Gå til innhold

Babydrømmen blir virkelighet?


hotfudge

Anbefalte innlegg

Her vil jeg følge med 😄 Gratulerer så mye som endelig gravid - og guri så deilig det må være å nærme seg 12 uker med stormskritt! Selv om du ikke har bikket den magiske grensa enda, er vel sjansene dine veldig gode når du alt har hatt så mange fine kontroller ❤️Masse lykke til på ultralyd fredag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, boblevann skrev:

Her vil jeg følge med 😄 Gratulerer så mye som endelig gravid - og guri så deilig det må være å nærme seg 12 uker med stormskritt! Selv om du ikke har bikket den magiske grensa enda, er vel sjansene dine veldig gode når du alt har hatt så mange fine kontroller ❤️Masse lykke til på ultralyd fredag! 

Så hyggelig! Tusen takk 😃 Ja, det å endelig nærme meg 12 uker er helt uvirkelig. Har aldri vært gravid så lenge før hehe. Jeg vet jeg ikke er over den "magiske grensen", men som jeg også har lest så er den grensen satt litt tilfeldig egentlig siden faren for at noe skal gå galt synker litt og litt gjennom hele 1. trimester. Satser på at ultralyden i morgen viser et foster i riktig størrelse og med bankende hjerte ❤️ Jeg har heldigvis ingen dårlig magefølelse og håper at magefølelsen min er riktig, man vet jo aldri - det å gå gravid er noe man har null kontroll over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 11 uker og 2 dager. 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Ultralyden i dag hos Fertilitetsavdelingen Sør viste et bankende hjerte med 161 hjerteslag i minuttet. Babyen vår hadde vokst mye siden sist og vi ser nå tydelig at det er en liten baby som bor i livmoren min. Det var mye bevegelse og det ble også skiftet stilling under ultralyden, det var skikkelig rart og morsomt å se. Tenk at det er så mye bevegelse uten at jeg merker det? Alt så helt perfekt ut denne gangen også, og nå føler jeg vi kan begynne å glede oss på ordentlig. Tenk at det vokser et menneske inne i kroppen min! Vi fikk med oss mange fine bilder hjem som vi kommer til å se mye på de kommende dagene. Jeg føler meg så heldig som er gravid og for at alt ser bra ut. Det er ingen selvfølge, så jeg blir så glad hver gang jeg blir fortalt at alt er i skjønneste orden. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig, jeg tror ikke det finnes en bedre følelse enn å få vite at alt står bra til i magen!😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Irisiri skrev:

Så herlig, jeg tror ikke det finnes en bedre følelse enn å få vite at alt står bra til i magen!😍

Det er alltid like fint å se at alt står bra til med den lille, det er den beste følelsen i verden ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig ❤️ Fineste følelsen i verden å få se knøttet på UL og at alt er vel :gravid: Riktig god helg til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, boblevann skrev:

Så deilig ❤️ Fineste følelsen i verden å få se knøttet på UL og at alt er vel :gravid: Riktig god helg til dere!

Ja, det er ordentlig koselig ❤️ Tusen takk, god helg til dere også 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 11 uker og 6 dager. 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Det er helt uvirkelig å tenke på at jeg i morgen er 12 uker og at jeg snart er over i andre trimester. Det er noe jeg har sett frem til siden jeg fikk positiv graviditetstest 27. april - og i morgen er dagen her. Og da er det kun en uke igjen til jeg er over i et helt nytt trimester jeg aldri har vært i før. Da er snart begge målene nådd, så da er det bare å finne noen nye. Jeg føler meg også så heldig som ikke har slitt med morgenkvalme og oppkast, eller noen andre sterke symptomer annet enn at jeg har vært utslitt noen dager. En ting jeg har slitt med er at jeg har vært så sliten og trøtt hele tiden, men jeg tror det har vært i kombinasjon med en veldig slitsom jobb. Livet er flott om dagen og energien min kommer sakte, men sikkert tilbake. Jeg trives så med å gå gravid og er veldig overrasket over hvor komfortabel og vell jeg føler meg med den lille magen som har kommet. Jeg gleder meg skikkelig til magen popper ordentlig frem! Kvinnekroppen er fantastisk, og det er rart å tenke på at det vokser et lite menneske inne i kroppen min. 

Det er kun 2 dager igjen til første svangerskapskontroll og 14 dager igjen til ny ultralyd. Jeg føler tiden har gått og går så utrolig fort om dagen. Jeg har få bekymringer og dagene er fine, så det er mulig det er derfor. Jeg elsker sommeren! Selv om jeg skal være ærlig å si jeg gleder meg skikkelig til vinteren hehe. Men selv om livet er flott om dagen har jeg klart å få ørebetennelse (tror jeg). Dette er å klart noe jeg må ta opp med legen samtidig som jeg er der, for det orker jeg ikke gå med i lengden. Det gjør heldigvis ikke så vondt annet enn når jeg kommer borti øra, men det plager nattesøvnen min hvis jeg snur meg mot den øra. Og om dagen våkner jeg flere ganger for å gå på do, så jeg vil gjerne få den søvnen jeg kan få! 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sant kroppen er fantastisk 🥰 Synes det er ganske absurd at det vokser et menneske inni magen min.. Helt utrolig å tenke på, selv om det er verdens mest naturlige ting! Så godt å høre at du er i god form 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, boblevann skrev:

Ja sant kroppen er fantastisk 🥰 Synes det er ganske absurd at det vokser et menneske inni magen min.. Helt utrolig å tenke på, selv om det er verdens mest naturlige ting! Så godt å høre at du er i god form 🤩

Ja, jeg er helt enig. Det er helt naturlig, likevel så rart og fint på en gang. Jeg føler meg heldig som får oppleve å gå gravid, og i tillegg at jeg har vært i så god form 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRAVIDOPPDATERING UKE 13 (12+0) 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Fra babyverden:
Vekt: 10-20 g.
CRL: 52 mm.


I begynnelsen av denne uken er fosteret ti uker gammelt, og mange regner dette tidspunktet som en milepæl. De fleste spontanaborter skjer i løpet av de tolv første ukene av svangerskapet, og fra nå av er de mindre vanlige. Årsaken er at de fleste syke fostre spontanaborteres før uke 12.

Det lille fosteret ligner stadig mer på et lite menneskebarn, selv om det ikke er mange centimeter langt. Ansiktet har øyne, nese og munn, og nå formes også strupen og stemme­­båndene. Leveren begynner å skille ut galle, som lagres i den ferdige galleblæren. Det er fremdeles vanskelig å bestemme barnets kjønn ved ultralyd, men fosteret begynner å vise karakteristiske trekk i de ytre kjønnsorganene. Mange av fosterets bevegelser er reflekser, og det tynne hudlaget er veldig følsomt.


♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

♥ Termin: 10. januar 2020. Det er ca. 199 dager igjen!

♥ Trimester: 1. trimester. 

♥ Neste kontroll: Jeg skal på første svangerskapskontroll i morgen hos legen.

♥ Kjønn: Det vet vi ikke enda, men jeg føler det er en jente siden jeg har begynt å få kviser.

♥ Navn: Vi har enn så lenge funnet navn til begge kjønn som vi begge liker godt.

♥ Utålmodig: Nei, men gleder meg til å få vite om det er en jente eller gutt i magen.

♥ Innkjøp: Vi har bestilt vogn som vi skal hente på høsten en gang. 

♥ Søvn: Sover helt greit, får avbrutt søvnen pga. dobesøk om natten.

♥ Strekkmerker: Ingen strekkmerker enda. Jeg smører kroppen med body lotion om dagen og olje om kvelden.

♥ Hevelser og vann i kroppen: Nei.

♥ Har magen begynt å vise? Ja, sånn smått.

♥ Vektøkning: Forrige gang jeg veide meg hadde jeg gått opp 1 kilo, nå har jeg gått ned igjen..

♥ Aktivitet: Det er tydelig aktivitet på ultralyd, men jeg merker ingenting enda.

♥ Babyrom: Babyrommet har vi ikke begynt å gjøre noe med, men vi ser etter møbler og slikt.

♥ Sulten: Jeg har litt bedre matlyst enn forrige uke, men skulle gjerne spist mer.

♥ Craving? Capri-sun!

♥ Noe som gjør deg kvalm eller dårlig? Søppel lukt, ellers har jeg ikke rørt makrell i tomat og leverpostei siden sist.

♥ Hodet ned: Nei.

♥ Tungt: Nei.

♥ Plager: Ingen plager annet enn litt hodepine, men prøver å drikke mye i løpet av dagen. Ellers føler jeg meg frisk og rask.

♥ Humør: Er i godt humør om dagen, men kan oppfattes som irritert uten at jeg er det.. Noe som gjør meg irritert!

♥ Beste øyeblikk denne uken: Det er uten tvil i dag, endelig er jeg 12 uker på vei. Lykkelig! 

♥ Savner du noe? Nei, egentlig ikke.

♥ Sykehusbagen: Den har jeg ikke begynt å tenke på enda, er jo mange uker igjen.

♥ Høygravid: Nei, så absolutt ikke hehe. 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 12 uker og 3 dager. 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Første svangerskapskontroll tidligere denne uken gikk også veldig bra, alt som de kunne sjekke med en gang så bra ut. Så skal tilbake dit i løpet av neste uke for å hente resten av svarene på prøvene jeg tok. Jeg fikk også klarsignal av fastlegen min om å reise til Tyrkia, noe som gjorde meg lettet. Så nå ser jeg frem til en god og etterlengtet ferie! 

De siste dagene har jeg opplevd å ha ekstremt mye utflod. Det lukter ingenting, men det er plagsomt siden det kjennes ut som at jeg skvetter eller at jeg blør. Så jeg har vurdert å begynne å bruke truseinnlegg fremover. Jeg har lest at det er normalt med økt utflod i svangerskapet, så jeg bekymrer meg ikke heldigvis. 

Jeg har også klart å være så heldig å bli skikkelig solbrent, jeg satt ute en time i solen og vipps så var jeg blitt rød som en hommer. Jeg kommer aldri til å glemme solkrem igjen for å si det slik! Jeg har aldri slitt med å bli solbrent før, men det er noe jeg tydeligvis gjør nå. Fremover blir det minst solfaktor 20 på meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 12 uker og 5 dager. 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
I dag er jeg helt utslitt. Det har skjedd noe i familien som har gjort at de to siste døgnene har vært intense og veldig slitsomme. Jeg har prøvd å gjøre alt jeg kan for å beholde roen, istedenfor å bli stresset slik at babyen i magen har det best mulig. I dag våknet jeg tidlig, men har egentlig ikke startet dagen enda. Jeg har spist en lett frokost, men jeg ligger fremdeles i sengen. Jeg kjenner at jeg nå må tenke på babyen vår i magen og min samboer, så dagen i dag skal jeg kun bruke på å slappe av og samle krefter. Jeg ønsker kun det beste for lille nurket og vil derfor unngå stress så godt det lar seg gjøre. Nå trenger kroppen min å få energi igjen og jeg trenger å samle noen tanker så det kan hende jeg legger kvinneguiden vekk for sommeren, jeg må nesten bare se an. Jeg håper alle får en god sommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LivetErNå

Åhh, det er så viktig å ta vare på seg selv! Og det viser styrke syntes jeg, å klare og se selv hva man bør ta avstand fra for å ha det best mulig selv❤️

Nyt sommeren, så gleder jeg meg til å høre oppdateringer når du er klar for det🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRAVIDOPPDATERING UKE 14 (13+0) 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Fra babyverden:
Vekt: 35 g.
CRL: 7 cm.
Full lengde: 8,5 cm.


I begynnelsen av denne uken er fosteret elleve uker gammelt. Hjernen vokser videre, spesielt forhjernen, som skal dekke over de andre hjernestrukturene. Fosterets beinmarg, lever og milt produserer blodceller. Både skjoldbruskkjertelen og bukspyttkjertelen er ferdig formet, og bukspyttkjertelen begynner å produsere insulin. Selv om du ikke kjenner det sparke ennå, vil fosteret kunne kjenne deg. Om du dytter forsiktig mot livmoren, vil fosteret bevege seg.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

♥ Termin: 10. januar 2020. 

♥ Trimester: 2. trimester. 

♥ Neste kontroll: 9. juli skal jeg til Rikshospitalet.

♥ Kjønn: Vi vet ikke kjønnet enda, men har fremdeles en følelse på at det blir jente.

♥ Navn: Navn har vi funnet til begge kjønn.

♥ Utålmodig: Jeg begynner å bli utålmodig på å finne ut hvilket kjønn det er.

♥ Innkjøp: Ikke noe mer enn den vognen vi bestilte. 

♥ Søvn: Jeg sover bra om dagen, er ikke så ofte på do om natten lenger.

♥ Strekkmerker: Ingen strekkmerker! Smører meg med fuktighetskrem, men har glemt å smøre olje om kvelden.

♥ Hevelser og vann i kroppen: Nei.

♥ Har magen begynt å vise? Ja! Samboeren min kommenterte at det er veldig synlig nå. Likevel mistenker jeg at det kun er vi som ser det siden ingen spør. Tror jeg er i et stadie hvor folk lurer på om jeg er blitt større rundt magen eller gravid hehe.

♥ Vektøkning: Jeg veide meg på første svangerskapskontroll hos legen, da hadde jeg ikke gått opp noe siden før graviditeten?

♥ Aktivitet: Jeg merker ingen aktivitet i magen enda, det gleder jeg meg skikkelig til å begynne å kjenne! 

♥ Babyrom: Babyrommet er ikke klart i det hele tatt, har lagt den tanken litt på hyllen akkurat nå siden vi har god tid.

♥ Sulten: Endelig har matlysten min kommet tilbake! Jeg spiser skikkelig mye frukt og yoghurt om dagen, og så klart is i varmen.

♥ Craving? Brødskive med kyllingpostei, majones og agurk - og gul kiwi! Mmm.

♥ Noe som gjør deg kvalm eller dårlig? Jeg kjenner at jeg merker mye raskere når mat er dårlig enn før. En suppe vi laget for to dager siden på kvelden, luktet vondt dagen etter - så den må samboer kaste, hvis ikke så spyr jeg!

♥ Hodet ned: Nei.

♥ Tungt: Nei.

♥ Plager: Jeg sliter litt med at jeg har blitt løs i magen igjen. Så nå drikker jeg ett glass biola om dagen og håper at det vil bli bedre.

♥ Humør: Jeg er i godt humør om dagen. Jeg nyter å gå gravid og gleder meg til vi reiser på ferie. Livet er flott akkurat nå.

♥ Beste øyeblikk denne uken: Det er uten tvil i dag, endelig er jeg i 2. trimester!

♥ Savner du noe? Jeg savner en skikkelig biff hehe. Ellers savner jeg ingenting.

♥ Sykehusbagen: Den er ikke i tankene mine en gang, når blir den pakket?

♥ Høygravid: Nei hehe.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.7.2019 den 17.41, LivetErNå skrev:

Åhh, det er så viktig å ta vare på seg selv! Og det viser styrke syntes jeg, å klare og se selv hva man bør ta avstand fra for å ha det best mulig selv❤️

Nyt sommeren, så gleder jeg meg til å høre oppdateringer når du er klar for det🥰

Tusen takk ❤️ God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, boblevann skrev:

Hurra for 2. Trimester! For en befrielse 🌸

Ja, det er en skikkelig lettelse 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

I dag er jeg 20 uker og 4 dager. 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Hei og hå, nå er det lenge siden sist! Jeg har hatt skikkelig sommerferie og virkelig nytt det. I starten var det vanskelig å legge vekk kvinneguiden og dagboken min så jeg merket at jeg faktisk har vært skikkelig avhengig. Nå som jeg har holdt meg borte i nesten to måneder må jeg være ærlig å si at det har vært skikkelig digg, jeg har egentlig fått litt avsmak av kvinneguiden. Det finnes så mange sure mennesker her inne som gjør dette stedet ganske uhyggelig, men så finnes det alle dere som er hyggelige som gjør at jeg tenker at jeg prøver litt til. 

Siden sist jeg skrev her inne har det skjedd en hel del! I uke 16 kjente jeg spark for første gang og har kjent spark siden, samboeren min har også kjent spark, jeg har blitt 20+4 uker på vei og magen min har vokst. Vi har fått bekreftet at babyen vår er frisk og at vi venter ei lita jente. Shit, tiden har gått så fort! Jeg er over halvveis i svangerskapet og er lykkelig som aldri før. I morgen skal jeg på min første time hos jordmor så det blir spennende. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...