Gå til innhold

Prøverør 2019, søskenforsøk.


Mamma til én

Anbefalte innlegg

På 6.5.2019 den 20.04, Mamma til én skrev:

Kanskje alle gode ting er 3, håper det 🙏 Så bra at det klaffet for dere etter en stund, håper det gjør det igjen! Vet du hvorfor du ikke ble gravid på vanlig måte? De finner ingen årsak som gjør at vi ikke blir gravide (og klarer å holde på det) denne gangen.

Håper virkelig det, masse lykke til med uttaket! 

Ja, vi vet jo at det kan skje selv om det tar lang tid nå. De finner ingen årsak hos oss heller. Vi blir ikke gravide av oss selv i det hele tatt, med unntak av noen mulige kjemiske tidligere, og en sikker kjemisk i april i år. Da vi begynte med IVF, responderte jeg dårlig på stimuleringen til tross for normale hormonprøver. Det er mulig det har noe med saken å gjøre. 

Lykke til med uttaket til deg også @Waldfee!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uttaket er overstått, og det gikk bra ☺ Hadde en del smerter under uttaket, men ikke mer enn jeg tåler. Fikk ut 14 egg, så nå er jeg veldig spent på utviklingen videre. På fredag blir det (etter planen) innsett. Er så takknemlig for de snille og flinke menneskene på sykehuset som hjelper oss med å realisere baby- drømmen 🙏

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mamma til én skrev:

Uttaket er overstått, og det gikk bra ☺ Hadde en del smerter under uttaket, men ikke mer enn jeg tåler. Fikk ut 14 egg, så nå er jeg veldig spent på utviklingen videre. På fredag blir det (etter planen) innsett. Er så takknemlig for de snille og flinke menneskene på sykehuset som hjelper oss med å realisere baby- drømmen 🙏

Flott antall, og tenk at jeg også fikk 14 på samme dag! Littegrann vondt her også, men fort overstått og gikk egentlig veldig greit! Fin form nå. Jeg håper jeg også får innsett fredag eller eventuelt lørdag 🤞🤞 Heier masse på deg her også💗!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var helt utrolig at det er så likt ☺ Håper vi begge får positiv beskjed på telefonen i morgen og ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg også være. Etter mange års prøving på egen hånd, to insemineringer uten hell satt førstemann på første IVF forsøk, og begynner nå å bli klar for å prøve på søsken. Skal vente til etter sommeren så er ikke helt i prøvemodus ennå, men jobber med å forberede kroppen på det som kommer. Vi har fire blastocyster på frys som vi skal bruke. Jeg har sagt klart fra om at det blir med disse fire da egguttaket tok mye av meg. Jeg er sykt spent og forventer ikke at det skal gå like "lett" med nestemann. Kjenner at jeg både gleder og gruer meg til å begynne, da dette er en tung prosess men sluttresultatet er jo verd alle prøvelsene man må igjennom. 

Anonymkode: 84ad5...99a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her vil jeg også være. Etter mange års prøving på egen hånd, to insemineringer uten hell satt førstemann på første IVF forsøk, og begynner nå å bli klar for å prøve på søsken. Skal vente til etter sommeren så er ikke helt i prøvemodus ennå, men jobber med å forberede kroppen på det som kommer. Vi har fire blastocyster på frys som vi skal bruke. Jeg har sagt klart fra om at det blir med disse fire da egguttaket tok mye av meg. Jeg er sykt spent og forventer ikke at det skal gå like "lett" med nestemann. Kjenner at jeg både gleder og gruer meg til å begynne, da dette er en tung prosess men sluttresultatet er jo verd alle prøvelsene man må igjennom. 

Anonymkode: 84ad5...99a

Så spennende med søskenforsøk,  og så bra at du har fire fine blastoer på frys 😀 Kan absolutt bli baby av det ☺ Egguttak er en stor påkjenning, helt enig i det. Ikke bare selve uttaket, men tiden i forkant, bekymringene, sprøytene osv. Høres ut som dere har en god plan da, med oppstart etter sommeren. Viktig å gi seg selv tid til å forberede seg mentalt ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har allerede fått telefon fra sykehuset, og det blir forandring i planene 😯 I stedet for innsett i morgen, blir det innsett av blasto på mandag. De anbefalte det da eggene var av god kvalitet, og at det kunne forbedre sjansene mine. Må jo bare stole på det de sier, de kan tross alt mer om dette enn meg 🙂 Har ikke dyrket til blasto før, så veldig spent på det. 8 av de 14 eggene hadde blitt befruktet. Livredd for at alle eggene skal falle fra i løpet av helgen 😟

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mamma til én skrev:

Jeg har allerede fått telefon fra sykehuset, og det blir forandring i planene 😯 I stedet for innsett i morgen, blir det innsett av blasto på mandag. De anbefalte det da eggene var av god kvalitet, og at det kunne forbedre sjansene mine. Må jo bare stole på det de sier, de kan tross alt mer om dette enn meg 🙂 Har ikke dyrket til blasto før, så veldig spent på det. 8 av de 14 eggene hadde blitt befruktet. Livredd for at alle eggene skal falle fra i løpet av helgen 😟

Så bra med 8 befruktet 👏👏👏! Jeg tenker at hvis du ikke har dyrket til blasto før, er det absolutt verdt å prøve når du har så mange egg👍. Det øker jo sannsynligheten for graviditet en god del om man setter inn en fin blasto. Skjønner det er nervepirrende, men man må stole på legen/sykehuset! Jeg har troa på at det blir bra 💗🤞

Jeg fikk ikke valget om å dyrke til blasto, hadde 7 befruktet og fikk bare beskjed om at innsett blir i morgen. Men jeg har nok en del dårligere kvalitet enn deg (pga alder), så er nok derfor! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Waldfee skrev:

Så bra med 8 befruktet 👏👏👏! Jeg tenker at hvis du ikke har dyrket til blasto før, er det absolutt verdt å prøve når du har så mange egg👍. Det øker jo sannsynligheten for graviditet en god del om man setter inn en fin blasto. Skjønner det er nervepirrende, men man må stole på legen/sykehuset! Jeg har troa på at det blir bra 💗🤞

Jeg fikk ikke valget om å dyrke til blasto, hadde 7 befruktet og fikk bare beskjed om at innsett blir i morgen. Men jeg har nok en del dårligere kvalitet enn deg (pga alder), så er nok derfor! 

Ja må ha troen 🙂 Blir spennende å prøve noe nytt siden det ikke har blitt klaff etter de andre forsøkene. Kanskje blasto er det som skal til for å lykkes for meg 🤞 De sa kvaliteten så veldig bra ut. Jeg er 34 år. 

Jeg har troen på deg og! Kjenner jeg hadde blitt oppriktig glad om du hadde blitt gravid nå, du fortjener det virkelig etter alt du har vært gjennom ❤ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Mamma til én skrev:

Ja må ha troen 🙂 Blir spennende å prøve noe nytt siden det ikke har blitt klaff etter de andre forsøkene. Kanskje blasto er det som skal til for å lykkes for meg 🤞 De sa kvaliteten så veldig bra ut. Jeg er 34 år. 

Jeg har troen på deg og! Kjenner jeg hadde blitt oppriktig glad om du hadde blitt gravid nå, du fortjener det virkelig etter alt du har vært gjennom ❤ 

Det er absolutt lurt å forsøke! Og du har alderen med deg 👍🤞! Heier masse på deg💗 Og takk for gode ord, det er veldig hyggelig. Jeg må bare håpe 🤞☺️ på et mirakel tross alderen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wify90

Hei, jeg føler deres smerte og ønsker å melde meg inn her.

Jeg har en 6 åring som maser om flere søsken og meg selv som lengter sterkt etter en til. vi har prøvd i 5 år før vi  gikk gjennom vår første ivf behandling som var forrige mnd. Har testdag 15.05. Jeg kjenner meg godt igjen i det du sier om at kroppen har klart dette en gang tidligere også sliter man plutselig. Hos oss er mannen hovedproblemet.  Ønsker dere masse lykke til jenter! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, wify90 skrev:

Hei, jeg føler deres smerte og ønsker å melde meg inn her.

Jeg har en 6 åring som maser om flere søsken og meg selv som lengter sterkt etter en til. vi har prøvd i 5 år før vi  gikk gjennom vår første ivf behandling som var forrige mnd. Har testdag 15.05. Jeg kjenner meg godt igjen i det du sier om at kroppen har klart dette en gang tidligere også sliter man plutselig. Hos oss er mannen hovedproblemet.  Ønsker dere masse lykke til jenter! :) 

Så leit å høre at dere har prøvd så lenge uten hell, kan ikke ha vært enkelt. Er alltid litt sårt når barnet spør etter søsken, når man har så lyst til å kunne gi søsken til barnet men uten å lykkes. 

Så utrolig spennende med første (og forhåpentligvis eneste) rundt med ivf 😀 Ikke lenge til testdato. Krysser virkelig fingrene for at dette skal gå bra! 🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Slenger meg på tråden her :)

 

Prøvde i 2 år før vi hadde vårt første IVF forsøk, som blei blink på første forsøk! (8 egg ut, 5 befrukta men kun 1 som var bra nok til innsett!) 

Fikk en liten i 2016, og har egentlig prøvd på nr 2 siden det 😅

Hadde nytt uttak i oktober 2018 som resulterte i 36 egg ut, 25 befrukta og kun 1 som var godt nok til frys. (blei ikkje innsett ettersom eg var rimelig overstimulert!) 

Innsett av fryst blasto i Januar som ikkje ga resultat. 

Er super klar for nytt uttak på Onsdag 15., og forhåpentligvis innsett av blasto igjen Mandag 20. (siden det ikkje blir innsett 17.mai)

 

Må sei eg håpa på max 15 egg ut etter siste uttaket  😂 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Prøvekanin skrev:

Hei jenter! Slenger meg på tråden her :)

 

 

Prøvde i 2 år før vi hadde vårt første IVF forsøk, som blei blink på første forsøk! (8 egg ut, 5 befrukta men kun 1 som var bra nok til innsett!) 

Fikk en liten i 2016, og har egentlig prøvd på nr 2 siden det 😅

Hadde nytt uttak i oktober 2018 som resulterte i 36 egg ut, 25 befrukta og kun 1 som var godt nok til frys. (blei ikkje innsett ettersom eg var rimelig overstimulert!) 

Innsett av fryst blasto i Januar som ikkje ga resultat. 

Er super klar for nytt uttak på Onsdag 15., og forhåpentligvis innsett av blasto igjen Mandag 20. (siden det ikkje blir innsett 17.mai)

 

Må sei eg håpa på max 15 egg ut etter siste uttaket  😂 

 

 

Hei 😀 Så fantastisk at det ble klaff etter første runde med ivf, og at du har fått en liten jente ☺ Høres ut som du var veldig overstimulert sist forsøk ja, det var mange egg ut! Synd det ikke gav uttelling. 

Så spennende med uttak på onsdag, det er ikke lenge til ☺ Da er jeg akkurat en uke foran deg, jeg hadde uttak på onsdag, og skal få satt inn blasto på mandag 🙂 Masse lykke til med uttaket, håper det går bra. Hold oss gjerne oppdatert, spennende å høre hvordan det går med andre i samme situasjon. Tenker ikke på annet enn ivf om dagen 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender linken til et blogginnlegg om det å ønske seg et barn til:

http://motesilje.com/drommen-om-et-barn-til/?fbclid=IwAR1GMPB8eWkSu__FL0N4AaWskAe2CxrzvmFx9yb6-vqfXMTPYGiux8miOUg

Ikke en blogg jeg leser, men kom over den etter at denne bloggeren var med på god morgen norge- der snakket hun om sorgen over ikke å klare å få barn nummer to. Synes hun setter ord på mye av det i hvertfall jeg føler, og sikkert mange andre ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Mamma til én skrev:

Sender linken til et blogginnlegg om det å ønske seg et barn til:

http://motesilje.com/drommen-om-et-barn-til/?fbclid=IwAR1GMPB8eWkSu__FL0N4AaWskAe2CxrzvmFx9yb6-vqfXMTPYGiux8miOUg

Ikke en blogg jeg leser, men kom over den etter at denne bloggeren var med på god morgen norge- der snakket hun om sorgen over ikke å klare å få barn nummer to. Synes hun setter ord på mye av det i hvertfall jeg føler, og sikkert mange andre ❤

Tårene trillet da jeg leste denne. Det er jo akkurat det man kjenner på selv. Fint at hun deler 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Waldfee skrev:

Tårene trillet da jeg leste denne. Det er jo akkurat det man kjenner på selv. Fint at hun deler 💗

Ja samme her, synes det var så fint skrevet. Er så godt når noen setter ord på det man føler ❤

13 minutter siden, Waldfee skrev:

Masse masse masse lykke til med innsett i morgen, @Mamma til én💗🤞!! Skal tenke på deg! Mengder av babystøv sendes din vei 🤞! Klem fra meg 💗

Ja nå er jeg spent på morgendagen! 🙂Håper i hvertfall én har overlevd og ser bra ut, frykten er at ingen har klart seg. Jeg er alt for flink til å tenke negativt 🙈 Tuuusen takk for det, det setter jeg veldig stor pris på! 😍❤ Klem

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.5.2019 den 12.05, Mamma til én skrev:

Hei 😀 Så fantastisk at det ble klaff etter første runde med ivf, og at du har fått en liten jente ☺ Høres ut som du var veldig overstimulert sist forsøk ja, det var mange egg ut! Synd det ikke gav uttelling. 

Så spennende med uttak på onsdag, det er ikke lenge til ☺ Da er jeg akkurat en uke foran deg, jeg hadde uttak på onsdag, og skal få satt inn blasto på mandag 🙂 Masse lykke til med uttaket, håper det går bra. Hold oss gjerne oppdatert, spennende å høre hvordan det går med andre i samme situasjon. Tenker ikke på annet enn ivf om dagen 😂

En liten gutt blei det faktisk 😍🙊 

 

Spennande! Kor mange egg hadde du befrukta? Blir samme plan som meg med uttak onsdag og forhåpentligvis innsett mandag. Men får komme oss gjennom første steg i etappen før eg tenker på det 😅

 

Masse lykke til imorgen! Krysser fingrane for deg ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...