Gå til innhold

Har du hatt noen merkelige eller frekke opplevelser på finn.no?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 9.5.2019 den 16.39, AnonymBruker skrev:

Var ikke han som ble sur, men alle de andre folka (og de var mange!)på salgssiden som mente at jeg hengte han ut på nett ved å legge ut samtalen mellom oss i gruppa. Han sa ingenting om det. 

Så greia er at han bydde på den, jeg avsluttet budrunden, takket nei til alle nye bud, endret planene mine, han sa ifra på natta før morgenen han skulle hente den at han ikke skulle ha den alikevel, og jeg ble sur og la ut samtalen på salgsgruppen for å forhøre meg om dette var greit, å for å varsle om å ikke selge til denne personen. Da fikk jeg hets og trakkaserende melinger av sikkert et par hunde folk, og 3 private meldinger fordi de mente at jeg hengte han ut. De håpet at jeg ble anmeldt, at jeg mistet jobben min som legesekretær for jeg ikke hadde noe empati visstnok for mennesker siden jeg kunne henge ut folk sånn(ja de stalket meg), utalte seg om hvordan jeg så ut,  de private meldingene var en hel mobilside lange om hvor ufyselig dette var av meg og at de syntes så synd på han. Osv osv... var helt EKSTREMT! 

Anonymkode: 3c5b6...4ff

Jeg synes ikke at det var ok av deg å legge ut screenshots av samtalen. Kan på en måte forstå at folk ble sure. Men det er likevel ikke greit slik de holdt på, håper virkelig du anmeldte de truslene du fikk! 

Anonymkode: e9d25...76f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På finn.no finner man vel ut at det finnes mange sære og rare mennesker uten noe særlig respekt for seg selv og andre.

Jeg kjøper nesten aldri noe på finn.no, men har på de få gangene jeg har kjøpt noe klart å komme bort ganske rare personer med diverse personlighetsforstyrrelser.

 

Skulle kjøpe sofa. Fikk svar om at jeg kunne komme å hente den på angitt adresse. Reiste helt til Ikea for å leie ikea-leiebil (noe jeg måtte ha for å få med meg sofa og alt). Jeg hadde akkuratt skrevet under kontrakt for leiebilen, og satt meg inn i den, da jeg får en melding om at selgeren hadde fått et høyere bud og at den hadde blitt solgt til denne personen. Dette var selv om vi hadde en avtale om at jeg skulle hente samme dagen. Jeg skrev tilbake at det var synd, fordi jeg kunne bydd høyere om selgeren hadde sagt ifra.

Det endte med at jeg måtte kjøpe en ny sofa på Ikea istedefor. 

At slike mennesker har sin livs rett er helt utrolig!

Anonymkode: 877a0...2eb

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte noen ski på Finn. Var ei som kontaktet meg som ville ha de, men hadde ikke mulighet til å hente. Skulle få en venn til å hente for hun bodde langt unna. Sa ok, men vil ha pengene nå. Fikk penger for skiene. Kom ingen å hentet, purret flere ganger men hørte ikke noe mere fra henne. 

Anonymkode: 804e2...dcf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2019 den 9.05, AnonymBruker skrev:

Skambud synes jeg er frekt. Om jeg legger ut noe til 800,- så kommer jeg ikke til å selge det for 350,- selv om det kan hentes  NÅ! 🙂

Anonymkode: c12ce...c63

Jeg fikk et skambud på 55 000 kr på bilen min som lå ute til 80 000 kr. Ikke bare var han frekk og mente at han kunne taksere bilen min fra avstand mye bedre enn både NAF og merkeverkstedet bilen har vært hos i hele sin levetid, han tillot seg også å kalle meg ung, dum og en svindler. Fikk masse meldinger om hvor fæl jeg var og at bilen aldri i livet ville bli solgt til den prisen.

Anonymkode: f4e99...30d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger veldig mye på finn nå om dagen siden vi skal pusse opp og bare må bli kvitt ting. Priser meg alltid under tilsvarende varer for å bli kvitt det fort. 

Jeg bor ganske nærme Hamar. 

Solgte en 46 tommer tv for 350(skampris) og spesifiserte mot henting. 

Da kom en festlig henvendelse hvor han bydde 50 kr inkl levering? Jeg ble dritsur.

Irriterer meg også over folk som pruter hvor jeg tilslutt sier ja, og så hører de aldri av seg.

Anonymkode: 1f615...8d4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som bydde 50kr inkl levering ville ha det levert til Oslo...

Anonymkode: 1f615...8d4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg fikk et skambud på 55 000 kr på bilen min som lå ute til 80 000 kr. Ikke bare var han frekk og mente at han kunne taksere bilen min fra avstand mye bedre enn både NAF og merkeverkstedet bilen har vært hos i hele sin levetid, han tillot seg også å kalle meg ung, dum og en svindler. Fikk masse meldinger om hvor fæl jeg var og at bilen aldri i livet ville bli solgt til den prisen.

Anonymkode: f4e99...30d

I din situasjon, så hadde du vel rett.

Men jeg har god peiling på datautstyr og verditapet på dette med den teknologiske utviklingen som er i dag. Jeg ser støtt og stadig brukt utstyr som selges for mer enn det koster å kjøpe nytt i butikken. Folk tror at de kan selge utstyr som er 1-3 år gammelt for 60-80% av det de kjøpte det som nytt. Det irriterer meg. 

Skulle selge datamaskinen min, og siden jeg vet hvordan man priser denne, så fikk jeg selvfølgelig mange intressenter som kontaktet meg. De lovpriset meg over hvor fornuftig jeg hadde priset datautstyret imotsetning til alle andre på finn. Så det er mange rare mennesker på finn som ikke vet en skit om pris.

Anonymkode: 877a0...2eb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I din situasjon, så hadde du vel rett.

Men jeg har god peiling på datautstyr og verditapet på dette med den teknologiske utviklingen som er i dag. Jeg ser støtt og stadig brukt utstyr som selges for mer enn det koster å kjøpe nytt i butikken. Folk tror at de kan selge utstyr som er 1-3 år gammelt for 60-80% av det de kjøpte det som nytt. Det irriterer meg. 

Skulle selge datamaskinen min, og siden jeg vet hvordan man priser denne, så fikk jeg selvfølgelig mange intressenter som kontaktet meg. De lovpriset meg over hvor fornuftig jeg hadde priset datautstyret imotsetning til alle andre på finn. Så det er mange rare mennesker på finn som ikke vet en skit om pris.

Anonymkode: 877a0...2eb

Enig med deg, folk priser tingene sine alt for høyt, spesielt elektronikk.

Jeg lette etter seng til gjesterommet for noen år tilbake, folk skulle ha 80% av nypris for en seng de har ligget og svettet i daglig i 2 år. Glem det. Kjøpte noen andres gjesteseng, som var brukt 3 ganger og stått i 1 år, til halv pris av dagens nypris.

Anonymkode: f4e99...30d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollega som skulle selge bilen sin. Kjøper kommer, de går over bilen, setter seg ned og skriver kontrakt, så spør kjøper om selger vil låne ham penger til bilen.....

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga bort et digert speil som jeg helt sikkert kunne fått noen hundringser for (flere meter høyt og bredt, målene stod i annonsen). Ei dame kommer for å hente, men hadde bare en bitteliten bil så det gikk så klart ikke. Dama spør så om hun kan komme tilbake senere med kjærestens bil, den er egentlig heller sannsynligvis ikke stor nok for målene, men hun vil gjerne prøve.

For jeg har jo ikke noe bedre å ta meg til enn å sitte hjemme og håpe at speilet til slutt skal passe inni en bil... det hører til historien at det var ca 10-20 andre som stod i kø for å hente.

 

Anonymkode: 7d113...146

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007

De verste selgerne er uten tvil de som skriver at varen er ferdigprutet. Det høres ikke helt logisk ut fordi pruting innebærer at en kjøper forsøker å forhandle om reduksjon i prisen selgeren har satt. Altså er det en kommunikasjon som må finne sted initiert av kjøper. Hvordan kan da noe bli ferdigprutet? Har selgeren hatt en dialog med seg selv? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
På 14.4.2019 den 10.37, AnonymBruker skrev:

Ikke for å være ekkel, men hvorfor måtte du skrive at hun var overvektig og du slank? ☝🏻

Anonymkode: b9059...339

Med tanke på all den dritten hun fikk av den "kraftige" dama så er det helt riktig å ventilere følelsene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, 007_008_007 said:

De verste selgerne er uten tvil de som skriver at varen er ferdigprutet. Det høres ikke helt logisk ut fordi pruting innebærer at en kjøper forsøker å forhandle om reduksjon i prisen selgeren har satt. Altså er det en kommunikasjon som må finne sted initiert av kjøper. Hvordan kan da noe bli ferdigprutet? Har selgeren hatt en dialog med seg selv? 😄

Det betyr at varen selges til fastsatt pris. Så slipper en kaste bort tiden på meningsløse skambud.

Anonymkode: 17d63...2cd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 007_008_007
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr at varen selges til fastsatt pris. Så slipper en kaste bort tiden på meningsløse skambud.

Anonymkode: 17d63...2cd

Da kan man skrive det. Pruting innebærer en kommunikasjon mellom to parter der den ene parten, altså kjøperen ønsker å forhandle om prisen. At selgeren mener at varen er ferdigprutet så er den jo ikke det. Hvordan kan vedkommende vite hvor mye prutingen eventuelt ville være? Da kan man heller skrive at prisen er fastsatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har solgt en del maskiner og kjøretøy via finn. oppgir ikke absolutt minstepris, men ca. fornuftig pris +litt til i fall de vil forhandle. får alltid skambud gjerne under halv pris. ofte på dårlig engelsk, eksport til utlandet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ut noe for salg til 300kr. Fikk melding samme kveld: "kommer og henter kl 21 i kveld for 200kr!!!!!". 

Altså, hallo? Sånne folk gidder jeg ikke å selge til. Gir det heller vekk til en hyggeligere person om jeg ikke klarer å få det solgt. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

La også ut en annonse en gang om at jeg søkte hundepass. Skrev jeg ønsket en med mye erfaring med hund og som var en voksen person på 25+. 

Men kom mange meldinge fra jenter på 16-18år som skrev de hadde masse erfaring med hund siden de av og til luftet naboens selskapshund/miniatyrhund. Og de hundene var jo SÅ søte. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessante historier:)

jeg har faktisk bare hatt fine finn-situasjoner som både kjøper og selger. Har møtt mange rare folk med mye historier, men møtet har vært fint. Syns generelt det er mye bra folk som har snublet over min finn-vei😅 

men det rareste møtet for min del må ha vært dagen jeg skulle føde, skulle absolutt selge unna noen nattbord før babyen kom. Var helt petimeter på redebyggingen. Nattbordkjøperen kom en halvtime før fødselen skulle igangsettes, rett etter at hun  hadde kjøpt de dro vi til Ullevål. Jeg var på overtid og sprekkeklar, så hun spør «du har vel ikke lenge igjen før fødsel?» jeg svarer henne som sant er «nei, jeg skal inn på Ullevål og bli igangsatt om en halvtime». Hun ble veldig overrasket, ønsket meg lykke til og ga meg en stor klem. Koselig

Anonymkode: 7ced4...e54

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyzTeri
På 13.4.2019 den 22.23, Emmelise skrev:

Det har ikke vært selve kontakten eller forespørselen som har vært frekk. Men når jeg gir bort noe gratis, som i tillegg også faktisk har verdi, og det har blitt gjort en avtale om at vedkommende skal hente det. Da forventer jeg liksom at vedkommende møter opp til avtalt tid.

Jeg har mer enn en gang opplevd at det har blitt avtalt en tid, og må etterlyse dem når de da ikke møter opp. Jeg har andre ting i livet mitt jeg vil gjøre enn å sitte og vente på at noen muligens møter opp til avtalt tid. Syntes det er dårlig gjort å nærmest bli holdt som gissel i mitt eget hjem fordi *jeg* ikke vil være den frekke ved å avvise dem når de endelig møter opp 3 timer senere.

De gangene jeg etterlyser dem 30 minutter etter avtalt tid får jeg vanligvis jalla som "kunne ikke alikevel". Denne informasjonen hadde jo vært flott å dele med meg også. Det er tross alt meg man har gjort avtalen med... :dry:

Jeg setter det bare ut på trappa, har gitt opp den ventinga. Da kan de som regel hente når det passer og det blir henta da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis ikke opplevd noen spesielt frekke folk. Men var ei som absolutt skulle diskutere hvordan vi skulle gjøre det med betaling enda jeg hadde skrevet i annonsen at jeg kun godtar forhåndsbetaling. (Hun ville bare gi meg halvparten for varen og frakt, så skulle jeg få resten når hun mottok pakken.) Og jeg skjønner at folk er skeptiske når det har vært så mye svindel på finn. Men når jeg sier at det ikke er diskuterbart og kjøper fremdeles skal diskutere, så kjenner jeg at jeg blir irritert. Spesielt når det ikke var så farlig med forhåndsbetaling allikevel når hun skjønte at jeg ikke kom til å gi meg på det. 

En annen ting er folk som skal ha deg til å holde av saker 2-3 uker i forveien fordi de ikke har penger der og da. Det gidder jeg ikke. Har gjort det før og har da brent meg på at den som originalt skulle ha varen ikke svarer da datoen kommer og i mellomtiden har jeg gått glipp av flere potensielle kunder. 

EDIT: Var ei på Facebook da som skulle komme å kjøpe et par boots til 100kr. Hun dukket ikke opp og ga ikke beskjed fra seg to ganger. Måtte purre på henne for å få vite at hun ikke kom allikevel. Unnskyldningen var at hun hadde en baby. Så jeg tenkte jeg skulle være snill jeg da og tilby meg å komme med de på jobben hennes som lå 5 min fra meg med buss. Vi avtalte tid og jeg møtte opp på jobben hennes. Hun var ikke der. Og da jeg spurte kollegaen hennes om hun kom snart så fikk jeg beskjed om at hun ikke jobbet en gang den dagen. Da ble jeg forbanna. Hun må da for faen vite om hun skulle jobbe eller ikke dagen etter vi kommuniserte. Sendte henne en krass melding og sa at de skoene kunne hun bare drite i. 

Endret av Armitage
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...