Gå til innhold

Har du hatt noen merkelige eller frekke opplevelser på finn.no?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Jeg har en kjøper som ikke vil gi meg fred. Kjøpte nettopp en veske av meg og den var i fin stand da jeg sendte. 

Men nå var det visst mye feil med den og at den var ødelagt. Jeg ville egentlig ikke selge til henne først, men hun var så masete og insisterte. En kollega av meg sa at det er typisk Finn svindel. Er dette vanlig? 

Anonymkode: 40f71...4a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle kjøpe en IKEA sofa for 1000 kroner  han hadde lagt ut bilde av en sofa som så meget strøken ut. Da vi kom for å hente sofaen og hadde leid varebil og alt sa han at han hadde pakket sofa trekket og putene i søppelsekker som stod i boden og det eneste vi trengte å bære ut fra leiligheten var selve sofa skjelettet uten trekk og puter. Godtroende som vi er hentet vi søppelsekkene med puter og trekk, og kjørte hjemover. Da jeg åpnet sekkene stinket det våt bikkje og sofatrekket var full av hundehår som det var helt umulig å fjerne, selv etter flere runder i vaskemaskin. Ringte mannen som hadde solgt sofaen og han svarte selvfølgelig ikke på telefon. Vi kjørte opp til han men fikk ikke kontakt. Jeg la ut sofaen på gis bort på FINN og skrev med store bokstaver at den luktet våt bikkje.Flere som var interessert og ikke brydde seg om det og tilslutt kom det et lykkelig par og hentet sofaen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest irriterende er folk som ikke leser hva som står i annonsen, eller som ikke respekterer det at de skal ringe for å gjøre en kjapp handel istedenfor å sende 417 e-poster via Finn. Når jeg oppgir mitt mobilnummer og ber de ringe når de vet akkurat når de kan komme og hente våren, så fortsetter de bare å sende e-poster.. Utrolig tungvint🙄

Anonymkode: bd26f...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer solgte en vaskemaskin. Den var dyr da den var ny seks år tidligere, omtrent ikke brukt og lagret riktig (faren er rørlegger, så her er det strengt). Han ville ha 1500kr for den, i og med at den kostet nesten 9000kr ny og var i god stand. En fjompenisse sendte han melding og sa han tok den for 130kr. Argumentene var at den var eldgammel og ikke verdt en drit, at den hadde blitt lagret feil (samboer nevnte aldri hvor og hvordan den var lagret) og ikke kom til å funke, og prøvde til og med å bruke rørleggerspråk - men bommet stygt. Vi søkte han opp, og fant ut at han er en notorisk svindler i nærområdet og stadig vekk blir kastet ut av diverse salgs-grupper på Facebook, og ved å følge med på Facebook-profilen hans en stund la vi merke til at han endret navnet hele tiden. Hadde han fått den får 130kr, så hadde han mest sannsynlig solgt den videre for mye mer. Han solgte den til en hyggelig familie for 1500kr en uke senere, og de var kjempefornøyde. :fnise:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som kommer og henter hjem til meg og så låne toalettet🙄

Det skjer ofte og jeg har måttet si nei. Selv om de kun får låne gjestetoalettet, er det fortsatt ekkelt. Jeg hører de åpner skapdører og titter inn. Frekke folk!

Også har vi de som kjøper varen og deretter finner på en eller skade på den for å få ytterligere rabatt. Hater sånne mennesker.

Anonymkode: 40f71...4a2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En noe sær finn-annonse.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=158525181

Siden jeg elsker katter mer enn jeg elsker meg selv, så syntes jeg at dette var på sin plass for og glede 4 katter som har det forferdelig vondt denne julen < 3 Jeg har lyst til og gi bort 4 julegaver til katter som ikke har det bra denne julen som sliter med stress, har angst, er nervøs, redd og er sky, vist du er familie til denne katten og trenger hjelp, så fortell hvorfor katten trenger min hjelp < 3 Så får jeg se hvem jeg hjelper av kattene 🙂 < 3 Jeg gleder meg mye til og høre fra dere der ute 🙂 Jeg hjelper bare 4 katter som har det forferdelig vondt denne julen, så om du har det bra, så er det ikke meg du skal kontakte... dessverre 🙂 Ikke vær flau av at katten har det vondt, bare send en melding og vær ferdig med det 🙂 Jeg ler ikke av deg !!!

 

Anonymkode: 69896...615

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En noe sær finn-annonse.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=158525181

Siden jeg elsker katter mer enn jeg elsker meg selv, så syntes jeg at dette var på sin plass for og glede 4 katter som har det forferdelig vondt denne julen < 3 Jeg har lyst til og gi bort 4 julegaver til katter som ikke har det bra denne julen som sliter med stress, har angst, er nervøs, redd og er sky, vist du er familie til denne katten og trenger hjelp, så fortell hvorfor katten trenger min hjelp < 3 Så får jeg se hvem jeg hjelper av kattene 🙂 < 3 Jeg gleder meg mye til og høre fra dere der ute 🙂 Jeg hjelper bare 4 katter som har det forferdelig vondt denne julen, så om du har det bra, så er det ikke meg du skal kontakte... dessverre 🙂 Ikke vær flau av at katten har det vondt, bare send en melding og vær ferdig med det 🙂 Jeg ler ikke av deg !!!

 

Anonymkode: 69896...615

Sender melding med en gang. Katten min gråter hver dag fordi han ikke har ipad. 😭🐱😭

Anonymkode: ec78a...73c

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi avtalte med selger å komme for å se på et bord han hadde til salgs. Han hadde tatt dårlig bilde, og vi ville som sagt se det før vi bestemte oss. Vi kom til selger til avtalt tid, og oppdaget raskt at bordet ikke var noe for oss. Vi takket for tittet og sa det som det var. 

Dagen etter sendte han melding til oss og fortalte at han hadde solgt bordet for en høyere sum enn den som stod i annonsen og vi la merke til at annonsen var borte på Finn. Vi lurte litt på hvorfor han sendte melding til oss, men ok. 

To dager senere annonserte han bordet på nytt på Finn. Så han hadde ikke fått solgt det likevel. Merkelig skrue!

Anonymkode: 9cbd3...dbc

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle selge noen sofaputer av et kjent designermerke en gang. Hadde nettopp kjøpt dem, men oppdaget at de var av helt feil stoff og farge til sofaen/stuen min da jeg pakket de opp av esken. Så jeg la dem bare tilbake igjen, og lagde en salgsannonse på Finn for dem. Husker ikke nå ny-pris og min salgs-pris, men det var som sagt helt nye puter som bare var tatt opp av esken og lagt rett tilbake.

Fikk en henvendelse fra en kvinne som skulle komme og hente dem en kveld, til avtalt dato og klokkeslett. Klokken ble slagen, men ingen kom. Etter en halvtime sendte jeg sms og spurte om hun ikke fant frem? Å nei, hun hadde glemt hele greia. Så ville hun avtale en ny dato og klokkeslett for hentingen. Vi gjorde det. 

Dato nr to opprant og klokkeslettet for at hun skulle komme opprant, og ingen dukket opp. Denne gangen ventet jeg bare et kvarter før jeg sendte sms og spurte hvor hun ble av. Å nei, denne gangen hadde visst samboeren hennes tatt bilen, så hun sto uten bil. HALLO!!! Da sender du melding og gir en faens beskjed som tar et minutt!

Deretter presterer kvinnespetakkelet å be om en TREDJE avtale for henting av de forbanna putene. Da gikk det en fanden i meg og jeg svarte rett og slett at "Nei, de får du ikke kjøpe. Det er så mye styr med deg, så det gidder jeg ikke."  Fikk ikke noe svar fra henne på den, hehe :fnise:

Putene ble solgt til den prisen jeg ønsket et par uker senere. Det var litt dyre puter, så derfor de var litt trege å selge. Men har man tid til å vente, så dukker som regel den rette kjøperen opp etterhvert.

Folkeskikk er mangelvare i dag, ser det ut til.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som selger ting og man vil kjøpe det også står det «melding lest» og du får aldri svar...

Folk som vil prute til de grader og maser om pris.

Anonymkode: 93a09...283

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte noen høyhælte sko, fikk spørsmål om å sende bilder av de på foten og om han kunne kjøpe alle de sexy skoene mine.. 

La ut en annonse med en stor klespakke med vinterklær til baby. Fikk en henvendelse fra en dame over dammen som sa hun ville ha det gratis og om jeg kunne sende fordi det var så synd på henne som hadde dårlig råd. 

 

Men de kjipeste opplevelsene er vel idioter som ikke svarer på henvendelser om tingen fortsatt er til salgs. Synes det er respektløst. 

Anonymkode: e292f...409

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.6.2019 den 10.54, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk et skambud på 55 000 kr på bilen min som lå ute til 80 000 kr. Ikke bare var han frekk og mente at han kunne taksere bilen min fra avstand mye bedre enn både NAF og merkeverkstedet bilen har vært hos i hele sin levetid, han tillot seg også å kalle meg ung, dum og en svindler. Fikk masse meldinger om hvor fæl jeg var og at bilen aldri i livet ville bli solgt til den prisen.

Anonymkode: f4e99...30d

Opplevde det samme. Med en dvdspiller!! 🤣🤣🤣 La den ut til 500kr. Nesten helt ny, i den tiden det var populært med bli ray. En som skrev at den var stygt brukt, oppskrapet og fæl. Ikke verdt den prisen.  Bøy 70kr. Sa nei, 500 var langt under halve prisen. Fikk masse meldinger om at jeg var en svindler, ødela ting. Ung og dum.  Sikkert samme syke  fyr. 

Anonymkode: 47f26...8a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2019 den 8.39, AnonymBruker skrev:

Også har vi han som måtte komme inn og «lade telefonen sin i 2 minutter» slik at han hadde nok strøm til å Vippse. Ble ikke kvitt han på 30 minutter, da han rusla rundt og kommenterte alt mulig. 

 

 

Anonymkode: 84a35...58d

😆

Anonymkode: 901c2...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var interessert i å kjøpe et staffeli, dama skulle ha mer enn nypris for det fordi hun, for mange år siden, tross alt hadde hatt reiseutgifter da hun dro for å kjøpe det.. 

Frekke faen som sier at han skal ha stuebordet mitt gratis når jeg sier at nei det er det som er prisen, pluss at jeg skulle levere det.. Blytungt glassbord. Da jeg avslo sa han at jeg dreit meg ut fordi man kan få masse andre gratis bord på finn. Ok. Siden jeg aldri fikk solgt det, ga jeg det tilslutt bort, men ikke til ham.. 

Folk som legger ut godt brukte sko for bare en minimal sum under nypris synes jdg også er merkelig.. Hvem vil feks kjøpe et par dr martens til 1000 på finn når du får dem helt nye for 1100...eksempelvis.

Anonymkode: 07753...617

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ei drittkjerring skulle gi bort en kommode. Jeg ordnet frakt, var ikke med for å hente. Betalte 500kr for frakt. Da de var fremme oppdaget jeg at den hadde muggent bakstykke og stinka jordslag..J***a drittkj****ng, ass.

Anonymkode: dcd1e...22b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgt bil og båt. Tikker inn meldinger til langt på natt. Et par som la inn bud 10.000 over prisantydning skulle hente dagen etter. Ingen kom. Sendte SMS, hvor blir dere av? Får til svar : sorry glemte det, kan hente i morgen og betale 3000 under pris. Sendte svar tilbake at dere får ikke kjøpe den, fikk svar tilbake :dere lurte oss. Skulle gjerne sendt svar tilbake om at de kunne dra til helvete. Utlendinger er helt uten filter, pruter og juger  og tar ikke nei for et nei. 

Anonymkode: 2318d...02a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ei drittkjerring skulle gi bort en kommode. Jeg ordnet frakt, var ikke med for å hente. Betalte 500kr for frakt. Da de var fremme oppdaget jeg at den hadde muggent bakstykke og stinka jordslag..J***a drittkj****ng, ass.

Anonymkode: dcd1e...22b

Mye drittfolk på Finn 

Anonymkode: 2318d...02a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ut annonse på gis bort hvor jeg ga bort gratis sminkeboks. Trengte ikke den, så tenkte kanskje en annen vil få glede av det. 
Dagen etter ser jeg samme Personen legge ut samme sminkeboksen på Finn til 300 kroner😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...