og kjøre avgårde eller vente? Skal sies at han er verdens snilleste mann og at han har øvelseskjørt lenge med meg, har kun hatt noen få timer med trafikkskole da han stod for hovedopplæringa.

Anonymkode: 4714b...199

Herregud er han faren din? Du har lappen og kan kjøre. Mannen din bare spiller på usikkerheten din. Klart du har like mye rett til å bruke bilen som han har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2019 den 6.55, AnonymBruker skrev:

Det er felles bil men jeg har øvelseskjørt i to år nå og har veldig lyst til å sitte alene uten noen i setet ved siden av. Jeg har jo lappen og kan øvelseskjøre på egenhånd. Jeg vet han vil ta det rolig men jeg vil også føle mestring uten hjelp. Jeg var litt redd for å kjøre alene og nå er jeg enda mer usikker fordi han er redd.

Ts

Anonymkode: 4714b...199

Du må jo få prøve deg alene. Ofte blir man mer stressa av å ha med medpassasjerer. Spesielt en med passasjer som garantert kommer til å kommentere mens du kjører. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Herregud er han faren din? Du har lappen og kan kjøre. Mannen din bare spiller på usikkerheten din. Klart du har like mye rett til å bruke bilen som han har. 

Jeg kjenner at jeg blir mer og mer usikker. Han sa istad at jeg får bare kjøre men skjer det noe så kan jeg ikke ringe, for han kan ikke hjelpe når han er langt unna. Kjenner jeg får helt noia, jeg vil ikke miste lappen heller!

Anonymkode: 4714b...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...