Gå til innhold

Hvordan ville du reagert om din datter ble muslim?


Gjest FatimaYasmin

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, AnonymBruker said:

https://en.wikipedia.org/wiki/Antisemitism_in_Islam

https://en.wikipedia.org/wiki/Islam_and_violence

Pew statistics: "Support for making sharia the law of the land is highest in South Asia (median of 84%). Medians of at least six-in-ten Muslims in sub-Saharan Africa (64%), the Middle East-North Africa region (74%) and Southeast Asia (77%) also favor enshrining sharia as official law."

"Although many Muslims endorse a woman’s right to choose how she appears in public, overwhelming majorities in most regions say a wife should always obey her husband. Medians of more than eight-in-ten Muslims express this view in Southeast Asia (93%), South Asia (88%), and the Middle East and North Africa (87%). Even in Central Asia, a region characterized by relatively low levels of religious observance and strong support for a woman’s right to decide whether to wear a veil, seven-in-ten Muslims agree that a wife should carry out her husband’s wishes.11 Only in Southern and Eastern Europe do fewer than half (median of 43%) share this view." 

Anonymkode: 3637a...3b9

Leser du ikke hva jeg skriver?

Jeg elsker religionen min såpass høyt og jeg sier at jeg er 100% muslim!

Hvem tror du at du er som kan mene noe annet? Jeg har kommet med kilde etter kilde likevel er du frekk nok til og tillate deg selv og tro du kan bestemme hvem som er hva og ikke du kjenner meg ikke og du vet heller ikke hvem jeg er hvorfår har du ett så stort problem?!

Dette er kilde nok til og bevise at jeg er 100% muslim da jeg oppfyller alle villkårene til 5 pillars of islam

 

https://www.whyislam.org/faqs/pillars/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kjærlighetsbarn98
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har ikke blitt utsatt for vold av noen som helst faktisk. Men som sagt, jeg er ikke motstander av islam spesifikt, men religion generelt. Islam er unikt voldelig og fæl, men de andre religionene er ikke akkurat bra for verden de heller. Bare se hvor mye bedre verden har blitt i de periodene religion har stått svakere, renessansen, opplysningstiden, realismen og 1900 til i dag. Verden uten religion er mye bedre. Og snart får jeg ønsket mitt oppfylt, siden færre og færre lar seg hjernevaske av foreldre og familie. Opplysning fører til ateisme. Og det blir bra.

Anonymkode: 3637a...3b9

Jeg er veldig glad for å høre at du ikke har blitt utsatt for vold. ❤️

Det har skjedd mye grusomt i religioners navn, dessverre. Fryktelig mye. Enda er det store kriger i verden pga religion. For meg er det vondt å se at det er blitt sånn. 

Troen på Jesus har alltid for meg vært en relasjon med en trøstende støttespiller. Jeg ser ikke hva som er galt med å tro på Jesus når det for meg betyr følelsen av å bli elsket, trøstet, hjulpet og støttet i en hverdag som kan være veldig tøff. Jeg er så glad i bibelverset, «Vi kan elske fordi han elsket oss først». Jesus har vist at han er glad i meg, og denne kjærligheten kan jeg få dele videre til mennesker jeg møter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Blessedmoom said:

Leser du ikke hva jeg skriver?

Jeg elsker religionen min såpass høyt og jeg sier at jeg er 100% muslim!

Hvem tror du at du er som kan mene noe annet? Jeg har kommet med kilde etter kilde likevel er du frekk nok til og tillate deg selv og tro du kan bestemme hvem som er hva og ikke du kjenner meg ikke og du vet heller ikke hvem jeg er hvorfår har du ett så stort problem?!

Dette er kilde nok til og bevise at jeg er 100% muslim da jeg oppfyller alle villkårene til 5 pillars of islam

 

https://www.whyislam.org/faqs/pillars/

Viser bare hvor farlig religion er.

Anonymkode: 51cc2...4bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 said:

Jeg er veldig glad for å høre at du ikke har blitt utsatt for vold. ❤️

Det har skjedd mye grusomt i religioners navn, dessverre. Fryktelig mye. Enda er det store kriger i verden pga religion. For meg er det vondt å se at det er blitt sånn. 

Troen på Jesus har alltid for meg vært en relasjon med en trøstende støttespiller. Jeg ser ikke hva som er galt med å tro på Jesus når det for meg betyr følelsen av å bli elsket, trøstet, hjulpet og støttet i en hverdag som kan være veldig tøff. Jeg er så glad i bibelverset, «Vi kan elske fordi han elsket oss først». Jesus har vist at han er glad i meg, og denne kjærligheten kan jeg få dele videre til mennesker jeg møter. 

Vel, hvorfor tro på noe som ikke er ekte? Noe som er skapt av mennesker for å kontrollere deg... som du kun tror på grunnet geografisk område og som regel hjernevasking fra ung alder? Jeg ser rett og slett ikke poenget, og kan ikke overse den negative påvirkningen religion har hatt på kunst, vitenskap, litteratur..

Anonymkode: 3637a...3b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, jeg har ikke blitt utsatt for vold av noen som helst faktisk. Men som sagt, jeg er ikke motstander av islam spesifikt, men religion generelt. Islam er unikt voldelig og fæl, men de andre religionene er ikke akkurat bra for verden de heller. Bare se hvor mye bedre verden har blitt i de periodene religion har stått svakere, renessansen, opplysningstiden, realismen og 1900 til i dag. Verden uten religion er mye bedre. Og snart får jeg ønsket mitt oppfylt, siden færre og færre lar seg hjernevaske av foreldre og familie. Opplysning fører til ateisme. Og det blir bra.

Anonymkode: 3637a...3b9

Javel du får mene hva du vil om akk det. men du har ingen rett til og bestemme over andre mennesker og hva de måtte mene og tro bare fordi du er motstander av en religion som jeg elsket høyt! Jeg er motstander av arroganse,rassime,fordommer,diskriminering,personangrep. Som du og andre anonym brukere her har gjort og fortsatt gjør

Og får at mennesker skal få velge selv hva de måtte ønske og tro på og mene.

Og dt er sånn det er og det er det som kalles religionsfrihet.

Jeg vet hva jeg selv er og ingen bortsett fra allmektig allah vet hvordan jeg er og hvor godt hjerte jeg har. Og hvor mange % jeg er muslim allah vet og ingen kilde fra internett...

Kall meg hva du vil kriminell voldelig terrorist men jeg er INGEN av de delene.

Jeg er ett menneske på lik linje som alle andre selvom jeg er muslim og kristene er også mennesker på lik linje som alle andre det samme med alle andre mennesker med annen tro eller ikke tro.

I dondt judge anybody's since its only god that can judge. so i give everything to allah Almighty. on the day of judgment everybody will be questions that since the since that  have been done. and Almighty allah is the most mercy full and forgiven just pray for forgiveness and do good things to people and be Faithfully to your lord and Almighty allah will forgive insh allah.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vel, hvorfor tro på noe som ikke er ekte? Noe som er skapt av mennesker for å kontrollere deg... som du kun tror på grunnet geografisk område og som regel hjernevasking fra ung alder? Jeg ser rett og slett ikke poenget, og kan ikke overse den negative påvirkningen religion har hatt på kunst, vitenskap, litteratur..

Anonymkode: 3637a...3b9

Jeg tror Jesus er ekte, at han døde for våre synder og stod opp igjen fra de døde. Jeg er ikke i tvil. Ingenting vil kunne overbevise meg om noe annet. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Blessedmoom said:

Javel du får mene hva du vil om akk det. men du har ingen rett til og bestemme over andre mennesker og hva de måtte mene og tro bare fordi du er motstander av en religion som jeg elsket høyt! Jeg er motstander av arroganse,rassime,fordommer,diskriminering,personangrep. Som du og andre anonym brukere her har gjort og fortsatt gjør

Og får at mennesker skal få velge selv hva de måtte ønske og tro på og mene.

Og dt er sånn det er og det er det som kalles religionsfrihet.

Jeg vet hva jeg selv er og ingen bortsett fra allmektig allah vet hvordan jeg er og hvor godt hjerte jeg har. Og hvor mange % jeg er muslim allah vet og ingen kilde fra internett...

Kall meg hva du vil kriminell voldelig terrorist men jeg er INGEN av de delene.

Jeg er ett menneske på lik linje som alle andre selvom jeg er muslim og kristene er også mennesker på lik linje som alle andre det samme med alle andre mennesker med annen tro eller ikke tro.

I dondt judge anybody's since its only god that can judge. so i give everything to allah Almighty. on the day of judgment everybody will be questions that since the since that  have been done. and Almighty allah is the most mercy full and forgiven just pray for forgiveness and do good things to people and be Faithfully to your lord and Almighty allah will forgive insh allah.

Flaks for henne at hun bort i et sekulært demokrati hvor hun kan mene hva hun vil. Hvordan er det med demokrati, religionsfrihet og frafall i muslimske land?

Anonymkode: 51cc2...4bc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Flaks for henne at hun bort i et sekulært demokrati hvor hun kan mene hva hun vil. Hvordan er det med demokrati, religionsfrihet og frafall i muslimske land?

Anonymkode: 51cc2...4bc

Helt forferdelig at muslimer i asiatiske land som forlater religionen kan risikere å bli drept, måtte flykte eller leve på hemmelig adresse i frykt i årevis. Jeg fatter ikke at dette kan skje, at det finnes mennesker som utfører sånne grufulle handlinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Vel, hvorfor tro på noe som ikke er ekte? Noe som er skapt av mennesker for å kontrollere deg... som du kun tror på grunnet geografisk område og som regel hjernevasking fra ung alder? Jeg ser rett og slett ikke poenget, og kan ikke overse den negative påvirkningen religion har hatt på kunst, vitenskap, litteratur..

Anonymkode: 3637a...3b9

Vel hvorfår ett så stort behov for personangrep og sjikane? H*n er like mye menneske som deg om meg selvom h*n er kristen? Og hva vet du om er ekte eller ikke ekte? Du får vente og se til dommedagen kommer så får du passe på ditt eget liv og slutte og blande deg inn i andres liv og meninger jeg er 100% muslim og kjærlighetsbarn98 er 100% kristen

Du derrimot er på mitt morsmål noe som kalles for K**** gå og legg deg og slutt med oppgulpet ditt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 said:

Helt forferdelig at muslimer i asiatiske land som forlater religionen kan risikere å bli drept, måtte flykte eller leve på hemmelig adresse i frykt i årevis. Jeg fatter ikke at dette kan skje, at det finnes mennesker som utfører sånne grufulle handlinger. 

Signerer denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Blessedmoom skrev:

 

Jeg er 100% prsktiserende muslim og jeg er 100% mot all type grufulle handlinger. Du har virkelig ingen peiling når det kommer til religion og kjærligheten med og praktisere sin tro.

og praktisere islam har ingenting med terror eller voldelige handlinger!

Dette er 5 søyler av islam og har ingenting med vold og gjøre!

Jeg er 100% praktiserende muslim og 100% i mot all form for vold.

Dette er det eneste OBLIGATORISKE for og kunne kalle seg en 100% praktiserende muslim.

De 5 søylene av islam.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Islams_fem_søyler

Likevel står muslimer bak 30 000 terrorangrep bare de siste 18 år med 150 000 drepte. I 2018 stod muslimer for 91 % av alle terrorelaterte dødsfall.

Profeten muhammed var ikke fremmed for kidnapping, drap eller tortur. At du praktiserer en fredelig versjon gjør ikke de andre versjonene mindre muslimske. 

Anonymkode: ca254...a26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Helt forferdelig at muslimer i asiatiske land som forlater religionen kan risikere å bli drept, måtte flykte eller leve på hemmelig adresse i frykt i årevis. Jeg fatter ikke at dette kan skje, at det finnes mennesker som utfører sånne grufulle handlinger. 

Dette skjer i de fleste land der Islam blir den dominerende religionen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er direkte løgn, men det har jo mulimer lov til så lenge det beskytter eller fremmer islam.
Det 22 vers i koranen som direkte fremmer drap OG det står også at mulimer ikke skal være venner med ikke-muslimer.
Koranen sier at ikke-muslimer er de verste kryp på jorden , altså både jøder, kristne og ateister.
Om du påstår noe annet , så kan du faktisk ikke din egen tro .

Anonymkode: 0724a...f17

Synd ass måten du tolker religionen vår på. Sånn leser høyreradikale koranen og sånn leser is koranen. Gratulerer du tolker som fanden her nå. 

Anonymkode: 297d9...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg tror Jesus er ekte, at han døde for våre synder og stod opp igjen fra de døde. Jeg er ikke i tvil. Ingenting vil kunne overbevise meg om noe annet. ❤️ 

Hva med jomfu maria da, - tror du jomfru maria var jomfru da hun født jesues? Hvorfor måtte hun være jomfru egentlig? Er kvinner som har hatt sex syndere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Blessedmoom skrev:

Det er faktisk ikke tema vi prater om nå så jeg foreslår at vi heller holder oss til tema vi snakker om. To minde our own life and not another's life and believe! Ferdig snakka for min del jeg trenger pokker ikke og bevise noen som helst ting til noen av dere her inne det er ramadan og er nokk opptatt med det og familielivet nå skal jeg be til allmektige allah. And allah knows best. 

Er allah sunni eller shia muslim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fint, du elsker religionen og familien din, men det har ingenting å gjøre med temaet... det er ingen som trakasserer her. 

Problemet med religionen din er jo at den oppfordrer til ting som strider med ikke bare norsk lov, men men FNs menneskerettigheter. Du har retten til å elske det så mye du vil, men jeg har retten til å fordømme og hate religion så mye jeg vil.

Anonymkode: 3637a...3b9

Kan vi ikke si oss enige om det da? Du vil hate religion og de som har religion vil elske sin religion. Denne debatten har gått amok. De fleste i landet her er ateister og fåtall er religiøse. Det er Norges lover som gjelder og det er det viktigste.

Anonymkode: 297d9...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg tror Jesus er ekte, at han døde for våre synder og stod opp igjen fra de døde. Jeg er ikke i tvil. Ingenting vil kunne overbevise meg om noe annet. ❤️ 

En ganske vanlig uttalelse fra religiøse mennesker det der, og det viser godt hvor trange skylappene faktisk er.
Den første delen av setningen din er helt ok: "Jeg tror Jesus er ekte"  Helt plausibelt at det var en apokalyptisk profet i Judea på den tiden .
Den andre delen, så begynner det å bli vanskelig. "han døde for våre synder" Hvis gud er allmektig, hvorfor måtte han drepe og torturere seg selv, som sitt alter ego Jesus? "og stod opp igjen fra de døde" er det best å la Hume ta seg av: "et mirakel er pr definisjon den minst sannsynlige forklaringen på en hendelse"
Så motsier du deg selv: "jeg er ikke i tvil" noe som er motstridende til din første påstand at dette er noe du tror har skjedd. Tro er definert slik: "å holde en overbevisning det ikke finnes bevis for"
Og for å avslutte det hele, så sier du: "Ingenting vil kunne overbevise meg om noe annet."  Eller med andre ord: Jeg har et lukket sinn og aksepterer ikke rasjonell tenking og empiri...

Endret av K.B.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Likevel står muslimer bak 30 000 terrorangrep bare de siste 18 år med 150 000 drepte. I 2018 stod muslimer for 91 % av alle terrorelaterte dødsfall. 

Anonymkode: ca254...a26

Dette er fæle tall. Jeg har inntrykk av at islam er en nokså voldelig og undertrykkende religion "etter boka", og slike tall er jo med på å forsterke et slikt inntrykk. Jeg vet at mange muslimer lever et liv basert på langt fredeligere hensikter, mange muslimer jeg kjenner er fine mennesker, men jeg savner at muslimer generelt tar offisiell avstand fra all denne aggresjonen og volden som skjer i islams navn, inkludert all volden og undertrykkingen koranen oppfordrer til. Hvor tar de ikke avstand, høyt og tydelig? Tør de ikke av redsel for "represalier"?

Anonymkode: 9e79f...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er fæle tall. Jeg har inntrykk av at islam er en nokså voldelig og undertrykkende religion "etter boka", og slike tall er jo med på å forsterke et slikt inntrykk. Jeg vet at mange muslimer lever et liv basert på langt fredeligere hensikter, mange muslimer jeg kjenner er fine mennesker, men jeg savner at muslimer generelt tar offisiell avstand fra all denne aggresjonen og volden som skjer i islams navn, inkludert all volden og undertrykkingen koranen oppfordrer til. Hvor tar de ikke avstand, høyt og tydelig? Tør de ikke av redsel for "represalier"?

Anonymkode: 9e79f...447

Jeg tror at hvis man er et fredfullt menneske så ønsker man ikke å forholde seg til krigerske vers, i tillegg har de fleste muslimer på verdensbasis ikke lest Koranen. Mye pga analfabetisme men også fordi Koranen er på arabisk, og de fleste muslimer kan ikke arabisk. 

Anonymkode: a7575...b05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er fæle tall. Jeg har inntrykk av at islam er en nokså voldelig og undertrykkende religion "etter boka", og slike tall er jo med på å forsterke et slikt inntrykk. Jeg vet at mange muslimer lever et liv basert på langt fredeligere hensikter, mange muslimer jeg kjenner er fine mennesker, men jeg savner at muslimer generelt tar offisiell avstand fra all denne aggresjonen og volden som skjer i islams navn, inkludert all volden og undertrykkingen koranen oppfordrer til. Hvor tar de ikke avstand, høyt og tydelig? Tør de ikke av redsel for "represalier"?

Anonymkode: 9e79f...447

Hvert ord i Koranen er skrevet av Allah, og ingenting skal derfor endres, ikke et punktum engang. Så hvis man er muslim kan man ikke gå imot noen vers i Koranen, da sier man indirekte at Allah tar feil. 

Anonymkode: a7575...b05

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...