Gå til innhold

Har du hatt noen merkelige eller frekke opplevelser på finn.no?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Emmelise skrev (1 time siden):

Nei, jeg kødder ikke. Annonsen sier klart og tydelig at det er førstemann til mølla, ingenting holdes av og det står utenfor en garasje. Skal du ha noe? Da reiser du ut og håper det stadig står der når du kommer dit.

Dette er ikke unormalt forøvrig. Har vært på flere turer hvor vi kjører til noens innkjørsel i forhåpning av at den ene tingen jeg så på et bilde stadig stod der blant alt annet de gir bort. Noen ganger er jeg heldig, andre ganger mindre heldig. Jeg sitter ikke og bombaderer giveren med meldinger om "ER DET DER STADIG?? STÅR DET DER STADIG?? ER DET DER???" hvert femte minutt. 

Ingenting ble heller plukket opp, så alt røyk på Grinda.

Ingenting ble plukket opp nettopp på grunn av din måte å gjøre det på. Det finnes mange ryddige måter å ordne det på. Du kunne krysset ut gjenstandene på bildet f. Eks etter hvert som de ble hentet. Ingen gidder å reise bomtur. 

Jeg får gitt bort allslags på finn. Alt blir hentet om man bare spiller på lag. Man sparer jo seg selv både for tid og penger med å slippe å kjøre det bort selv. 

Anonymkode: b9059...339

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emmelise skrev (1 time siden):

Nei, jeg kødder ikke. Annonsen sier klart og tydelig at det er førstemann til mølla, ingenting holdes av og det står utenfor en garasje. Skal du ha noe? Da reiser du ut og håper det stadig står der når du kommer dit.

Bare dette syns jeg er en merkelig oppførsel på Finn. Jeg er også fan av "førstemann til mølla", men måten du gjør det på er veldig slitsom og jeg ville aldri vurdert å kjøpe noe hos deg. Jeg legger ut annonse og skriver "holder ikke av, men førstemann til mølla". I det øyeblikket tingen blir solgt så markerer jeg dette på Finn-annonsen. Går an å gjøre det ryddig og greit, har aldri hatt problemer innenfor dette.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingenting ble plukket opp nettopp på grunn av din måte å gjøre det på. Det finnes mange ryddige måter å ordne det på. Du kunne krysset ut gjenstandene på bildet f. Eks etter hvert som de ble hentet. Ingen gidder å reise bomtur. 

Jeg får gitt bort allslags på finn. Alt blir hentet om man bare spiller på lag. Man sparer jo seg selv både for tid og penger med å slippe å kjøre det bort selv. 

Anonymkode: b9059...339

Hvorfor skal jeg sitte og krysse av ting som blir hentet når det ikke blir hentet? Hvorfor skal jeg sitte og glo ut mot garasjen når jeg ikke engang er hjemme? Hvorfor skal jeg sitte og svare 20-30 mennesker som ikke leser annonsen som klart stipulerer "det står ute klar til å bli hentet, ta hva pokker du vil".

Ikke kostet det meg noe å kjøre det på Grinda heller. Og tok mindre tid enn å skrive både annonsen og fortelle 20-30 mennesker at "det står der, kom og ta det om du vil ha det!"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Bare dette syns jeg er en merkelig oppførsel på Finn. Jeg er også fan av "førstemann til mølla", men måten du gjør det på er veldig slitsom og jeg ville aldri vurdert å kjøpe noe hos deg. Jeg legger ut annonse og skriver "holder ikke av, men førstemann til mølla". I det øyeblikket tingen blir solgt så markerer jeg dette på Finn-annonsen. Går an å gjøre det ryddig og greit, har aldri hatt problemer innenfor dette.

Jeg solgte ikke noe. Det skulle gis bort. Gratis. Det eneste det hadde kostet deg er en kjøretur for å sjekke om det stadig stod der når du kom frem. That's it.

Og jeg har gitt bort på finn.no på den "tradisjonelle" måten. Da er det alltid en hel haug med folk som aldri dukker opp også selv om de alle påstår de "veldig gjerne vil ha det og kommer klokkeslett X". Så da sitter man der og må koordinere med neste mann, og neste mann etter det, og neste mann etter det. Hvem orker egentlig det når du står der med en garasje full av møbler i varierende tilstand? Jeg blir sliten bare ved tanken å håndtere så mange mennesker som ikke kommer til å dukke opp engang.

Skal jeg SELGE noe derimot, så er det noe helt annet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Vet ikke om dette teller her men..

Har lagt ut en del på Finn.no. Gjelder barneklær. Så kommer det svar fra noen og jeg ser der ikke på kanskje 2-3 timer. Når jeg svarer har de allerede kjøpt fra noen andre.

helt greit altså, men det kan de kanskje si fra om så mal ikke bruker tid på å måte og veie vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg når folk legger ut ting for dyrt. F.eks. legger ut noe til 90% av nypris når det er brukt flere år. Irriterer meg også når folk linker til en butikk hvor noe koster si 4000 kr, men så får du det på en annen butikk for 2500 kr. Bare link til prisguiden, unødvendig å framstille produktet som dyrere enn det er.

Anonymkode: fc5dc...975

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 8.10.2019 den 2.27):

Er så stor lei spørsmålene: har du varen? Ja vis den ikke er merket solgt så har jeg den.

Du skal vel tilfeldigvis ikke til (min by?)?

Nei jeg skal ikke det.

 

Ja jeg skal ha varen: 

Når vil du hente:

I morgen kl 15.

Dem møter ikke opp, svarer ikke på tlf, sms eller finn melding.

Har begynt å kaste ting i stedet for å selge det. 

 

Anonymkode: d73d8...470

Føler den😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Å selge bil på Finn må være det ultimate marerittet for meg (bruker Finn mye). Har lagt ut en bil til 40 000. iInnen en time får jeg 20 skambud (5-20 000). Jeg tenker det er greit å prøve seg, men det er ikke spesielt sannsynlig at jeg kaster inn håndkleet de første 60 minuttene?

Så har du de som ikke gir seg:

-10 000, henter nå!    Nei, jeg selger den til 40 000 og det passer ikke nå!

-11 000. Henter nå!    Selger den ikke for 11 000 heller, og det passer fremdeles ikke nå

-12 000, mitt siste bud!   Fint at det er ditt siste bud, for da slipper du å bruke opp mer av tiden min:)

-Fakk U

Samme selger 2 dager senere:

-10 000, henter nå!    Fremdeles for lavt

-13 000 jeg seriøs kjøper jeg kjenne pris     Gå og vær seriøs med noen andre

-Jeg seriøs kjøper bror    Jeg er ikke broren din

-Fakk U

Blokkerte brukeren, men da viste det seg at mr Fakk U har flere brukere. Og det er såååååå mange slike😫

Så har du de som har helt akseptable bud, men som ikke dukker opp til avtalt tid. På 17 mai var det en som sendte melding og var helt desperat, for han MÅTTE ha bil til dagen etter. Vi var i familieselskap, men etter mye masing gikk vi med på å komme hjem kl 19. 19 kom og 19 gikk og fyren dukket selvfølgelig ikke opp. Etterlyste han på melding. Fikk svar klokka 23 om at han hadde kjøpt en annen bil. Vi gjorde avtalen klokka 11 på formiddagen, og så klarte han ikke å gi beskjed før?

 

Anonymkode: cb145...abf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er midt i en flytteprosess og nesten ingenting av det jeg eier passer i det nye huset. Jeg tenkte det ville være fint å gi bort en del, for det er ordentlige ting. Det er IKKE fint å gi bort ting på Finn! Massevis av folk som sier de vil ha, men som aldri dukker opp. Mange av disse har jeg inntrykk av at svarer på samtlige Gis bort-annonser på Finn. Så har du alle som vil ha varen levert, eller tilkjørt. En ville til og med ha betalt for å hente en sofa. For 500 kroner kunne han kvitte seg med den for meg. Heldigvis kom et nyetablert par og ble kjempeglade for den.

Jeg lærte i en annen tråd her at det er bedre å sette en symbolsk sum, for da luker du ut alle som har som hobby å svare på Gis bort-annonser. Det hjelper, faktisk.

Siden jeg tråler Finn ofte, legger jeg merke til gjengangere blant selgere også. Det er ei som legger ut en drøss av interiørting og skriver at det kommer fra boligstyling. Hun merker alt med #Slettvoll #Bolia osv, så man tror det er skikkelige greier. Fine bilder tar hun også. Problemet er at hun selger bare ræl. Sist var det et teppe fra Europris, som koster 499 i butikk. Hun la det ut til 799 og det ble solgt med en gang.  Bra for henne, og kjøper tror sikkert han gjorde et varp, men jeg kan ikke la være å undre meg over hvor dumme folk er.

Anonymkode: cb145...abf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden hadde jeg lagt ut en leilighet ønskes leid annonse. Fikk melding fra en mann som skrev at jeg og datteren min kunne bo gratis hos ham hvis vi passet hundene hans når han var bortreist. Han jobbet mye borte skrev han, så han kom nesten aldri til å være hjemme. 

 

Anonymkode: db24d...74a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde nettopp det motsatte av mange, nemlig at en ble sur fordi jeg kom til avtalt tid. 

Jeg skulle kjøpe en gjenstand, på fredag avtalte vi at jeg skulle komme på søndag kl 15. Søndag kom og jeg møtte opp presis. Han var ikke forberedt på at jeg skulle komme sa han og ble sur fordi jeg ikke hadde gitt beskjed :ler:

Jeg hadde for øvrig sendt en melding på finn en halvtime før også, men den hadde han ikke sett ennå. 

Anonymkode: b9059...339

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga bort noe defekt en gang, siden jeg ikke kunne fikse den selv og kostet over 1000 kroner ny. Kjørte for å levere den til ei dame, skulle i nærheten der med det samme uansett. Så klaget hun etterpå at den ikke virket, ja står jo defekt i annonsen sa jeg, fikk jeg svar at hun ville ha pengene tilbake, du fikk den jo gratis sa jeg, nei hun ville ha pengene tilbake, jeg bare blokkerte. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en dyr jakke til salgs på finn. Jeg skulle ha 1 000,- for den. En fyr kom med skambud på 250,- inkl frakt. Han fikk så hatten passet, for å si det slik.

Anonymkode: 8e7b9...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å kødde litt med skambudene. 

Feks for en vare til 1000,-:

"jeg byr 500!" Svar: "motbud 1100,-"

"500, henter nå" svar: "100, jeg leverer til deg". 

Av og til kan man holde på litt og det er litt gøy, spesielt det å øke prisen når man får skambud. Kan ta litt tid før folk skjønner de blir køddet med.. "Annonsen står 1000,- bror, hvorfor sier du 1500,- nå?". Svar:"Nå gikk prisen opp til 1600,-" 😂

Anonymkode: 82033...87a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/14/2019 at 7:43 AM, AnonymBruker said:

Har sluttet å selge billige ting, kaster det heller enn å svare på 100 tulle-meldinger. Legger heller ikke ut tlf, kun mail for å filtrere plebs der ute.

Anonymkode: 1010a...f7f

Kunsten er å treffe riktig pris. Ikke så billig/gratis at det blir masse tullball, men heller ikke så dyrt at ingen er interessert.

Anonymkode: d6ba1...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/19/2021 at 7:53 AM, AnonymBruker said:

For noen år siden hadde jeg lagt ut en leilighet ønskes leid annonse. Fikk melding fra en mann som skrev at jeg og datteren min kunne bo gratis hos ham hvis vi passet hundene hans når han var bortreist. Han jobbet mye borte skrev han, så han kom nesten aldri til å være hjemme. 

Anonymkode: db24d...74a

Var ikke det en bra avtale da? Burde kanskje spurt om referanser/kontaktet forrige leieboer for det var kanskje litt for bra til at noe ikke skulle vært galt et sted.

Anonymkode: d6ba1...4ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 1/26/2020 at 8:17 PM, AnonymBruker said:

Her er en annonse på utleieleiligheter jeg syns er merkelig. Den minner mer om en kontaktannonse enn utleie av en leilighet. Faktisk ganske mange ting på Finn.no som visst nok er utleieleiligheter men som ser ut som kontaktannonser. Her er teksten: Jeg er en en frilansjournalist på 37 år. Som person er jeg kjent for å være blid og sosial, med stort samfunnsengasjement og kulturinteresse. Bøker og musikk er mine store kjærlighet. Jeg kan tilby gode samtaler og super vegetarmiddag dersom ønskelig. Jeg har også respekt for leieboers behov for alenetid.

eh Ok. Vet om en leilighet jeg ikke ville kjøpt/leid.

Anonymkode: 99f1b...358

Virker som en ærlig person. Det er jo greit dette. Eller kanskje gjerrig som kombinerer to typer annonser i en?

Anonymkode: d6ba1...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/28/2019 at 10:54 PM, Guest Ishm said:

La ut annonse på gis bort hvor jeg ga bort gratis sminkeboks. Trengte ikke den, så tenkte kanskje en annen vil få glede av det. 
Dagen etter ser jeg samme Personen legge ut samme sminkeboksen på Finn til 300 kroner😃

Har du hørt om kapitalisme? Det som får verden til å gå rundt.

Anonymkode: d6ba1...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle selge en bil til 300 000,- en gang. En som ringte og ville kjøpe den, og kunne gi meg 3000,- i måneden...Altså jeg er verken en bilforhandler eller en bank. Det er så mange rare folk.

Anonymkode: ba867...406

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Skulle selge en mobil. Kjøper skulle komme innom og hente den. Når hun så den ville hun plutselig ikke ha den fordi det var fingermerker på den. Ikke fra noe fett eller griseri, bare vanlige fingermerker som det blir når man tar på noe. Jeg sa jeg kunne tørke over med en mikrofiberklut, men nei, hun ville ikke det heller. Altså, hvor kresen et det mulig å bli liksom? 🤔 Hun hadde vel uansett ikke fått brukt den om hun ikke kunne ta på den på grunn av at det ble fingermerker.

Fikk solgt til noen andre da 😀

Anonymkode: 12a70...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...