Gå til innhold

Termin desember 2019


LittleBee

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Conzi skrev:

Vært litt stille fra meg i denne tråden. Jeg er 11 uker idag. Formen, vell den kunne vært bedre. Jeg har vært delvis sengeliggende siste 3 ukene, grunnet veldig lavt blodtrykk, kvalme og oppkast. Så i samråd med lege og to jordmødre ble jeg satt på medisiner for kvalme, da jeg ikke fikk i meg mat eller drikke, og ble dehydrert .. men nå er formen endelig bedre, og det kjennes godt! 

 

Jeg hadde TUL i uke 7 for å bekrefte svangerskap, grunnet SA i februar. Såg veldig lite på ul, men kunne hvertfall bekrefte det 😊

 

Nå driver jeg å lurer på når jeg skal bestille time til ul for å få vite kjønn.  Jeg har fått ordinær ul i juli, men vil så gjerne vite kjønn før dette 😲 noen som har erfaring med tidlig UL for å se kjønn? Hvilken uke tar man ul i da?

Huff for en start, men godt de har funnet medisiner som holder det i sjakk! Gratulerer så mye 🤰🏼🙏🏼 Jeg er selv veldig mye kvalm, men har enda til gode å kaste opp. Får jo derfor i meg noe mat, så skal ikke klage 🙈 Likevel blir man jo veldig sliten av denne følelsen, og jeg sover mye mer enn før. Håper det blir bedre om noen uker.. 

Ei venninne fikk vite kjønn i uke 13, de var på en organrettet UL privat og det var veldig tydelig at de ventet gutt. Ikke sikkert de hadde fått like klart svar om det var en jente av naturlige årsaken 😂 Hvor bor du? Han her holder til på Jessheim, Martin Lundring heter han. Er visst ganske kjent, og flink på det han driver med 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, LittleBee skrev:

Huff for en start, men godt de har funnet medisiner som holder det i sjakk! Gratulerer så mye 🤰🏼🙏🏼 Jeg er selv veldig mye kvalm, men har enda til gode å kaste opp. Får jo derfor i meg noe mat, så skal ikke klage 🙈 Likevel blir man jo veldig sliten av denne følelsen, og jeg sover mye mer enn før. Håper det blir bedre om noen uker.. 

Ei venninne fikk vite kjønn i uke 13, de var på en organrettet UL privat og det var veldig tydelig at de ventet gutt. Ikke sikkert de hadde fått like klart svar om det var en jente av naturlige årsaken 😂 Hvor bor du? Han her holder til på Jessheim, Martin Lundring heter han. Er visst ganske kjent, og flink på det han driver med 😊

 

 Så spennende! Ja jeg håper formen kommer seg med fremover så jeg slipper medisiner 😅

Jeg bor på østlandet, men har en lokalt i byen som og er veldig god på det 😊 så tenkte å bestille time hos han 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som opplever vektoppgang tidlig? 

2.gangs her, og forrige svangerskap gikk jeg kun opp babyvekt.

Nå er jeg 6 uker på vei og gått opp ca 2 kg allerede :( har lite matlyst og har omtrent ikke spist godteri siden jeg ble gravid, så er litt uforståelig hvorfor jeg plutselig øker så mye i vekt så tidlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2019 den 13.57, Mrs Robinson skrev:

Andre som opplever vektoppgang tidlig? 

2.gangs her, og forrige svangerskap gikk jeg kun opp babyvekt.

Nå er jeg 6 uker på vei og gått opp ca 2 kg allerede :( har lite matlyst og har omtrent ikke spist godteri siden jeg ble gravid, så er litt uforståelig hvorfor jeg plutselig øker så mye i vekt så tidlig 

Jeg er i uke 8 nå (7+3), førstegangsgravid. Hos meg går vekta veldig opp og ned. Men reelt sett har jeg nok lagt på meg en halv kilo tenker jeg. Jeg har heller ikke spist særlig med godteri, men den siste uka har kvalmen virkelig meldt seg, så nå spiser jeg det jeg orker tanken på å putte i meg. Jeg har ikke kastet opp enda, men det er like før flere ganger om dagen. Jeg er også veldig kvalm på natten... 

Selv om jeg ikke har gått opp mye merker jeg veldig forskjell på magen. Jeg vet det "bare" er luft, men jeg har problemer med å skjule den! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må desverre og melde meg ut her. Mistenkte det relativt raskt, da stigningen på testene stanset samtidig som symptomer forsvant. Begynte å blø noe 5+5, og 5+6 var det skikkelig i gang med smerter og stor blødning... håper jeg får gjennomført neste forsøk raskt, og at den sitter da❤ lykke til videre alle her inne❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, bondekone skrev:

Må desverre og melde meg ut her. Mistenkte det relativt raskt, da stigningen på testene stanset samtidig som symptomer forsvant. Begynte å blø noe 5+5, og 5+6 var det skikkelig i gang med smerter og stor blødning... håper jeg får gjennomført neste forsøk raskt, og at den sitter da❤ lykke til videre alle her inne❤

Ånei? Så trist å høre ❤️. Sender deg en klem. Masse lykke til med videre prøving! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, bondekone skrev:

Må desverre og melde meg ut her. Mistenkte det relativt raskt, da stigningen på testene stanset samtidig som symptomer forsvant. Begynte å blø noe 5+5, og 5+6 var det skikkelig i gang med smerter og stor blødning... håper jeg får gjennomført neste forsøk raskt, og at den sitter da❤ lykke til videre alle her inne❤

Utrolig trist å lese, håper dere lykkes snart igjen. Klem til deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med alle her inne? Jeg er 8+5 i dag og i går måtte jeg kaste inn håndkleet og bli sykmeldt pga kvalmen... 

Jeg er kvalm hele dagen. Det kan gå en time hvor jeg ikke er kvalm, men ikke særlig mer enn det. Jeg lever på vann, nudler og tørre knekkebrød for det meste, men klarer heldigvis å holde på det. 

Jeg tar gjerne imot tips, hvis noen har erfart noe som virker. Generelt blir jeg kvalm bare av å tenke på mat, men samtidig må jeg prøve å spise sunt... 

Håper dette gir seg snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fru_K skrev:

Hvordan går det med alle her inne? Jeg er 8+5 i dag og i går måtte jeg kaste inn håndkleet og bli sykmeldt pga kvalmen... 

Jeg er kvalm hele dagen. Det kan gå en time hvor jeg ikke er kvalm, men ikke særlig mer enn det. Jeg lever på vann, nudler og tørre knekkebrød for det meste, men klarer heldigvis å holde på det. 

Jeg tar gjerne imot tips, hvis noen har erfart noe som virker. Generelt blir jeg kvalm bare av å tenke på mat, men samtidig må jeg prøve å spise sunt... 

Håper dette gir seg snart. 

Huff, det hørtes slitsomt ut. Håper det bedrer seg snart 😊❤️

Jeg er 10+5 idag og syns tiden går sååå sakte 🙈 venter så på de magiske 12 uker sånn at jeg kan føle meg til tryggere på at ting vuk gå bra. Formen er veldig fin, eneste er at jeg er veldig sliten og trøtt 😅 føler meg heller ikke gravid lengre, eneste er noen småstikk i magen og menssmerter innimellom. Men håper og trur det er helt normalt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kanskjekanskje skrev:

Huff, det hørtes slitsomt ut. Håper det bedrer seg snart 😊❤️

Jeg er 10+5 idag og syns tiden går sååå sakte 🙈 venter så på de magiske 12 uker sånn at jeg kan føle meg til tryggere på at ting vuk gå bra. Formen er veldig fin, eneste er at jeg er veldig sliten og trøtt 😅 føler meg heller ikke gravid lengre, eneste er noen småstikk i magen og menssmerter innimellom. Men håper og trur det er helt normalt 😊

Jeg kjenner meg igjen i småstikk og menssmerter og tenker også at det er helt innafor normalen. Det er vel bare livmoren som vokser? 

Jeg skjønner godt at du synes tiden går sakte, det gjør jeg også! Jeg tror jeg har bestemt meg for en privat ul i uke 12, både fordi jeg er utålmodig og for å forsikre oss om at alt er som det skal før vi deler nyheten 😊

Dere er vår første og vi har store planer om ulike måter i fortelle det på. Det passer ganske perfekt med svigermors 60-års dag, hvor hele familien skal feire på en storhytte på fjellet. Vi tenker å pakke inn en "verdens beste farmor" - kopp og gi til henne 😊. Når det gjelder min familie har vi ikke helt bestemt oss. 

Et vi rare som vil lage et stort nummer ut av det, eller er det flere her inne som tenker i samme baner? 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Fru_K skrev:

Jeg kjenner meg igjen i småstikk og menssmerter og tenker også at det er helt innafor normalen. Det er vel bare livmoren som vokser? 

Jeg skjønner godt at du synes tiden går sakte, det gjør jeg også! Jeg tror jeg har bestemt meg for en privat ul i uke 12, både fordi jeg er utålmodig og for å forsikre oss om at alt er som det skal før vi deler nyheten 😊

Dere er vår første og vi har store planer om ulike måter i fortelle det på. Det passer ganske perfekt med svigermors 60-års dag, hvor hele familien skal feire på en storhytte på fjellet. Vi tenker å pakke inn en "verdens beste farmor" - kopp og gi til henne 😊. Når det gjelder min familie har vi ikke helt bestemt oss. 

Et vi rare som vil lage et stort nummer ut av det, eller er det flere her inne som tenker i samme baner? 😅

 

Håper du blir bedre fremover, jeg var kjempekvalm fra ca kl 16-23 hver eneste dag i ca 3 uker, men det har roet seg litt nå og det er kanskje bare at hormonene endelig balanserer seg litt i kroppen. Alt var vertfall strålende i magen i dag så ingen fare der, det var jo blitt en liiiten baby der inne. Helt sykt å se de (alt for korte) armene, bena og hodet. Mini rørte masse på seg og hadde sterkt fint hjerte. 22 mm i dag, akkurat som h*n skulle være 8+6.😍 

 

Vi bestemte oss for å fortelle det til foreldrene våre i dag om UL gikk bra. Kjøpte en supersøt body og sende bilde med UL-bildet på, og ikke mange minuttene etterpå var de på tråden. Så glade! Så å gjøre en stor eller liten greie ut av det er virkelg helt innafor 🙏🏼😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LittleBee skrev:

Håper du blir bedre fremover, jeg var kjempekvalm fra ca kl 16-23 hver eneste dag i ca 3 uker, men det har roet seg litt nå og det er kanskje bare at hormonene endelig balanserer seg litt i kroppen. Alt var vertfall strålende i magen i dag så ingen fare der, det var jo blitt en liiiten baby der inne. Helt sykt å se de (alt for korte) armene, bena og hodet. Mini rørte masse på seg og hadde sterkt fint hjerte. 22 mm i dag, akkurat som h*n skulle være 8+6.😍 

 

Vi bestemte oss for å fortelle det til foreldrene våre i dag om UL gikk bra. Kjøpte en supersøt body og sende bilde med UL-bildet på, og ikke mange minuttene etterpå var de på tråden. Så glade! Så å gjøre en stor eller liten greie ut av det er virkelg helt innafor 🙏🏼😊 

Åååh, så koselig å få se nurket 😍. Jeg gleder meg til det er vår tur. 

Jeg har klart å la være å kjøpe babytøy enn så lenge, men vi får se hvor lenge jeg klarer å holde meg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt blødninger av og på hele helgen. Ringte jordmorklinikken på fredag og fikk beskjed om å ringe igjen i dag hvis det ikke ga seg. Det gjorde det da ikke og vi fikk time et par timer senere. 

Nå har vi akkurat kommet hjem etter å ha sett verdens mest fantastiske lille klump ❤️. Jeg ble så lettet! 181 slag i minuttet og 16 mm langt. Jeg ble satt til 8+0 i dag, altså litt tilbake fra mine opprinnelige beregninger. Termin er nå 26. Desember. 

Nå kan jeg slappe litt av igjen, for hun fant ingen grunn til at jeg blødde og alt var i skjønneste orden. Men jeg får ikke lov til å trene før jeg er helt kvitt blødningene. 

Hurra! 

Endret av Fru_K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Fru_K skrev:

Jeg har hatt blødninger av og på hele helgen. Ringte jordmorklinikken på fredag og fikk beskjed om å ringe igjen i dag hvis det ikke ga seg. Det gjorde det da ikke og vi fikk time et par timer senere. 

Nå har vi akkurat kommet hjem etter å ha sett verdens mest fantastiske lille klump ❤️. Jeg ble så lettet! 181 slag i minuttet og 16 mm langt. Jeg ble satt til 8+0 i dag, altså litt tilbake fra mine opprinnelige beregninger. Termin er nå 26. Desember. 

Nå kan jeg slappe litt av igjen, for hun fant ingen grunn til at jeg blødde og alt var i skjønneste orden. Men jeg får ikke lov til å trene før jeg er helt kvitt blødningene. 

Hurra! 

Så hærlig! Og godt å høre at du fikk en like god opplevelse som meg på Jordmorklinikken 💕 Hvem var du hos? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, LittleBee skrev:

Så hærlig! Og godt å høre at du fikk en like god opplevelse som meg på Jordmorklinikken 💕 Hvem var du hos? 😊

Nå har jeg ikke papirene foran meg, men jeg tror hun het Birgitte? Veldig søt, blond dame 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Fru_K skrev:

Nå har jeg ikke papirene foran meg, men jeg tror hun het Birgitte? Veldig søt, blond dame 😊

Samme som jeg var hos, kjempesøt 😊😊 Vært på min første kontroll nå, søkt fødeplass på Ullevåll. Satser på at det blir bra 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, LittleBee skrev:

Samme som jeg var hos, kjempesøt 😊😊 Vært på min første kontroll nå, søkt fødeplass på Ullevåll. Satser på at det blir bra 😊 

Når har du termin? Jeg kommer nok også til å søke meg til Ullevål. Skal til legen for første kontroll og søke plass 29. Mai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Fru_K skrev:

Når har du termin? Jeg kommer nok også til å søke meg til Ullevål. Skal til legen for første kontroll og søke plass 29. Mai. 

Ut fra TUL sa de begge gangene 16.desember, så hvis ikke knøttet skyter fart blir det nok i den tiden også etter OUL 😊 Menstermin er en uke før, men jeg vet den ikke stemmer ut fra eggeløsning 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden flyr, og plutselig er jeg bikka 13 uker ! Tidlig privat UL til uka 😍😍

 

Jeg er allerede begynt å stresse med barnevogner og bilstol.. flere som er helt håpløs slik som meg? 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Conzi skrev:

Tiden flyr, og plutselig er jeg bikka 13 uker ! Tidlig privat UL til uka 😍😍

 

Jeg er allerede begynt å stresse med barnevogner og bilstol.. flere som er helt håpløs slik som meg? 😂😂

Gratulerer! Jeg gleder meg til jeg også runder den magiske grensa 😍

Jeg har ikke tenkt til å begynne med det før litt senere i svangerskapet, i tilfelle ting går skeis. Men jeg må innrømme at da jeg så en nettavis hadde testet barnevogner MÅTTE jeg bare inn og titte bittelitt 😂😅.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...