Gå til innhold

Hvordan ville du reagert om din datter ble muslim?


Gjest FatimaYasmin

Anbefalte innlegg

1 time siden, K.B. skrev:

En ganske vanlig uttalelse fra religiøse mennesker det der, og det viser godt hvor trange skylappene faktisk er.
Den første delen av setningen din er helt ok: "Jeg tror Jesus er ekte"  Helt plausibelt at det var en apokalyptisk profet i Judea på den tiden .
Den andre delen, så begynner det å bli vanskelig. "han døde for våre synder" Hvis gud er allmektig, hvorfor måtte han drepe og torturere seg selv, som sitt alter ego Jesus? "og stod opp igjen fra de døde" er det best å la Hume ta seg av: "et mirakel er pr definisjon den minst sannsynlige forklaringen på en hendelse"
Så motsier du deg selv: "jeg er ikke i tvil" noe som er motstridende til din første påstand at dette er noe du tror har skjedd. Tro er definert slik: "å holde en overbevisning det ikke finnes bevis for"
Og for å avslutte det hele, så sier du: "Ingenting vil kunne overbevise meg om noe annet."  Eller med andre ord: Jeg har et lukket sinn og aksepterer ikke rasjonell tenking og empiri...

Bra oppsummert. Det mest bisarre etter min mening angående abraham-religionene er den overdrevne tro på straffelyst og straffens velsignede virkninger, - hadde ikke den overtroen fantes så hadde mest sannsynlig vårt samfunn ikke vært så voldsomt fokusert på straff og synd! 

Det jeg liker minst på religiøse mennesker er deres hang til å straffe mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har denne allah'en ikke tatt bedre vare på muslimske land, det er kun dysfunksjonelle shitholes over hele linja. 

Og du har forsatt ikke svart på hva du mener om islam og frafall. Dog, jeg forstår godt hvorfor du ikke vil svare.

Anonymkode: 51cc2...4bc

Vi kommer oss opp igjen. Akkurat nå er det kaos, men det styrker kvaliteten på folk som overlever. En dag vil vi reise oss opp igjen. Insha Allah. Vi har hatt storhetstid før og alle riker har fått kjenne på tap og seier. Melk og honning varer ikke evig i dette landet så ingen grunn til å se med på andre.

Anonymkode: 297d9...e6a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Blessedmoom skrev:

Vel hvorfår ett så stort behov for personangrep og sjikane? H*n er like mye menneske som deg om meg selvom h*n er kristen? Og hva vet du om er ekte eller ikke ekte? Du får vente og se til dommedagen kommer så får du passe på ditt eget liv og slutte og blande deg inn i andres liv og meninger jeg er 100% muslim og kjærlighetsbarn98 er 100% kristen

Du derrimot er på mitt morsmål noe som kalles for K**** gå og legg deg og slutt med oppgulpet ditt! 

Det jeg synes er mest spesielt med dere tilhengere av abrhamsreligionene er deres tro på straff! Det er bevist at straff ikke virker enda nekter dere å la være og tro på straff. Dommedag, - straffeforfølgelser, - pine, smerte, - skade, - hvorfor tilber dere en gud som er straffelysten og som liker å spre frykt og uro? Hvorfor kan dere ikke tro på noe som er imot straff da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kommer oss opp igjen. Akkurat nå er det kaos, men det styrker kvaliteten på folk som overlever. En dag vil vi reise oss opp igjen. Insha Allah. Vi har hatt storhetstid før og alle riker har fått kjenne på tap og seier. Melk og honning varer ikke evig i dette landet så ingen grunn til å se med på andre.

Anonymkode: 297d9...e6a

Du tror på hevn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tenkt at det var naivt, men ville nok akseptert det.(dette gjelder alle religioner) Selv om man har like verdier(eks mener man ikke bør drikke alkohol eller at en bør dekke kroppen sin mer) så betyr ikke det i utgangspunktet at en er religiøs eller at en trenger en religion for å begrunne/styrke/stå for disse verdiene. En kan godt være venner med mennesker med like interesser, eller for all del lese religiøse bøker fordi man syntes de er interessante. Men jeg synes selv at det å oppsøke religioner og steder der folk både allerede har etablerte verdier og normer så begrenser man synet sitt(ved å bare være åpen for religionen og lukket for alt annet), fordi man forsterker de verdiene som allerede er der. Det blir som å ta del i en gruppementalitet. En kjenner tilhørighet i disse verdiene og dermed ønsker å bli en del av de som "tenker likt". Er generelt ikke glad i kategoriseringer, og dermed er svaret mitt ganske farget av dette. 

Anonymkode: 919d2...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arveløs. Min familie flyktet fra Iran og har opplevet hvordan islam fungerer i praksis. Islam er en undertrykkende religion. Nå er min subjektive mening at all religion er roten til ondskap. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi kommer oss opp igjen. Akkurat nå er det kaos, men det styrker kvaliteten på folk som overlever. En dag vil vi reise oss opp igjen. Insha Allah. Vi har hatt storhetstid før og alle riker har fått kjenne på tap og seier. Melk og honning varer ikke evig i dette landet så ingen grunn til å se med på andre.

Anonymkode: 297d9...e6a

Dere "kommer dere ikke opp igjen" før dere slutte å basere hele samfunnet på denne primitive middelalder-religionen.

Anonymkode: 51cc2...4bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, waco skrev:

Du tror på hevn?

Nei ikke i det hele tatt. Ga jeg uttrykk for det? Jeg tror på Norge og måten ting blir styrt på her. Det er ekte islam. Fordelingen av ressurser til alle, alle må bidra for å få sine goder. 

Anonymkode: 297d9...e6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere "kommer dere ikke opp igjen" før dere slutte å basere hele samfunnet på denne primitive middelalder-religionen.

Anonymkode: 51cc2...4bc

Vi får se 👍🏽😊

Anonymkode: 297d9...e6a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SemperFi skrev:

Arveløs. Min familie flyktet fra Iran og har opplevet hvordan islam fungerer i praksis. Islam er en undertrykkende religion. Nå er min subjektive mening at all religion er roten til ondskap. 

Helg enig iran er fucked up og regimer er aldri bra. Ekstrem religion er fucked up. 

Anonymkode: 297d9...e6a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er fæle tall. Jeg har inntrykk av at islam er en nokså voldelig og undertrykkende religion "etter boka", og slike tall er jo med på å forsterke et slikt inntrykk. Jeg vet at mange muslimer lever et liv basert på langt fredeligere hensikter, mange muslimer jeg kjenner er fine mennesker, men jeg savner at muslimer generelt tar offisiell avstand fra all denne aggresjonen og volden som skjer i islams navn, inkludert all volden og undertrykkingen koranen oppfordrer til. Hvor tar de ikke avstand, høyt og tydelig? Tør de ikke av redsel for "represalier"?

Anonymkode: 9e79f...447

Har du lest koranen? Har du studert den? Hva har du lest og hva har fått tolket av folk som har brukt opp mot 15 år på å studere den? Hva vet du om islam? Vet du hvor mange retninger det er i innenfor islam? Hvis svaret på spørsmålene bunner i nei så ser jeg ikke hensikten med å leke ekspert i andres trossystemer. Jeg har ikke kapasitet til å lære meg brøkdel av bibelen og holder fint munn om den fordi det krever enormt mye å sette seg inn i religioner. Når det er sagt er det utallige ganger vi har tatt avstand fra krig og terror. Vi blir rett og slett ikke hørt. Folk snakker i munn på osd og legger tusen meninger i troen bår og hvordan vi er som mennesker. Drap på et menneske er som drap på hele menneskeheten. Så stor er menneskeverdet i islam. Hva mine trosfeller sier og gjør spiller ingen rolle. Gud hater drap. Mennesket legitimerer drap. 

Anonymkode: 297d9...e6a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du lest koranen? Har du studert den? Hva har du lest og hva har fått tolket av folk som har brukt opp mot 15 år på å studere den? Hva vet du om islam? Vet du hvor mange retninger det er i innenfor islam? Hvis svaret på spørsmålene bunner i nei så ser jeg ikke hensikten med å leke ekspert i andres trossystemer. Jeg har ikke kapasitet til å lære meg brøkdel av bibelen og holder fint munn om den fordi det krever enormt mye å sette seg inn i religioner. Når det er sagt er det utallige ganger vi har tatt avstand fra krig og terror. Vi blir rett og slett ikke hørt. Folk snakker i munn på osd og legger tusen meninger i troen bår og hvordan vi er som mennesker. Drap på et menneske er som drap på hele menneskeheten. Så stor er menneskeverdet i islam. Hva mine trosfeller sier og gjør spiller ingen rolle. Gud hater drap. Mennesket legitimerer drap. 

Anonymkode: 297d9...e6a

Vi ser jo hvor dysfunksjonelle samtlige land som styres etter islam er. Det holder for meg.

Anonymkode: 67ba8...427

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi ser jo hvor dysfunksjonelle samtlige land som styres etter islam er. Det holder for meg.

Anonymkode: 67ba8...427

Om de bare hadde blitt styrt av islam. Det man kaller islamske land blir styrt av tyranner som er villige til å gå langt for å sikre sin maktposisjon. Det er ikke sann lære av islam måten Saudi eller Iran styrer. Salman i Saudi gir blanke i religionen sin, det er kun for å få den religiøse befolkningen til å tie og være fornøyd med det som tilsynelatende virker islamsk. Sånne tyranner undertrykker, og misbruker islam. Hadde du bare satt deg inn i religionen ville du fått et annet inntrykk. Moderne vestlige land baserer seg på grunnholdninger i koranen. 

Anonymkode: 297d9...e6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

What? Hvordan mener du det? 

Anonymkode: 297d9...e6a

Åjaaa, jeg sa insha Allah! Det betyr «med Guds vilje» det er et positivt uttrykk så da skremte jeg visst deg på grunn av det. Sorry ikke meningen. Skal holde meg til norske ord lol. 

Anonymkode: 297d9...e6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg tror Jesus er ekte, at han døde for våre synder og stod opp igjen fra de døde. Jeg er ikke i tvil. Ingenting vil kunne overbevise meg om noe annet. ❤️ 

Det har du så rett i. Jeg vet også at Jesus var homoseksuell, noe som gjør at jeg beundrer han enda mere! Go Jesus!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/3/2019 at 5:51 PM, Guest FatimaYasmin said:

 

Mitt høyeste ønske nå for tiden er å konvertere til Islam og bli en troende muslim. 

Hvorfor? 

 

 

Høres ut som du bedriver dawah 

Anonymkode: 47537...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vanlig fyr
2 hours ago, AnonymBruker said:

Vi kommer oss opp igjen. Akkurat nå er det kaos, men det styrker kvaliteten på folk som overlever. En dag vil vi reise oss opp igjen. Insha Allah. Vi har hatt storhetstid før og alle riker har fått kjenne på tap og seier. Melk og honning varer ikke evig i dette landet så ingen grunn til å se med på andre.

Anonymkode: 297d9...e6a

Hvordan skal dere komme dere opp igjen? Innovasjon i den muslimske verden er lik null. Nevn 5 forfattere eller oppfinnelser fra den muslimske verden de siste 100 årene.

FN har faktisk forsket på dette

 

 

Quote

WHAT went wrong with the Arab world? Why is it so stuck behind the times?

[...]

Another, no less grave, result is the dearth of creativity. The report comments sadly on the severe shortage of new writing, and, for instance, the decline in the film industry. Nor are foreign books much translated: in the 1,000 years since the reign of the Caliph Mamoun, say the authors, the Arabs have translated as many books as Spain translates in one year.

Ja Insha Allah eller alla o akkbar eller alla o snackbar (kebab) som man sier. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...