Gå til innhold

Mannen lar meg ikke kjøre bilen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk lappen på onsdag og var så glad og ville prøve å kjøre en liten tur til kjøpesenteret, men fikk klar beskjed av mannen at jeg ikke er klar enda og st jeg må kjøre med han et par ganger før han kan slippe meg ut i trafikken.

Han sier at jeg kjører veldig bra men at ryggingen min er dårlig og at han er redd jeg roter det til på rygginga. Jeg rygga to ganger på oppkjøring og det var bra sa sensor. Men jeg er ellers ikke så veldig god til å rygge og kan bruke tid hvis det er lite plass. Nå ble jeg plutselig usikker 😖 så spørsmålet er, er det jeg som er urimelig eller han? Skal jeg ta nøklene og kjøre avgårde eller vente? Skal sies at han er verdens snilleste mann og at han har øvelseskjørt lenge med meg, har kun hatt noen få timer med trafikkskole da han stod for hovedopplæringa.

Anonymkode: 4714b...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skulle du bare ha tatt nøklene når han sier han vil ta det rolig med deg? Er det en felles bil? Snakk sammen! Det ultimate samlivsrådet, alltid. :)

Anonymkode: 69ba2...d25

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull og tøv! Selvsagt skal du kjøre selv. Du blir ikke mer klar for å kjøre ved å ha han på siden av deg. 

Slå i bordet med sertifikatet og si at du kjører selv, ferdig med den saken! 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle du bare ha tatt nøklene når han sier han vil ta det rolig med deg? Er det en felles bil? Snakk sammen! Det ultimate samlivsrådet, alltid. :)

Anonymkode: 69ba2...d25

Det er felles bil men jeg har øvelseskjørt i to år nå og har veldig lyst til å sitte alene uten noen i setet ved siden av. Jeg har jo lappen og kan øvelseskjøre på egenhånd. Jeg vet han vil ta det rolig men jeg vil også føle mestring uten hjelp. Jeg var litt redd for å kjøre alene og nå er jeg enda mer usikker fordi han er redd.

Ts

Anonymkode: 4714b...199

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

For en tulling, sensor hadde aldri latt deg få lappen om du ikke var klar til å kjøre alene, bare ta bilen å kjør, ferdig med det: Han kan ikke nekte deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer vel litt an på det tenker jeg. Parkeringshuset på kjøpesenteret her er trangt, kronglete og alltid nesten fult. Aldri i verden om jeg hadde latt en med helt ferskt sertifikat kjøre bilen min/vår inn der. Er det helt vanlig trafikk og parkeringsforhold, så er han litt overbeskyttende. 

Anonymkode: 81c42...ca5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at bilen vår er stor, det er en e-klasse sedan, mercedes som er brei og lang. Den er gammel så det gjør ingenting om jeg bulker den, den har kjørt i ørten år og vi tenker å bytte den snart. Men en av grunnene til at han ikke tør å slippe meg ut før rygginga er perfekt, er fordi bilen er stor.

TS

Anonymkode: 4714b...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en kjøretur  alene uten rygging. Jeg kjørte masse rundt når jeg fikk lappen. Stoppet ikke før jeg var hjemme igjen. Ikke verre enn det. Spør han om han måtte kjøre med sine foreldre etter han fikk lappen. 

Man kjører ofre bedre alene fordi man slipper spenningen og stresset med å ha en ekstra sjåfør i forsete som gjør deg usikker. 

På søndag tar du bilen til en søndagsstengt nærbutikk for å gjøre deg trygg på parkeringen der. Og sier til mannen din at dette vil du klare alene. 

Anonymkode: 415f6...0c5

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er din bil også trenger du ikke hans tillatelse for å kjøre den.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta en kjøretur  alene uten rygging. Jeg kjørte masse rundt når jeg fikk lappen. Stoppet ikke før jeg var hjemme igjen. Ikke verre enn det. Spør han om han måtte kjøre med sine foreldre etter han fikk lappen. 

Man kjører ofre bedre alene fordi man slipper spenningen og stresset med å ha en ekstra sjåfør i forsete som gjør deg usikker. 

På søndag tar du bilen til en søndagsstengt nærbutikk for å gjøre deg trygg på parkeringen der. Og sier til mannen din at dette vil du klare alene. 

Anonymkode: 415f6...0c5

Det har jeg tenkt å gjøre. Vet at IKEA park.plassen er helt tom på søndager så da drar jeg dit og øver på rygginga. Så rygger jeg bilen på plass hjemme og sender han snap 😅 det er bare det at når man er litt usikker fordi man på første gang skal sitte helt alene, så kommer noen og bekrefter den usikkerheten 😖 fysj.

Ts

Anonymkode: 4714b...199

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han gjør deg usikker så kjør bil alene en god stund før han får sitte på. Du trenger å kjøre mye fremover, og det siste du har bruk for er en som gjør deg mer usikker i trafikken enn du allerede er!

Kjør kun alene er mitt råd. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frida skrev:

Hvis han gjør deg usikker så kjør bil alene en god stund før han får sitte på. Du trenger å kjøre mye fremover, og det siste du har bruk for er en som gjør deg mer usikker i trafikken enn du allerede er!

Kjør kun alene er mitt råd. 

Takk❤ det trengte jeg virkelig å høre 

Anonymkode: 4714b...199

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da barna mine fikk lappen (siste for ca ett år siden), gå jeg dem nøkkelen, og "beordret" dem ut på tur for at de skulle bli vant med å kjøre alene.

Jeg er nok litt enig i at et trangt parkeringshus ikke er den beste starten,  ikke fordi du ikke er flink nok, men fordi begynnernervene kan rote det til for deg, men kjøre alene bør du gjøre,  og det så raskt som mulig.

 

Anonymkode: cdb6b...cd8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er en dust.Han har ingen rett til å bestemme over deg.

Du har gyldig sertifikat, og bilen er like mye din som hans. 

Da kjører du om du vil kjøre, og han har overhodet ikke noe han skulle ha sagt.

 

Anonymkode: 6de14...510

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk❤ det trengte jeg virkelig å høre 

Anonymkode: 4714b...199

Du får sette deg ned med mannen din og forklare ham at han gjør deg mer usikker når han sier slikt. Du trenger oppmuntring, ikke det motsatte. Om han tenker seg litt om så forstår han nok det.

Lykke til og gratulerer med sertifikat og ny frihet! :smilyblomst:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lar min 18 åring ta begge våre biler selv om hun skal i trange parkeringshus eller gjennom drive in på McDonald's, der det er trangt. Den beste læringen er jo å få prøve seg selv. 

Anonymkode: 6d821...b89

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er DERES bil og du har sertifikat. Herregud, mannen din er kjip. Bare ta nøklene og kjør i vei.

Anonymkode: 1aee3...18a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alle vært helt ferske sjåfører en gang og vi trenger alle å bygge opp vår egen sikkerhet i en slik ny situasjon.
Kjør så mye du kan alene. En må bare i gang med alt som er nytt og som kan virke skummelt. Øving, øving, øving
er det som skal til for alle sammen og selv om man har kjørt bil i mange år under mange forhold, må en stadig vekk
på`n igjen...f.eks. når det blir glatt og snøen kommer. Da burde alle oppsøke en glattkjøringsbane og virkelig få inn
det med å gi gass/bremse og venne seg til hvordan bilen er på glatt underlag. Leke seg litt i trygge omgivelser. 

Øv på alt du er litt usikker på, ts. Som Ronja Røverdatter gjorde det da faren hadde formanet henne om at hun IKKE
fikk lov til visse ting i skogen, for det var farlig der ute. Da strøk hun på dør, ut i skogen og gjorde akkurat det
han sa nei til...for hvordan skulle hun ellers øve seg på å ikke ramle uti den store elva, om hun ikke var nettopp
der på kanten og øvde seg til å bli god til å ikke ramle uti.

Det kommer til å gå bra skal jeg si deg. Lykke til, tvi, tvi og "punkter et dekk"!  🚘   :tommelopp:   (istedenfor break a leg)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...