Gå til innhold

Babydrømmen blir virkelighet?


hotfudge

Anbefalte innlegg

Hei og velkommen til min dagbok ❤️

Vi er et par i starten og midten av 20-årene som har nå prøvd siden september 2017 med å få en liten baby. Veien mot målet har vært lang, men endelig er den forhåpentligvis her! Det tok oss 20 prøveperioder, 2 spontanaborter og 4 runder med letrozol før jeg sitter igjen her med 3 positive graviditetstester. Det er ingen hemmelighet at prøvingen for oss har vært veldig tung, men nå viser det seg at alle opp- og nedturene har vært verdt det! Vi kunne ikke vært mer lykkelige akkurat nå, og håper så inderlig at spiren klamrer seg fast. Jeg håper babydrømmen blir virkelighet nå og at vi sitter igjen med en liten baby i januar 2020 ❤️

Jeg tok min første graviditetstest i går da jeg var 10 dpo hvor streken kom ganske fort, så jeg måtte jo ta en til. Det var ingen tvil, testene var positive! Jeg tok en ny test i morges som tydelig var sterkere enn i går - så det er stigning! Jeg kommer til å ta en Clearblue digital i morgen og kontakte Fertilitetsavdelingen sør som vi har vært hos siden januar, for å høre hva planen videre er med tanke på at jeg har mistet to ganger tidligere. 


69FF1F26-BC8B-4C0C-A451-13F8ACAEEA81.thumb.jpeg.44b6ef64fc5ae20c4d83f0cab7386ba7.jpeg.807c67f4987ce4c853ab434956154adf.jpeg
De to øverste testene er tatt i går (10 dpo, 3+4) med samme morgenurin, mens den nederste er tatt i dag (11 dpo, 3+5) med morgenurin.

Hvis du vil lese min prøverdagbok kan du trykke på linken under.
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1231109-min-drøm-om-en-baby/


Akkurat nå prøver jeg bare å nyte at jeg faktisk er gravid, det er jo ingen tvil ❤️

Endret av hotfudge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er jeg 12 dpo, 3+6. Jeg tok enda en babyplan tidlig graviditetstest som også var tydelig sterkere enn i går, streken kom enda raskere enn i går også. Jeg tok også en Clearblue digital som overraskende nok viste 2-3! Jeg har enda en Clearblue digital som jeg tenker å ta senere, men det kan godt hende jeg bare slutter å teste hvert øyeblikk så jeg slipper unødvendige bekymringer - men vi får se. De to øverste testene er 10 dpo, den tredje testen er 11 dpo og de to siste er 12 dpo.
IMG_1206.thumb.jpg.113b8beb4756dc949ebf6559dfda6a10.jpg

Jeg har kontaktet Fertilitetsavdelingen sør for å fortelle at jeg har positiv test, samtidig som at jeg spurte hva planen videre er. Nå venter jeg spent på svar! 

Jeg har helt glemt å fortelle hva jeg tenker rundt denne dagboken. Jeg ønsker å dele mine tanker og følelser rundt graviditeten, oppturer og nedturer, samtidig som jeg vil fortelle om symptomer og alt annet som følger med som gravid. Så langt har jeg faktisk fått et par symptomer: trøtthet, murringer og blir litt fortere sulten. 

Jeg vil vite litt mer om dere som er her inne! Så hvis du vil kan du svare på noen spørsmål:
1) Er du gravid?
Hvis ja, hvor langt er du på vei? Hvor lenge prøvde du før spiren satt? Fikk dere hjelp?
Hvis nei, hvor lenge har du prøvd? Får dere hjelp?
2) Hvor gammel er du og samboeren din, om du har?

 

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Håper spiren sitter denne gangen! Husker deg fra da vi begynte å prøve på nummer 2 i august 2017. Det ble en lengre vei enn forventet for oss også men ikke på langt nær så lang som for dere. Jeg mistet da i august og så i mai 2018. Er nå gravid i uke 38+4 og er veldig fødeklar 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå, så utrolig gøy. Gratulerer 😍

Vi er over 10 år eldre en dere. Er mellom PP 26-30 har ikke helt sikkert dato på når vi nøyaktig startet. Men vi er for gamle til å få hjelp. Gått på letrozol I 7-8pp. Blitt gravid halvparten av dem og mistet alle. Er redd vi er for gammel, men vi fortsetter å prøve litt til 😊🏻

Veldig kjekt å høre når det klaffer for andre (med mindre jeg er på en nedtur, da blir jeg bare lei meg. Det er jeg ikke I dag 😂😘

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Gratulerer! Håper spiren sitter denne gangen! Husker deg fra da vi begynte å prøve på nummer 2 i august 2017. Det ble en lengre vei enn forventet for oss også men ikke på langt nær så lang som for dere. Jeg mistet da i august og så i mai 2018. Er nå gravid i uke 38+4 og er veldig fødeklar 😊 

Tusen takk, det håper vi også 😊 Gratulerer selv ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Palme skrev:

Åååååå, så utrolig gøy. Gratulerer 😍

Vi er over 10 år eldre en dere. Er mellom PP 26-30 har ikke helt sikkert dato på når vi nøyaktig startet. Men vi er for gamle til å få hjelp. Gått på letrozol I 7-8pp. Blitt gravid halvparten av dem og mistet alle. Er redd vi er for gammel, men vi fortsetter å prøve litt til 😊🏻

Veldig kjekt å høre når det klaffer for andre (med mindre jeg er på en nedtur, da blir jeg bare lei meg. Det er jeg ikke I dag 😂😘

Tusen takk 😄 Får dere ikke hjelp privat heller? Håper spiren snart sitter for dere! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kontaktet Fertilitetsavdelingen sør for å fortelle at jeg har blitt gravid, og for å spørre om hva planen videre var. Planen videre blir som følgende: ta 5 klikk hver 3. dag med ovitrelle fram til ultralyd om 3. uker, da skal jeg være ca. 6+6 uker på vei. Det blir spennende! Jeg håper ukene går fort, heldigvis skjer det litt i mellomtiden. Jeg lurer også på om det er noen som har vært borti det å ta ovitrelle når man er blitt gravid? 

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, hotfudge said:

Tusen takk 😄 Får dere ikke hjelp privat heller? Håper spiren snart sitter for dere! 😊

Ja vi sparer opp til ivf 👍🏻😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Palme skrev:

Ja vi sparer opp til ivf 👍🏻😊

Så spennende 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går tok jeg min første ovitrelle sprøyte, som en hcg støtte frem til ultralyden om 3 uker. Det gikk så som så, men jeg skal da klare å komme meg gjennom det. Jeg tok jo så lite av selve innholdet i sprøyten, så jeg vet ikke om det vil være med å påvirke testene mine? Planen fremover var egentlig å ikke teste mer siden jeg tar den sprøyta, men så er det jo litt spennende å se stigningen også. Testene mine blir bare sterkere og sterkere for hver dag som går - og det er gøy! Har ikke hatt så sterke tester før, så jeg blir jo så glad 😄 Jeg har virkelig troa på at dette går veien!

2128114753_hcgstigning10-13dpo.thumb.jpg.aa7305815c1852bb7e64c339d52e5846.jpg

Hva syns dere om stigningen? Og hvordan så din stigning ut? I dag er jeg 3+7 ifølge flo og 4+0 i følge preglife.

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Kjempefine tester! 3+7 og 4+0 er det samme 😊Egentlig finnes ikke 3+7 for det pleier hoppe fra +6 til +0 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, blomst12 skrev:

Gratulerer! Kjempefine tester! 3+7 og 4+0 er det samme 😊Egentlig finnes ikke 3+7 for det pleier hoppe fra +6 til +0 :)

Tusen takk 😊Det var jeg faktisk ikke klar over, for flo appen teller fra 4+1 til 4+7 isteden for 4+0 til 4+6. Flo appen tar uansett hensyn til at jeg fikk eggløsning en dag senere enn forventet, noe preglife ikke gjør. Jeg er uansett i graviditetsuke 5 (4+0/1) i dag 😄 

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg i graviditetsuke 5 (4+2). Dagene mine går generelt veldig fint, men jeg syns tiden går litt sakte. Men sånn er det vel alle i 1. trimester? Jeg prøver å finne på ting, samtidig som jeg lytter til kroppen når den er trøtt og sliten. Jeg gjør alt jeg kan for å tenke positivt og prøver å akseptere at jeg er gravid og at det kommer til å gå bra. Siden jeg fikk min første positive test forrige lørdag har jeg tatt graviditetstester hver dag for å se stigningen, og den øker jo. De siste to dagene har den ikke økt på mye, men det er mest sannsynlig fordi den har blitt så sterk som den har blitt. Det er hvertfall det jeg også ser ift. andre sine tester. Fremover nå skal jeg ikke ta flere graviditetstester, det er jo bortkastet og unødvenig egentlig. 

Graviditetssymptomene jeg har er at jeg er veldig trøtt om dagen, noe som gjør meg veldig sliten og daff. I går gikk samboeren min og jeg en lang tur, og det var så godt for både kropp og sjel. Jeg føler også at jeg må på do oftere enn normalt, noe jeg syns er litt kjedelig. Utfloden min har også økt en del de siste dagene. Ellers opplevde jeg at jeg syns brystene mine var så tunge og såre i går kveld, men det er fint igjen nå. 

Jeg gleder meg veldig til ultralyden om 18 dager og håper vi får se et bankende hjerte! Det hadde vært så stort ❤️

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Frøkenhåpefull skrev:

Gratulerer så mye!! Så gøy! 😍

Tusen takk 😍 Jeg er overlykkelig! Håper så inderlig at dette går bra, jeg er så klar for å bli mamma 🤰 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ikke tenk noe mer på stigningen 😊 testene er ikke egnet for å følge med på stigning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, lillemeg90 skrev:

Prøv å ikke tenk noe mer på stigningen 😊 testene er ikke egnet for å følge med på stigning. 

Tusen takk, jeg skal ikke teste mer fra og med i dag 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hotfudge skrev:

Tusen takk, jeg skal ikke teste mer fra og med i dag 🙈

Det fører bare til bekymring 🙈 men kjenner til lysten til å se sterkere streker altså! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Det fører bare til bekymring 🙈 men kjenner til lysten til å se sterkere streker altså! 

Jeg vet, men det er jo egentlig helt tullete å teste så mye 🤪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2019 den 22.27, hotfudge skrev:

Tusen takk 😍 Jeg er overlykkelig! Håper så inderlig at dette går bra, jeg er så klar for å bli mamma 🤰 

Det forstår jeg godt ♥️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...