Gå til innhold

"Spør Thor" kostholdsgruppe på face


Gjest Raggy

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Nina1975 skrev:

Om du googler «potetmel kaldt» så kommer det opp mye.

Det som skjer er at om man lar poteter kjøles ned før de spises får de litt mer av den typen stivelse kroppen vår ikke kan fordøye (høyere fiberinnhold og litt mindre kalorier), men det gjelder selvfølgelig bare en veldig liten del. Derfor blir dette helt feil!

Anonymkode: 91719...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva type mat er det han anbefaler da? Linser grønnsaker og hvitt kjøtt/hvit fisk?

Anonymkode: 51c32...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte meg inn nå av nysgjerrighet, og så et innlegg om at det er fett i kaffe? Hvordan er det fett i kaffe, som har 0 kcal, med mindre du bruker melk/fløte? Kan noen forklare?

Anonymkode: df7b2...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søk i gruppa, så får du svar. Fett tilsettes.

Anonymkode: 410db...9d0

Må bare flire av det svaret der🙊. Det var noe bibelsk over det....

Anonymkode: 7fa0f...845

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søk i gruppa, så får du svar. Fett tilsettes.

Anonymkode: 410db...9d0

What? Litt konspiratorisk stil. Kaffe inneholder naturlig fett, og ulike filtreringsmetoder fjerner dette fettet i ulik grad. Kaffefilter er for eksempel en metode som tar bort masse fett mens presskannekaffe inneholder mye fett. Og smaker desto bedre 😊

Anonymkode: dc160...b46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama

Man ser jo hvor kunnskapsløse de som forsvarer Thor er. Skremmende. Og bare det at man tror pilotstudier er forskning. Verden vil bedras.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er bare en i den endeløse rekka av folk som vil tjene penger på slanking.

Anonymkode: 90ecb...615

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset fra "Om gruppen"

"De områdene jeg har jobbet mest med er overvekt, diabetes, lavt stoffskifte, cøliaki, IBS, Ulcerøs Kolitt, Krohns Syndrom, PCO (PCOS), ME, fibromyalgi, leddgikt, artrose samt Bekhterevs. Gjennom mine pilotstudier har jeg fått bevist utover enhver tvil at for alle disse diagnosene er kostholdet en helt avgjørende faktor."

Det skilles ikke på diabetes mellitus type 1, type 2 (med undertypene LADA og eksokrin diabetes (type 3c) ).

Når denne Thor ikke engang klarer å holde disse 2 sykdommene separert (den ene er en autoimmun sykdom), så kan dette fort ende med dødsfall for barn som får påvist diabetes type 1 og hvor foreldrene leser at "kostholdet er en helt avgjørende faktor", eller med en skyldfølelse for foreldrene som de kan komme til å klandre seg selv for resten av livet.

Tilsvarende svada gjelder andre autoimmune sykdommene han har på listen sin, som cøliaki

Dette er stygt og det er farlig. Mannen bør stoppes asap!

Anonymkode: 7e910...c0e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Raggy skrev:

Er det forsket på og bevist at det ikke tas opp i tarmen om det inntas kaldt? Eller er det Thor som påstår dette? 

Edit... google gir meg info om dette fra div bloggere og en side med kjærringråd... Hvor finner jeg info som faktisk dokumenterer dette?

Her er det nok snakk om resistent stivelse som kan være gunstig for tarmfunksjoner blant annet. 

For øvrig har jeg også vært medlem av gruppa, men det var altfor mye hallelujastemning og for lav toleranse for spørsmål og diskusjon til at jeg gadd å bli der. I tillegg for mange ubegrunnede påstander om det ene og det andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2019 den 19.28, Mumeod skrev:

F28CE917-3DF8-4FF9-B349-4B951E2FF32C.thumb.jpeg.a132ee6aab11106fa95f563b3d30a32d.jpegher står det at sykdommer han gir råd for er:

overvekt, diabetes (her har han ikke spesifisert type), lavt stoffskifte, cøliaki, IBS, ME, fibromyalgi, Ulcerøs Kolitt, Krohns (som er feilstavet), PCO, leddgikt, artrose og bekhterevs. 

Videre hevder han at nøkkelen for å behandle disse sykdomme e er kosthold, som er nettopp det han prøver å selge.

Ser ingen grunn til hvorfor jeg skulle forsvart denne svindleren.

PS: Ser nå at det sto ME og ikke MS.

Og crohns er sykdom ikke syndrom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Tessa12 skrev:

Og crohns er sykdom ikke syndrom.

👍

For ikke å snakke om at artrose er det samme som slitasjegikt, og skyldes skade eller forkalkning, i brusk og ladd 

Det er en sammenheng mellom kosthold og flere revmatiske sykdommer, men artrose er ikke en av de sykdommene

Anonymkode: 4b871...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy
7 timer siden, Viktualia skrev:

Her er det nok snakk om resistent stivelse som kan være gunstig for tarmfunksjoner blant annet. 

For øvrig har jeg også vært medlem av gruppa, men det var altfor mye hallelujastemning og for lav toleranse for spørsmål og diskusjon til at jeg gadd å bli der. I tillegg for mange ubegrunnede påstander om det ene og det andre.

Ja det virker til å være litt av et regime der inne. Det skal ikke på noen måte skapes tvil om at denne Thor vet hva han driver med. Å det gjør han jo for sin egen del siden folk tror på hans påstader...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det vel opp til hver og en hva man ønsker tro mtp kosthold og helse. Er ikke det fint?

Anonymkode: 410db...9d0

Jo, også er det fint at man kan livnære seg ved å få folk til å tro på påstander som ikke stemmer. Butikk rettet mot syke folk skal ikke drives på den måten synes jeg. Det handler ikke om at noen tror at det kostholdet som anbefales på denne gruppa er dårlig eller feil, det er måten det blir gjort på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raggy
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gruppen har nær 48000 medlemmer. Som kan tenke selv. God helg🙂

Anonymkode: 410db...9d0

Ja og i dag kan du se en tråd inne på gruppa der medlemmene er like kritisk som meg. Får håpe tråden deres får stå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2019 den 19.53, Juks skrev:

Hæ? Det handler om Spør Thor som har hjulpet en masse mennesker med sitt kosthold. Er han en svindler da, bare fordi du ikke tror på opplegget? Synd at du har bestemt deg for at han er en svindler, men dem som er en del av opplegget er ikke enig med deg. 

Jeg har vært hos ernæringsfysiolog uten hell, og går nå selv på en kostholdsplan hos han. Følger den ikke slavisk, men så langt som mulig. Er strålende fornøyd. Har fått mer energi, og mine plager er blitt mindre. Når jeg da er så fornøyd, hvorfor skal jeg tro på at han er en svindler? 

Jeg anbefaler å kjøpe en kostholdsplan der. Men det nytter ikke hvis man er svært negativt innstilt på det. Da er det håpløst, og skal bare glemme det fordi det ikke blir gjennomførbart ettersom omstillingen er veldig stor. :) 

AHA, ja. Så synd hvis du har bestemt deg for at Snåsamannen, spåkoner og fjernhealere er svindlere, for de som er en del av dette opplegget er ikke enig med deg. Dermed må du jo ta feil. 

 

 

:ironi:

Anonymkode: f096d...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gruppen har nær 48000 medlemmer. Som kan tenke selv. God helg🙂

Anonymkode: 410db...9d0

Nei, det er derfor man har et strengt lovverk i Norge for å forhindre at svindlere leker med andres liv og helse. God helg, ja. 

Anonymkode: f096d...9d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner jeg blir forbanna av å lese her. Og håper ikke det er tilfelle at han mener han kan gi råd til folk som har kreft. Har nettopp hatt kreft selv i ung alder. Og har dessverre møtt på folk underveis i behandlingen av folk som sliter enormt med samvittighet over å spise noe med sukker i for at idioter som ikke vet hva de prater om utaller seg om kosthold og kreft. 

Anonymkode: e57ad...59f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thors datter var selv dødssyk av kreft, men ble erklært frisk på sin fars kosthold. Så han vet nok ett og annet om kosthold,ja. 😁

Anonymkode: b0bef...6ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2019 den 19.57, Mumeod skrev:

Fordi han måler seg inn mot bl.a. pasienter med autoimmune sykdommer som ikke kan kureres med kosthold.

 

Nå skal ikke jeg mene så mye om denne Thor - jeg meldte meg inn, men stakk like kjapt igjen ... 

Dette utsagnet ditt er imidlertid altfor bastant. Jeg spiser ketogen kost (strikt lavkarbo) uten kostholdsplan. Jeg har fibromyalgi, spiser under 20 karber pr dag, teller ikke kalorier. Jeg har vært helt smertefri siden november (startet i oktober) 

Jeg er litt usikker på om forskerne har konkludert, men min fastlege kunne hvert fall fortelle meg at det meste av forskning peker i retning av at høyt inntak av karbohydrater stimulerer og opprettholder inflammatoriske tilstander i kroppen. Hun mente ikke at ketogen kost fungerer for alle (det gjør ikke jeg heller), men det fungerer for meg og spør du, så vil du finne ut at det fungerer for veldig mange. 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Nooni skrev:

Nå skal ikke jeg mene så mye om denne Thor - jeg meldte meg inn, men stakk like kjapt igjen ... 

Dette utsagnet ditt er imidlertid altfor bastant. Jeg spiser ketogen kost (strikt lavkarbo) uten kostholdsplan. Jeg har fibromyalgi, spiser under 20 karber pr dag, teller ikke kalorier. Jeg har vært helt smertefri siden november (startet i oktober) 

Jeg er litt usikker på om forskerne har konkludert, men min fastlege kunne hvert fall fortelle meg at det meste av forskning peker i retning av at høyt inntak av karbohydrater stimulerer og opprettholder inflammatoriske tilstander i kroppen. Hun mente ikke at ketogen kost fungerer for alle (det gjør ikke jeg heller), men det fungerer for meg og spør du, så vil du finne ut at det fungerer for veldig mange. 

Selvfølgelig kan kosthold hjelpe på symptomer og lignende. Men tror overnevnte mener at det finnes ingen kur (altså du vil ha sykdommen uansett), men at kosthold gjør at mange lever bedre med den har vist seg flere ganger. Kjenner bla ei med MS som er mye bedre på et vegansk kosthold, men det fungerer heller ikke for alle. Derfor er jeg skeptisk til hvordan Thor går frem med sine påstander, spesielt siden han er uten noe utdanning og av og til bommer på det helt grunnleggende. 

Anonymkode: 91719...4a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...