Gå til innhold

Babydrømmen blir virkelighet?


hotfudge

Anbefalte innlegg

På 4.9.2019 den 7.28, Frøkenhåpefull skrev:

Gratulerer med ei lita jente, så flott å høre at alt går bra 😊

Tusen takk ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er jeg 23 uker og 0 dager. 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Jeg trives så godt med å gå gravid. Jeg føler meg heldig og er så takknemlig for at drømmen om å bli en familie snart går i oppfyllelse. Endelig har jeg blitt 5 måneder gravid! Tenk at om 4 måneder så har jeg en liten baby i armene? Jeg elsker å kjenne bevegelser fra den lille og syns alt egentlig er ganske fint om dagen. Sånn bortsett fra at jeg har blitt syk. Det er ikke like greit, for da kommer alle tankene om hvordan det står til med lille i magen. I går var det ganske stille, men så langt i dag har jeg kjent en del liv og det gjør meg mer rolig.

Jeg har også hatt noen tanker de siste dagene om at jeg syns magen min er litt liten? Håper den vokser og blir stor snart, jeg trodde jo den ville være mye større innen nå. Da er det ikke så rart jeg syns den er liten, når jeg har hatt forventninger om en stor mage i uke 23. Magen vokser jo og noen dager syns jeg den er stor, mens andre dager syns jeg den er liten. Det er flere som spør om jeg er gravid, noe jeg syns er veldig koselig og ganske sporty! En annen ting jeg har fått oppleve de siste ukene er at folk bare tar meg på magen? Det er en ganske rar situasjon å stå i for jeg rekker ikke å reagere på det. Jeg syns det er ganske spesielt at folk bare tar seg friheten til å ta meg på magen, spesielt folk jeg ikke kjenner. Det skal sies at de som kjenner meg er flinke til å spørre om de får lov til å kjenne på magen, og da svarer jeg stolt ja. For det plager meg ikke når folk spør først, og hvertfall ikke hvis jeg kjenner de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen mye av det du skriver! Jeg bekymret meg også for størrelsen på magen fordi jeg fikk så mange kommentarer på at den var for liten. Helt til første kontroll der SF ble målt, og jeg er/var helt gjennomsnittlig! Kommentarene har ikke stoppet, men bekymringen er borte.  Magen din er nok også normal 😊

Fortsett å kose deg med den lille❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2019 den 13.11, Irisiri skrev:

Kjenner igjen mye av det du skriver! Jeg bekymret meg også for størrelsen på magen fordi jeg fikk så mange kommentarer på at den var for liten. Helt til første kontroll der SF ble målt, og jeg er/var helt gjennomsnittlig! Kommentarene har ikke stoppet, men bekymringen er borte.  Magen din er nok også normal 😊

Fortsett å kose deg med den lille❤️

Jeg tror at bekymringene for størrelsen på magen også kommer fra at folk rundt meg kommenterer at magen er liten.. Men jeg er jo bare førstegangsgravid 🤷🏼‍♀️ Har vært hos både jordmor og lege, og ingen av de kommenterer at den er liten. Blir spennende når sf blir målt på neste svangerskapskontroll.

Tusen takk ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hotfudge skrev:

Jeg tror at bekymringene for størrelsen på magen også kommer fra at folk rundt meg kommenterer at magen er liten.. Men jeg er jo bare førstegangsgravid 🤷🏼‍♀️ Har vært hos både jordmor og lege, og ingen av de kommenterer at den er liten. Blir spennende når sf blir målt på neste svangerskapskontroll.

Tusen takk ❤️ 

Jeg har også veldig liten mage (begynner å bli lei kommentarene....) men SF er i øvre sjiktet av normalen og JM har slett ikke reagert på liten mage. Har faktisk hatt en ekstra UL pga høyt SF mål, men magen er fortsatt liten. Så min erfaring er at hvordan magen ser ut med det blotte øyet ikke har noen betydning for noen ting :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, boblevann skrev:

Jeg har også veldig liten mage (begynner å bli lei kommentarene....) men SF er i øvre sjiktet av normalen og JM har slett ikke reagert på liten mage. Har faktisk hatt en ekstra UL pga høyt SF mål, men magen er fortsatt liten. Så min erfaring er at hvordan magen ser ut med det blotte øyet ikke har noen betydning for noen ting :fnise:

Det er faktisk ganske komisk at folk kommenterer liten mage når SF er høyt🙈 Man må nesten høre på jordmor/lege, og ikke bry seg så mye om hva folk sier 😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Irisiri skrev:

Det er faktisk ganske komisk at folk kommenterer liten mage når SF er høyt🙈 Man må nesten høre på jordmor/lege, og ikke bry seg så mye om hva folk sier 😊👍

Ja sant! 😄 

Helt enig. JM/lege får styre showet og så får «hvermannsen» tro hva de vil 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag er jeg 24 uker og 6 dager. 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
De siste ukene jeg har ikke slitt med smerter i korsryggen, noe jeg syns er utrolig godt å få litt fri fra. Ja, jeg sier litt fri fordi jeg ser for meg at det vil komme tilbake.. Over til noe annet! Dagen i dag har vært veldig fin egentlig, frem til jeg skulle hjem fra jobb. Da skled jeg på rumpen i en liten grøft som var mellom fortauet og veien! Jeg tok meg i mot med hånden, og ut fra hva jeg husker og hvordan ting har virket i ettertid fikk jeg ikke noe særlig støyt mot stumpen. Jeg har ikke vondt noe sted og bevegelsene fra lille har vært som normalt, men jeg er fremdeles bekymret. Har rett og slett vært skikkelig lei meg og nedfor siden dette skjedde. Jeg snakket med noen i familien min som er jordmor og hun var ikke noe bekymret, men ba meg se det an i løpet av kvelden. Alt virker heldigvis normalt, men jeg har ikke klart å roe meg helt enda. Det er jo akkurat det her jeg har vært så bekymret for hele veien.. Føler selv jeg har vært veldig forsiktig, men fremover kommer jeg til å være enda mer forsiktig! Jeg vil jo ikke at noe galt skal skje med lille.. Jeg brukte mange timer på å manne meg opp til å ringe mannen min for å fortelle, heldigvis var han helt rolig og tok det veldig fint. For å si det sånn, jeg har ikke gjort annet enn å slappe av på sofa´n i dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag er jeg 26 uker og 6 dager. 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Jeg føler magen har sluttet å vokse.. Nå føler jeg den rett og slett står litt stille. Jeg føler også at magen min har blitt mindre? Det kan være jeg som er vandt til magen, men jeg skulle så ønske den vokste og ble ordentlig rund snart. Folk ser jo at jeg åpenbart er gravid, men jeg savner den skikkelige kula. Magen min er så langt ned på en måte. 

Lille jenta er heldigvis veldig aktiv om dagen, noe som så klart gir meg en følelse av trygghet. Likevel er jeg så redd for at jeg skal gå glipp av noe som kan føre til at ting går galt.. "Tenk hvis.." er noe jeg ofte tenker. Jeg sliter også med å snakke eller synge til magen, det føles bare rart.. Selv om jeg så gjerne vil! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

I dag er jeg 32 uker og 0 dager. 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Nå er det lenge siden jeg har skrevet her inne, men jeg er jo innom hver eneste dag på kvinneguiden. Hvorfor? Jeg har ingen idé. Jeg får ingenting ut av å gå inn på kvinneguiden, derfor har jeg også valgt å trekke meg vekk fra dagboken min. Syns det er så mange sure og frekke mennesker her inne, noe som er så trist for egentlig er jo dette et veldig fint sted å kunne prate med folk i samme situasjon. Dessverre føler jeg det fort ender med at det er alltid en eller annen som skal være ekkel, så da mister jeg lysten på å dele her inne. Dette har jo ingenting med graviditeten å gjøre, men måtte bare få det ut! Det er noe som har irritert meg lenge.. 

Når det kommer til graviditeten vil jeg si at jeg har det relativt bra! Selv om noen dager er tyngre enn andre, føler jeg at jeg absolutt ikke har noe å klage på. Jeg har kommet inn i tredje trimester, jenta i magen er aktiv og formen min er helt ok. Jeg er mye trøtt og sliten, samtidig som jeg sliter litt med hodepine, men sånn har det jo vært siden start. Jeg kjenner at jeg begynner å bli lei av å gå gravid, det har jeg forsåvidt vært en god stund.. Begynner å bli ordentlig klar for å møte lille tulla snart! Fødsel er forresten et stort tema om dagen og til uken skal vi på fødselsforberedende kurt, det blir spennende og jeg ser egentlig veldig frem til det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne

Hei😊 ville bare titte innom og si at jeg er veldig enig i det siste innlegget ditt. Jeg er heller ikke så aktiv da jeg blir litt lei av at det skal være så mange ufine kommentarer her inne. Ønsker deg masse lykke til videre i svangerskapet 😊🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei. Så flott alt går bra med deg. Husker vi prøvde samtidig, er så misunnelig. Jeg vil ha stor mage også 😭 Men alt til sin tid, blir nok min tur også. Jeg prøver ikke lengere, sambo ville ikke. Så mye lykke til i framtiden😊💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2019 den 17.15, Sibirstjerne skrev:

Hei😊 ville bare titte innom og si at jeg er veldig enig i det siste innlegget ditt. Jeg er heller ikke så aktiv da jeg blir litt lei av at det skal være så mange ufine kommentarer her inne. Ønsker deg masse lykke til videre i svangerskapet 😊🌸

Hei 😊 Så godt å høre at jeg ikke er alene om å syntes det.. Tusen takk 😁 Lykke til videre i svangerskapet selv 🤰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.11.2019 den 0.15, Frøkenhåpefull skrev:

Hei. Så flott alt går bra med deg. Husker vi prøvde samtidig, er så misunnelig. Jeg vil ha stor mage også 😭 Men alt til sin tid, blir nok min tur også. Jeg prøver ikke lengere, sambo ville ikke. Så mye lykke til i framtiden😊💕

Hei! 😊 Så trist å høre.. Men som du sier selv, det blir din tur en gang også 💗 Tusen takk for det! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

I dag er jeg 37 uker og 5 dager. 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
I dag er jeg hormonell og sliten, med store bokstaver. Dagen i dag har ikke vært en god dag. Den har vært fylt med mye følelser og mange tårer. Øynene mine er sandpapir. Jeg føler meg helt utslitt og det bobler i kroppen av følelser. Noen tårer vet jeg hva kommer fra, men plutselig kommer tårene ukontrollert og helt ut av det blå. Det er så slitsomt alt sammen. Jeg føler ikke at jeg strekker til, men jeg vet at jeg strekker meg lenger enn kroppen tåler akkurat nå. Jeg vil tilfredstille alle rundt meg, men glemmer å tilfredstille meg selv. Jeg ønsker ikke at folk skal tenke "nei, stakkars! hun er jo gravid tross alt!" samtidig som jeg ønsker at folk skal se at jeg tross alt er gravid og sliten. Det er jo kun jeg som får igjen av å presse meg selv, det er jeg som blir sliten og frustrert. Og når alle hormonene kommer i tillegg, og det bobler over av følelser, da føles alt bare dumt. I morgen er det forhåpentligvis bedre, og resten av kvelden skal jeg kun tenke på meg selv. Jeg skal slappe av alene og nyte stillheten. 

Endret av hotfudge
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 38 uker og 5 dager. 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Vannet begynte å lekke i går kveld ca. kl. 03:30. Nå ligger jeg på føden og venter på at riene skal starte skikkelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sibirstjerne
3 minutter siden, hotfudge skrev:

I dag er jeg 38 uker og 5 dager. 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Vannet begynte å lekke i går kveld ca. kl. 03:30. Nå ligger jeg på føden og venter på at riene skal starte skikkelig! 

Lykke til🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...