Gå til innhold

Termin desember 2019


LittleBee

Anbefalte innlegg

4 timer siden, LittleBee skrev:

Var nå på morgenen, fikk også se hjerteslag. Helt perfekt rytme, alt så bra ut men ble satt en uke tilbake, noe hun sa ikke var noe å bekymre seg over siden alt annet så så fint ut. Har UL igjen om 2 uker, så får vi se da 💕

Så fint! ❤️ Vet du hvor mange hjerteslag hun så? Jeg ble faktisk satt frem fem dager, men tror egentlig egen termin er riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Zannathe skrev:

Hvor langt er du på vei nå da? Er så spent om de eventuelt kan se noe nå når jeg skal til legen😊

Hun sa 6+4 eller 6+5. Målte 8mm, og jeg ser det står at de måler 4-8 mm i uke 6, så jeg ville jo nesten beregnet meg enda senere i uken da men. Jeg er ikke jordmor 🤷🏼‍♀️ Hun var veldig søt da og sa det var kjempevanlig og ingenting å bekymre seg for når hjertet slo så bra og alt annet i livmor stemte som det burde. Blir jo litt usikker siden jeg fikk 3+ for noen uker siden, men må prøve og ikke overtenke. 1 mm fra eller til skiller jo tydeligvis en uke så ikke rart man kan flyttes hit og dit. Hvor langt har du beregnet deg til i dag? Håper de har UL der! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sequel skrev:

Så fint! ❤️ Vet du hvor mange hjerteslag hun så? Jeg ble faktisk satt frem fem dager, men tror egentlig egen termin er riktig. 

Nei det husker jeg ikke, men mulig det står i papirene jeg fikk. Husker du hvor mye det var hos deg, og hvilken uke+dag var du beregnet til? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LittleBee skrev:

Nei det husker jeg ikke, men mulig det står i papirene jeg fikk. Husker du hvor mye det var hos deg, og hvilken uke+dag var du beregnet til? 😊

166 slag i minuttet :) 

Ble estimert til 8+5, lille målte ca 18 mm. Tror selv jeg var 8+0 da, altså 8+1 i dag siden dette var i går :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Sequel skrev:

166 slag i minuttet :) 

Ble estimert til 8+5, lille målte ca 18 mm. Tror selv jeg var 8+0 da, altså 8+1 i dag siden dette var i går :) 

Så bra 😊 Tror det var rundt 150 her, syns å huske vi snakket om at det gikk dobbelt av normalen. Hun syntes vertfall alt så bra ut, så enn så lenge kan jeg puste ut 🤰🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LittleBee skrev:

Hun sa 6+4 eller 6+5. Målte 8mm, og jeg ser det står at de måler 4-8 mm i uke 6, så jeg ville jo nesten beregnet meg enda senere i uken da men. Jeg er ikke jordmor 🤷🏼‍♀️ Hun var veldig søt da og sa det var kjempevanlig og ingenting å bekymre seg for når hjertet slo så bra og alt annet i livmor stemte som det burde. Blir jo litt usikker siden jeg fikk 3+ for noen uker siden, men må prøve og ikke overtenke. 1 mm fra eller til skiller jo tydeligvis en uke så ikke rart man kan flyttes hit og dit. Hvor langt har du beregnet deg til i dag? Håper de har UL der! 

Ja okei 😊 Mest sannsynlig er dette en spontanabort, har begynt å blø mere også. Legen tok innvendig UL, så ikke noe hjerte eller noe, men hun så at det hadde vært/var en graviditet. Så det hun sa var at enten så mister jeg nå at det ikke har utviklet seg normalt, eller så er jeg ikke så langt på vei som jeg tror. Har tatt blodprøve i dag og skal ta ny på mandag, men jeg har en følelse på at det er en SA. Så jeg føler meg ganske forberedt på det nå😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Zannathe skrev:

Ja okei 😊 Mest sannsynlig er dette en spontanabort, har begynt å blø mere også. Legen tok innvendig UL, så ikke noe hjerte eller noe, men hun så at det hadde vært/var en graviditet. Så det hun sa var at enten så mister jeg nå at det ikke har utviklet seg normalt, eller så er jeg ikke så langt på vei som jeg tror. Har tatt blodprøve i dag og skal ta ny på mandag, men jeg har en følelse på at det er en SA. Så jeg føler meg ganske forberedt på det nå😔

Uffda 😩😩 Det er forferdelig når det skjer, og hvis blødning tar seg opp kan det tyde på at det ikke går veien nei.. Men bra du får tatt blodprøver, så du er helt sikker. Sender deg en klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Zannathe skrev:

Ja okei 😊 Mest sannsynlig er dette en spontanabort, har begynt å blø mere også. Legen tok innvendig UL, så ikke noe hjerte eller noe, men hun så at det hadde vært/var en graviditet. Så det hun sa var at enten så mister jeg nå at det ikke har utviklet seg normalt, eller så er jeg ikke så langt på vei som jeg tror. Har tatt blodprøve i dag og skal ta ny på mandag, men jeg har en følelse på at det er en SA. Så jeg føler meg ganske forberedt på det nå😔

Å, sender en stor klem❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, LittleBee skrev:

Uffda 😩😩 Det er forferdelig når det skjer, og hvis blødning tar seg opp kan det tyde på at det ikke går veien nei.. Men bra du får tatt blodprøver, så du er helt sikker. Sender deg en klem ❤️

Det var det hun og sa, at hvis blødningen tar seg mere opp og det blir som en mensen så er det nok det som skjer dessverre😔 Det er jo trist, men prøver å tenke at det er kroppens måte å ordne opp på selv❤️ Takk for omtanken❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Fru_K skrev:

Huff, så trist å høre, @Zannathe❤️.

 

❤️❤️ Godt å få  støtte her inne kjenner jeg, vi er så mange i samme båt og man ønsker jo hverandre godt. Jeg blir nok å følge litt med på dere andre her inne fremover☺️ Og selvom det nå mest sannsynlig ikke blir julebaby(autocorrect ville ha julebakst😅)på oss, så blir det forhåpentligvis baby i 2020 engang ☺️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Zannathe skrev:

❤️❤️ Godt å få  støtte her inne kjenner jeg, vi er så mange i samme båt og man ønsker jo hverandre godt. Jeg blir nok å følge litt med på dere andre her inne fremover☺️ Og selvom det nå mest sannsynlig ikke blir julebaby(autocorrect ville ha julebakst😅)på oss, så blir det forhåpentligvis baby i 2020 engang ☺️❤️

Hehe, julebakst blir det definitivt! 

Hos oss gjerne oppdatert ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Fru_K skrev:

Hehe, julebakst blir det definitivt! 

Hos oss gjerne oppdatert ❤️

Det skal jeg gjøre❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2019 den 20.03, bondekone skrev:

Når bestiller dere svangerskapskontrol? Og tar dere de første hos lege eller jordmor? Venter litt med å bestille selv, eneste jeg gjerne skulle gjort er å ta blodprøve for å sjekke for toxoplasmose (har katt). Kontroll er vel ikke før uke 11-12, men er vel en fordel å sjekke for toxoplasmose før det? 

Jeg var hos legen i dag, i forbindelse med noe annet. Da tok vi blodprøve for å teste etter blant annet toxoplasmose. Jeg syntes det var veldig greit å få gjort noe jeg likevel var der. Er i uke 7.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stille det plutselig ble i denne tråden.. Hvordan går det med alle sammen? 

Jeg har nok sluppet lett unna en så lenge. Jeg er trøtt og "av og på" - kvalm, men har ikke kastet opp enda. Puppene er ømme og større, brystvortene er såre. Ellers har jeg hatt en del menssmerter, men disse har blitt mildere den siste uken. Akkurat dette har vært ganske plagsomt og jeg har faktisk ligget i fosterstilling på sofaen og grått av smerte. Jeg har gått opp 200 gram 🙈

Jeg har bedt mannen min om å følge med på hvilken uke vi er i og hva som er normalt at skjer den uken, for at han skal kunne hjelpe meg og støtte meg best mulig. 

Får dere den støtten dere føler dette trenger fra partneren? 

Ellers er jeg veldig interessert i tanker rundt tidlig ul. Jeg klarer ikke bestemme meg, men tenker at det kanskje er litt tidlig når jeg er 8+0 (inneværende) i morgen, i følge Flo. Preglife mener jeg er 6+4 (fullført?), så det er jo også litt forvirrende... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Supertrøtt og sover minst 2 lurer om dagen, matlysta har forsvunnet, svære og såre brystvorter :fnise: menstermin er jeg 5+2, "egen" termin er jeg 4+5. Forrige lørdag fikk jeg "gravid 1-2" og i dag tok jeg en ny som viste 2-3. Så har visst normal hcg-stigning hittil :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystene var superømme i uka før positiv test, sammen med murringer. Trodde det var mensen som kom 🤷🏼‍♀️ Etter positive tester har murringa fortsatt her og der(litt forskjellig fra dag til dag). Ellers mye kvalm, men ikke kastet opp ennå. Har vært ganske nære flere ganger da 🙈 Ingen cravings, men har stygga på ekstremt mye. Brystene har blitt litt større men er heldigvis ikke så vonde lengre. Tunge som stein noen morgener, og ømme nipler her og der. Og trøtt som en dupp kl 21 😂 Det er veldig ulikt meg, og ganske frustrerende. 

 

Angående TUL så ville jeg bare vært sikker på at man ikke drar for tidlig ettersom det 1) koster en del og 2) kan skape unødvendig redsel. Selv ble jeg satt en uke tilbake (selv om jeg tror hun satt meg litt mye tilbake både mtp lengden embryo var og den gode hjertefrekvensen). I fjor når MA ble oppdaget skulle jeg vært i uke 11. Gyn og lege målte meg til 6+3 og da var embryo bare 4.1 eller 4.3 mm. Så jeg ser ikke at det kan være riktig at de vokser dobbelt på en eller to dager 🙈 Men jeg skal jo igjen om under to uker, da får vi se.

Jeg betalte 1125,- for TUL her i Oslo. Var satt av 30 min, men vi brukte bare 20. Fikk filmer og bilder tilsendt, og bilde utskrevet. Meget fornøyd med Jordmorklinikken til de som evt. skal inn et sted i Oslo👍🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynner formen og bedres for hver dag som går. Fortsatt litt trøtt på ettermiddagene, men kvalmen kommer kun hvis det er lenge siden ett måltid. Det er utrolig godt å skjenne at energien begynner å stige, for 3 uker siden var alt et stort ork.

Er 9+0 i dag. Hadde TUL i uke 8+4. Det var apsolutt værdt vær ei krone. Hadde utvendig ul først, da kunne vi tydelig se plommesekken og et bankende hjerte. Etterpå tok jordmor innvendig UL i 3D. Da ble bildet utrolig tydelig, og vi kunne se kroppen med bittesmå armer og ben. Veldig gøy og koselig opplevelse. Terminen stemte med menstermin, og står på 3 desember😊 Timen tok ca 20 minutt og vi fikk med oss 6 bilder.

C39F7AB2-E11D-497A-B3B9-3478F66A145A.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Ms.Squat skrev:

Her begynner formen og bedres for hver dag som går. Fortsatt litt trøtt på ettermiddagene, men kvalmen kommer kun hvis det er lenge siden ett måltid. Det er utrolig godt å skjenne at energien begynner å stige, for 3 uker siden var alt et stort ork.

Er 9+0 i dag. Hadde TUL i uke 8+4. Det var apsolutt værdt vær ei krone. Hadde utvendig ul først, da kunne vi tydelig se plommesekken og et bankende hjerte. Etterpå tok jordmor innvendig UL i 3D. Da ble bildet utrolig tydelig, og vi kunne se kroppen med bittesmå armer og ben. Veldig gøy og koselig opplevelse. Terminen stemte med menstermin, og står på 3 desember😊 Timen tok ca 20 minutt og vi fikk med oss 6 bilder.

C39F7AB2-E11D-497A-B3B9-3478F66A145A.jpeg

For et fantastisk bilde! Fikk helt gåsehud her jeg sitter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...