Gå til innhold

Babydrømmen blir virkelighet?


hotfudge

Anbefalte innlegg

På 20.5.2019 den 15.57, Patriotpaula skrev:

Ca 2 uker bare 👏😊 Vi vil nå få termin i januar begge to 😊

Ja, jeg fikk en midlertidlig termin 10. januar 2020 😄 Har du regnet ut når du har termin ca?

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, hotfudge skrev:

Ja, jeg fikk en midlertidlig termin 10. januar 2020 😄 Har du regnet ut når du har termin ca?

22/1 i følge Preglife-appen 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2019 den 16.33, Patriotpaula skrev:

22/1 i følge Preglife-appen 😊

Så morro 😃 Jeg ønsker deg lykke til i svangerskapet og på ultralyd ❤️ 

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, hotfudge skrev:

Så morro 😃 Jeg ønsker deg lykke til i svangerskapet og på ultralyd ❤️ 

Takk, det samme 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2019 den 19.08, Patriotpaula skrev:

Takk, det samme 💕

Tusen takk ❤️

Endret av hotfudge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LivetErNå

 

På 20.5.2019 den 13.27, hotfudge skrev:

I dag var vi på vår første ultralyd. Jeg var så nervøs at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Vi så en perfekt liten reke inne i magen min hvor alt så bra og riktig ut, og vi både så og hørte hjerteslag ❤️ Jeg ble så lettet og glad at jeg ikke klarte å holde gledestårene tilbake. Det var et så stort øyeblikk for meg, og jeg så det var stort for samboeren min også. Jeg ble satt tilbake en dag, så jeg er i dag 6+5 uker på vei. Siden jeg fremdeles skal ta 5 klikk hver 3. dag av ovitrelle skal jeg allerede tilbake på ultralyd om to uker, og da får vi også se litt mer. Siden vi er hos Fertilitetsavdelingen Sør får vi lov til å komme innom ved behov og etter ønske frem til uke 12, noe jeg syns er veldig fint med tanke på vår historie. 

Så morro😍 Nå ble jeg skikkelig glad på deres vegne! Gleder meg til fortsettelsen❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, LivetErNå skrev:

 

Så morro😍 Nå ble jeg skikkelig glad på deres vegne! Gleder meg til fortsettelsen❤ 

Tusen takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lillemeg90 skrev:

Gratulerer med velykket ultralyd ❤️❤️

Tusen takk ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst til å begynne med ordentlige graviditetsoppdageringer fremover med punkter og sånt. Jeg liker godt å lese slike oppdateringer selv og jeg håper selvsagt at dere som følger meg og min dagbok syns det er greit også. Selvfølgelig kommer jeg til å oppdatere slik jeg også pleier, men jeg vil ha en ordentlig oppdatering en gang i uken som er mer oversiktlig. Kom gjerne med tips til hvilke punkter jeg burde ha med! 😊 Den blir nok mer utfyllende etterhvert som ukene går.

Gravidoppdatering 🤰

Hvor langt på vei: I dag er jeg i graviduke 8, så jeg er med andre ord 7+0 uker på vei. Jeg har nå vært gravid i 49 dager og det er ca. 234 dager igjen.

Den lille i magen: Spiren i nå like stort som et bringebær, 1,2 cm lang og veier 0,5 g.

Symptomer: Symptomene mine kommer og går, men for øyeblikket er det hyppig dobesøk, ømme bryster, uggenhet som kommer og går, veldig oppblåst og jeg blir veldig for sulten og veldig fort mett. Jeg opplever også murringer og halsbrann!

Cravings: Akkurat nå craver jeg bringebær gele og vaniljesaus! Fikk også utrolig lyst på taco til middag, hehe. 

Form, humør og søvn: Formen min er generelt veldig bra. Jeg føler selv at jeg er blid, men jeg merker også at jeg blir lettere irritert og lei meg. Jeg er også veldig sliten om dagen, men trøtthet har jeg ikke merket så mye til de siste dagene. Nå sovner jeg ikke midt på dagen lenger, men kjenner det er godt å legge meg om kvelden. Søvnen min har blitt avbrutt de siste dagene med dobesøk opp til 3-4 ganger iløpet av en natt.

Ultralyd: Vi var på ultralyd 20. mai og fikk se både en liten reke og hjerteslag. Neste ultralyd er 3. juni! 

Endret av hotfudge
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, nå fikk jeg lyst på gelé! Det gikk rett inn på handlelista😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Irisiri skrev:

Ånei, nå fikk jeg lyst på gelé! Det gikk rett inn på handlelista😂

Haha samme her🙈😂 

Gratulerer til @hotfudge ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Irisiri skrev:

Ånei, nå fikk jeg lyst på gelé! Det gikk rett inn på handlelista😂

Hehe, gelé er jo så godt! 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Tuttaa skrev:

Haha samme her🙈😂 

Gratulerer til @hotfudge ❤️

Haha 😄 Tusen takk ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ganger siden jeg fant ut at jeg var gravid har jeg drømt at jeg mister spiren i magen i missed abortion. Jeg opplevde dette før første ultralyd, og jeg opplevde det igjen i natt. Da jeg våknet fra denne drømmen var jeg helt knust og veldig preget av denne fryktelige drømmen. Kanskje jeg heller skal kalle det mareritt? Jeg gråt og gråt, og begynner å søke opp på nettet når det er vanligst å miste. Jeg graver meg rett og slett skikkelig langt ned! Det er så grusomt med disse marerittene, selv om jeg vet at det mest sannsynlig kun er det de er. Det å miste er selvfølgelig noe jeg tenker over av og til, men det pleier å gå ganske greit. Det som jeg syns er skummelt med å være gravid er at det er en situasjon jeg har null kontroll over, og det er nok derfor disse marerittene også kommer - fordi det er noe jeg er redd for å oppleve igjen. 

Jeg måtte bare få ut disse tankene.. Ellers trives jeg med å være gravid og er super lykkelig ❤️

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hver dag som går reduseres sjansen ganske mye. Jeg heier og håper med deg! Skjønner det må være vondt med sånne mareritt😐

Jeg har forresten kjøpt gelé som jeg skal kose meg med i kveld. Håper du også får en fin kveld med færre bekymringer😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Irisiri skrev:

For hver dag som går reduseres sjansen ganske mye. Jeg heier og håper med deg! Skjønner det må være vondt med sånne mareritt😐

Jeg har forresten kjøpt gelé som jeg skal kose meg med i kveld. Håper du også får en fin kveld med færre bekymringer😊

Tusen takk, jeg har klart å senke skuldrene mine ganske mye nå. Det kommer i perioder, og akkurat nå har jeg det fint ❤️ Jeg har spist opp min gelé, men du får kose deg med din 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 7+6 uker på vei. De siste dagene har jeg fått mindre og mindre symptomer. Ømme bryster, hyppig dobesøk på dagen og om natten, følelsen av å være uggen, oppblåst og halsbrann kjenner jeg ikke så mye til lenger. Det syns jeg er veldig skummelt, og dumme meg begynner selvsagt å søke på google. "Hvilken uke skjer det flest spontanaborter", "hva er sannsynligheten for spontanabort" osv. Jeg kom over en artikkel om uke 8 på babyverden hvor jordmor Annett Hegén Michelsen sier at spontanaborter skjer ofte rundt uke 8. Mens i en annen artikkel også på babyverden står det: Spontanaborter skjer oftest tidlig i svangerskapet, vanligvis før uke 8.

Så nå sitter jeg her redd for at jeg kanskje mistet i missed abortion siden jeg ikke blør og symptomene mine ikke er så sterke. Når jeg sier jeg ikke merker så mye til symptomene mine lenger så mener jeg at jeg har de til en viss grad - med andre ord er de veldig svake, de er ikke så sterke som jeg hadde håpet på samtidig så kommer de og går veldig. Og hvor blir det av denne svangerskapskvalmen? Det nærmere jeg kommer kvalme er å være uggen og gulpe. 

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel i sånne tilfeller man absolutt ikke google og lese på forum, lettere sagt enn gjort... Håper for din del at symptomene tar seg opp igjen 🤞🏻 Og det kan jo være at du ikke får den berømte svangerskapskvalmen? 😊 Har inntrykk av at de fleste får den i en eller annen grad mellom uke 6 og 8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Patriotpaula skrev:

Det er vel i sånne tilfeller man absolutt ikke google og lese på forum, lettere sagt enn gjort... Håper for din del at symptomene tar seg opp igjen 🤞🏻 Og det kan jo være at du ikke får den berømte svangerskapskvalmen? 😊 Har inntrykk av at de fleste får den i en eller annen grad mellom uke 6 og 8

Jeg vet, hehe.. Men som du sier selv så er det lettere sagt enn gjort dessverre! Symptomene mine kommer og går litt, men samtidig føler jeg meg ikke så veldig gravid - men det gjorde jeg forsåvidt ikke når jeg var på ultralyd da jeg var 6+5. Det er jo ikke alle som får kvalme, men jeg har håpet og ventet en stund nå på kvalmen! Kanskje jeg er rar? Hehe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...