hotfudge Skrevet 28. mai 2019 Forfatter #61 Del Skrevet 28. mai 2019 (endret) Jeg har hele tiden hørt at gravide får hard mage, men siden har vært ganske normal egentlig - frem til nå! Nå har jeg plutselig fått veldig løs mage med avføring som er gulaktig. Hva i all verden kommer det fra? Jeg spiser litt rart og mindre enn tidligere i svangerskapet om dagen, men fra å gå fra å være sinnsykt sulten så har jeg mistet matlysten de siste dagene. Jeg kommer til å se det litt an, jeg har jo ikke noen smerter. Håper det gir seg snart, men akkurat nå er jeg veldig slapp og sliten. Er det flere som har opplevd gulaktig og løs avføring i 1. trimester? Endret 25. juni 2019 av hotfudge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 28. mai 2019 #62 Del Skrevet 28. mai 2019 6 minutter siden, hotfudge skrev: Jeg har hele tiden hørt at gravide får hard mage, men siden har vært ganske normal egentlig - frem til nå! Nå har jeg plutselig fått veldig løs mage med avføring som er gulaktig. Hva i all verden kommer det fra? Jeg spiser litt rart og mindre enn tidligere i svangerskapet om dagen, men fra å gå fra å være sinnsykt sulten så har jeg mistet matlysten de siste dagene. Jeg kommer til å se det litt an, jeg har jo ikke noen smerter. Håper det gir seg snart, men akkurat nå er jeg veldig slapp og sliten. Er det flere som har opplevd gulaktig og løs avføring i 1. trimester? Jeg har vært plaget med treg mage tidligere uker, men nå har det gått over til å bli helt løst i stedet 🤷♀️ De siste dagene har jeg spist mye mindre enn jeg pleier fordi matlysten er meget meget dårlig, blandet med litt kvalme (kvalm fordi jeg er sulten og når jeg først spiser blir jeg jammen kvalm da også). Veldig slapp og sliten.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hotfudge Skrevet 29. mai 2019 Forfatter #63 Del Skrevet 29. mai 2019 (endret) Gravidoppdatering 🤰Hvor langt på vei: I dag er jeg i graviduke 9, endelig har jeg bikket 8+0 uker på vei. Det betyr at det kun er 4 uker igjen til jeg kan senke skuldrene litt mer. Jeg har nå vært gravid i 56 dager og det er ca. 227 dager igjen til termin. Den lille i magen: Spiren i nå like stort som et bringebær, 1,6 cm lang og veier 1 g.Symptomer: Symptomene mine kommer og går, noe som fører til litt bekymringer fra min side. Jeg har fremdeles ømme bryster litt til og fra, det har begynt å komme murringer oftere og jeg blir fort sliten. Av og til føler jeg meg litt uggen, men kvalmen har fremdeles ikke kommet. Cravings: Den siste uken har matlysten vært mindre, så jeg har ikke hatt noen spesielle cravings. Gelé smaker ekkelt og jeg smaker ofte at ting er "gammelt" om det har stått oppe litt for lenge.Form, humør og søvn: Formen min er fremdeles bra, sånn bortsett fra at jeg har hatt noen dager hvor jeg har vært skikkelig uggen og kun ligget på sofa´n. Ellers blir jeg jo fortere sliten enn før, men det går helt greit. Jeg har hatt et par skikkelige sinneutbrudd på både samboeren min og et vennepar av oss - noe som var lite kult egentlig. Søvnen denne uken har vært bra, jeg har ikke våknet på natten for å gå på do - noe som har vært veldig deilig, samtidig er det skremmende pga. mitt eget tankekjør om hva som kan være galt.. Ultralyd: Vi skal på ultralyd allerede til mandag, den 3. juni! Da er jeg 8+5 uker på vei. Jeg håper alt står bra til med den lille i magen ❤️Tanker: Jeg er så utrolig lykkelig over å endelig være gravid. Jeg har aldri vært gravid så lenge som nå, noe som gjør meg skikkelig glad. Samtidig er det ordentlig skremmende å gå gravid, for dette er en situasjon jeg har null kontroll over. Av og til blir jeg skikkelig redd for at noe skal være galt, men det er vel kanskje vanlig? Jeg trives så godt som gravid og ønsker så inderlig en liten baby. Jeg gruer meg til og med ikke til fødsel, for øyeblikket gleder jeg meg! Jeg savner også noen skikkelig sterke symptomer for av en eller annen grunn føler jeg at jeg vil føle meg tryggere da. Jeg burde vel bare være takknemlig, men det er ikke så lett når jeg har en historie med å miste to ganger tidligere. Heldigvis er det ikke så alt for lenge igjen til jeg bikker 12 uker - noe jeg gleder meg sååå mye til! Endret 25. juni 2019 av hotfudge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 29. mai 2019 #64 Del Skrevet 29. mai 2019 Så koselig med slike innlegg 😊 Vi skal også på UL når jeg er 8+5 😊 Tilfeldigheter! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavterskel Skrevet 29. mai 2019 #65 Del Skrevet 29. mai 2019 Så fine oppdateringer🥰 Kjenner meg igjen i flere av tankene dine. Lykke til med ultralyd på mandag. Veldig godt og koselig og se den lille på skjermen❤️ Så vet man at alt er bra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hotfudge Skrevet 30. mai 2019 Forfatter #66 Del Skrevet 30. mai 2019 14 timer siden, Patriotpaula skrev: Så koselig med slike innlegg 😊 Vi skal også på UL når jeg er 8+5 😊 Tilfeldigheter! Så hyggelig at du liker gravidoppdateringer 😃Jøss, for en tilfeldighet! Gleder meg til å se hvordan det står til med den lille i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hotfudge Skrevet 30. mai 2019 Forfatter #67 Del Skrevet 30. mai 2019 12 timer siden, Lavterskel skrev: Så fine oppdateringer🥰 Kjenner meg igjen i flere av tankene dine. Lykke til med ultralyd på mandag. Veldig godt og koselig og se den lille på skjermen❤️ Så vet man at alt er bra. Tusen takk for at du liker oppdateringene mine ❤️ Er du gravid du også? Det er jo "godt" å vite at man ikke er alene om tankene man har, hehe. Tusen takk, jeg gleder meg veldig og håper alt ser bra ut 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 30. mai 2019 #68 Del Skrevet 30. mai 2019 2 minutter siden, hotfudge skrev: Så hyggelig at du liker gravidoppdateringer 😃Jøss, for en tilfeldighet! Gleder meg til å se hvordan det står til med den lille i magen. Tenkte kanskje å begynne med det selv også etter hvert 😊 Det skjønner jeg godt at du gjør, det er jo noe helt spesielt å kunne ha mulighet til å se den lille når man ikke kan kjenne den på noen måte så tidlig 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hotfudge Skrevet 30. mai 2019 Forfatter #69 Del Skrevet 30. mai 2019 Akkurat nå, Patriotpaula skrev: Tenkte kanskje å begynne med det selv også etter hvert 😊 Det skjønner jeg godt at du gjør, det er jo noe helt spesielt å kunne ha mulighet til å se den lille når man ikke kan kjenne den på noen måte så tidlig 😊 Jeg elsker å lese slike oppdateringer, så begynn gjerne 😄 Ja, jeg gleder meg veldig til magen begynner å vokse og jeg kan kjenne spark! 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavterskel Skrevet 30. mai 2019 #70 Del Skrevet 30. mai 2019 10 timer siden, hotfudge skrev: Tusen takk for at du liker oppdateringene mine ❤️ Er du gravid du også? Det er jo "godt" å vite at man ikke er alene om tankene man har, hehe. Tusen takk, jeg gleder meg veldig og håper alt ser bra ut 😊 Ja, er også gravid, ca 11+3 på meg😊 Er mange tanker man går igjennom både som prøver og som nygravid. Godt å lufte dem her blant likesinnede😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hotfudge Skrevet 31. mai 2019 Forfatter #71 Del Skrevet 31. mai 2019 12 timer siden, Lavterskel skrev: Ja, er også gravid, ca 11+3 på meg😊 Er mange tanker man går igjennom både som prøver og som nygravid. Godt å lufte dem her blant likesinnede😊 Så koselig, gratulerer 😊 Ja, det er ganske slitsomt psykisk syns nå jeg - hvertfall når jeg ikke føler meg noe spesielt gravid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hotfudge Skrevet 1. juni 2019 Forfatter #72 Del Skrevet 1. juni 2019 (endret) I natt slet jeg virkelig med å sove. Jeg var våken til halv 3 og lå bare å vred meg i sengen. Det var ingen stillinger som var bra nok, det var varmt og jeg var egentlig ikke trøtt. Heldigvis sovnet jeg etterhvert, men jeg skulle helst sovnet mange timer før. Jeg har begynt å bekymre meg over ultralyden til mandag, jeg er så redd for at noe skal være galt. Selvsagt håper jeg alt er fint, da hadde jeg blitt så glad! Jeg ønsker virkelig at dette skal gå veien, den lille spiren i magen er så ønsket. Ikke bryr jeg meg om hvilket kjønn det blir heller, så lenge jeg får en frisk og rask liten baby. Endret 25. juni 2019 av hotfudge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hotfudge Skrevet 3. juni 2019 Forfatter #73 Del Skrevet 3. juni 2019 (endret) De siste ukene har det å dra på jobb vært tungt siden jeg har vært så trøtt og sliten, og formen min er ikke alltid på topp. Flere ganger har jeg vurdert å bruke egenmelding siden formen min ikke er på topp bestandig, men jeg har latt være siden jeg har tenkt at plutselig en dag er jeg skikkelig dårlig. I dag våknet jeg og følte meg ikke i form, sånn jeg alltid føler meg når jeg skal på jobb. Jeg tenkte at det kom til å gi seg, så jeg dro til jobb. Mens jeg satt og spiste frokost måtte jeg løpe på do, og da hadde jeg løs mage igjen. Da jeg reiste meg fra do ble jeg svimmel og uggen, og innså at det beste var å dra hjem. Så nå sitter jeg hjemme i sengen og bare slapper av, jeg er såå dårlig! I natt har jeg også sovet dårlig pga. murringer. Vi skal jo på ultralyd senere i dag på Fertilitetsavdelingen Sør, så jeg vurderer å ta opp et par ting - blant annet at jeg ikke har hard mage, men det veksler mellom vanlig, løs og løsere. Jeg oppdaterer senere om hvordan ultralyden går, håper så klart alt ser fint ut ❤️ Tenk at jeg snart nærmer meg uke 9! Endret 25. juni 2019 av hotfudge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 3. juni 2019 #74 Del Skrevet 3. juni 2019 Jeg ville ikke ha presset meg for langt når formen ikke er på topp. Jeg gjør ikke det i hvert fall, jeg ser ikke for meg at jeg hadde hatt så mye å gjøre på jobb akkurat nå... Jeg er som deg også plaget med løs mage og slik det er nå så gjør det at jeg mer eller mindre må holde meg hjemme, var ute var ute av huset kun fire ganger forrige uke.. Det er vanvittig plagsomt, og det er ikke bare det at magen er løs, men også gjerne mageknip og luft. Lykke til på UL 😊❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hotfudge Skrevet 3. juni 2019 Forfatter #75 Del Skrevet 3. juni 2019 2 timer siden, Patriotpaula skrev: Jeg ville ikke ha presset meg for langt når formen ikke er på topp. Jeg gjør ikke det i hvert fall, jeg ser ikke for meg at jeg hadde hatt så mye å gjøre på jobb akkurat nå... Jeg er som deg også plaget med løs mage og slik det er nå så gjør det at jeg mer eller mindre må holde meg hjemme, var ute var ute av huset kun fire ganger forrige uke.. Det er vanvittig plagsomt, og det er ikke bare det at magen er løs, men også gjerne mageknip og luft. Lykke til på UL 😊❤️ Jeg føler selv at jeg er flink til å la kroppen bestemme. Er jeg trøtt, så sover jeg. Er jeg sliten, så slapper jeg av osv. Det tar jo på å lage et menneske, selv om graviditet ikke er en sykdom 😊 Jeg tok opp det med løs mage på Fertilitetsavdelingen Sør og hun nevnte at det kunne være pga. ovitrelle faktisk. Tusen takk ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hotfudge Skrevet 3. juni 2019 Forfatter #76 Del Skrevet 3. juni 2019 (endret) Da har vi vært på vår andre ultralyd i dag. Jeg er 8+5 uker på vei, så det var litt som hadde skjedd fra forrige gang. Det lille nurket i magen har 175 hjerteslag i minuttet ❤️ Det var så koselig å se at lille hadde blitt litt større, snart er nurket 2 cm. Alt så fremdeles perfekt ut, så det var en koselig beskjed å få. Vi fikk også se noen bevegelser da vi holdt på med ultralyden, det var så rart og morsomt på en gang. Vi har ikke satt opp noen time enda så vi får se når neste ultralyd blir, det blir før uke 13 hvertfall! Er jeg bekymret tar jeg kontakt med Fertilitetsavdelingen Sør, så får jeg satt opp en time for å se at alt ser bra ut. Jeg fikk beskjed om at jeg kan slutte med ovitrelle, men hvis jeg også ønsket å gå videre på det så fikk jeg lov til det også slik at jeg føler meg mer trygg. Så jeg kommer til å fortsette å ta 5 klikk hver 3. dag 😊 Endret 25. juni 2019 av hotfudge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 3. juni 2019 #77 Del Skrevet 3. juni 2019 Så koselig med gode nyheter på ultralyd ❤️🙏 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 3. juni 2019 #78 Del Skrevet 3. juni 2019 28 minutter siden, hotfudge skrev: Jeg føler selv at jeg er flink til å la kroppen bestemme. Er jeg trøtt, så sover jeg. Er jeg sliten, så slapper jeg av osv. Det tar jo på å lage et menneske, selv om graviditet ikke er en sykdom 😊 Jeg tok opp det med løs mage på Fertilitetsavdelingen Sør og hun nevnte at det kunne være pga. ovitrelle faktisk. Tusen takk ❤️ Bra du hører på kroppen din 😊 Og så enig, selv om graviditet ikke er en sykdom, så tar det på å lage et lite menneske 😅 Ååh, det svaret hjalp ikke meg noenting, jeg har jo ikke tatt Ovitrelle 🤷♀️😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hotfudge Skrevet 3. juni 2019 Forfatter #79 Del Skrevet 3. juni 2019 39 minutter siden, Patriotpaula skrev: Så koselig med gode nyheter på ultralyd ❤️🙏 Ja, ingenting er vel bedre enn gode nyheter 😊 Hvor lenge er det til du skal på ultralyd nå? ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 3. juni 2019 #80 Del Skrevet 3. juni 2019 (endret) 23 minutter siden, hotfudge skrev: Ja, ingenting er vel bedre enn gode nyheter 😊 Hvor lenge er det til du skal på ultralyd nå? ❤️ Neste fredag 🤞🏻❤️ Så blir det fastlege på fredag for vurdering av videre sykemelding. Og første svangerskapskontroll hos jordmor siste uke i juni 😊 Endret 3. juni 2019 av Patriotpaula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå