Gå til innhold

Babydrømmen blir virkelighet?


hotfudge

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt appen flo i flere år, men nå som jeg har begynt å bruke graviditetsmodus forstår jeg ingenting av hvordan den regner. Når jeg bytter uke starter den rett på 4+1 og teller frem til 4+7, isteden for fra 4+0 til 4+6. Så ifølge flo appen er jeg 4+7 i dag, mens ifølge preglife er jeg 5+0. Jeg kjenner jeg gleder meg til å dra på tidlig ultralyd hos Fertilitetsavdelingen sør om 13 dager, håper jeg kan se et bankende hjerte ❤️ Jeg prøver å tenke minst mulig over at jeg endelig er gravid, selv om det er fryktelig vanskelig å tenke på noe annet. Jeg vil jo så gjerne komme over de første 12 ukene raskest mulig, men det er jeg vel ikke alene om?

Jeg klarer heldigvis å slappe mer av for hver eneste dag med tanke på at redselen for å se blod når jeg er på do har kommet og gått litt, men jeg håper og føler at dette går veien for oss nå. Jeg tar fremdeles 5 klikk ovitrelle hver 3. dag som hcg støtte, og skal gjøre dette hvertfall frem til ultralyden. Jeg har heller ingen sterke graviditetssymptomer enda, det eneste er at jeg er litt mer trøtt og sliten, men det også har blitt litt bedre nå enn helt i starten. Brystene mine er litt ekstra vonde og brystvortene er såre, men dette også kommer og går. Ellers flyr jeg en del på do, som akkurat nå så holder jeg på å tisse på meg - hehe. Jeg håper jeg får noen skikkelig sterke graviditetsymptomer snart! Noen dager så føler jeg meg ikke gravid i det hele tatt, men det er jo enda veldig tidlig.

Når fikk du graviditetssymptomer, og hvilke symptomer fikk du? 

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den er sikkert innstilt på amerikanske ting. Kan du endre innstillingen? 😊 Er forøvrig veldig fornøyd med preglife 😊 

Jeg fikk symptomer før positiv test alle gangene. Kvalme - har hatt hyperemesis begge svangerskap jeg ikke har mistet. Men var kvalm de to andre gangene også. Har også vert veldig trøtt og hadde ømme bryster. Men det der er jo veldig individuellt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg i graviduke 6, altså 5+4 uker på vei. Jeg kjenner at for hver dag som går klarer jeg å senke skuldrene litt mer og tankene mine klarer jeg å koble over på andre ting. Det er ikke så lenge til vår første ultralyd som vi kun har om litt over en uke. Jeg gleder og gruer meg sånn til ultralyden, jeg håper vi ser en liten spire som har et bankende hjerte. Jeg lurer på om de i det hele tatt kan se noe mer da? Da jeg skal på ulralyd er jeg i graviduke 7, 6+6 uker på vei. Dagene mine går heldigvis raskere nå enn i starten og det føles bra.

Jeg tar fremdeles 5 klikk ovitrelle hver 3. dag, og det at det ikke finnes noen tegn til blødninger enda ser jeg på som positivt. Tanken på at for hver dag som går blir sjansen større for at det går bra, beroliger meg ganske mye. Graviditets symptomene mine kommer snikende på, noe jeg ser på som positivt. Brystene mine har blitt ganske ømme, noe de stort sett er hele tiden - spesielt om jeg går uten bh. Jeg er fremdeles mye trøtt og sliten, samtidig som at jeg sover utrolig hardt. Kvalmen har ikke kommet helt enda tror jeg, for det nærmeste jeg kommer kvalm er å være uggen og føler at jeg må spy, uten å være kvalm om det i det hele tatt gir mening. Jeg har generelt større matlyst enn før, samtidig som at jeg er så utrolig mye tørt! Jeg merker hvertfall at kroppen min er annerledes og at det skjer ting.

En ting jeg syns er ganske kjipt er at jeg mest sannsynlig ikke kan fortsette å jobbe der jeg jobber. Grunnen til det er pga. voldelige barn som støtt og stadig slår, sparker og kaster ting etter meg. På fredag, altså i går, ble jeg slått i mellomgulvet - og det satte ett støkk i meg. Jeg ble ganske redd, for vi har jobbet så hardt for å komme dit vi er i dag og det siste jeg vil er at noen barn skal ødelegge det. Fertilitetsavdelingen sør sa at det mest sannsynlig gikk veldig bra, men jeg vurderer sterkt å sykemelde meg eller noe. Jeg må snakke med legen min til uken, for det som er "problemet" mitt er at jeg har ikke noen fast jobb, jeg er kun vikar som har "faste" vakter, og det å legge tilrette for meg er ganske vanskelig når min jobb går ut på å være med slike barn. Hva hadde du gjort i en slik situasjon? Jeg føler det er mest riktig av meg å ikke jobbe der, da det kan være en risiko som jeg ikke syns er verdt å ta. Heldigvis er samboeren min enig i dette og han har tenkt samme tanken selv.

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok jeg en samtale med sjefen min og fortalte situasjonen akkurat hvordan det var, samtidig som jeg delte bekymringer og ting som hadde skjedd. Jeg ble møtt med stor forståelse og vi har klart å finne en plan for hvordan vi kan tilpasse jobben min til graviditeten. Jeg er så glad og lettet for at det gikk så bra! Det gikk 10 kilo av skuldrene mine da jeg ble møtt på en så fin måte. Jeg er så glad i den jobben og mine kollegaer. Det siste jeg vil er å ikke jobbe, da ville dagene gått så sakte og jeg er ganske sikker på at jeg ville gått på en smell. Da jeg går ut i sommerferie er jeg 11 uker og noen dager, så for at tiden frem til det trenger jeg å ha noe å bruke tiden min på.  

Endret av hotfudge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så utrolig sulten om dagen, noe som faktisk gjør meg litt frustrert. Jeg kan spise dobbelt så mye, bli stapp mett og bli sulten igjen innen kort tid. Jeg er konstant fysen på noe, konstant sulten og oppblåst til de grader, men sistenevnte går heldigvis litt ned etter en stund etter jeg har spist. "Prøv å ikke spise for to", ja særlig! Det er dessverre ikke så lett å styre seg, men jeg håper dette er noe som går over etterhvert. Jeg har en liten følelse på at jeg vil være en som får gravidmage raskt, siden jeg har omtrent ingen muskler - med andre ord så er jeg ikke trent, men jeg er slank. Blir bare så fort oppblåst og kan allerede nå se ut som jeg er 4 måneder på vei. Ellers har jeg litt mer luft i magen enn ellers og brystene mine er fremdeles ømme, men jeg har ingen kvalme. Når kommer den tro? 

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag bikket jeg graviduke 7, så nå er jeg endelig 6+0 uker på vei! Jeg har gått gravid i 42 dager nå og det er 241 dager igjen, og jeg har fullført 14,8% av graviditeten. Nurket i magen er nå like stort som et blåbær. Herregud så rart, hehe! Jeg har aldri gått gravid så lenge før, så det er en fantastisk følelse. Nå håper jeg bare ultralyden om en liten uke går bra. Tenk om vi får se et bankende hjerte?? Da kan jeg garantere at tårene kommer, for det har jeg aldri opplevd før.  

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den der ulvehubgeren er helt normal 🙂 jeg hadde det av og på. Var vel ca uke 4-6(da ble jeg fortere kvalm om jeg ikke spiste), 15-20 og så den siste uken før fødsel nå. Gikk likevel ikke opp noen ting i vekt.. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lillemeg90 skrev:

Den der ulvehubgeren er helt normal 🙂 jeg hadde det av og på. Var vel ca uke 4-6(da ble jeg fortere kvalm om jeg ikke spiste), 15-20 og så den siste uken før fødsel nå. Gikk likevel ikke opp noen ting i vekt.. 🙂

Så godt å høre at det ikke bare er jeg som spiser mye. Jeg føler meg som et matmonster! Men det er helt innafor tenker nå jeg også, kroppen min styrer alt om dagen. Er jeg trøtt så sover jeg og er jeg sulten så spiser jeg. Jeg har ikke opplevd direkte kvalme enda, men jeg blir uggen. Det føles ut som at jeg må spy uten at jeg er kvalm, hvis det gir mening? 

Jeg så du fødte for ikke så lenge siden, gratulerer med den lille gutten 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 6+1 og definisjonen på ømme bryster har blitt ny. Brystene mine er enda ømmere enn de har vært tidligere, nå kan jeg kjenne det selv om jeg ikke tar borti brystene mine. I tillegg opplevde jeg kvalme for første gang i dag! Hipp hurra for det. Jeg har jo en liten stund vært uggen, slik jeg egentlig alltid er når jeg er spysyk. Jeg bøyde meg fremover for å hente noe på gulvet - og der slo kvalmen inn i noen sekunder. Jeg var bokstavlig talt spykvalm og kjente smaken i munnen. Det var en lettelse å "endelig" kjenne på kvalmen, selv om det kun varte noen sekunder. Nå er jeg uvell litt til og fra, men det er helt greit. Håper kvalmen slår til for fullt om ikke så lenge!

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LivetErNå

Gratulerer så mye!🥰 

Jeg er 22(blir 23) og samboer er 21. Vi har snakket om barn siden vi ble sammen, så nå i mars sluttet jeg på prevensjonen og prøvingen begynte🙌🏻 Foreløpig ingen positiv test, men er bare 3dpo denne mnd, så hvem vet, kanskje om en uke?🤔 Denne mnd vet jeg hvertfall at vi traff EL da testene ble positive. Hvert veldig uregelmessig etter p-pillene🙈 

Gøy å få følge deg! Ønsker dere all hell og lykke på ultralyden🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2019 den 0.31, LivetErNå skrev:

Gratulerer så mye!🥰 

Jeg er 22(blir 23) og samboer er 21. Vi har snakket om barn siden vi ble sammen, så nå i mars sluttet jeg på prevensjonen og prøvingen begynte🙌🏻 Foreløpig ingen positiv test, men er bare 3dpo denne mnd, så hvem vet, kanskje om en uke?🤔 Denne mnd vet jeg hvertfall at vi traff EL da testene ble positive. Hvert veldig uregelmessig etter p-pillene🙈 

Gøy å få følge deg! Ønsker dere all hell og lykke på ultralyden🥰 

Tusen takk, så koselig 😃 Åå, så morsomt at dere prøver. Det er en spennende tid, håper spiren hos dere sitter veldig snart! 😊 Hold meg gjerne oppdatert, har lyst til å følge deres vei. Har du en dagbok her inne?  

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 6+5 uker på vei. Graviditetssymptomene kommer og går litt, men kvalmen har begynt å komme snikende. Brystene mine er ikke så ømme hele tiden lenger, men jeg er mye mer trøtt og sliten. Jeg kjenner kvalmen gjennomsnittlig en gang om dagen, gjerne ved at jeg gulper litt. Det går fort over, men jeg håper egentlig jeg får kjenne mer på kvalmen. For det meste så er jeg uggen, men jeg blir generelt sjeldent kvalm så det kan jo ha noe med det å gjøre? 

I går var jeg helt ødelagt i kroppen etter to dager dager med mye kjør, så dagen i går og i dag går til å slappe helt av. Kanskje samboeren min og jeg går en tur, det har vi gjort nesten hver dag siden vi fikk positiv test. Det er noe med det å få brukt kroppen litt også, men de gode samtalene har vi når vi går tur. En ting jeg er god til er å lytte til kroppen, det er kroppen som er sjefen nå. 

I morgen skal vi på vår første ultralyd! Tankene mine rundt ultralyden har begynt å komme snikende de siste dagene. Jeg syns det er ganske skummelt hva vi kan bli møtt med, men jeg prøver å holde meg positiv. Selv om jeg kjenner nervene komme, kan det også bli et veldig fint og stort øyeblikk for oss. Jeg har aldri gått gravid så lenge som nå, og det har vært ingen tegn til at noe skal tyde på at vi ikke skal se et bankende hjerte - men man vet aldri, og det er det som er skummelt. 

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LivetErNå
2 timer siden, hotfudge skrev:

Tusen takk, så koselig 😃 Åå, så morsomt at dere prøver. Det er en spennende tid, håper spiren hos dere sitter veldig snart! 😊 Hold meg gjerne oppdatert, har lyst til å følge deres vei. Har du en dagbok her inne?  

Har ikke opprettet en enda, men tenker på det! Kan jo sende link hvis/når jeg lager?😄

 

Tror nok det er vanskelig å holde boder håpet og frykten unna, men vi krysser alt vi har for at alt er som det skal og dere får se ett bankende og friskt hjerte i morgen❤️ Masse lykke til! 

 

(Innleggene mine ville liksom ikke bli postet, så kan hende noe kommer dobbelt🤔)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.5.2019 den 15.17, LivetErNå skrev:

Har ikke opprettet en enda, men tenker på det! Kan jo sende link hvis/når jeg lager?😄

 

Tror nok det er vanskelig å holde boder håpet og frykten unna, men vi krysser alt vi har for at alt er som det skal og dere får se ett bankende og friskt hjerte i morgen❤️ Masse lykke til! 

 

(Innleggene mine ville liksom ikke bli postet, så kan hende noe kommer dobbelt🤔)

Ja, send link hvis du lager 😃 Jeg vil gjerne følge deg! Tusen takk for det ❤️ 

Ingenting har blitt postet dobbelt her hvertfall 
😊

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi på vår første ultralyd. Jeg var så nervøs at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Vi så en perfekt liten reke inne i magen min hvor alt så bra og riktig ut, og vi både så og hørte hjerteslag ❤️ Jeg ble så lettet og glad at jeg ikke klarte å holde gledestårene tilbake. Det var et så stort øyeblikk for meg, og jeg så det var stort for samboeren min også. Jeg ble satt tilbake en dag, så jeg er i dag 6+5 uker på vei. Siden jeg fremdeles skal ta 5 klikk hver 3. dag av ovitrelle skal jeg allerede tilbake på ultralyd om to uker, og da får vi også se litt mer. Siden vi er hos Fertilitetsavdelingen Sør får vi lov til å komme innom ved behov og etter ønske frem til uke 12, noe jeg syns er veldig fint med tanke på vår historie. 

Endret av hotfudge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hotfudge skrev:

I dag var vi på vår første ultralyd. Jeg var så nervøs at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Vi så en perfekt liten reke inne i magen min hvor alt så bra og riktig ut, og vi både så og hørte hjerteslag ❤️ Jeg ble så lettet og glad at jeg ikke klarte å holde gledestårene tilbake. Det var et så stort øyeblikk for meg, og jeg så det var stort for samboeren min også. Jeg ble satt tilbake en dag, så jeg er i dag 6+5 uker på vei. Siden jeg fremdeles skal ta 5 klikk hver 3. dag av ovitrelle skal jeg allerede tilbake på ultralyd om to uker, og da får vi også se litt mer. Siden vi er hos Fertilitetsavdelingen Sør får vi lov til å komme innom ved behov og etter ønske frem til uke 12, noe jeg syns er veldig fint med tanke på vår historie. 

Så fint at alt så bra ut ❤️ Kan tenke meg at det må være et stort øyeblikk når man faktisk får se det som spirer og gror i magen. Jeg ser frem til det er vår tur ❤️ Vi skal på UL når jeg er 7+5 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 20.5.2019 den 15.16, Patriotpaula skrev:

Så fint at alt så bra ut ❤️ Kan tenke meg at det må være et stort øyeblikk når man faktisk får se det som spirer og gror i magen. Jeg ser frem til det er vår tur ❤️ Vi skal på UL når jeg er 7+5 

Ja, det var helt magisk og veldig spesielt. Gleder meg allerede til neste gang 😊 Hvor langt er du på vei?

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, hotfudge skrev:

Ja, det var helt magisk og veldig spesielt. Gleder meg allerede til neste gang 😊 Hvor langt er du på vei?

5+1 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2019 den 15.49, Patriotpaula skrev:

5+1 😊

Så koselig 😊 Vi er jo ikke så mange uker fra hverandre! 😃

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, hotfudge skrev:

Så koselig 😊 Vi er jo ikke så mange uker fra hverandre! 😃

Ca 2 uker bare 👏😊 Vi vil nå få termin i januar begge to 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...