Gå til innhold

"Spør Thor" kostholdsgruppe på face


Gjest Raggy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 5.5.2019 den 16.30, Nooni skrev:

Nå skal ikke jeg mene så mye om denne Thor - jeg meldte meg inn, men stakk like kjapt igjen ... 

Dette utsagnet ditt er imidlertid altfor bastant. Jeg spiser ketogen kost (strikt lavkarbo) uten kostholdsplan. Jeg har fibromyalgi, spiser under 20 karber pr dag, teller ikke kalorier. Jeg har vært helt smertefri siden november (startet i oktober) 

Jeg er litt usikker på om forskerne har konkludert, men min fastlege kunne hvert fall fortelle meg at det meste av forskning peker i retning av at høyt inntak av karbohydrater stimulerer og opprettholder inflammatoriske tilstander i kroppen. Hun mente ikke at ketogen kost fungerer for alle (det gjør ikke jeg heller), men det fungerer for meg og spør du, så vil du finne ut at det fungerer for veldig mange. 

Når ble fibromyalgi en autoimmun sykdom? 

Anonymkode: f096d...9d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.5.2019 den 16.06, AnonymBruker skrev:

Thors datter var selv dødssyk av kreft, men ble erklært frisk på sin fars kosthold. Så han vet nok ett og annet om kosthold,ja. 😁

Anonymkode: b0bef...6ae

Mulig hun følte seg bedre med spesielt kosthold, men at det gjorde henne frisk? Nei, det var det nok moderne medisin som gjorde! Man dør ikke av all slags kreft, og spesielt ikke dersom den blir oppdaget tidlig... heldigvis!

Anonymkode: f104b...4f9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når ble fibromyalgi en autoimmun sykdom? 

Anonymkode: f096d...9d5

Det gjenstår å se. Fagmiljøene har ikke kommet til enighet i om det er en revmatisk, nevrologisk eller autoimmun sykdom. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nå ganske sikre på at det ikke er revmatisk iallefall!

Anonymkode: f104b...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig hun følte seg bedre med spesielt kosthold, men at det gjorde henne frisk? Nei, det var det nok moderne medisin som gjorde! Man dør ikke av all slags kreft, og spesielt ikke dersom den blir oppdaget tidlig... heldigvis!

Anonymkode: f104b...4f9

Det virker som at du har førstehåndskjennskap til  Thors datters sykdomshistorie? Kanskje du kjenner henne da? Eller?

Anonymkode: b0bef...6ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet jeg ikke nøyaktig hva Thor anbefaler, men ketogen diett (lavkarbo under ca 30g karbohydrater) ser ut til å være å anbefale for de aller fleste kreft-former fordi de aller fleste kreftceller kan bare livnære seg på glukose (druesukker / blodsukker) mens alle våre egne celler kan livnære seg på ketoner. Her er en meta-studie: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5842847/

kreft.png

Anonymkode: 3316c...900

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Thor er en kvakksalver som utgir seg for å være forsker og lege! Plutselig har han også blitt ekspert på kosthold for mennesker med kreft🤬 Han utnytter mennesker i en ekstremt sårbar situasjon. Fy faen! Han er hverken lege, forsker, spesialist på kreft og har ingen generell kompetanse på området og samarbeider slettes ikke med spesialister eller kostveiledere. Ta et søk på google og du vil finne minimalt med informasjon om han. Why. Hmmmm! Hvem kan ikke tilegne seg kunnskap ved å lese seg opp på forskningsrapporter som det er fri tilgang til på nett og ellers alt annet man trenger å vite. Nettet florerer over av alt man måtte tilegne seg kunnskap i. Men alt er ikke reel fakta. Mye må tas med en klype salt. Når jeg startet med ketogen kost for flere år siden var jeg medlem av gruppen hans. Jeg endte med å bli kastet utav gruppen da jeg stilte meg kritisk til flere av hans uttalelser og opplegg. Alle er ikke like godtroende og det likte han ikke. Jeg setter også opp kostplaner dåg gratis, veileder i gruppen min, og har fått mange ned i vekt. Men jeg vandrer ikke rundt å utgir meg for å være en GURU, forsker, lege and so on fordi at jeg har tilegnet meg masse kunnskap. Må dere se til å våkne! Thor sitter ikke på mer kunnsakap enn mange andre som driver med veiledning innen lk kost verden rundt, og hans kostplaner er det ikke noe særeget med. Planen hans er bygget på samme konsept som lk kosthold generelt, bare med mindre mengde fett da han mener at 1200 kalorierner grensen for dagen inntak. Ganske så spesielt å anbefaler 1-2 gls vin til dagen da eks 2 gls tørr hvitvin alene utgjør 160 kalorier 😫Man foretrekker vel de kaloriene i 2 ss fett og bli mett.  Hadde han hatt peiling hadde han vært klar over at alkohol er med på å sinke og stagnere vektnedgang. Så til dere medlemmer av Thor sin sekt. Ta det Thor sier med en trillebår salt og les dere opp på egenhånd. Det er som oftes det beste. Husk at han er bare ute etter å tjene penger på deg 😉

Anonymkode: 0de6d...e90

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei

Etter å ha vært medlem av denne gruppen på Facebook en måneds tid og hva jeg har lest og sett der har jeg følgende å komme med

Damene (moderatorene) i denne gruppen er virkelig ikke gode i hodet. Saklige, logiske kommentarer uten negativitet blir slettet hvis de føler for det, innen et par sekunder. Det betyr, det tenkes ikke lenge over om noe skal slettes.

Det er disse moderatorene som skaper sekt-følelsen. 

Thor selv virker som en virkelig hyggelig fyr som også setter seg inn i vitenskapelige undersøkelser. Jeg tror ikke han vet hvordan disse damene (moderatorene) styrer Facebook -siden og skaper dette dårlige inntrykket. Hadde han visst om at gode spørsmål, som kan virke kritisk, men dog intellektuelle og nysgjerrige, blir redigert og slettet tror jeg ikke han hadde likt dette. Jeg synes det er synd. Kostplanene hans er virkelig gode, folk går det masse i vekt og leser om folk som har kunne slutte på medisiner i forb blodtrykk, kolesterol, diabetes og ikke har luftplager etc mer. Det er jo helt fantastisk at man for mindre enn 400 kroner kan få så mye materiale og informasjon. Lommepenger å regne, for en bedre helse. 

 

Så, for å konkludere: Thor virker som en utrolig flott mann som vil hjelpe folk, men de damene som styrer siden ikke aksepterer kritiske eller vennlige spørsmål som har en litt annen vri. 

F.eks: jeg sa at alle har sin egen motivasjon, og at det er personlig  hva det er. Og at det ikke er noe riktig eller feil med dette. Dette innlegget ble slettet!

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe en av kostholdsplanene til Thor, men absolutt ikke være medlem av denne sekt-siden. 

Disse damene er farlige. 

 

Angående dette med kreft: det er faktisk forskning so viser at kreftceller kan krympes hvis man kutter ut det som gir kreftcellene energi. Her er noen. Dette er jo bare  i startfasen siden folk av en eller annen grunn synes det er vanskelig å forstå at mat har innflytelse på kroppene våre, og at det kan jo ikke være sant, at frukt og brød ikke er bra for mange ting. Man lærer så lenge man lever. Åpne ørene istedet for å leve i benektelse at det kan hende det er mye vi ikke vet enda. 

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0039606019304581

 https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2212877819304272

https://clincancerres.aacrjournals.org/content/22/10/2482.short

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4215472/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3826507/

 

 

 

 

 

Endret av Buksa
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting negativt å si om Thor. Men forstår hva folk mener med "sekt følelse" av å være med i denne facebook gruppen. Ble selv kastet ut av gruppen, fordi jeg påpekte dette. 

Man trenger ikke være svart-hvitt i meningen om noe, slik som mange er. Det at Thor ikke er lege, ser jeg på som bra, da leger er veldig satt i hva råd de ofte følger. Man må være uavhengig rådene man får fra store organisasjoner som har til hensikt å tjene penger på å holde folket "syke nok".

Har selv kjøpt program fra Thor og det er mye bra kunnskap der som vil hjelpe deg igang med å forstå hvordan kroppen fungerer. 

Jeg tror man kommer vel så langt med å finne en gratis kilde på internet og youtube, men hvis ønsker alt i en bok med oppskrifter dag for dag, så kan det være en grei plass å begynne.

For de som er interessert i å lese mer om hvordan kosthold påvirker helsen vår, så er https://caluna.no/ en god plass å begynne.

 

Endret av Sidabmao
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/7/2019 at 9:31 PM, AnonymBruker said:

Nå vet jeg ikke nøyaktig hva Thor anbefaler, men ketogen diett (lavkarbo under ca 30g karbohydrater) ser ut til å være å anbefale for de aller fleste kreft-former fordi de aller fleste kreftceller kan bare livnære seg på glukose (druesukker / blodsukker) mens alle våre egne celler kan livnære seg på ketoner. Her er en meta-studie: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5842847/

kreft.png

Anonymkode: 3316c...900

Vinninga går litt opp i spinninga når man ser at mennesker på lavkarbo lever i snitt 5 år mindre enn de som spiser mer jevnt fordelt. Samt at det er uhyre vanskelig for en gjennomsnittsperson å spise riktig. Spiser du 10g protein mer enn kroppen trenger vil den umiddelbart begynne omdanne det til glukose og kreftcellene får den næringen de vil ha uansett. Og siden man ikke vet hvor mye protein kroppen trenger, er det veldig lett å spise for mye proteiner. 

https://www.nrk.no/norge/ny-studie_-lavkarbodiett-kan-forkorte-livet-1.14170406

 

Anonymkode: c9915...bcc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2019 den 21.31, AnonymBruker skrev:

Nå vet jeg ikke nøyaktig hva Thor anbefaler, men ketogen diett (lavkarbo under ca 30g karbohydrater) ser ut til å være å anbefale for de aller fleste kreft-former fordi de aller fleste kreftceller kan bare livnære seg på glukose (druesukker / blodsukker) mens alle våre egne celler kan livnære seg på ketoner. Her er en meta-studie: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5842847/

Anonymkode: 3316c...900

Det er raffinert og bearbeidet sukker, ofte fra GMO-kilder som mater kreft, ikke det som finnes naturlig i hele frukter og grønnsaker. Årsaken er at sukker er drivstoff for kreftceller (og alle celler), men spiser man det sammen med den hele frukten, så kommer anti-kreft-egenskapene inn i cellen via sukkeret. Det blir som en trojansk hest på en måte, kreftcellen åpner seg for å ta imot sukkeret, og blir svekket og drept av alle disse andre komponentene i frukten.
Vi vet at en diett som er høy i frukt og grønnsaker er svært gunstig for å redusere sjansen for å få kreft, dette har det blitt gjort mange studier på. Man har også funnet at frukt har antikreft-egenskaper. Kjøtt har ikke det!

"Procyanidins, found in apples, can induce apoptosis, or natural death, in cancer cells. Apple peel also contains compounds called triterpenoids that are highly effective in stopping the growth of cancer cells"
https://www.collective-evolution.com/2017/01/03/9-best-anti-cancer-fruits-to-include-in-your-diet/

Anonymkode: e4164...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Det er raffinert og bearbeidet sukker, ofte fra GMO-kilder som mater kreft, ikke det som finnes naturlig i hele frukter og grønnsaker. Årsaken er at sukker er drivstoff for kreftceller (og alle celler), men spiser man det sammen med den hele frukten, så kommer anti-kreft-egenskapene inn i cellen via sukkeret. Det blir som en trojansk hest på en måte, kreftcellen åpner seg for å ta imot sukkeret, og blir svekket og drept av alle disse andre komponentene i frukten.
Vi vet at en diett som er høy i frukt og grønnsaker er svært gunstig for å redusere sjansen for å få kreft, dette har det blitt gjort mange studier på. Man har også funnet at frukt har antikreft-egenskaper. Kjøtt har ikke det!

"Procyanidins, found in apples, can induce apoptosis, or natural death, in cancer cells. Apple peel also contains compounds called triterpenoids that are highly effective in stopping the growth of cancer cells"
https://www.collective-evolution.com/2017/01/03/9-best-anti-cancer-fruits-to-include-in-your-diet/

Anonymkode: e4164...5f0

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/cancer/in-depth/cancer-causes/art-20044714

Anonymkode: 9b7d4...6ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.2.2020 den 13.46, AnonymBruker skrev:

Vinninga går litt opp i spinninga når man ser at mennesker på lavkarbo lever i snitt 5 år mindre enn de som spiser mer jevnt fordelt. Samt at det er uhyre vanskelig for en gjennomsnittsperson å spise riktig. Spiser du 10g protein mer enn kroppen trenger vil den umiddelbart begynne omdanne det til glukose og kreftcellene får den næringen de vil ha uansett. Og siden man ikke vet hvor mye protein kroppen trenger, er det veldig lett å spise for mye proteiner. 

https://www.nrk.no/norge/ny-studie_-lavkarbodiett-kan-forkorte-livet-1.14170406

 

Anonymkode: c9915...bcc

Ser du ordet "kan" i overskriften? ;)

Jeg regner med du har lest denne "fantastiske" studien selv da. Og sett at den er en observasjonsstudie, ikke intervensjonsstudie, og beviser derfor ingenting. Den kan kun antyde noe som må forskes videre på. Og så regner jeg med at du vet om det som kalles "healthy user bias" som er et stort problem med slike studier. "Lavkarbo"-gruppa røyket mer, drakk mer alkohol, trente mindre, veide mer og det var høyere forekomst av diabetes i denne gruppa. Studien fant sted på slutten av 1980-tallet, ca da fettfobien var på sitt høyeste. Folk som brydde seg om helsa si gjorde som de ble anbefalt, kuttet kraftig ned på fett, egg, kjøtt, ost og sånt og spiste mer karbohydrater. Men også røyket mindre, drakk mindre alkohol, trente mer og så videre.

 

 

Anonymkode: 6989a...c7f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.2.2020 den 14.45, AnonymBruker skrev:

Det er raffinert og bearbeidet sukker, ofte fra GMO-kilder som mater kreft, ikke det som finnes naturlig i hele frukter og grønnsaker. Årsaken er at sukker er drivstoff for kreftceller (og alle celler), men spiser man det sammen med den hele frukten, så kommer anti-kreft-egenskapene inn i cellen via sukkeret. Det blir som en trojansk hest på en måte, kreftcellen åpner seg for å ta imot sukkeret, og blir svekket og drept av alle disse andre komponentene i frukten.
Vi vet at en diett som er høy i frukt og grønnsaker er svært gunstig for å redusere sjansen for å få kreft, dette har det blitt gjort mange studier på. Man har også funnet at frukt har antikreft-egenskaper. Kjøtt har ikke det!

"Procyanidins, found in apples, can induce apoptosis, or natural death, in cancer cells. Apple peel also contains compounds called triterpenoids that are highly effective in stopping the growth of cancer cells"
https://www.collective-evolution.com/2017/01/03/9-best-anti-cancer-fruits-to-include-in-your-diet/

Anonymkode: e4164...5f0

Dette er noe av det mest idiotiske jeg har lest her. 😂 Det er forskjell på fruktose og glukose fra frukt som har blitt genmodifisert og fra frukt som ikke har? Og er du klar over hvor mye som er genmodifisert? Google "ancient fruits"... 

Steve Jobs var var fruitarian mye av livet sitt... og døde av bukspyttkjertelkreft. Ashton Kutcher spiste som Steve Jobs for å forberede seg til filmrollen og fikk problemer med bukspyttkjertelen.. Tilfeldighet?

 

Og kjøtt ikke antikreft-egenskaper? Det var mye grønt på dette bildet her... ;)

kreft.png.dbc9fe5d1cca5a73d01d57f6f170261b.png

Anonymkode: 6989a...c7f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2020 den 2.37, AnonymBruker skrev:

Dette er noe av det mest idiotiske jeg har lest her. 😂 Det er forskjell på fruktose og glukose fra frukt som har blitt genmodifisert og fra frukt som ikke har? Og er du klar over hvor mye som er genmodifisert? Google "ancient fruits"... 

Steve Jobs var var fruitarian mye av livet sitt... og døde av bukspyttkjertelkreft. Ashton Kutcher spiste som Steve Jobs for å forberede seg til filmrollen og fikk problemer med bukspyttkjertelen.. Tilfeldighet?

 

Og kjøtt ikke antikreft-egenskaper? Det var mye grønt på dette bildet her... ;)

kreft.png.dbc9fe5d1cca5a73d01d57f6f170261b.png

Anonymkode: 6989a...c7f

Bullshit. Visste du forresten at det er ulovlig å selge og importere gmo varer i/til Norge. Du får ikke tak i genmodifiserte varer i Norge. Bare tradisjonell kryssbreeding (som forsåvidt er mindre kontrollerbart enn gmo). Ingen skikkelige studier har klart å finne noe negativt med gmo, men fortsatt er det ikke lovlig i Norge. Vi vet ikke nok om det enda, men vi har ingen beviser for at det øker risiko for kreft. Vi har heller ingen beviser for at det er bedre. Det er bare et stort hull i forskningen hvor vi ikke vet. 

Anonymkode: 91719...4a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 25.2.2020 den 2.37, AnonymBruker skrev:

Dette er noe av det mest idiotiske jeg har lest her. 😂 Det er forskjell på fruktose og glukose fra frukt som har blitt genmodifisert og fra frukt som ikke har? Og er du klar over hvor mye som er genmodifisert? Google "ancient fruits"... 

Steve Jobs var var fruitarian mye av livet sitt... og døde av bukspyttkjertelkreft. Ashton Kutcher spiste som Steve Jobs for å forberede seg til filmrollen og fikk problemer med bukspyttkjertelen.. Tilfeldighet?

 

Og kjøtt ikke antikreft-egenskaper? Det var mye grønt på dette bildet her... ;)

kreft.png.dbc9fe5d1cca5a73d01d57f6f170261b.png

Anonymkode: 6989a...c7f

Bullshit. Visste du forresten at det er ulovlig å selge og importere gmo varer i/til Norge. Du får ikke tak i genmodifiserte varer i Norge. Bare tradisjonell kryssbreeding (som forsåvidt er mindre kontrollerbart enn gmo). Ingen skikkelige studier har klart å finne noe negativt med gmo, men fortsatt er det ikke lovlig i Norge. Vi vet ikke nok om det enda, men vi har ingen beviser for at det øker risiko for kreft. Vi har heller ingen beviser for at det er bedre. Det er bare et stort hull i forskningen hvor vi ikke vet. 
https://www.farmprogress.com/management/traditional-plant-breeding-vs-genetic-engineering-primer sånn hvis du lurer på hva tradisjonell breeding (non-gmo) er. 

Anonymkode: 91719...4a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Kom over denne tråden og kjenner at jeg MÅ legge inn en kommentar. Jeg forstår skepsisen til mange av dere, for det kan virke som litt kultfølelse ut fra gruppa til tider. Men... 

Jeg har vært medlem av Spør Thor i flere år, og Thor har aldri selv sagt at han er lege, jeg har heller opplevd at han har vært helt ærlig på at han ikke har formell utdannelse, og at han selv begynte å utforske på hvordan maten vi spiser påvirker kroppen når han så hvordan den samme maten påvirket han og kona veldig ulikt. Slik startet hans interesse for mat. Etter det har han tilegnet seg masse kunnskap rundt ernæring. 
 

Også ser jeg at flere av dere stiller spørsmål ved om man ikke heller bør oppsøke helsepersonell og fagfolk for hjelp isteden. Veldig godt poeng, og i prinsippet er jeg helt enig! Men, hvis man tar seg bryet med å bare lese bittelitt i gruppa så finner man ekstremt mange eksempler på folk som har forsøkt å få hjelp i helsevesenet i årevis, uten at hjelpen de har fått har gitt noen nytte og resultater. Så flere kommer til Thor fordi ingenting faktisk fungerer. Og det er SÅ mange eksempler på folk som har fått livet sitt endret etter å ha begynt på Thor sine kostholdsplaner og etter å ha begynt å følge Thor sine prinsipper. Det synes jeg er fantastisk! Og det er faktisk ganske mange leger som har fått opp øynene for han og virkningen av kostholdsplanene hans når de ser endringen hos sine pasienter, og støtter han. 
 

Og - til dere som er skeptiske - Thor sitt kosthold er i bunn og grunn bare et lavkarbo kosthold med helt naturlige råvarer, hvor han hjelper deg med å sette sammen rett mengde av de ulike råvarene ut fra kunnskapen han har opparbeidet seg om hvordan kroppene våre fungerer. Hva er så galt med det egentlig? Han er slettes ikke aleine om å fremme lavkarbo, steinalderkosthold og lavfoodmap, som hans kostplaner er bygget på :) 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg ble tipset om denne tråden etter at jeg selv er kommet på feil side av Thor og moderatorene hans. Jeg vil her først påpeke at jeg er enig i kostplanen, og følger denne. Jeg ser ingenting galt med lavkarbo, og de gangene jeg klarer å spise det over lengre tid så går ofte de kroniske smertene mine sterkt tilbake, og jeg går også i remisjon ift noen kroniske diagnoser jeg har. 

Nå som det er sagt ønsker jeg her å ta opp hvordan gruppen Spør Thor, samt en annen gruppe (her kalt gruppe B), har oppleves for meg. Jeg ønsker å fortelle min versjon av dette, da jeg er blitt blokkert fra Spør Thor, og der blir jeg også indirekte hetset uten at jeg har mulighet til å forsvare meg. 

Det begynte for noen dager siden. Da postet jeg et innlegg i gruppe B der jeg la ut lenke til en lavkarbo ostekake og spurte om den kunne spises på min kostplan. Innlegget ble slettet.

Jeg skrev et nytt innlegg der jeg spurte om det var mulig å sette sammen en ostekake med de ingrediensene som var tillat i kostplasene. Men innlegget ble da også slettet.

Da ble jeg irritert, så jeg spurte retorisk om det ikke var lov å snakke om ingrediensene i kostplanen, var det feks lov å spise eggerøre med spinat, selv om det ikke var en oppskrift i kostplanen, men både eggerøre og spinat var lov å spise. Jeg kritiserte også at det var litt strengt mtp at man ikke kunne diskutere annen mat relatert til kostholdsplanen, men da ble flere av innleggene mine slettet i tillegg til at jeg ble blokkert fra å skrive.

Okey, tenkte jeg. Da lager jeg min egen gruppe. Så jeg opprettet en gruppe som først het "Spør Thor, oppskrifter laget av kundene, Kostplan 6". Her sto det i beskrivelsen noe slikt som at gruppen er ment å motivere, det er stor takhøyde, og vi kan sammen skape nye oppskrifter utifra de ingrediensene som er tillat i kostplanen. Jeg la også til et forsidebilde som var et bilde fra kostplanen. Jeg har sett bilder fra kostplanen i andre tilknyttede grupper, og tenkte ikke så mye over det. Jeg inviterte også Thor til gruppen da jeg tenkte han kanskje kunne bruke oppskriftene etter hvert til når han skal utvikle kostplanene videre. Det var aldri noen vonde tanker eller onde hensikter ment da jeg lagde gruppen. Jeg ønsket bare en plass der man kunne snakke mer fritt om kostplanen.

Neste dag (i går) sto jeg opp til følgende melding fra Thor:

image.png.b5ecf53a1f93cdcfbea2cda0164024d5.png

Jeg beklaget så mye og endret både forsidebilde og navnet på gruppen slik at det ikke brøt med ønsket fra Thor. 

Jeg så også at jeg hadde fått en melding fra en av adminsene til Thor som hadde havnet i spam-filteret mitt. Den hadde jeg nok fått kvelden før og lød som følger.

image.png.a4c9298881af7a9fe1c006ddcadfcea3.png

Jaja, jeg svarte ikke på den, og jeg tenkte at det hele var over siden jeg uansett hadde endret navn og forsidebilde. Så sendte en venninne meg en screenshot av en ny post i gruppa til Spør Thor, og her står det:

image.png.30a250c655f28b425af009dd89444c36.png

Her ser det ut som at Thor beskylder meg for å utgi seg for å være han, noe jeg klart ikke har gjort. Gruppen ble uansett endret til det siste avsnittet i kategorien "støttegruppe".

Jeg endret også beskrivelsen til av gruppen slik at det er helt tydelig at den ikke skal bryte med retningslinjene til Thor. Det er en smule satire i beskrivelsen og det blir nok endret etter hvert. 

image.png.7b79821ec4dc60741719cf71aad90447.png

 

Så fikk jeg en to nye meldinger fra samme admin som hadde varslet Thor med en times mellomrom:

 

 

Så ja, det var min side av historien. Jeg kommer fremdeles til å følge kostplanen fordi jeg tror den er bra for meg. Jeg kommer fremdeles til å kjøpe brødmixen, og gruppen jeg har opprettet kommer til å bestå. Men alt dette kun fordi jeg spurte om man kunne lage ostekake på kostplanen. 

Værsågod. Hilsen hun som ikke er helt i vater.

image.png

image.png

 

Endret av vill_i_vest
Bildespam. Rettet opp i dobbeltposter
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
2 timer siden, vill_i_vest skrev:

Jeg ble tipset om denne tråden etter at jeg selv er kommet på feil side av Thor og moderatorene hans. Jeg vil her først påpeke at jeg er enig i kostplanen, og følger denne. Jeg ser ingenting galt med lavkarbo, og de gangene jeg klarer å spise det over lengre tid så går ofte de kroniske smertene mine sterkt tilbake, og jeg går også i remisjon ift noen kroniske diagnoser jeg har. 

Nå som det er sagt ønsker jeg her å ta opp hvordan gruppen Spør Thor, samt en annen gruppe (her kalt gruppe B), har oppleves for meg. Jeg ønsker å fortelle min versjon av dette, da jeg er blitt blokkert fra Spør Thor, og der blir jeg også indirekte hetset uten at jeg har mulighet til å forsvare meg. 

Det begynte for noen dager siden. Da postet jeg et innlegg i gruppe B der jeg la ut lenke til en lavkarbo ostekake og spurte om den kunne spises på min kostplan. Innlegget ble slettet.

Jeg skrev et nytt innlegg der jeg spurte om det var mulig å sette sammen en ostekake med de ingrediensene som var tillat i kostplasene. Men innlegget ble da også slettet.

Da ble jeg irritert, så jeg spurte retorisk om det ikke var lov å snakke om ingrediensene i kostplanen, var det feks lov å spise eggerøre med spinat, selv om det ikke var en oppskrift i kostplanen, men både eggerøre og spinat var lov å spise. Jeg kritiserte også at det var litt strengt mtp at man ikke kunne diskutere annen mat relatert til kostholdsplanen, men da ble flere av innleggene mine slettet i tillegg til at jeg ble blokkert fra å skrive.

Okey, tenkte jeg. Da lager jeg min egen gruppe. Så jeg opprettet en gruppe som først het "Spør Thor, oppskrifter laget av kundene, Kostplan 6". Her sto det i beskrivelsen noe slikt som at gruppen er ment å motivere, det er stor takhøyde, og vi kan sammen skape nye oppskrifter utifra de ingrediensene som er tillat i kostplanen. Jeg la også til et forsidebilde som var et bilde fra kostplanen. Jeg har sett bilder fra kostplanen i andre tilknyttede grupper, og tenkte ikke så mye over det. Jeg inviterte også Thor til gruppen da jeg tenkte han kanskje kunne bruke oppskriftene etter hvert til når han skal utvikle kostplanene videre. Det var aldri noen vonde tanker eller onde hensikter ment da jeg lagde gruppen. Jeg ønsket bare en plass der man kunne snakke mer fritt om kostplanen.

Neste dag (i går) sto jeg opp til følgende melding fra Thor:

image.png.b5ecf53a1f93cdcfbea2cda0164024d5.png

Jeg beklaget så mye og endret både forsidebilde og navnet på gruppen slik at det ikke brøt med ønsket fra Thor. 

Jeg så også at jeg hadde fått en melding fra en av adminsene til Thor som hadde havnet i spam-filteret mitt. Den hadde jeg nok fått kvelden før og lød som følger.

image.png.a4c9298881af7a9fe1c006ddcadfcea3.png

Jaja, jeg svarte ikke på den, og jeg tenkte at det hele var over siden jeg uansett hadde endret navn og forsidebilde. Så sendte en venninne meg en screenshot av en ny post i gruppa til Spør Thor, og her står det:

image.png.30a250c655f28b425af009dd89444c36.png

Her ser det ut som at Thor beskylder meg for å utgi seg for å være han, noe jeg klart ikke har gjort. Gruppen ble uansett endret til det siste avsnittet i kategorien "støttegruppe".

Jeg endret også beskrivelsen til av gruppen slik at det er helt tydelig at den ikke skal bryte med retningslinjene til Thor. Det er en smule satire i beskrivelsen og det blir nok endret etter hvert. 

image.png.7b79821ec4dc60741719cf71aad90447.png

 

Så fikk jeg en to nye meldinger fra samme admin som hadde varslet Thor med en times mellomrom:

image.png.1841a19d578d2aa1cf87fc63e3cb5d1f.png

 

Så ja, det var min side av historien. Jeg kommer fremdeles til å følge kostplanen fordi jeg tror den er bra for meg. Jeg kommer fremdeles til å kjøpe brødmixen, og gruppen jeg har opprettet kommer til å bestå. Men alt dette kun fordi jeg spurte om man kunne lage ostekake på kostplanen. 

Værsågod. Hilsen hun som ikke er helt i vater.

image.png

image.png

image.png

Fullblods psykopat han fyren der.. med sitt harem av følger. Likt han syke kristne fyren som var i media å mente han kunne helbrede folk med korona bare de betalte litt for det... 👏👏😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...