Gå til innhold

Har du hatt noen merkelige eller frekke opplevelser på finn.no?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men brukte du navn på vedkommende, eller anonymiserte du han? Det er en betraktelig forskjell. 

Anonymkode: e9f54...cb7

Brukte jo navn, eller printscreenen viste jo navnet.

Det har jeg jo alerede gjort ganske tydlig da i det jeg har skrevet. 

Anonymkode: 3c5b6...4ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg solgte et spisebord på finn. Skrev tydelig i annonsen at kjøperen må ta med seg en venn og BÆRE ut spisebordet selv.
Fikk til svar at det var ok. Når fyren ringte på så kom han sammen med sønnen sin på 10 år. Altså, det sier seg selv at et barn på 10 år og en voksen mann ikke klarer å bære ut et spisebord på 80 kg. Ble ufattelig irritert. Spurte hvorfor han ikke hadde tatt med seg noen som kunne bære, for det hadde jeg skrevet i annonsen. Fikk til svar at det var ingen andre som hadde mulighet, og at han trodde at sønnen hans skulle klare å hjelpe til. 

Jeg ville bare ha ut det spisebordet fortes mulig, så da måtte jeg som har vond rygg hjelpe til. Det er ok noen ganger, men når jeg skriver tydelig i annonsen at det må bæres ut selv, så blir jeg irritert når han tar med en gutt på 10 år.

Jaja...

Anonymkode: 5e6ce...1b0

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ti10

Synes det er irriterende når jeg prøver å kommunisere, enten for å finne ut om varen er noe for meg eller avtale levering/henting, og personen først drøyer et døgn eller to med å svare, og så svarer med enstavelsesord, ikke kommer meg imøte i det hele tatt og jeg må DRA alle opplysningene ut av vedkommende. "Kan jeg komme i neste uke?" Etter x antall døgn kommer svaret: "Ja". "Passer det mandag eller tirsdag?" Enda noen døgn går: "Ja."

Hva med å komme meg imøte og foreslå en dag eller et tidspunkt i stedet for å holde på sånn? Virker nesten som at enkelte ikke vil selge/leie ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg droppet å hente til avtalt tidspunkt en gang:

Jeg trengte en ny to-seters sofa og fant to som kunne passe. Skrev melding til begge, og den ene personen svarte. Avtalte tidspunkt for henting noen dager senere. Dagen kommer og hengeren er klar, og jeg sender mannen avgåde for å hente den. Like etter at han dro ringte telefonen, det var visst han mannen med sofaen som skulle selges. Fint sier jeg, mannen min er på vei for å hente den nå. Han får nr til mannen min og ringer han for veibeskrivelse.

 Han kom hjem med den, den var superfin og jeg var fornøyd. Etter et par timer fikk jeg en melding på finn.no der de lurte på om jeg skulle hente sofaen eller ikke.

Jeg skjønte ingenting, før det gikk opp for meg at den personen som ringte ang sofaen var han ene som ikke hadde svart på melding. Begge sofaene hadde lik farge og begge var i samme område, så jeg hadde ikke skjønt at det var to forskjellige selgere.

Jeg tror egentlig ikke den første personen jeg hadde avtalt med trodde noe særlig på meg når jeg sa at "beklager, vi hentet visst en annen sofa med en feiltagelse."

Anonymkode: d5157...fbb

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en til.. var jeg som skrev om den kommoden istad på den salgssiden på face.

Det var endelig en som faktisk kom for å hente den, han bydde veldig godt også. Kommoden var altså 150 lang og veldig bred og tung. Gjett hva han kom med for å hente den? En cabriolet... han mente bastant at han skulle få plass til den gigantiske kommoden i den bittelille bilen...var sånn håndlaget så umulig å ta den ifra hverandre jeg bare.. :klaske:gud bedre, man fikk jo så vidt plass til en bagg i den bilen. Hadde umulig fått plass om den kunne demonters heller. Helt amøbe! ER DET MULIG?

Anonymkode: 3c5b6...4ff

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte en BH i størrelse 100H som dessverre var et feilkjøp og ikke passet. Ei dame tok kontakt og ville kjøpe og vi avtalte å møtes på Oslo City. Da jeg tok BH’en opp av posen og hun fikk se det første glimtet av den ville hun ikke ha den likevel fordi den var for stor. Jeg sa den var en ganske standard og gjennomsnittlig 100H og tilbød henne å prøve den på toalettet der, men da ble hun sint og ropte og bar seg om at den jo var alt for stor, hva skulle hun med en 100H som ikke hadde pupper i det hele tatt, hun trengte jo en A-cup, det burde jeg jo forstå! og dro av seg skjerf og kåpe og cardigan og alt mulig for å vise meg hvor lite pupper hun hadde. Jeg var redd hun skulle strippe helt ned til skinnet der hun sto. Så jeg endte nå med å tusle hjemover igjen med BH’en min, fnisende og litt satt ut på en gang 😂😟

Anonymkode: 59389...100

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Folk som forsøker å selge ett eller annet, og som skriver i annonse-teksten sin at Jeg svarer aldri på meldinger! Ring meg på mobil, dersom noen er interessert. Men så glemmer de tydeligvis å akrive opp telefon-nummeret sitt i annonsen! Jeg forsøkte derfor å sende en melding gjennom systemet til Finn.no 

Men så holder jo selgeren tydeligvis det h*n har lovet, og gidder tydeligvis ALDRI Å svare på noen slike meldinger. Virkelig smart oppførsel, når de skal forsøke å selge saker og ting... 

Anonymkode: 2e5ba...485

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler dere å sjekke ut   Ufinnsta  på instagram😂

Anonymkode: d18d0...646

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tenker "søsteren" er interessert ja.

image.thumb.png.db9d1318abcd9a10e9060279a1d5b1e5.png

Anonymkode: 17d63...2cd

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2019 den 13.19, AnonymBruker skrev:

Tenker "søsteren" er interessert ja.

image.thumb.png.db9d1318abcd9a10e9060279a1d5b1e5.png

Anonymkode: 17d63...2cd

Faen...får ikke fred fra mannfolk på finn engang.

Anonymkode: 2affa...6ec

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Faen...får ikke fred fra mannfolk på finn engang.

Anonymkode: 2affa...6ec

Det har du helt rett i.

image.thumb.png.10da41f3f2eb811945939a916f57e907.png

Anonymkode: 17d63...2cd

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har solgt en stol på Finn.no, eller jeg har mottatt pengene og kjøper tar ikke mer kontakt.... jeg har sendt flere meldinger om at jeg kan møte personen for å overlevere stolen, men kjøper svarer ikke... hva gjør jeg??

Anonymkode: e12e2...c77

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har solgt en stol på Finn.no, eller jeg har mottatt pengene og kjøper tar ikke mer kontakt.... jeg har sendt flere meldinger om at jeg kan møte personen for å overlevere stolen, men kjøper svarer ikke... hva gjør jeg??

Anonymkode: e12e2...c77

Du selger stolen til en annen, og gir pengene tilbake til den første "kjøperen" hvis han selv tar kontakt.

Anonymkode: 17d63...2cd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

290A0DEC-74A3-4B6E-93F6-E1F77D0560EF.png

Anonymkode: 59389...100

😂

Anonymkode: 17d63...2cd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg solgte en gang et speil til en fyr. Helt urpoblematisk. Da jeg kom hjem, lå det en ny melding i innboksen min; Takk for handelen, hver gang jeg ser i speilet...så ser jeg deg.😍

Søtt da. Men litt creepy.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gav bort ett stort spisebord med utrekksplater, og massive ben. De som kom å hentet dette, hadde en Nissan Micro. Uten henger. 

De visste målene på bordet, men tenkte at de fikk det til på en måte.. Det var 25 morsomme minutter med å se de stable dette inn i bilen, på taket, inni. Kunne vært tatt ut fra en komedie. 😂 

Anonymkode: 47f26...8a7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gi bort en sofa en gang og avtalte henting. Gikk og ventet, så fikk jeg melding om at hun var forsinket, ok tenkte jeg. Så gikk det en stund før jeg fikk melding om sykdom, så måtte hente dagen etter. Hørte ikke noe, så etterlyser henne og da sa hun at hun hadde glemt det, men skulle komme. Men kom ikke. Fikk så en melding om at hun ikke kunne komme pga dødsfall. Da gikk sofaen på fyllinga. (Hadde flere som ringte på sofaen, men fjernet den når jeg hadde gjort en avtale) 

Har lært

Anonymkode: 804e2...dcf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2019 den 23.04, AnonymBruker skrev:

Som kjøper er det sykt irriterende at selger ikke svarer. Dette har jeg opplevd flere ganger. Jeg kan spørre om varen er tilgjengelig og at jeg ønsker å kjøpe/er interessert. Ingen svar. 

Anonymkode: ec3dd...68e

Enig. Har opplevd det alt for mange ganger. Gi nå i det minste et svar eller slett annonsen dersom tingen er gitt bort/solgt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...