Gå til innhold

Prøverør 2019, søskenforsøk.


Mamma til én

Anbefalte innlegg

På 28.5.2019 den 15.28, prøverpåny skrev:

Jeg er midt mellom EL og IKM, så venter bare på at den nye syklusen skal starte, for da blir det innsett. Har tatt letrozol denne syklusen også selv om jeg visste det ikke ble innsett for å få EL til «riktig» tid i syklusen. 

Da nærmer det seg virkelig 😀 Tenk så flott om du hatte fått en liten spire i magen før sommeren 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går og kjenner på en sterk angst for å miste. Er livredd for å se blod hver gang jeg skal på toalettet. Symptomene kommer og går. Til tiden kan jeg ikke merke noe som helst, og da blir jeg stresset. Men det er jo veldig tidlig, og jeg kan gjerne ikke forvente å kjenne så mye ennå. Ultralyden kan ikke komme raskt nok 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2019 den 20.22, Mamma til én skrev:

Da nærmer det seg virkelig 😀 Tenk så flott om du hatte fått en liten spire i magen før sommeren 💖

Ja, for i dag var det mensen 🎉😂 Ikke ofte det jubles for det, men det betyr innsett om drøyt to uker om alt går etter planen! Hadde mye mellomblødninger og skikkelige menssmerter med pangstart på mensen, så tror letrozolen bidrar til tykkere slimhinne i det minste. 

Kjenner godt til følelsen for å være redd for å miste, men med god stigning på hcg nå skal jo sjansene være gode for at det lykkes ❤️ Blir en spennende uke 25 for oss med innsett og UL. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.5.2019 den 22.59, prøverpåny skrev:

Ja, for i dag var det mensen 🎉😂 Ikke ofte det jubles for det, men det betyr innsett om drøyt to uker om alt går etter planen! Hadde mye mellomblødninger og skikkelige menssmerter med pangstart på mensen, så tror letrozolen bidrar til tykkere slimhinne i det minste. 

Kjenner godt til følelsen for å være redd for å miste, men med god stigning på hcg nå skal jo sjansene være gode for at det lykkes ❤️ Blir en spennende uke 25 for oss med innsett og UL. 😊

Hurra for mensen i dette tilfellet 😄🎉 Da blir det en spennende tid for deg nå fremover. Krysser fingrene for at det skal gå bra 🤞 Ja uke 25 blir en ekstra spennende uke ❤ Håper på vellykket innsett for deg, og et bankende hjerte på ul. for meg 🙏 (og for deg noen uker senere) ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2019 den 20.27, Mamma til én skrev:

Jeg går og kjenner på en sterk angst for å miste. Er livredd for å se blod hver gang jeg skal på toalettet. Symptomene kommer og går. Til tiden kan jeg ikke merke noe som helst, og da blir jeg stresset. Men det er jo veldig tidlig, og jeg kan gjerne ikke forvente å kjenne så mye ennå. Ultralyden kan ikke komme raskt nok 🙏

Jeg kjenner nok ikke like mye på dette som deg, men merker at jeg og er urolig for å miste. Jeg har selv ikke opplevd dette før, men vet jo at det er en sannsynlighet for at det kan skje. Det blir 3 lange uker til ultralyd... har ikke fått tid ennå, men gjør regning med at jeg får vite det i dag eller i morgen. 

Jeg blir stressa når jeg får symptomer og jeg blir stressa når jeg ikke får det 😅😅😅 er nervepirrende hele denne prosessen! Men vi er jo i hvert fall et steg lenger når egget har festet seg👌 

Hva har dere gjort angående å informere de nærmeste om forsøket? Når vi ble gravide første gang så hadde alle de nærmeste blitt involvert i prosessen, så alle ventet på et svar når det var på tide å ta en graviditetstest. Denne gangen har vi klart å holde alt for oss selv, mye pga det var fryseforsøk og ikke full rulle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då var det testdag, og sjøl om eg visste den var positiv var det godt å få det "endelig" bekrefta! 

De andre som har fått positiv blodprøve, ka har hcg'en vert på (og kor mange dpo har egget vore då?) Eg hadde 90 forrige mandag, og 2291 idag så er greit spent på om det er en eller to som har festa seg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, prover87 skrev:

Jeg kjenner nok ikke like mye på dette som deg, men merker at jeg og er urolig for å miste. Jeg har selv ikke opplevd dette før, men vet jo at det er en sannsynlighet for at det kan skje. Det blir 3 lange uker til ultralyd... har ikke fått tid ennå, men gjør regning med at jeg får vite det i dag eller i morgen. 

Jeg blir stressa når jeg får symptomer og jeg blir stressa når jeg ikke får det 😅😅😅 er nervepirrende hele denne prosessen! Men vi er jo i hvert fall et steg lenger når egget har festet seg👌 

Hva har dere gjort angående å informere de nærmeste om forsøket? Når vi ble gravide første gang så hadde alle de nærmeste blitt involvert i prosessen, så alle ventet på et svar når det var på tide å ta en graviditetstest. Denne gangen har vi klart å holde alt for oss selv, mye pga det var fryseforsøk og ikke full rulle. 

Det er bare bra at du ikke tenker så mye på det. Siden det har hendt meg flere ganger tenker jeg nok mer på det enn det som er sunt, klarer liksom ikke å tro at det skal gå bra 😌 Men håper, håper håper 🙏

Ja det er en nervepirrende prosess, og kjenner meg godt igjen i det å stresse med symptomer, evt. mangelen på dem 🙈😂

Her er det kun min mor som vet om ivf, og at jeg har blitt gravid. Vil ikke fortelle det til andre familiemedlemmer før etter ultralyd. Vil helst vente så lenge som mulig, men får se hvordan det blir. Har noen nære venninner som og vet om det. Godt å ha noen å snakke med. Kommer dere til å fortelle det snart, eller vil dere helst vente? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Prøvekanin skrev:

Då var det testdag, og sjøl om eg visste den var positiv var det godt å få det "endelig" bekrefta! 

De andre som har fått positiv blodprøve, ka har hcg'en vert på (og kor mange dpo har egget vore då?) Eg hadde 90 forrige mandag, og 2291 idag så er greit spent på om det er en eller to som har festa seg 😅

Det høres jo ut som en utrolig bra stigning 😀👏 Så flott ☺️ Ja det blir spennende å se, tenk om det er to 😀 Kommenterte de verdien, at den var høy? Hvor mange dager er det siden innsett for deg? 

Jeg hadde ca 350 16 dager etter uttak, og nesten 1000 19 dager etter uttak. Sykepleieren sa det var en fin stigning i hvertfall 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mamma til én skrev:

Det er bare bra at du ikke tenker så mye på det. Siden det har hendt meg flere ganger tenker jeg nok mer på det enn det som er sunt, klarer liksom ikke å tro at det skal gå bra 😌 Men håper, håper håper 🙏

Ja det er en nervepirrende prosess, og kjenner meg godt igjen i det å stresse med symptomer, evt. mangelen på dem 🙈😂

Her er det kun min mor som vet om ivf, og at jeg har blitt gravid. Vil ikke fortelle det til andre familiemedlemmer før etter ultralyd. Vil helst vente så lenge som mulig, men får se hvordan det blir. Har noen nære venninner som og vet om det. Godt å ha noen å snakke med. Kommer dere til å fortelle det snart, eller vil dere helst vente? 

Vi har bestemt oss for å vente til etter ultralydkontrollen, men merker jeg sliter med å holde det hemmelig 🙈 hvis alt er fint da, så kommer vi nok ikke til å være restriktive med hvem vi sier det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri målt HCG, så vet ikke hva som er normalt. Men jeg måtte ta en ny graviditetstest i går (sykehuset krevde test akkurat 2 uker etter innsett), og ble overrasket over hvor raskt streken ble synlig - tok bare 1 sek. Så har nok en del HCG i kroppen nå ja👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Prøvekanin skrev:

IMG_20190611_094849.thumb.jpg.97074cd3f993c250eaf74cdf081eb2bc.jpg

Omg omg omg. Vi har to bønner i magen! 😲 

Wow wow wow! Gratulerer x 2!!! 

Hva slags symptomer har du? 

Anonymkode: d468a...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnugg
10 timer siden, Prøvekanin skrev:

IMG_20190611_094849.thumb.jpg.97074cd3f993c250eaf74cdf081eb2bc.jpg

Omg omg omg. Vi har to bønner i magen! 😲 

Oooooj, dæven! 🤩🤩

Gratulerer!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Prøvekanin skrev:

IMG_20190611_094849.thumb.jpg.97074cd3f993c250eaf74cdf081eb2bc.jpg

Omg omg omg. Vi har to bønner i magen! 😲 

WOW utrolig, GRATULERER så mye! Herlighet så fantastisk 😀❤ Hvordan er formen din? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk 😍 Relativt bra, men er litt kvalm. Første svangerskapet mitt var eg ikkje dårlig i det heile tatt, så er verre no. Men ikkje så kvalm at eg spyr, men små uggen... Har vert sjukmeldt i to veker pga ohss, og har hatt masse væske i buken og svære eggstokker. Men det har komt seg masse, og eg har ikkje så vondt av det lenger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.6.2019 den 22.54, Prøvekanin skrev:

IMG_20190611_094849.thumb.jpg.97074cd3f993c250eaf74cdf081eb2bc.jpg

Omg omg omg. Vi har to bønner i magen! 😲 

Gratulerer så mye!! ❤️❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 11.6.2019 den 22.54, Prøvekanin skrev:

IMG_20190611_094849.thumb.jpg.97074cd3f993c250eaf74cdf081eb2bc.jpg

Omg omg omg. Vi har to bønner i magen! 😲 

WOW!!! Gratulerer så mye❤️❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig bare skrevet her under anonymknappen men føler i dag for å komme fram fra mørket😁 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre dager igjen til ul, tiden har gått så evinnelig langsomt. Har en sterk følelse av jeg har en ma. Hatt det før, så vet hvordan det føles. Nå vil jeg være få vite sikkert. Håper selvfølgelig at jeg tar feil 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...