Gå til innhold

Hvordan ville du reagert om din datter ble muslim?


Gjest FatimaYasmin

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kristendommen er heller ikke så perfekt og de hvite mener jo og ha enerett på jesus da de mener han var hvit?

Når vi snakker om slaveri så var de den hvite kristene rasen som avskaffet seg og gjorde slaveri og solgte,torturerte,drepte og ikke minst gjorde grufulle ting mot afrikanerne!

Ikke fikk de gifte seg i kirken heller siden de ikke var hvite men afrikanere.

Til slutt men ikke minst hvorfor er dere så fordommsfulle mot muslimer? Ikke alle muslimer er terrororister men gode mennesker med fullt av både fred og kjærlighet!

Hva skal du/dere som ikke liker muslimer gjøre om barne deres blir venn med en muslim? Eller møter hyggelige muslimer? Skal dere da vere like ufine som dere er er inne på KG? 

 

Anonymkode: 24ad6...9cd

Er du rasist?

Anonymkode: 9e4d3...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Så her i denne tråden snakkes det bare om muslimer i Norge? Har ikke sett det forbeholdet noe sted i denne tråden? Jeg har ikke sagt at du er hjernevasket, så akkurat det får du ta på din kappe. 

Anonymkode: a7575...b05

I denne tråden snakkes det om muslimer i norge jo om du kan LESE HI og hva tråden gjelder så snakkes det om muslimer både i norge og verden og utifra holdningene til både deg og andre troll er ift islam så tar dere alle under 1 kam. Så akkuratt det får du og resten av trolla her inne ta på deres kappe! Om du mener at de radikaliserte ekstremistene er dårlige mennesker noe som jeg også er enig i så får du heller velge og formulere deg på en annen måte og skrive spesefikt om radikaliserte ekstemister og ikke formulere og bare skrive muslimer... Fordi majoriteten av muslimene som praktiserer islam på riktig vis i fred og kjærlighet er like mye i mot grufulle handlinger og radikalisering og ekstremiste på lik linje som alle andre...

Anonymkode: 24ad6...9cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Stina234 skrev:

Det er vel islam som mener hvordan du skal leve livet.  Ikke du selv

Ja for vi er roboter uten lyster og begjær Stina24 🤪

Anonymkode: 297d9...e6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Er du rasist?

Anonymkode: 9e4d3...758

Nei er du? Eller er  fordommsfull og diskriminerende og arrogant  mot muslimer som velger og praktisere religionen sin i fred og kjærlighet?

Anonymkode: 24ad6...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Er du rasist?

Anonymkode: 9e4d3...758

Det er jo nettopp det h*n ikke er. Men de hvite menneskene som utførte slaveri og nektet afrikanere og gifte seg kirken som var rasister. Og hele denne tråden generellt sier en mssse ift fordommer mot islam så da kan man jo også stille seg kritisk til måten de kristene og hvite menneskene er og oppfører seg og har utført grusomme handlinger i mange flere år før islam ble en religion!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei er du? Eller er  fordommsfull og diskriminerende og arrogant  mot muslimer som velger og praktisere religionen sin i fred og kjærlighet?

Anonymkode: 24ad6...9cd

Skulle JEG være rasist!! :fnise: Mest malplasserte tittelen iallfall!! :hjerte:

Herlighet JEG har ikke sagt et eneste ord mot noen.

Jeg er faktisk gift med en muslim selv om jeg er etnisk norsk og vokst opp i et kristent hjem.
Vi respekterer hverandre og finner løsninger hvor vi også kan vise respekt for begge kultur og religionbakgrunner og begge familiesidene.
Det er ikke lett å gjøre alle til lags men jeg synes vi gjør det ganske bra.
Her handler det faktisk om kjærlighet for hverandre og respekt for hverandre.
Så lenge våre barn velger blant en av våre religiøse bakgrunner så har vi ingen problem med det, velger de noe annet da blir det et større problem, f.eks. Jehovas Vitner.
Vi møtes i kjærlighet, dropper dåp, velger omskjæring av gutter og introduserer begge religioner og feirer både ramadan/ramazan/id og jul for våre barn. 
Vi drikker ikke, vi røyker ikke, vi banner ikke, vi snakker ikke nedlatende om verken Allah eller Gud/Jesus/Den Hellige Ånd. 
Vi er anstendige mennesker som elsker hverandre og balanserer våre liv i respekt for hverandre barnetro og religiøse tilhørighet.

Anonymkode: 9e4d3...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er egentlig helt irrelevant at det finnes fredlige muslimer. Fredlige muslimer vil ALDRI bli ledere i muslimske land, det har vi som har fulgt litt med i timen fått med oss. Det fantes mange fredlige nazister under andre verdenskrig også, men det hjalp ikke på utfallet for de som havnet utenfor. De uønskede, de som ikke fortjente livets rett.

 

Anonymkode: 9fb40...463

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninnn
1 time siden, Blessedmoom skrev:

Men hva om TS ønsker og skifte navnet sitt?! Har lest hele tråden og alle sidene og det står ingen steder at hun på noen måte blir tvingt til og bytte navn.

Så du mener at hun ikke skal få lov til og bytte navnet sitt til det hun ønsker når hun selv vil?

Og prøve kritisere noen bare fordi de vil endre navnet sitt som er undertrykkende. da hun er i norge har både religionsfrihet og lov til og bytte navn uten og bli undertrykt med fordommer!

Wow. Her henta du virkelig mye snacks ut i fra mine to setninger. Hobbyen din, eller? Jeg lurer på om det ikke er du selv som driver med aldri så lite undertrykking, jeg. Hvorfor kan man ikke hete det norske navnet sitt selv om man konverterer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vidt andre har problemer med at vi er litt både muslim og kristen det er noe annet. 

Jeg møter mye skepsis både fra den ene og den andre siden av ikke familiære bånd rundt i samfunnet. 
Det er så mange som mener at man må være KUN det eller KUN det.
Men vi kan faktisk ha hvert vårt og likevel vise respekt for hverandre.

Anonymkode: 9e4d3...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
På 3.5.2019 den 18.01, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde blitt skuffet og tenkt at jeg hadde sviktet grovt i oppveksten. Jeg hadde rett og slett følt at jeg hadde skapt et svakt menneske som ikke er så smart. Tro er eventyr, hjernevasking og flokkmentalitet (mine venner er religiøse så må jeg også være det og det er svake mennesker). Det gjelder ikke bare for en religion, men alle. 

Anonymkode: bed7a...c79

Mener du at alle religiøse er svake mennesker?😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blessedmoom skrev:

Det er jo nettopp det h*n ikke er. Men de hvite menneskene som utførte slaveri og nektet afrikanere og gifte seg kirken som var rasister. Og hele denne tråden generellt sier en mssse ift fordommer mot islam så da kan man jo også stille seg kritisk til måten de kristene og hvite menneskene er og oppfører seg og har utført grusomme handlinger i mange flere år før islam ble en religion!

 Jo du er rasist når du blander inn rase her. Innbiller du deg at islamske land ikke tok slaver? De reiste jo til og med helt til skandinavia og kidnappet mange mennesker de solgte som slaver. https://www.dagbladet.no/magasinet/tok-tusenvis-av-nordmenn-som-slaver/66215503. De islamske landene tok ikke færre slaver enn de vestlige.

Vesten er nesten de eneste landene som evner å ta selvkritikk for tidligere ugjerninger. Noe andre land hysjer ned for å bygge opp egoet og offerkulturen. 

Anonymkode: ca254...a26

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Just now, AnonymBruker said:

Skulle JEG være rasist!! :fnise: Mest malplasserte tittelen iallfall!! :hjerte:

Herlighet JEG har ikke sagt et eneste ord mot noen.

Jeg er faktisk gift med en muslim selv om jeg er etnisk norsk og vokst opp i et kristent hjem.
Vi respekterer hverandre og finner løsninger hvor vi også kan vise respekt for begge kultur og religionbakgrunner og begge familiesidene.
Det er ikke lett å gjøre alle til lags men jeg synes vi gjør det ganske bra.
Her handler det faktisk om kjærlighet for hverandre og respekt for hverandre.
Så lenge våre barn velger blant en av våre religiøse bakgrunner så har vi ingen problem med det, velger de noe annet da blir det et større problem, f.eks. Jehovas Vitner.
Vi møtes i kjærlighet, dropper dåp, velger omskjæring av gutter og introduserer begge religioner og feirer både ramadan/ramazan/id og jul for våre barn. 
Vi drikker ikke, vi røyker ikke, vi banner ikke, vi snakker ikke nedlatende om verken Allah eller Gud/Jesus/Den Hellige Ånd. 
Vi er anstendige mennesker som elsker hverandre og balanserer våre liv i respekt for hverandre barnetro og religiøse tilhørighet.

Anonymkode: 9e4d3...758

Så bra! Jeg er også muslim og er gift med en muslim og har barn og er på ingen måte rassist. Er selv ikke etnisk med ikke etnisk nydelig muslim mann og vi kommer fra 2 helt forskjellige land.

Og behandler hverandre dårlig fordommsfullt  utifra religion,opprinnelse,bakrund,kultur,

Men utifra oppførsel og respekt.

 

Anonymkode: 24ad6...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

 

Så bra! Jeg er også muslim og er gift med en muslim og har barn og er på ingen måte rassist. Er selv ikke etnisk med ikke etnisk nydelig muslim mann og vi kommer fra 2 helt forskjellige land.

Og behandler hverandre dårlig fordommsfullt  utifra religion,opprinnelse,bakrund,kultur,

Men utifra oppførsel og respekt.

 

Anonymkode: 24ad6...9cd

OBS MENTE VI behandler ikke hverandre dårlig utifra relugion,opprinnelse,bakrund,kultur.

Men utifra oppførsel og respekt!

Anonymkode: 24ad6...9cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Ninnn said:

Wow. Her henta du virkelig mye snacks ut i fra mine to setninger. Hobbyen din, eller? Jeg lurer på om det ikke er du selv som driver med aldri så lite undertrykking, jeg. Hvorfor kan man ikke hete det norske navnet sitt selv om man konverterer?

Hvorfår skal man hete ett norskt navn om mann ønsker og ha ett muslimsk? Har du noe i mot det?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Så lenge våre barn velger blant en av våre religiøse bakgrunner så har vi ingen problem med det, velger de noe annet da blir det et større problem, f.eks. Jehovas Vitner.

Anonymkode: 9e4d3...758

Denne setningen sier egentlig alt. Det er en slags relgiøs versjon av Dunning-Kruger effekten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OBS MENTE VI behandler ikke hverandre dårlig utifra relugion,opprinnelse,bakrund,kultur.

Men utifra oppførsel og respekt!

Anonymkode: 24ad6...9cd

Det er sånn det skal være! :hjerte: 
Samme hvilken religion man kommer fra eller kommer til så skal man respektere hverandre og opptre som gode medmennesker hvor alle er like verdifulle uavhengig av opphav eller tilknytning.

Anonymkode: 9e4d3...758

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Blessedmoom said:

da hun er i norge har både religionsfrihet 

Enn så lenge ja.

Hvordan står det til med religionsfriheten i muslimske land - hvordan ser man på frafall?

 

Anonymkode: 51cc2...4bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

 Jo du er rasist når du blander inn rase her. Innbiller du deg at islamske land ikke tok slaver? De reiste jo til og med helt til skandinavia og kidnappet mange mennesker de solgte som slaver. https://www.dagbladet.no/magasinet/tok-tusenvis-av-nordmenn-som-slaver/66215503. De islamske landene tok ikke færre slaver enn de vestlige.

Vesten er nesten de eneste landene som evner å ta selvkritikk for tidligere ugjerninger. Noe andre land hysjer ned for å bygge opp egoet og offerkulturen. 

Anonymkode: ca254...a26

Har heller aldri sagt at arabere er perfekt om du har kilder til at jeg har sagt det så kom gjerne med dokumrntasjon på det

Og kom gjerne med dokumentasjon på at jeg har sagt at jeg er rassist?

Og du kaller MEG rassist bare fordi jeg sier noe kritiskt til kristene hvite mennesker! Som også hevder at de har enerett på jesus da de sier han er hvit! 

Det jeg og mine er kritiske og resprktløse til så er det arrogante,ignorante,fordommsfulle mennesker såm putter alle mennesker under 1 kam.

Er selv hvit og gift med en som ikke er hvit så og kalle meg rassist blir helt feil!

Anonymkode: 24ad6...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er sånn det skal være! :hjerte: 
Samme hvilken religion man kommer fra eller kommer til så skal man respektere hverandre og opptre som gode medmennesker hvor alle er like verdifulle uavhengig av opphav eller tilknytning.

Anonymkode: 9e4d3...758

HELT ENIG! :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...