Gå til innhold

Prøverør 2019, søskenforsøk.


Mamma til én

Anbefalte innlegg

Vet det allerede finnes en prøverørstråd, men ville lage en egen for dem som holder på med søskenforsøk. Føler vi er i en annen situasjon siden vi er så utrolig heldige å allerede ha barn, samtidig som det er sårt å ikke klare å gi barnet søsken. I hvertfall føles det slik for meg.

Jeg kjenner ingen i samme situasjon, men har lest på ulike forum at vi er mange som sliter med det samme.

Litt om meg; jeg har ett barn på fire år, som ble unnfanget på naturlig vis uten noen vansker. Andremann har vi derimot prøvd å lage i tre år, uten hell. Jeg har vært gjennom spontanabort, ma og kjemisk graviditet. Det har vært noen tøffe år. Er nå i gang med 3. prøverørsforsøk, og ønsker så sterkt at det denne gangen skal gå. Håper er der fortsatt, selv om det blir mindre og mindre for hver nedtur. 

Ønsker å høre fra andre i samme situasjon ☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan melde meg inn her :) 

Vi har et prøverørsbarn på ett år, og prøver på nr. to. Vi er ikke i gang med IVF-forsøk enda, men regner med at vi kommer dit i august-september. Foreløpig prøver vi litt på gamlemåten. Første normale syklus etter fødselen hadde jeg en kjemisk graviditet, så vi har et lite håp. 

Håper nr. 3 er forsøket er det som gjelder for dere! Datteren ble til på 3. forsøk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i en ganske lik situasjon, har prøvd på nr. 2 i 2 år. Skal snart i gang med 3. runden med ivf. Førstemann fikk vi også ved hjelp av ivf, men  den gangen klaffet det på første forsøket. Jeg har litt endometriose,  ellers ser alt bra ut. 

Føler at man ikke har "lov" til å være lei seg over ikke å få flere barn, siden man allerede har barn. De som vet om problemet vårt kommer med alskens råd; hvis man bare slutter å prøve så går det med en gang, hva med adopsjon, kanskje du ikke vise drikke så mye brus, kanskje du burde trene osv. Nå holder jeg ting mer inni meg, orker ikke lenger å få tilbakemelding fra folk som ikke aner noe om denne prosessen. Det er beintøft, og psykisk tungt. Har hatt en spontanabort og en b.o. 

Hjelper å høre at andre er i samme situasjon, selv om dette ikke er noe jeg unner noen. 

Anonymkode: 1a3fe...a30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter med akkurat de samme følelsene som dere har. Sliter med nr to og det er vanvittig tøft. Første kom på naturlig vis og bare etter noen mnd prøving.

 Man vet at man kan bli gravid og føde et barn, og det gjør der bare enda mer frustrerende på en måte.  Hittil har veien til nr to bestått av SA og nå ivf. Hatt ett mislykket forsøk og skal forhåpentligvis i gang igjen snart. 

Anonymkode: d468a...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er også i samme situasjon. Ble raskt gravid naturlig med nr en, og raskt gravid da vi ønsket søsken (drøyt fire år siden). Det endte i SA/MA i uke ti, og ikke klart å få til søsken etter det. Brukte noen år på å prøve videre naturlig, og har nå hatt fem uttak på ivf - ett mislykket innsett og venter nå på første innsett fra frys. Har også hatt en god andel kjemiske og tidlige SA, og det virker som om vårt største problem er at embryoene stopper utviklingen tidlig. 

Kjenner også veldig godt til alle gode forslag om hva vi burde gjøre og ikke gjøre, men de aller fleste respekterer når jeg sier hva forskningen forteller om sammenhenger. Men alltid noen som skal ha sin egen mening likevel, noe som har gjort at jeg ikke deler like mye lenger, har ikke overskudd til å skulle forsvare/forklare alt.. Vi er veldig usikre på om vi orker et uttak til, da det siste var veldig tøft mentalt, så setter vår lit til de to vi har på frys foreløpig.

❤️ Stor klem til alle mammahjertene her som ønsker plass til flere 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på en ting, dere som har prøvd i over ett år, fungerer dere optimalt? Altså er dere i full jobb og sosial med venner osv på fritiden? Nå har vi prøvd i snart to år på søsken og jeg kjenner at luften begynner å gå litt ut av ballongen. Møter jo opp på jobb, men det koster meg mye! Og orker ikke så mye annet på fritiden... Særlig når alle andre får søsken eller blir gravide, utenom oss.. 

Anonymkode: d468a...0a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Illy skrev:

Jeg kan melde meg inn her :) 

Vi har et prøverørsbarn på ett år, og prøver på nr. to. Vi er ikke i gang med IVF-forsøk enda, men regner med at vi kommer dit i august-september. Foreløpig prøver vi litt på gamlemåten. Første normale syklus etter fødselen hadde jeg en kjemisk graviditet, så vi har et lite håp. 

Håper nr. 3 er forsøket er det som gjelder for dere! Datteren ble til på 3. forsøk.

Kanskje alle gode ting er 3, håper det 🙏 Så bra at det klaffet for dere etter en stund, håper det gjør det igjen! Vet du hvorfor du ikke ble gravid på vanlig måte? De finner ingen årsak som gjør at vi ikke blir gravide (og klarer å holde på det) denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner jo meg fra før, men melder meg inn her, jeg også💗. Førstemann kom på første ivf, med søsken har vi forsøkt i to år nå med ivf - 4 fersk og 3 frys, 1 MA og 1 exu. Uttak nr 5 på onsdag. Blir 40 til sommeren, så håpet begynner å svinne. Vil heller ikke bruke mange flere år på dette, mannen sier det er maks ut 2019 og jeg er vel egentlig enig. Det tar veldig på, og man kjenner seg mislykket som ikke klarer å bli gravid igjen og gi barnet sitt søsken. Virker som alle har søsken rundt her hvor vi bor... og det popper opp gravidmager overalt! 

Jeg er i full jobb og sosial med venner mv, jeg tenker det er viktig og riktig å være det, selv om det hender jeg må gråte en smule over annonserte graviditeter mv. Hele tiden er det jo en ny gravid kollega... akkurat under forsøk er jeg litt sykmeldt, både pga bivirkninger og pga den psykiske påkjenningen. 

Ønsker dere alle sammen her lykke til, håper vi alle kan få oppfylt søskendrømmen 🤞💗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til til alle sammen her inne!

Vi skal ha fryseforsøk, men det er for å prøve på nummer tre. Jeg har et veldig avslappet forhold til det hele. Det er fantastisk hvis det lykkes, men går det ikke er vi mer enn overlykkelige for de to nydelige skattene vi har. 

 

Anonymkode: fe006...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i en ganske lik situasjon, har prøvd på nr. 2 i 2 år. Skal snart i gang med 3. runden med ivf. Førstemann fikk vi også ved hjelp av ivf, men  den gangen klaffet det på første forsøket. Jeg har litt endometriose,  ellers ser alt bra ut. 

Føler at man ikke har "lov" til å være lei seg over ikke å få flere barn, siden man allerede har barn. De som vet om problemet vårt kommer med alskens råd; hvis man bare slutter å prøve så går det med en gang, hva med adopsjon, kanskje du ikke vise drikke så mye brus, kanskje du burde trene osv. Nå holder jeg ting mer inni meg, orker ikke lenger å få tilbakemelding fra folk som ikke aner noe om denne prosessen. Det er beintøft, og psykisk tungt. Har hatt en spontanabort og en b.o. 

Hjelper å høre at andre er i samme situasjon, selv om dette ikke er noe jeg unner noen. 

Anonymkode: 1a3fe...a30

Kjenner meg godt igjen det du beskriver, for ikke å snakke om alle de velmente rådene 🙈 Godt å vite at jeg ikke er alene om å være i denne situasjonen ❤ Håper det blir baby ut av forsøket du skal inn i 🤞 Og jo, det er så absolutt lov til å være lei seg over å streve med å få barn nummer to. Det vil alltid være noen som har det verre, men det betyr ikke at det man selv står i ikke er smertefullt 😥

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sitter med akkurat de samme følelsene som dere har. Sliter med nr to og det er vanvittig tøft. Første kom på naturlig vis og bare etter noen mnd prøving.

 Man vet at man kan bli gravid og føde et barn, og det gjør der bare enda mer frustrerende på en måte.  Hittil har veien til nr to bestått av SA og nå ivf. Hatt ett mislykket forsøk og skal forhåpentligvis i gang igjen snart. 

Anonymkode: d468a...0a6

Ja det er det det er, rett og slett utrolig frustrerende. Å ønske noe så mye uten å kunne gjøre noe med det. Annet en det vi gjør da, og det er jo absolutt ikke lite. Vondt å oppleve SA 💔 Og negativt ivf- forsøk tæret også på. Håper du får komme snart i gang med nytt forsøk, og at resultatet blir baby!!❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, prøverpåny skrev:

Ja, vi er også i samme situasjon. Ble raskt gravid naturlig med nr en, og raskt gravid da vi ønsket søsken (drøyt fire år siden). Det endte i SA/MA i uke ti, og ikke klart å få til søsken etter det. Brukte noen år på å prøve videre naturlig, og har nå hatt fem uttak på ivf - ett mislykket innsett og venter nå på første innsett fra frys. Har også hatt en god andel kjemiske og tidlige SA, og det virker som om vårt største problem er at embryoene stopper utviklingen tidlig. 

Kjenner også veldig godt til alle gode forslag om hva vi burde gjøre og ikke gjøre, men de aller fleste respekterer når jeg sier hva forskningen forteller om sammenhenger. Men alltid noen som skal ha sin egen mening likevel, noe som har gjort at jeg ikke deler like mye lenger, har ikke overskudd til å skulle forsvare/forklare alt.. Vi er veldig usikre på om vi orker et uttak til, da det siste var veldig tøft mentalt, så setter vår lit til de to vi har på frys foreløpig.

❤️ Stor klem til alle mammahjertene her som ønsker plass til flere 💕

Du har virkelig vært gjennom mye! Nå MÅ det være din tur! Så bra at du har egg på frys. Har lest om flere som har lykkes med fryste egg- hadde vært fantastisk om du fikk en liten eskimo ❤

Jeg synes og det er slitsomt å forklare og forsvare valgene vi tar overfor andre, spesielt om det er noen som ikke er så nære. Jeg har blitt mer lukket, har noen jeg deler med og det er bra nok for meg. Men godt å høre fra andre i samme situasjon.

Stor klem til deg og, heier på deg og de fryste eggene ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Waldfee skrev:

Du kjenner jo meg fra før, men melder meg inn her, jeg også💗. Førstemann kom på første ivf, med søsken har vi forsøkt i to år nå med ivf - 4 fersk og 3 frys, 1 MA og 1 exu. Uttak nr 5 på onsdag. Blir 40 til sommeren, så håpet begynner å svinne. Vil heller ikke bruke mange flere år på dette, mannen sier det er maks ut 2019 og jeg er vel egentlig enig. Det tar veldig på, og man kjenner seg mislykket som ikke klarer å bli gravid igjen og gi barnet sitt søsken. Virker som alle har søsken rundt her hvor vi bor... og det popper opp gravidmager overalt! 

Jeg er i full jobb og sosial med venner mv, jeg tenker det er viktig og riktig å være det, selv om det hender jeg må gråte en smule over annonserte graviditeter mv. Hele tiden er det jo en ny gravid kollega... akkurat under forsøk er jeg litt sykmeldt, både pga bivirkninger og pga den psykiske påkjenningen. 

Ønsker dere alle sammen her lykke til, håper vi alle kan få oppfylt søskendrømmen 🤞💗

Ja deg kjenner jeg, og det er jeg glad for ❤ Er så spent på forsøket ditt, og håper sånn at det skal gå bra! Jeg har troen 🙂

Her i gården popper det og ut gravidmager alle veier, og alle de jeg var i permisjon sammen med har for lengst fått sitt andre barn. Skammer meg når jeg ikke helt klarer å være glad på andres vegne 🙈 Men ønsker heller ikke at andre skal måtte gå gjennom dette, for det er så tøft. 

Heier masse masse på deg!! ☺

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå på onsdag har jeg uttak, og den dagen kan ikke komme fort nok. Ser sånn frem til å være skikkelig i gang med 3. forsøket, selv om frykten for nye nedturer er der hele tiden. I kveld skal jeg sette Ovitrelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Mamma til én skrev:

Ja deg kjenner jeg, og det er jeg glad for ❤ Er så spent på forsøket ditt, og håper sånn at det skal gå bra! Jeg har troen 🙂

Her i gården popper det og ut gravidmager alle veier, og alle de jeg var i permisjon sammen med har for lengst fått sitt andre barn. Skammer meg når jeg ikke helt klarer å være glad på andres vegne 🙈 Men ønsker heller ikke at andre skal måtte gå gjennom dette, for det er så tøft. 

Heier masse masse på deg!! ☺

Tusen takk, og Ja, det er veldig hyggelig å kjenne noen i samme situasjon 💗(selv om ikke man unner andre den situasjonen)  heier akkurat like masse på deg!! 🤞🤞🤞

 

40 minutter siden, Mamma til én skrev:

Nå på onsdag har jeg uttak, og den dagen kan ikke komme fort nok. Ser sånn frem til å være skikkelig i gang med 3. forsøket, selv om frykten for nye nedturer er der hele tiden. I kveld skal jeg sette Ovitrelle. 

Jeg satte ovitrelle kl 2050, uttak kl 0850 på onsdag. Tvi tvi! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for det, @prøverpåny ❤ Her var det bra mengde egg ja, legen virket fornøyd og da er jeg det og 😄 Så håper jeg det går rette veien med ett av dem 🙏🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Waldfee skrev:

Tusen takk, og Ja, det er veldig hyggelig å kjenne noen i samme situasjon 💗(selv om ikke man unner andre den situasjonen)  heier akkurat like masse på deg!! 🤞🤞🤞

 

Jeg satte ovitrelle kl 2050, uttak kl 0850 på onsdag. Tvi tvi! 

Masse lykke til i morgen, dette skal gå bra ☺❤ Krysser alt jeg kan krysse for oss begge i morgen 🤞🤞🤞🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til til alle sammen her inne!

Vi skal ha fryseforsøk, men det er for å prøve på nummer tre. Jeg har et veldig avslappet forhold til det hele. Det er fantastisk hvis det lykkes, men går det ikke er vi mer enn overlykkelige for de to nydelige skattene vi har. 

 

Anonymkode: fe006...1a3

Så fantastisk om det hadde klaffet med tredjemann og 🤩 Lykke til med fryseforsøk, hold oss gjerne oppdatert 😀💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mamma til én skrev:

Masse lykke til i morgen, dette skal gå bra ☺❤ Krysser alt jeg kan krysse for oss begge i morgen 🤞🤞🤞🤞

Lykke til, du også 🤞🤞🤞💗💗💗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...