Gå til innhold

"Spør Thor" kostholdsgruppe på face


Gjest Raggy

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Raggy skrev:

Det frister fint lite å sende meld med han fyren der... Hans meninger vil jeg ikke ha. Han tjener penger på syke folk.. Det kom jo raskt frem i tråden her. 

Gode kostholdplaner kan man få av en som er utdannet innen faget, ikke en som driver å utnytter folk via nett

Han tjener penger på å få folk frisk. Det er noe helt annet. Men for all del, la vær hvis det ikke frister. :) 

Anonymkode: c7a6c...6bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Mumeod skrev:

Nei, det er ikke en seriøs side når man hevder at man kan kurere kreft med kosthold.

Man er ikke lege når man kan gå å selge mirakelkurer eller dietter som går imot all forskning, dokumentasjon og moderne medisin.

Dette har han ikke påstått. Gå heller inn å les selv i stedet for å anta. 

Anonymkode: c7a6c...6bd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Thor selger faktisk INGEN produkt, annet enn kostholdsplanene. Vær oppmerksom på det ;) 

Dessuten så er kostholdsplanene fulle av alternative matvarer, men folk leser ikke planene og spør heller om ting som ikke er i noen av planene.

Anonymkode: c7a6c...6bd

Nåja, var det ikke en brødmiks «utviklet» av Thor som da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at han sikkert har gitt hjelp til mange middelaldrende damer med smerter og overvekt. Men når jeg ser at det skal selges kosthold til barn med kreft så er det noe veeeeldig galt..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vera skrev:

Nåja, var det ikke en brødmiks «utviklet» av Thor som da?

:ler: selger han brødmiks vi nett også! Er vel et lovlig brød dette da regner jeg med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vera skrev:

Nåja, var det ikke en brødmiks «utviklet» av Thor som da?

Utviklet ja, men det er ikke han som selger den. Det er en helt annen butikk. Thor får sikkert sin fortjeneste, ja. Men ingen trenger å spise disse brødene. Faktisk, så har han alternativer til brød inne i kostholdsplanene også. Med andre ord, alt du trenger kjøper du på din lokale matvarebutikk. 

Anonymkode: c7a6c...6bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har han ikke påstått. Gå heller inn å les selv i stedet for å anta. 

Anonymkode: c7a6c...6bd

Det er lansert et kosthold mot kreft på siden, også er kommentarfeltet stengt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Raggy skrev:

Greit nok at han sikkert har gitt hjelp til mange middelaldrende damer med smerter og overvekt. Men når jeg ser at det skal selges kosthold til barn med kreft så er det noe veeeeldig galt..... 

Du misforstår med vilje virker det som. 

Du har her og nå noen som sitter å skriver til deg som har god erfaringen med å gå på disse planene. Hva med å spørre hen(meg) om hvordan jeg opplever å gå på dette, og hva det gjør med meg? Det er det ingen som er interessert i. Kun å sverte et produkt som dere selv ikke har tro på, fordi dere ikke aner hva det dreier seg om, og det koster noen få hundrelapper. 

For all del. Kjøp av plan og medlemskap i gruppen er frivillig. Er dere ikke interessert så meld dere ut. Kostholdsplanene har gitt mennesker som deg, meg og andre med mange forskjellige problemstillinger et helt nytt liv. Hva er det slags dokumentasjon dere egentlig mangler annet enn at opplegget er veldig bra? 

Anonymkode: c7a6c...6bd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Thor selger faktisk INGEN produkt, annet enn kostholdsplanene. Vær oppmerksom på det ;) 

Dessuten så er kostholdsplanene fulle av alternative matvarer, men folk leser ikke planene og spør heller om ting som ikke er i noen av planene.

Anonymkode: c7a6c...6bd

Selger de planer, så selger de per definisjon et produkt. 

Det å tjene penger på syke, eller gi falske løfter til alvorlig syke er bare hårreisende. De leker med helsa til folk, og Thor gir katten i om disse syke menneske stryker med. 

Hadde han brydd seg om helsa til folk hadde han bedt de pent om å oppsøke lege og få nødvendig behandling og medisin på blå resept.

Alternative matvarer og kostholdsplaner kan ikke kurere eller behandle alvorlige sykdommer som kreft, diabetes type 1, kols, hjertefeil og karsykdom osv. 

Slike syke kostholdsplaner, dietter og alternativ medisin er ikke annet enn placebo, og dreper derfor de som faktisk er alvorlige syke og risikerer å stryke med uten medisin og oppfølging av lege.

 

Endret av Mumeod
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raggy skrev:

Det er lansert et kosthold mot kreft på siden, også er kommentarfeltet stengt. 

Jeg gjentar igjen: han har IKKE påstått at han kan kurere kreft med kostholdsplanen. 

Trykk deg inn å les på hva han skriver om det heller. 

Anonymkode: c7a6c...6bd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mumeod skrev:

Selger de planer, så selger de per definisjon et produkt. 

Det å tjene penger på syke, eller gi falske løfter til alvorlig syke er bare hårreisende. De leker med helsa til folk, og Thor gir katten i om disse syke menneske stryker med. 

Hadde han brydd seg om helsa til folk hadde han bedt de pent om å oppsøke lege og få nødvendig behandling og medisin på blå resept.

Alternative matvarer og kostholdsplaner kan ikke kurere alvorlige sykdommer som kreft, diabetes type 1, kols, hjertefeil og karsykdom osv. 

Slike syke kostholdsplaner, dietter og alternativ medisin er ikke annet enn placebo, og dreper derfor de som faktisk er alvorlige syke og risikerer å stryke med uten medisin og oppfølging av lege.

 

Han selger ingen produkt utover planene.

Han tjener penger på å få folk frisk.

Han oppfordrer stadig folk til å besøke lege. 

Nei, men kostholdsplaner kan gjøre en bedre fra fibro, me, ms, diabetes 2, stoffskiftesykdommer, overvekt osv. 

Det er ikke placebo. Det regulerer hormoner, stoffskifte, blodsukker og fjerner overflødig vekt, som igjen gir bedre helse. 

Anonymkode: c7a6c...6bd

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg gjentar igjen: han har IKKE påstått at han kan kurere kreft med kostholdsplanen. 

Trykk deg inn å les på hva han skriver om det heller. 

Anonymkode: c7a6c...6bd

Jeg har lest, har ikke sagt at han sier at han selger kosthold som kurerer kreft, men han har lansert et kosthold som han kaller "kosthold mot kreft". så hva er egentlig forskjellen? Dette er sterkt ledende markedsføring gjort på en snedig måte slik at folk får et håp om at kreften kan bli bedre, eller kanskje de tror at om de lever på dette kostholdet det så unngår de kreft... Ikke bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han selger ingen produkt utover planene.

Han tjener penger på å få folk frisk.

Han oppfordrer stadig folk til å besøke lege. 

Nei, men kostholdsplaner kan gjøre en bedre fra fibro, me, ms, diabetes 2, stoffskiftesykdommer, overvekt osv. 

Det er ikke placebo. Det regulerer hormoner, stoffskifte, blodsukker og fjerner overflødig vekt, som igjen gir bedre helse. 

Anonymkode: c7a6c...6bd

En slik plan ER et produkt, det er det mumeod prøver å si. 

Joda, kosthold kan hjelpe på mangt, men det gjør ikke denne personen til en gud. Og jeg syns for så vidt ikke at man skal ta betalt for slikt uten en formell utdanning, det er tross alt mange tvilsomme nettsteder og tvilsom forskning der ute, slik informasjon bør derfor ikke spres av noen uten skikkelig kompetanse både rundt tema samt kildekritikk og vurdering av kilder. 

Anonymkode: 4420e...a73

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Raggy skrev:

Jeg har lest, har ikke sagt at han sier at han selger kosthold som kurerer kreft, men han har lansert et kosthold som han kaller "kosthold mot kreft". så hva er egentlig forskjellen? Dette er sterkt ledende markedsføring gjort på en snedig måte slik at folk får et håp om at kreften kan bli bedre, eller kanskje de tror at om de lever på dette kostholdet det så unngår de kreft... Ikke bra!

Hvis du ikke finner svaret på det du spør om her, så har du lest dårlig. Kreftceller som alt annet er avhengig av næring. Det handler om rett og gal næring som forebygging hvis du er utsatt. 

Jeg har heller ingen grunn til å forklare meg videre utover dette. Dette er hans verk. Kreft eller ikke kreft, han har iallefall hjulpet meg mye fra mine sykdommer. 

Anonymkode: c7a6c...6bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Raggy skrev:

Jeg har lest, har ikke sagt at han sier at han selger kosthold som kurerer kreft, men han har lansert et kosthold som han kaller "kosthold mot kreft". så hva er egentlig forskjellen? Dette er sterkt ledende markedsføring gjort på en snedig måte slik at folk får et håp om at kreften kan bli bedre, eller kanskje de tror at om de lever på dette kostholdet det så unngår de kreft... Ikke bra!

I beste fall indikerer denne tittelen at kostholdsplanen skal forebygge kreft, men "kreft" er såpass generelt at det gjør det hele mer tvilsomt. Det finnes tross alt mange former for kreft, og det er stor forskjell på livmorhalskreft og lungekreft. 

Anonymkode: 4420e...a73

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En slik plan ER et produkt, det er det mumeod prøver å si. 

Joda, kosthold kan hjelpe på mangt, men det gjør ikke denne personen til en gud. Og jeg syns for så vidt ikke at man skal ta betalt for slikt uten en formell utdanning, det er tross alt mange tvilsomme nettsteder og tvilsom forskning der ute, slik informasjon bør derfor ikke spres av noen uten skikkelig kompetanse både rundt tema samt kildekritikk og vurdering av kilder. 

Anonymkode: 4420e...a73

Jada! Jeg skrev også det. Men han selger ingen produkt utover kostholdsplanene, med andre ord, kostholdsplanene er ikke en reklameplakat, slik jeg svarte til vedkommende som spurte om dette. 

Thor er ikke gud, man står fritt til å avbryte, korrigere eller gjøre hva man vil. Moderatorne på siden er derimot "slaver av Thor". Det er ikke vi som er kunder/brukere. 

Ingen jobber gratis. Thor har lagt ned en voldsom jobb angående dette. Han viser også til kilder. 

Anonymkode: c7a6c...6bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han har hjulpet hundrevis av mennesker til å bli friskere. 

Anonymkode: 11180...776

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han har hjulpet hundrevis av mennesker til å bli friskere. 

Anonymkode: 11180...776

Ah takk, godt med litt støtte i denne debatten. :) Ja, om ikke tusenvis. Jeg er én av dem. Og Thor er ingen gud. Men Thor er derimot svært kunnskapsrik. 

Anonymkode: c7a6c...6bd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk potetmel og vann står det, men unngå stivelse... Det var rådet sitt det! For all del bra når mat gjør folk bedre, men en mann på facebook kan ikke hjelpe barn med kreft, det blir for drøyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han selger ingen produkt utover planene.

Han tjener penger på å få folk frisk.

Han oppfordrer stadig folk til å besøke lege. 

Nei, men kostholdsplaner kan gjøre en bedre fra fibro, me, ms, diabetes 2, stoffskiftesykdommer, overvekt osv. 

Det er ikke placebo. Det regulerer hormoner, stoffskifte, blodsukker og fjerner overflødig vekt, som igjen gir bedre helse. 

Anonymkode: c7a6c...6bd

Vært innpå siden og sett, og noe som irriterer meg grenseløst er at han ikke skiller mellom type 1 og type 2 diabetes. Allerede der mister han meg, og jeg klarer ikke ta denne mannen seriøst.

Dette er nok bevisst retorikk for også å treffe og favne alle former for diabetikere. Hadde han hatt et snev av utdanning utenom selvutdannet hobbylege hadde han jo visst at type 2 og type 1 diabetes er to vidt forskjellige sykdommer. 

 

Kan fortsette mer med hva som er feil med denne mannen og kostholdsrådene hans.

Videre ser jeg han selger kosthold mot Ulcerød Kolitt, Chrons, Cøliaki og MS, som han alle omtaler som livsstilssykdommer (som igjen kommer av overvekt). Dette er jo riv ruskende galt, da alle disse sykdommene er autoimmune, ikke selvforskyldt og ikke kan kureres med kosthold. I tillegg til at han klarer å feilstave Crohns sykdom med k, som i Krohns.

Han mangler jo helt elementær og grunnleggende kunnskap om fysiologi og sykdomslære. Så da hjelper det ikke hvor mye han selv mener han har forsket eller gjort private pilot studier, når han mangler kunnskap på det helt fundamentale plan.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...